honda fryslan |
3-2-2009 18:34 |
Posts: 1914 |
zo geheim is dit toch niet?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BSTS |
3-2-2009 18:34 |
|
honda fryslan |
3-2-2009 18:36 |
Posts: 1914 |
ik heb nu al zin in het nieuwe sprintjaar
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BSTS |
3-2-2009 18:38 |
Posts: 4241 |
Ik ook wel, ik ben ook wel benieuwd hoe de opbouw van mijn blok gaat verlopen. Het laswerk enzo ga ik volgene week mee verder, en dan hoop ik over 2 week het spul vlak te kunnen frezen en kotteren.
Uiteraard laat ik foto's zien hier op het forum.
|
|
sprintjah |
|
honda fryslan |
3-2-2009 18:46 |
Posts: 1914 |
ga je de carters oplassen of las je er een aluminium plaat op?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BSTS |
3-2-2009 18:48 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ga je de carters oplassen of las je er een aluminium plaat op?
Ik wacht even af hoe de carters zijn die ik krijg.
Waarschijnlijk las ik ze helemaal op, is best te doen hoor.
Met een goed tig las apparaatje en een beetje handigheid kun je een carter prima oplassen zonder veel te veel warmte in te brengen.
Ik weet wel dat het heel erg belangrijk is de carters erg goed schoon te maken...
Mijn 1e set oefen carters zijn lekker gaar geworden, maar uiteindelijk kreeg ik het door ... dus ik vermoed dat het met de uiteindelijke carters helemaal goed gaat komen.
Mijn tip bij het lassen... straal de carters eerst blank en ga dan met een NIEUWE roest borstel de carters goed af borstellen voor je begint met lassen.
|
|
sprintjah |
|
honda fryslan |
3-2-2009 18:51 |
Posts: 1914 |
mijn tip is: frees een stuk van je carters af en las er een aluminium plaat op kun je mooi je spoelpoorten frezen
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BSTS |
3-2-2009 18:57 |
Posts: 4241 |
scheelt wel las werk en warmte denk ik.
maar toch vind ik het bij sommige projecten een beetje tegenvallen qua resultraat. ik ga er nog eens even heel goed over nadenken, want ik wil het wel netjes en goed voor elkaar hebben.
|
|
sprintjah |
|
honda fryslan |
3-2-2009 20:32 |
Posts: 1914 |
plus dat je de cilinder er weer netjes op kunt zetten
even een voorbeeld hoe jouke (mijn tuner) een cilinder op een carter pas maakt..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
BSTS |
3-2-2009 21:37 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
plus dat je de cilinder er weer netjes op kunt zetten
afbeelding
even een voorbeeld hoe jouke (mijn tuner) een cilinder op een carter pas maakt..
cilinder er netjes op zetten is in beide gevallen wel goed.
die foto is wel erg klein trouwens
|
|
sprintjah |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 21:48 |
Posts: 14514 |
ik moet ook nog even nadenken hoe ik het ga doen. wss blokjes alu tegen het blok aan lassen/solderen
maar dan moet ik eerst een goed setje carters regelen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BSTS |
3-2-2009 21:51 |
Posts: 4241 |
die bestaan niet voor honda
setje carters oplappen is de manier!
|
|
sprintjah |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 21:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
die bestaan niet voor honda
setje carters oplappen is de manier!
klopt
maar ik moet gewoon mt8 carters hebben. ik had er gekocht, maar dat blijken nu mt5 carters te zijn
maja, das het risico van goedkoop spul kopen via internet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
kenny77 |
3-2-2009 22:22 |
Posts: 29286 |
Het probleem is vaak dat de blokken niet zuiver aluminium zijn, en dan krijg je gatjes in de las.
Bij mijn vaders blokje (m5) viel het nog wel mee, maar in mijn nsr blokje kwamen best veel gatjes in.
Ook met uitdraaien kwamen er gatjes te voorschijn, in het aluminium waar niet gelast was, dus onzuiver gegoten vanuit de frabriek.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-2-2009 om 22:23 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
3-2-2009 22:23 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het probleem is vaak dat de blokken niet zuiver aluminium zijn, en dan krijg je gatjes in de las.
Bij mijn vaders blokje (m5) viel het nog wel mee, maar in mijn nsr blokje kwamen best veel gates in.
Ook met uitdraaien kwamen er gatjes te voorschijn, in het aluminium waar niet gelast was, dus onzuiver gegoten vanuit de frabriek.
zelf carters gieten?:P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
3-2-2009 22:23 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
zelf carters gieten?:P
dat gaat net wat te ver.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 22:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
zelf carters gieten?:P
haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak
dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Royal Club |
3-2-2009 22:25 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak
dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk
maar dat word wéér een van de vele projecten van jou
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
3-2-2009 22:25 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak
dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk
dan is het probleem hoe je het gegoten stuk aan je oude carters gaat laten hechten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mtx-motard |
3-2-2009 22:26 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
dan is het probleem hoe je het gegoten stuk aan je oude carters gaat laten hechten
ducktape wil fix the job
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 22:28 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
maar dat word wéér een van de vele projecten van jou
neehoor. daar ben ik toch al een hele tijd mee bezich. ik heb eigenlijk zon beetje alles al behalve de carters. maar daar ben ik ook mee bezig
@derbi-olaf: hoe je dat oplost heeft luc foekema ooit eens uitgelegd. ( zij maken ook altijd gietstukken in die kreidler carters voor roterende inlaat )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Derbi-Olaf |
3-2-2009 22:30 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
neehoor. daar ben ik toch al een hele tijd mee bezich. ik heb eigenlijk zon beetje alles al behalve de carters. maar daar ben ik ook mee bezig
@derbi-olaf: hoe je dat oplost heeft luc foekema ooit eens uitgelegd. ( zij maken ook altijd gietstukken in die kreidler carters voor roterende inlaat )
oké wat was zijn oplossing dan?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 22:31 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
oké wat was zijn oplossing dan?
lijmen met expoxyluim uit de vliegtuigindustrie ( gebruiken ze tegenwoordig al op meer plaatsen dus bij mn pa op het werk staat die troep ook )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
BSTS |
3-2-2009 22:46 |
Posts: 4241 |
ik ga niet met lijm beginnen, ik doe het mooi op de manier waarvan ik zeker weet dat het werkt. ik heb geen zin dak aan het frezen ben, dat het weer afknapt ofzo.
ik weet dat lijm sterk kan zijn, maar ik vertrouw er maar niet op.
|
|
sprintjah |
|
Joel_koningslust |
3-2-2009 22:53 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ik ga niet met lijm beginnen, ik doe het mooi op de manier waarvan ik zeker weet dat het werkt. ik heb geen zin dak aan het frezen ben, dat het weer afknapt ofzo.
ik weet dat lijm sterk kan zijn, maar ik vertrouw er maar niet op.
die expoxylijm is echt geen gewone lijm. daar lijmen ze het chassis van vliegtuigen mee aan elkaar. daar kun je tot 100kilo ofzo op zetten zonder dat het loslaat, dus van frezen zal het niet los gaan
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|