Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van BSTS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
9809
Loginnaam BSTS
Volledige naam
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats jeweettog  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  3 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda MT Ja Nee
Auto Toyota Corolla Ja Ja
Auto Toyota Celica Ja Ja

  BSTS heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
HRC funbike. 22-2-2008 15:24 95%


Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

honda fryslan 3-2-2009 18:34 Print reply

Posts: 1914
zo geheim is dit toch niet?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BSTS 3-2-2009 18:34 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
zo geheim is dit toch niet?


Klopt helemaal, als het geheim was zou het wel erg dom zijn als ik er foto's van ging posten he
 
sprintjah
honda fryslan 3-2-2009 18:36 Print reply

Posts: 1914
ik heb nu al zin in het nieuwe sprintjaar
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BSTS 3-2-2009 18:38 Print reply

Posts: 4241
Ik ook wel, ik ben ook wel benieuwd hoe de opbouw van mijn blok gaat verlopen. Het laswerk enzo ga ik volgene week mee verder, en dan hoop ik over 2 week het spul vlak te kunnen frezen en kotteren.

Uiteraard laat ik foto's zien hier op het forum.
 
sprintjah
honda fryslan 3-2-2009 18:46 Print reply

Posts: 1914
ga je de carters oplassen of las je er een aluminium plaat op?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BSTS 3-2-2009 18:48 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ga je de carters oplassen of las je er een aluminium plaat op?


Ik wacht even af hoe de carters zijn die ik krijg.
Waarschijnlijk las ik ze helemaal op, is best te doen hoor.
Met een goed tig las apparaatje en een beetje handigheid kun je een carter prima oplassen zonder veel te veel warmte in te brengen.

Ik weet wel dat het heel erg belangrijk is de carters erg goed schoon te maken...

Mijn 1e set oefen carters zijn lekker gaar geworden, maar uiteindelijk kreeg ik het door ... dus ik vermoed dat het met de uiteindelijke carters helemaal goed gaat komen.

Mijn tip bij het lassen... straal de carters eerst blank en ga dan met een NIEUWE roest borstel de carters goed af borstellen voor je begint met lassen.
 
sprintjah
honda fryslan 3-2-2009 18:51 Print reply

Posts: 1914
mijn tip is: frees een stuk van je carters af en las er een aluminium plaat op kun je mooi je spoelpoorten frezen

 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BSTS 3-2-2009 18:57 Print reply

Posts: 4241
scheelt wel las werk en warmte denk ik.
maar toch vind ik het bij sommige projecten een beetje tegenvallen qua resultraat. ik ga er nog eens even heel goed over nadenken, want ik wil het wel netjes en goed voor elkaar hebben.
 
sprintjah
honda fryslan 3-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 1914
plus dat je de cilinder er weer netjes op kunt zetten



even een voorbeeld hoe jouke (mijn tuner) een cilinder op een carter pas maakt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
BSTS 3-2-2009 21:37 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
plus dat je de cilinder er weer netjes op kunt zetten

afbeelding

even een voorbeeld hoe jouke (mijn tuner) een cilinder op een carter pas maakt..


cilinder er netjes op zetten is in beide gevallen wel goed.
die foto is wel erg klein trouwens
 
sprintjah
Joel_koningslust 3-2-2009 21:48 Print reply

Posts: 14514
ik moet ook nog even nadenken hoe ik het ga doen. wss blokjes alu tegen het blok aan lassen/solderen

maar dan moet ik eerst een goed setje carters regelen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BSTS 3-2-2009 21:51 Print reply

Posts: 4241
die bestaan niet voor honda

setje carters oplappen is de manier!
 
sprintjah
Joel_koningslust 3-2-2009 21:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
die bestaan niet voor honda

setje carters oplappen is de manier!



klopt

maar ik moet gewoon mt8 carters hebben. ik had er gekocht, maar dat blijken nu mt5 carters te zijn

maja, das het risico van goedkoop spul kopen via internet

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 3-2-2009 22:22 Print reply

Posts: 29286
Het probleem is vaak dat de blokken niet zuiver aluminium zijn, en dan krijg je gatjes in de las.
Bij mijn vaders blokje (m5) viel het nog wel mee, maar in mijn nsr blokje kwamen best veel gatjes in.

Ook met uitdraaien kwamen er gatjes te voorschijn, in het aluminium waar niet gelast was, dus onzuiver gegoten vanuit de frabriek.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 3-2-2009 om 22:23 uur.
 
Royal Club 3-2-2009 22:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het probleem is vaak dat de blokken niet zuiver aluminium zijn, en dan krijg je gatjes in de las.
Bij mijn vaders blokje (m5) viel het nog wel mee, maar in mijn nsr blokje kwamen best veel gates in.

Ook met uitdraaien kwamen er gatjes te voorschijn, in het aluminium waar niet gelast was, dus onzuiver gegoten vanuit de frabriek.

zelf carters gieten?:P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 3-2-2009 22:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

zelf carters gieten?:P


dat gaat net wat te ver.
 
Joel_koningslust 3-2-2009 22:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

zelf carters gieten?:P



haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak

dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 3-2-2009 22:25 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak

dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk


maar dat word wéér een van de vele projecten van jou
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 3-2-2009 22:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



haha. kan wel opzich dat ik er een gietstuk aan maak

dat is opzich nog geeneens zo heel moeilijk


dan is het probleem hoe je het gegoten stuk aan je oude carters gaat laten hechten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 3-2-2009 22:26 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dan is het probleem hoe je het gegoten stuk aan je oude carters gaat laten hechten

ducktape wil fix the job
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 3-2-2009 22:28 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

maar dat word wéér een van de vele projecten van jou



neehoor. daar ben ik toch al een hele tijd mee bezich. ik heb eigenlijk zon beetje alles al behalve de carters. maar daar ben ik ook mee bezig



@derbi-olaf: hoe je dat oplost heeft luc foekema ooit eens uitgelegd. ( zij maken ook altijd gietstukken in die kreidler carters voor roterende inlaat )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 3-2-2009 22:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



neehoor. daar ben ik toch al een hele tijd mee bezich. ik heb eigenlijk zon beetje alles al behalve de carters. maar daar ben ik ook mee bezig



@derbi-olaf: hoe je dat oplost heeft luc foekema ooit eens uitgelegd. ( zij maken ook altijd gietstukken in die kreidler carters voor roterende inlaat )

oké wat was zijn oplossing dan?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 3-2-2009 22:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

oké wat was zijn oplossing dan?



lijmen met expoxyluim uit de vliegtuigindustrie ( gebruiken ze tegenwoordig al op meer plaatsen dus bij mn pa op het werk staat die troep ook )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
BSTS 3-2-2009 22:46 Print reply

Posts: 4241
ik ga niet met lijm beginnen, ik doe het mooi op de manier waarvan ik zeker weet dat het werkt. ik heb geen zin dak aan het frezen ben, dat het weer afknapt ofzo.

ik weet dat lijm sterk kan zijn, maar ik vertrouw er maar niet op.
 
sprintjah
Joel_koningslust 3-2-2009 22:53 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BSTS
ik ga niet met lijm beginnen, ik doe het mooi op de manier waarvan ik zeker weet dat het werkt. ik heb geen zin dak aan het frezen ben, dat het weer afknapt ofzo.

ik weet dat lijm sterk kan zijn, maar ik vertrouw er maar niet op.



die expoxylijm is echt geen gewone lijm. daar lijmen ze het chassis van vliegtuigen mee aan elkaar. daar kun je tot 100kilo ofzo op zetten zonder dat het loslaat, dus van frezen zal het niet los gaan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved