Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Sypie_Honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
8086
Loginnaam Sypie_Honda
Volledige naam Sybrand Jager
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Oudega  
Telefoonnummer 0614649675
Leeftijd 35 jaar
E-mail adres sybrandjager1989 at hotmail dot com
Messenger adres sybrandjager1989 at hotmail dot com
Registratiedatum 12-4-2005
Aantal posts 13830 Zoek userposts
Profile hits 117404

kijk me gaan:



dit ist:

  25 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Vespa Ciao Nee Nee
Bromfiets Honda MB Ja Nee
Bromfiets Honda CB50 Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Yamaha DT50 Nee Ja
Bromfiets Solex 3800 Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Bromfiets Honda MT Ja Nee
Bromfiets Honda MT Ja Ja
Motor Kawasaki KX125 Ja Nee
Motor Yamaha DT175 Ja Ja
Overig Zelfbouw Kart Ja Ja
Motor Moto Guzzi V35 Ja Nee
Motor Honda CR125 Ja Ja
Motor Honda VTR SP1 Ja Ja
Auto Mercedes Benz 190E Ja Ja
Auto Ford Transit Ja Nee
Motor Honda CR125 Ja Ja
Motor Yamaha XTZ660 Ja Ja
Motor KTM LC4 Ja Ja
Motor Suzuki GS500E Ja Nee
Motor Honda VF500F Ja Ja
Bromfiets Suzuki DR350 Ja Ja
Auto Mercedes Benz W123 Ja Ja

  Sypie_Honda heeft 4 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
sprint MT 1-11-2006 14:11 60%
Zwarte Cross MT8 ! 13-2-2008 21:46 0%
Honda CR 125 opknappen 29-10-2008 23:09 20%
KTM GS 600 supermotard ombouw 2-1-2011 15:15 20%


Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mtx-motard 16-3-2010 22:07 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
van harte !!

doet de viagra het al?


woensdag avond lassen sjoerd en ik even die uitlaat vast onder de virago. tevens was de schakelaar van de startmoter kapot gegaan tijdens de winter. (heel gezoek met al dat kut electronica)

dus de uitlaat, en dan nog even de puntjes op de i en dan rijd hij.

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mtx-motard 17-3-2010 21:11 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
van harte !!

doet de viagra het al?


sjoerd heeft vanavond dat fucking grote gat dichtgebakt. ik vond nog een oude voorvork van een fiets. daarvan de balhoofdpen gepakt, en die in de lengte doorgezaagt. en zo had ik mooie half ronde stukjes van 10mm breed.

daar stuk of 5 naast elkaar ingelast waar dat gat zat. hij is nu voor 99% helemaal dicht. als je hem onder water houd, en je blaast erin, zie je paar belletjes boven komen

maar nu de rest nog. want die tapenden zijn ook afgebroken in de voorste cilinder.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 17-3-2010 22:08 Print reply

Posts: 13830
aaah kloten van die tapeindes!

kun je ze er nog wat fanstoenlijk uitkrijgen? of ff uitboren met helicoiltje?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 17-3-2010 22:10 Print reply

Posts: 14947
ja wat deden jullie daarmee bij motorrevisie de boer?
die tapendes zijn fucking hard. en het alu is zacht.

mijn redelijk scherpe boortjes hebben echt GEEN effect op dit harde staal. dus uitboren lukt daarmee niet.

zijn er speciale boortjes te krijgen die ook door hard staal boren?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 17-3-2010 22:14 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja wat deden jullie daarmee bij motorrevisie de boer?
die tapendes zijn fucking hard. en het alu is zacht.

mijn redelijk scherpe boortjes hebben echt GEEN effect op dit harde staal. dus uitboren lukt daarmee niet.

zijn er speciale boortjes te krijgen die ook door hard staal boren?



bij de revisieboer hier klemmen ze koppen dan gewoon in op de freesbank zodat de boor niet kan weglopen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 17-3-2010 22:14 Print reply

Posts: 13830
kan me bijna niet voorstellen dat daar wat anders in zit dan gewoon 8.8 staal.

bij de boer probeerden wij ze altijd uit te boren met behoud van ori draad, vaak lukte dit niet en deden we er een helicoil in.

maare moet wel gewoon lukken met een normale metaal boor.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 17-3-2010 22:48 Print reply

Posts: 14947
niet van dat 10.6 oid?
mja zal wel even een nieuwe kwaliteitsboor kopen dan

dat draad zal mij wat wezen, want dan boor ik er gewoon M8 in (m6 is ook wel zielig voor een 250cc)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



bij de revisieboer hier klemmen ze koppen dan gewoon in op de freesbank zodat de boor niet kan weglopen


ja die virago zitten alle bouten best vast, dus ik laat het blok mooi op z'n plek zitten, waar hij in 1990 in is gezet.

idd als er zoveel nood is kan altijd de kop eraf, en dan inspannen.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 17-3-2010 om 22:49 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 18-3-2010 16:44 Print reply

Posts: 13830
nee natuurlijk niet, kop mooi laten zitten.

ff zorgen dat je er goed licht bij hebt. en een accuboor met een goeie scherpe boor 4.

dan vijl je het stompje even vlak als dat nog kan, anders laat je het gewoon zo. ff met een centerpunt een dupje zo in het midden mogelijk slaan en dan maar gaan boren.

lukt het niet, helicoil erin, ik zou het zeker niet groter maken.

en tis btw maar 125cc per cilinder
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 18-3-2010 21:00 Print reply

Posts: 9886
punthoek van het boortje ff drastisch groter slijpen (of kleiner, tis maar hoe je het bekijkt, gaat erom dat de punt scherper wordt ), dan graaft ie zichzelf er wat makkelijker in

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-3-2010 om 21:16 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Ronald125cc 18-3-2010 21:02 Print reply

Posts: 1259
Ah Sybrand,
Ga je dit jaar weer meuk verkopen op Hardenberg?
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Sypie_Honda 18-3-2010 21:11 Print reply

Posts: 13830
ha ronald, nee wss niet.

en ik verkoop nooit meuk

ga er wel heen uiteraart.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-3-2010 om 21:11 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 18-3-2010 22:46 Print reply

Posts: 14947
het is gelukt, iig het gaten boren.
klein beetje scheef maar toch wel 90 procent van de oude bout eruit geboord.

nu had ik met boor 5mm gedaan. en daarna m6 in 3 stappen erin getapt. alleen nu draaide ik er een boutje in, draait ie gelijk door

kan jij iets regelen met een helicoil oid. ik heb daar geen ervaring mee. we hore wel ff als je hier bent zaterdag
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
schimmel_injectie 19-3-2010 20:07 Print reply

Posts: 896
hé sypie, je gaat toch wel even mee uit morgenavond ??
 
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet
vincent23 21-3-2010 13:20 Print reply
Posts: 3
wie kan mij aub aub aub helpen ik snap er nix van ik heb namelijk ook een honda 125cc cr maar als ik kick wil hij niet aan maar bij duwen gaat hij wel aan en als je weer effe langzaam wilt rijden valt hij weer uit wie ohh wie kan mij helpen. weet iemand door wat dat komt
 
ChielTZR 21-3-2010 13:25 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vincent23
wie kan mij aub aub aub helpen ik snap er nix van ik heb namelijk ook een honda 125cc cr maar als ik kick wil hij niet aan maar bij duwen gaat hij wel aan en als je weer effe langzaam wilt rijden valt hij weer uit wie ohh wie kan mij helpen. weet iemand door wat dat komt


Je kunt hier beter een topic over aanmaken, ipv dit posten in een profiel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Sypie_Honda 21-3-2010 19:01 Print reply

Posts: 13830
heeft ie nog wel goed compressie?

zuiger zit er zeker al onbekend lang in of niet?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 21-3-2010 20:11 Print reply

Posts: 8211
weet jij mischien de balhoofdlager maat van jou 90 cr?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Sypie_Honda 21-3-2010 20:23 Print reply

Posts: 13830
wat wil je weten?

heb toevallig de 97'er helemaal uit elkaar liggen, en ik ga er vanuit dat die balhoofden ongewijzigd zijn.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 21-3-2010 20:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wat wil je weten?

heb toevallig de 97'er helemaal uit elkaar liggen, en ik ga er vanuit dat die balhoofden ongewijzigd zijn.


de balhoofd lagermaat/code
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Sypie_Honda 24-3-2010 18:25 Print reply

Posts: 13830
bhlagers:

boven: 52x30x16
onder: 56x30x16
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 24-3-2010 19:01 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
bhlagers:

boven: 52x30x16
onder: 56x30x16


en die vallen dan wel mooi over de balhoofd pen heen?
want ik had ook al even op internet gezocht en daar kwam ik bij een binnemaat van 15 uit
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Royal Club 30-3-2010 21:34 Print reply

Posts: 60390
he syp, ik heb discography van motorhead gedownload, maar ik zoek het eerlijk gezegd niet om 31 albums te gaan doorspitten naar de toffe liedjes, jij als echte fan kan me vast wel vertellen wat de tofste zijn? :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 30-3-2010 22:38 Print reply

Posts: 14947
he hee
dat achtertandwiel van hardenberg is een mooie koop jonge,

dat gat voor de naaf is exact op de mm goed (80 mm)
en de 4 gaten voor de m12 draadeinden hoefde ik maar 2 te boren, en 2 andere gaten kon ik gebruiken.

kettingstukje wat ik kocht is op de schakel precies lang genoeg dus nu heb ik even berekeningen gedaan:

wielomtrek x aantal tanden

origineel
194 x 40

nu
214 x 39.

zoals je ziet, veel te zwaar vertand, vandaar dat hij maar 80 wou!. nu heb ik dus.

214 x 47

dat zou betekenen dat hij ongeveer 2 tanden achter te groot is in vergelijking met origineel. dus dat klinkt heel gunstig als je kijkt dat het achtertandwiel maar 5 euro koste
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 30-3-2010 22:44 Print reply

Posts: 13830
haha precies op de goeie maat wat een geluk

maare mooi dat het allemaal zo goed uitkomt!

en btw, een nieuw supersprox tandwiel voor 5,- is sowieso goedkoop ookal paste hij niet
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mtx-motard 30-3-2010 22:46 Print reply

Posts: 14947
hij is wel ''zacht'' (alu) in vergelijking met m'n andere tandwiel. die lijkt wel van gehard staal want boren wou daar niet in

en dat stuk ketting was NIEUW!!

en ik baal ervan dat ik niet meer o-ring kettingen kocht voor 10 euro
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved