mtx-motard |
16-3-2010 22:07 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
van harte !!
doet de viagra het al?
woensdag avond lassen sjoerd en ik even die uitlaat vast onder de virago. tevens was de schakelaar van de startmoter kapot gegaan tijdens de winter. (heel gezoek met al dat kut electronica)
dus de uitlaat, en dan nog even de puntjes op de i en dan rijd hij.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
mtx-motard |
17-3-2010 21:11 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
van harte !!
doet de viagra het al?
sjoerd heeft vanavond dat fucking grote gat dichtgebakt. ik vond nog een oude voorvork van een fiets. daarvan de balhoofdpen gepakt, en die in de lengte doorgezaagt. en zo had ik mooie half ronde stukjes van 10mm breed.
daar stuk of 5 naast elkaar ingelast waar dat gat zat. hij is nu voor 99% helemaal dicht. als je hem onder water houd, en je blaast erin, zie je paar belletjes boven komen
maar nu de rest nog. want die tapenden zijn ook afgebroken in de voorste cilinder.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Sypie_Honda |
17-3-2010 22:08 |
Posts: 13830 |
aaah kloten van die tapeindes!
kun je ze er nog wat fanstoenlijk uitkrijgen? of ff uitboren met helicoiltje?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx-motard |
17-3-2010 22:10 |
Posts: 14947 |
ja wat deden jullie daarmee bij motorrevisie de boer?
die tapendes zijn fucking hard. en het alu is zacht.
mijn redelijk scherpe boortjes hebben echt GEEN effect op dit harde staal. dus uitboren lukt daarmee niet.
zijn er speciale boortjes te krijgen die ook door hard staal boren?
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Joel_koningslust |
17-3-2010 22:14 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja wat deden jullie daarmee bij motorrevisie de boer?
die tapendes zijn fucking hard. en het alu is zacht.
mijn redelijk scherpe boortjes hebben echt GEEN effect op dit harde staal. dus uitboren lukt daarmee niet.
zijn er speciale boortjes te krijgen die ook door hard staal boren?
bij de revisieboer hier klemmen ze koppen dan gewoon in op de freesbank zodat de boor niet kan weglopen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
17-3-2010 22:14 |
Posts: 13830 |
kan me bijna niet voorstellen dat daar wat anders in zit dan gewoon 8.8 staal.
bij de boer probeerden wij ze altijd uit te boren met behoud van ori draad, vaak lukte dit niet en deden we er een helicoil in.
maare moet wel gewoon lukken met een normale metaal boor.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx-motard |
17-3-2010 22:48 |
Posts: 14947 |
niet van dat 10.6 oid?
mja zal wel even een nieuwe kwaliteitsboor kopen dan
dat draad zal mij wat wezen, want dan boor ik er gewoon M8 in (m6 is ook wel zielig voor een 250cc)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
bij de revisieboer hier klemmen ze koppen dan gewoon in op de freesbank zodat de boor niet kan weglopen
ja die virago zitten alle bouten best vast, dus ik laat het blok mooi op z'n plek zitten, waar hij in 1990 in is gezet.
idd als er zoveel nood is kan altijd de kop eraf, en dan inspannen.
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 17-3-2010 om 22:49 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Sypie_Honda |
18-3-2010 16:44 |
Posts: 13830 |
nee natuurlijk niet, kop mooi laten zitten.
ff zorgen dat je er goed licht bij hebt. en een accuboor met een goeie scherpe boor 4.
dan vijl je het stompje even vlak als dat nog kan, anders laat je het gewoon zo. ff met een centerpunt een dupje zo in het midden mogelijk slaan en dan maar gaan boren.
lukt het niet, helicoil erin, ik zou het zeker niet groter maken.
en tis btw maar 125cc per cilinder
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
18-3-2010 21:00 |
Posts: 9886 |
punthoek van het boortje ff drastisch groter slijpen (of kleiner, tis maar hoe je het bekijkt, gaat erom dat de punt scherper wordt ), dan graaft ie zichzelf er wat makkelijker in
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 18-3-2010 om 21:16 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Ronald125cc |
18-3-2010 21:02 |
Posts: 1259 |
Ah Sybrand,
Ga je dit jaar weer meuk verkopen op Hardenberg?
|
|
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me ! |
|
Sypie_Honda |
18-3-2010 21:11 |
Posts: 13830 |
ha ronald, nee wss niet.
en ik verkoop nooit meuk
ga er wel heen uiteraart.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-3-2010 om 21:11 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx-motard |
18-3-2010 22:46 |
Posts: 14947 |
het is gelukt, iig het gaten boren.
klein beetje scheef maar toch wel 90 procent van de oude bout eruit geboord.
nu had ik met boor 5mm gedaan. en daarna m6 in 3 stappen erin getapt. alleen nu draaide ik er een boutje in, draait ie gelijk door
kan jij iets regelen met een helicoil oid. ik heb daar geen ervaring mee. we hore wel ff als je hier bent zaterdag
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
schimmel_injectie |
19-3-2010 20:07 |
Posts: 896 |
hé sypie, je gaat toch wel even mee uit morgenavond ??
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
vincent23 |
21-3-2010 13:20 |
Posts: 3 |
wie kan mij aub aub aub helpen ik snap er nix van ik heb namelijk ook een honda 125cc cr maar als ik kick wil hij niet aan maar bij duwen gaat hij wel aan en als je weer effe langzaam wilt rijden valt hij weer uit wie ohh wie kan mij helpen. weet iemand door wat dat komt
|
|
|
|
ChielTZR |
21-3-2010 13:25 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vincent23
wie kan mij aub aub aub helpen ik snap er nix van ik heb namelijk ook een honda 125cc cr maar als ik kick wil hij niet aan maar bij duwen gaat hij wel aan en als je weer effe langzaam wilt rijden valt hij weer uit wie ohh wie kan mij helpen. weet iemand door wat dat komt
Je kunt hier beter een topic over aanmaken, ipv dit posten in een profiel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Sypie_Honda |
21-3-2010 19:01 |
Posts: 13830 |
heeft ie nog wel goed compressie?
zuiger zit er zeker al onbekend lang in of niet?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
21-3-2010 20:11 |
Posts: 8211 |
weet jij mischien de balhoofdlager maat van jou 90 cr?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
21-3-2010 20:23 |
Posts: 13830 |
wat wil je weten?
heb toevallig de 97'er helemaal uit elkaar liggen, en ik ga er vanuit dat die balhoofden ongewijzigd zijn.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
21-3-2010 20:30 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
wat wil je weten?
heb toevallig de 97'er helemaal uit elkaar liggen, en ik ga er vanuit dat die balhoofden ongewijzigd zijn.
de balhoofd lagermaat/code
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Sypie_Honda |
24-3-2010 18:25 |
Posts: 13830 |
bhlagers:
boven: 52x30x16
onder: 56x30x16
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
24-3-2010 19:01 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
bhlagers:
boven: 52x30x16
onder: 56x30x16
en die vallen dan wel mooi over de balhoofd pen heen?
want ik had ook al even op internet gezocht en daar kwam ik bij een binnemaat van 15 uit
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Royal Club |
30-3-2010 21:34 |
Posts: 60390 |
he syp, ik heb discography van motorhead gedownload, maar ik zoek het eerlijk gezegd niet om 31 albums te gaan doorspitten naar de toffe liedjes, jij als echte fan kan me vast wel vertellen wat de tofste zijn? :P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
mtx-motard |
30-3-2010 22:38 |
Posts: 14947 |
he hee
dat achtertandwiel van hardenberg is een mooie koop jonge,
dat gat voor de naaf is exact op de mm goed (80 mm)
en de 4 gaten voor de m12 draadeinden hoefde ik maar 2 te boren, en 2 andere gaten kon ik gebruiken.
kettingstukje wat ik kocht is op de schakel precies lang genoeg dus nu heb ik even berekeningen gedaan:
wielomtrek x aantal tanden
origineel
194 x 40
nu
214 x 39.
zoals je ziet, veel te zwaar vertand, vandaar dat hij maar 80 wou!. nu heb ik dus.
214 x 47
dat zou betekenen dat hij ongeveer 2 tanden achter te groot is in vergelijking met origineel. dus dat klinkt heel gunstig als je kijkt dat het achtertandwiel maar 5 euro koste
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Sypie_Honda |
30-3-2010 22:44 |
Posts: 13830 |
haha precies op de goeie maat wat een geluk
maare mooi dat het allemaal zo goed uitkomt!
en btw, een nieuw supersprox tandwiel voor 5,- is sowieso goedkoop ookal paste hij niet
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
mtx-motard |
30-3-2010 22:46 |
Posts: 14947 |
hij is wel ''zacht'' (alu) in vergelijking met m'n andere tandwiel. die lijkt wel van gehard staal want boren wou daar niet in
en dat stuk ketting was NIEUW!!
en ik baal ervan dat ik niet meer o-ring kettingen kocht voor 10 euro
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|