Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Frysk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
6584
Loginnaam Frysk
Volledige naam Binnenstebûten Omstekeard
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Jistrum  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  45 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Derbi GPR Replica racing 2003 Nee Nee
Motor Kawasaki AR125 Nee Ja
Overig Overig Huisdier Nee Nee
Bromfiets Honda MT Nee Ja
Bromfiets Honda NSR-II Nee Ja
Overig Overig Huisdier Nee Nee
Bromfiets Puch Algemeen Nee Ja
Motor Honda VF500F Nee Ja
Bromfiets Honda NSR-I Nee Ja
Bromfiets Honda MT Nee Nee
Bromfiets Vespa Si Nee Ja
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Ja
Bromfiets Sparta Sport 2V Nee Ja
Bromfiets BMW 5-serie Nee Ja
Bromfiets Puch Radar Radical Nee Ja
Bromfiets Honda MTX-ot Nee Ja
Bromfiets Peugeot Speedake Nee Ja
Auto Volkswagen Golf I Nee Ja
Bromfiets Honda MB Nee Nee
Bromfiets Derbi GPR Nee Ja
Bromfiets Honda MBX 80 Ja Ja
Bromfiets Honda NS-1 Nee Ja
Bromfiets Jawa 20 Nee Ja
Bromfiets Honda NS-1 Nee Ja
Auto Peugeot 206 Nee Ja
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Ja
Bromfiets Honda CR125 Nee Ja
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Bromfiets Yamaha YZ125 Nee Ja
Motor Kawasaki Z400F Nee Ja
Motor Kawasaki KDX200 Nee Ja
Motor Kawasaki KX50 Nee Ja
Bromfiets Honda NS-1 Nee Nee
Auto Volvo XC70 Nee Ja
Bromfiets Berini VE600 Nee Ja
Bromfiets Batavus City Nee Ja
Bromfiets Honda MBX 80 Nee Nee
Motor Yamaha RD 350 Nee Ja
Motor Yamaha XS400 Nee Ja
Motor Honda VFR750F Nee Ja
Motor Kawasaki KR1-S Nee Ja
Motor Honda XL500 Ja Ja
Motor Honda VF1100 Nee Ja
Auto Volvo 740 Ja Ja
Motor Suzuki GSX750R Nee Ja

  Frysk heeft 5 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
brommersprint project MT5/CR80 16-7-2006 17:51 65%
Honda NSR supersprint special 4-8-2006 18:31 85%
Sparta 3v restaureren 23-11-2006 22:15 20%
Honda NS1 Frysk 13-3-2008 23:48 55%
Honda MTX-CR 20-4-2010 21:50 80%


Pagina 34 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

JB1 22-7-2012 22:35 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


Jan Thiel? Daarmee lopen al wat contacten.


Dan heb je vast wel wat foto's
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Frysk 22-7-2012 22:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


M'n post was eigenlijk bedoeld voor Jelmer.


Dan moet je mij niet quoten

maar ga ergens anders wat bekvechten ofzo liever niet hier.. dit is bestemd voor foto's van motoren en dom praat.
 
giggitybyte
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-7-2012 22:47 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


Dan moet je mij niet quoten

maar ga ergens anders wat bekvechten ofzo liever niet hier.. dit is bestemd voor foto's van motoren en dom praat.


Second that.
En dat voor een nieuw bf-lid...mijn god wat een entree.

Ik quote correct
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Frysk 22-7-2012 23:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Second that.
En dat voor een nieuw bf-lid...mijn god wat een entree.

Ik quote correct


dankuu
 
giggitybyte
Brancomtxsh 28-7-2012 16:25 Print reply

Posts: 205
jonge reed jij achter mij tussen k zwaag en veenklooster? met die grote mooie volvo?

ging bij van seggeren rechts maar toen dacht ik kan ook wel achter hem aan maar zat achter een caravan en die vent reed 2 km per uur :P
 
Honda MTX-SH 70cc Malle Ossie
Frysk 30-7-2012 13:46 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brancomtxsh
jonge reed jij achter mij tussen k zwaag en veenklooster? met die grote mooie volvo?

ging bij van seggeren rechts maar toen dacht ik kan ook wel achter hem aan maar zat achter een caravan en die vent reed 2 km per uur :P


Klopt as in bus dat wie ik ja.. tocht HEEE in MTX ff sjen hoe hurdt der wol

hie dy krekt even op 85 op myn teller
 
giggitybyte
Cas DT 3-8-2012 11:40 Print reply

Posts: 3131
Rijd jij met Jelmer en mij mee naar Limburg?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Frysk 3-8-2012 12:37 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Rijd jij met Jelmer en mij mee naar Limburg?


ik vind het best
hoelaat moet ik ongeveer in Zwolle zijn?
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 6-8-2012 21:31 Print reply

Posts: 2160
knock knock,

Jij hebt wel wat verstand van ns1tjes opnaaien dacht ik zo.
Ik heb hier sinds vorige week een frame staan met motorplaat en wil daar een complete race fiets van maken voor 125cc 11kw rijbewijs.

Maar nu zit ik te prakkiseren of ik beter een ori ns1 blok en cilinder goed kan opnaaien of er gewoon een ander blok onder hangen. bijvoorbeeld van een nsr 125?

Any ideas?
 
"Risico is extra leven"
Frysk 6-8-2012 22:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
knock knock,

Jij hebt wel wat verstand van ns1tjes opnaaien dacht ik zo.
Ik heb hier sinds vorige week een frame staan met motorplaat en wil daar een complete race fiets van maken voor 125cc 11kw rijbewijs.

Maar nu zit ik te prakkiseren of ik beter een ori ns1 blok en cilinder goed kan opnaaien of er gewoon een ander blok onder hangen. bijvoorbeeld van een nsr 125?

Any ideas?


Ik heb geen idee of een NSR125 blok past, ik heb wel geruchten gehoord dat het inderdaad wel mogelijk schijnt te zijn.. ooit wel eens foto's van gezien maar het is te lang geleden om zeker te zeggen of dat niet aangepast was.

Ori NS1 blok rijd geweldig, niet snel voor motor begrippen maar wel geweldig mooi.. ik zou de ori NS1 cilinder opboren naar 54mm met ori uitlaat.. zit je ongeveer op een 11/12pk en een leuk koppel

btw, ben jij een Fries of een Groningen ofzo? Ik heb nog nooit een Nederlander prakkiseren horen zeggen
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 6-8-2012 23:15 Print reply

Posts: 2160
Achterhoek ftw.

maar als ik dus een ns1 cilinder naar 54mm laat boren en uitlaatpoort tunen, misschien de zuiger nog iets zodat de uitlaat poort eerder opengaat voor hogere toerentallen. etc...

opmaat uitlaatje,
28 of 30 keihin vlakschuif,
membraam van een andere snelle honda passend maken,
en zo nog wat meuk.

dan heb ik toch nog een leuke motor denk ik zo. moet de 150 wel voorbij kunnen fietsen als alles goed is gebeurd lijkt mij altans.
 
"Risico is extra leven"
Frysk 6-8-2012 23:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Achterhoek ftw.

maar als ik dus een ns1 cilinder naar 54mm laat boren en uitlaatpoort tunen, misschien de zuiger nog iets zodat de uitlaat poort eerder opengaat voor hogere toerentallen. etc...

opmaat uitlaatje,
28 of 30 keihin vlakschuif,
membraam van een andere snelle honda passend maken,
en zo nog wat meuk.

dan heb ik toch nog een leuke motor denk ik zo. moet de 150 wel voorbij kunnen fietsen als alles goed is gebeurd lijkt mij altans.


NS1 cilinder opboren en dan opfokken is vragen om een vastloper.. maar misschien heb je er wel geluk mee, bij mij versleten zuigers om het leven
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 6-8-2012 23:21 Print reply

Posts: 2160
als ik er nu een nsr 125 blok onder hang verwacht ik wel snelheden boven de 170, eerlijk gezecht. dat is wat die dingen standaard al lopen.

opmaatje eronder, strakke carb. dan ben je misschien makkelijker klaar


Edit: dat vragen om een vastloper geeft mij alleen maar meer enthousiasme om hem op te voederen. gewoon om er dan toch 1 mooi in orde te hebben zonder problemen, wat iedereen ook zegt

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 23:30 uur.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 7-8-2012 0:07 Print reply
Posts: 758
Hier rijd bij ons een ns1 met een mbx125cc blok.
Een ori mbx125 haalt op top 130@140km max.
Deze ns1 is al geklokt op 145km/pu alleen al door de stroomlijn van de ns1.
Het blok past redelijk alleen wat ringen erbij aan de achterzijde en aan de voorzijde gaten verboren.
Draadboom moet je ook aanpassen maar het is mogelijk om alles werkend te krijgen.

Of ns1 cilinder opboren naar +53mm zuiger van een cr125 erin van bj 83' en het naaldlager van deze crosser , dan heb je een koppelrijke cilinder die met een kleine aanpassing aan de uitlaatpoort vlot 120km loopt.
1 tip rijd deze combinatie goed in zeker de 1ste 500km rustig ermee als een ouwe lul
 
NS1-Whisperer 7-8-2012 0:17 Print reply

Posts: 2160
ja ik denk dat ik het wel zo ga doen ja, met een wiseco zuiger.
en dan verder dikke carb erachter en opmaat rvs pijpje eronder, etc...

Eerst maar eens zien dat ik er nog een complete bij ritsel. met alleen een frame kom je ook niet ver.


zou het kunnen om in de cilinder waar die koelt rondom de uitlaat poort te lassen. zodat je de poort nog breder kan uit frezen?
Of kan dat niet tegen de hitte?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 7-8-2012 0:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
zou het kunnen om in de cilinder waar die koelt rondom de uitlaat poort te lassen. zodat je de poort nog breder kan uit frezen?
Of kan dat niet tegen de hitte?

http://www.brommerforum.nl/showtopic/62568
 
mbx-genieter 7-8-2012 0:28 Print reply
Posts: 758
Zou kunnen maar niet echt nodig en wat krijg je ervoor terug.
Betrouwbaarheid moet ook niet vergeten worden en door deze uitvoering aan de uitlaatpoort word dat in mijn ogen een heel stuk minder.
Aangezien een ns1 in motorische originele en goede staat is kan deze al een top bereiken van 120+km p/u.
Met enkele aanpassingen uitlaat carb cilinder tuning zal 130à140km wel haalbaar zijn.
Ns1 hier is met 53mm boring en 21mm ns1 inlaat compleet en de originele pijp em vetders op sproeier 120na geheel origineel die rijd rechtop 120 op de teller.
Komt nog een 16tandwiel voorop en zal de top max 125@130 zijn.
 
NS1-Whisperer 7-8-2012 17:17 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

http://www.brommerforum.nl/showtopic/62568



kijk aan. het is dus wel mogelijk maar niet ideaal.
Heb je dat nog getest op een cilinder? aangezien dat topic uit 2010 is.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter

Met enkele aanpassingen uitlaat carb cilinder tuning zal 130à140km wel haalbaar zijn.




130/140 vind ik eerlijk gezegd wel het minimum wat ik er uit wil halen.
Mijn doel is om hem toch wel minimaal 150 te laten lopen met nog een redelijke acceleratie. maar misschien loop ik wel dom te lullen want zo heel veel verstand heb ik er ook weer niet van.

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 7-8-2012 om 17:21 uur.
 
"Risico is extra leven"
Frysk 7-8-2012 18:20 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



kijk aan. het is dus wel mogelijk maar niet ideaal.
Heb je dat nog getest op een cilinder? aangezien dat topic uit 2010 is.



[...]



130/140 vind ik eerlijk gezegd wel het minimum wat ik er uit wil halen.
Mijn doel is om hem toch wel minimaal 150 te laten lopen met nog een redelijke acceleratie. maar misschien loop ik wel dom te lullen want zo heel veel verstand heb ik er ook weer niet van.

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 7-8-2012 om 17:21 uur.


reken er niet op en koop maar een NSR125 als je dat wilt
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 7-8-2012 18:25 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


reken er niet op en koop maar een NSR125 als je dat wilt


dan hang ik liever een nsr 125 blok onder een ns1 dan een complete nsr125. vind die 125 niet echt fraai om naar te kijken standaard.
en ik heb nu al een frame met motorplaat. dus daar word wat moois van gemaakt

Edit: Als ik het ns1 blok niet goed genoeg krijg kan ik er altijd nog wat anders onder knallen wel wat duurder dan, maargoed

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 7-8-2012 om 18:26 uur.
 
"Risico is extra leven"
Frysk 7-8-2012 18:25 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


dan hang ik liever een nsr 125 blok onder een ns1 dan een complete nsr125. vind die 125 niet echt fraai om naar te kijken standaard.
en ik heb nu al een frame met motorplaat. dus daar word wat moois van gemaakt


Dat is waar, dan zou ik zeggen inderdaad een 125 blokje
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 7-8-2012 18:27 Print reply

Posts: 2160
of een nsr 150 blokkie uit taiwan importeren
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 7-8-2012 18:27 Print reply
Posts: 758
Probeet eerst maar de 120 km te passeren.
 
Frysk 7-8-2012 18:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
of een nsr 150 blokkie uit taiwan importeren


Weet niet hoe die ophangpunten zijn..

ga nog maar niet teveel fantaseren, valt dan toch tegen.. ik zou gewoon een NSR125 blokje op de kop tikken en vanaf daar verder kijken
 
giggitybyte
NS1-Whisperer 7-8-2012 18:36 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Probeet eerst maar de 120 km te passeren.


dan lukt met mijn huidige brommer maar net.
alles ori met aangepaste gilardoni uitlaat. huidige vertanding 115 1tje groter 120/122 als het de goeie kant op waait
 
"Risico is extra leven"

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 34 van 45
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 43, 44, 45Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved