voederbiet2 |
14-11-2005 20:40 |
Posts: 1317 |
glooft wel
|
|
mantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |
|
Henk-88 |
14-11-2005 20:45 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: voederbiet2
glooft wel
ik was steeds voor de Kawa ar50 tank, maar vind de NS1 ook wel wat hebben..
ik twijfel nu dus..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
voederbiet2 |
14-11-2005 20:46 |
Posts: 1317 |
NS-1 past niet
|
|
mantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |
|
voederbiet2 |
14-11-2005 20:49 |
Posts: 1317 |
mag ik die tank miskien?
|
|
mantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa |
|
Henk-88 |
15-11-2005 2:35 |
|
Henk-88 |
15-11-2005 2:38 |
Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
scooterkiller |
15-11-2005 2:41 |
Posts: 2987 |
idd, that's the spirit
Dit bericht is gewijzigd door scooterkiller op 15-11-2005 om 2:41 uur.
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
Henk-88 |
15-11-2005 4:03 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
idd had niks e doen
bovense plaatje in je prof, heb je die topgear aflevering daarvan gezien?
en die kever is mooi hea..
Dit bericht is gewijzigd door mulder op 14-11-2005 om 13:51 uur.
Die TopGear-aflevering niet gezien...
Enneuh... je hebt nog een biertje naar keuze van me tegoed alhoewel ik je niet aan de drank wil hebben dus een Rivellaah kan ook of een mieterse sinaasappel
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-11-2005 10:02 |
Posts: 13701 |
hehe
|
|
|
|
mulder |
15-11-2005 12:46 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]
Die TopGear-aflevering niet gezien...
Enneuh... je hebt nog een biertje naar keuze van me tegoed alhoewel ik je niet aan de drank wil hebben dus een Rivellaah kan ook of een mieterse sinaasappel
afbeelding
Jeremy Clarkson ging in dat ding rijden, die heeft toch een hayabusa motor?
Iig ging het heel hard en er zit geen voorruit op dus zijn wangen en zn hele hoofd ging door de dikke wind helemaal blubber enzo:p
probeer een picca te vinden maar kan ik niet krijgen
of weet je toevallig merk en type van dat ding?
|
|
|
|
Henk-88 |
15-11-2005 14:51 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
Jeremy Clarkson ging in dat ding rijden, die heeft toch een hayabusa motor?
Iig ging het heel hard en er zit geen voorruit op dus zijn wangen en zn hele hoofd ging door de dikke wind helemaal blubber enzo:p
probeer een picca te vinden maar kan ik niet krijgen
of weet je toevallig merk en type van dat ding?
Ariel d8 ik
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-11-2005 14:58 |
Posts: 13701 |
dat is waspoeder
|
|
|
|
Henk-88 |
15-11-2005 15:03 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
dat is waspoeder
Ariel Atom dus:
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-11-2005 15:06 |
Posts: 13701 |
Beetje inzoomen op zn hoofd
|
|
|
|
mulder |
15-11-2005 15:07 |
Posts: 13701 |
Tech spec:
Chassis
Right or left hand drive
Bronze welded ERW/CDS steel tube
Powder coated finish
Aluminium bulkheads
Body
Non structural composite panels:
Nose cone
Nose cone cover
Body tub
Engine cover air box
Screen
Seating
Twin composite woven cloth seat unit
5 position adjustment
Four point QR full harness set belts
Suspension
Double unequal length wishbones
Outboard adjustable rod ends
Inboard rubber bushes
Lightweight fabricated uprights
Adjustable suspension push rods
Aluminium bell cranks
Adjustable inboard dampers
High grade alloy steel coil springs
Steering
Rack and pinion cast alloy steering rack
1.5 turns lock to lock
Adjustable inboard and outboard rod ends
Adjustable rack height
300mm suede covered steering wheel
Braking
Front: 240mm ventilated disc
Rear: 240mm solid disc
Tilton aluminium racing pedal box
Twin master cylinders
Adjustable front/rear brake bias
Wheel/Tyre
6Jx14 ?5spoke MIM cast alloy 185/60R14 Engine
Rover K Series 4 cylinder
Rigidly mounted
Aluminium alloy block
Aluminium alloy cross flow head
Hydraulic tappets
Double Overhead Camshafts
Capacity: 1589cc
Power: 111BHP @ 5000rpm
Torque: 145 Nm @ 3000rpm
Gearbox
5 Speed + reverse
Aluminium alloy casing
Hydraulic clutch
Fuel system
Indirect mulit-port fuel injection
Continuous flow Bosch electric pump
Twin fuel filters
7.5 Gallon aluminium fuel tank
Cooling
Pressurised, centrifugal 160L/min. pump
Front mounted fabricated radiator
Induction
Ram air box system
Foam air filter
Exhaust
Twin outlet fabricated exhaust manifold
Twin down pipe
High level fabricated twin outlet silencer
Electrical
1.4kw Magneti Marelli alternator
Electronic breakerless ignition
Modular engine management system
Rover 20 engien module
Remote ignition cut out
Instruments
Tachometer
Dimensions
Length: 3410mm
Track: 1600mm front and rear
Height: 1195mm
Wheelbase: 2345mm
Width: 1798mm
Weight: 456kg
|
|
|
|
Henk-88 |
15-11-2005 15:09 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
afbeelding
Beetje inzoomen op zn hoofd
'liever niet zeg'
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
15-11-2005 15:19 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
Tech spec:
Chassis
Right or left hand drive
Bronze welded ERW/CDS steel tube
Powder coated finish
Aluminium bulkheads
Body
Non structural composite panels:
Nose cone
Nose cone cover
Body tub
Engine cover air box
Screen
Seating
Twin composite woven cloth seat unit
5 position adjustment
Four point QR full harness set belts
Suspension
Double unequal length wishbones
Outboard adjustable rod ends
Inboard rubber bushes
Lightweight fabricated uprights
Adjustable suspension push rods
Aluminium bell cranks
Adjustable inboard dampers
High grade alloy steel coil springs
Steering
Rack and pinion cast alloy steering rack
1.5 turns lock to lock
Adjustable inboard and outboard rod ends
Adjustable rack height
300mm suede covered steering wheel
Braking
Front: 240mm ventilated disc
Rear: 240mm solid disc
Tilton aluminium racing pedal box
Twin master cylinders
Adjustable front/rear brake bias
Wheel/Tyre
6Jx14 ?5spoke MIM cast alloy 185/60R14 Engine
Rover K Series 4 cylinder
Rigidly mounted
Aluminium alloy block
Aluminium alloy cross flow head
Hydraulic tappets
Double Overhead Camshafts
Capacity: 1589cc
Power: 111BHP @ 5000rpm
Torque: 145 Nm @ 3000rpm
Gearbox
5 Speed + reverse
Aluminium alloy casing
Hydraulic clutch
Fuel system
Indirect mulit-port fuel injection
Continuous flow Bosch electric pump
Twin fuel filters
7.5 Gallon aluminium fuel tank
Cooling
Pressurised, centrifugal 160L/min. pump
Front mounted fabricated radiator
Induction
Ram air box system
Foam air filter
Exhaust
Twin outlet fabricated exhaust manifold
Twin down pipe
High level fabricated twin outlet silencer
Electrical
1.4kw Magneti Marelli alternator
Electronic breakerless ignition
Modular engine management system
Rover 20 engien module
Remote ignition cut out
Instruments
Tachometer
Dimensions
Length: 3410mm
Track: 1600mm front and rear
Height: 1195mm
Wheelbase: 2345mm
Width: 1798mm
Weight: 456kg
die 111 bhp, is dat nou Brake Horse Power of British Horse Power?
Bij 456 Kg wel aardig accelererend lijkt mij. Zoiets als een Lotus 7..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:20 |
Posts: 12285 |
brake horse power
|
|
oderint dum metuant |
|
mulder |
15-11-2005 15:23 |
Posts: 13701 |
jamaar, het is niet exreem veel pk
|
|
|
|
Kampersjaak |
15-11-2005 15:26 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
jamaar, het is niet exreem veel pk
kijk een naar het gewicht,
en kijk dan eens hoeveel pk per kg die heeft
|
|
oderint dum metuant |
|
Henk-88 |
15-11-2005 15:30 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
jamaar, het is niet exreem veel pk
18 pk met een 50cc-fiets ??k niet, maar je hartslag springt er wel van omhoog als je 'm de sporen geeft...
Lotus-7 had ook minder vermogen dan de concurrentie maar reed alles er z? keihard uit dat ze zelfs met xtra verzwaringen niet meer ingezet mochten worden; ze werden gewoon gediskwalificeerd voor de races omdat ze totaal niet te kloppen waren. Nog steeds heeft Lotus met alle modellen de nadruk op gewicht en een perfecte wegligging en besturing, en is concurrerend ondanks minder vermogen.
Lotus 7
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-11-2005 om 15:32 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-11-2005 15:36 |
Posts: 13701 |
interessant, maar nog steeds het is maar nog niet eens 150 pk
|
|
|
|
Henk-88 |
15-11-2005 15:37 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
interessant, maar nog steeds het is maar nog niet eens 150 pk
als 't Brake Horse Power is zelfs maar 111 pk
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
mulder |
15-11-2005 15:39 |
Posts: 13701 |
ja foutje
dat is toch weinig.. Er zou een motor in kunnen met rond de 200pk terwijl dat gunstiger zou zijn, het aantal kilos word natuurlijk hoger maar ook het aantal pk/kilo denk ik..
|
|
|
|
Henk-88 |
15-11-2005 16:10 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
ja foutje
dat is toch weinig.. Er zou een motor in kunnen met rond de 200pk terwijl dat gunstiger zou zijn, het aantal kilos word natuurlijk hoger maar ook het aantal pk/kilo denk ik..
maar de Fun-Factor hoeft er niet van omhoog te gaan door meer vermogen (de irritatie-factor speelt ook mee; denk aan de Viper GTS waar je -zonder sper-diff of ABS/ATC- vrij moeilijk het brute vermogen kunt benutten)
Volgens de makers van Ari?l zelf zit er een Honda tweeliter iVTEC 16-klepper in die 220 BHP levert...( bij dezelfde 456 Kg )
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-11-2005 om 16:26 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|