Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Henk-88

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 579 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
4824
Loginnaam Henk-88
Volledige naam Henk
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Groningen  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  15 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Suzuki TS50X Ja Ja
Bromfiets Sym Jet Nee Nee
Bromfiets Yamaha FS1 Nee Nee
Bromfiets Kreidler RMC Nee Nee
Bromfiets Honda MB Nee Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Ja Ja
Auto Citroen 2CV Ja Ja
Auto Austin Mini Nee Ja
Bromfiets Honda NS-1 Nee Nee
Bromfiets Aprilia Habana Nee Ja
Bromfiets Peugeot 103 Nee Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Nee
Motor Yamaha YZ250 Nee Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Ja Nee
Auto Citroen Acadiane Nee Ja

  Henk-88 heeft 0 projecten toegevoegd.
Henk-88 heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 2 van 361
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 359, 360, 361Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mulder 7-10-2005 17:03 Print reply

Posts: 13701
oke maar kom je?
het begint om 7 uur routebeschrijving zit in topic
 
Henk-88 7-10-2005 17:10 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
oke maar kom je?
het begint om 7 uur routebeschrijving zit in topic


Ik heb cker zin om te checken (meetings zijn meestal niet zo dichtbij), maar moet eigenlijk andere dingen doen. Als ik kans zie om die te verplaatsen dan kom ik

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Gilera Gsm 7-10-2005 17:16 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Die onzin zal dan wel je eigen onzin zijn want ik zeg dat nergens op die manier.

als je 135 km/h voor een TSX al erg hard vindt, snap ik dat je het niet kunt bevatten allemaal

Met standaardblok bedoel ik een TSX-blok met de onveranderde krukas- en drijfstang-maten en een TSX-cilinder.

Op die TSX die 135 km/h ging, zat een mooie 70cc (tot het uiterste bijgevijld en waarschijnlijk ook wat geflowd) en de Suzuki-uitlaat (die voor 50cc uit die kit uit Japan, waarvan niemand buiten Winsum lijkt te geloven dat die bestaat); ontsteking en brandstof-systeem weet ik niet; waarschijnlijk een Belgische binnenrotor met verlichtingsspoel(-en), en het normale dubbele inlaatsysteem en gewoon een fijne bijgewerkte carb. . Door bijvijlen van de gasschuif wist die gozer 'm stationair op ong. 2500 rpm te houden. 13.500 rpm in de 5

Natuurlijk is dit niet het werk van een klungel maar van iemand die erg veel tijd en geld in het opvoeren van TSX-en stopte. (Alleen het stationair afstellen bijvoorbeeld kostte hem een paar verkeerd gevijlde gasschuiven)

grappig dat je iets als onzin afdoet als je er te weinig van weet



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


queet niet of ik spoor; ik had liever de 25.000rpm als doel gesteld

standaard TSX-blokje kan al tot ong. 15.000 rpm; daarna wordt het wat meer werk: drijfstang en krukas en cilinder aanpassen en een roterende inlaat met accu-ontsteking monteren en daarna het geheel mooi afgesteld zien te krijgen met een mooi 'geflowde' cilinder en een fijn carburateurtje... En dan is de 18.000 rpm al wel gehaald neem ik aan. Maar dat is allemaal nog vrij normaal; er moet meer inzitten. Hoe ik dat eruit ga halen is de uitdaging.



Je zegt het zelf in deze reply. En gasschuif bijveilen vind ik wel het mooiste wat er is. Wat heb je eraan om je brommer 2500 toeren stationar te laten draaien? Je zegt wel dat ik er niets van weet maar volgens mij neem jij dingen van andere zo over.

 
Henk-88 7-10-2005 17:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
[...]


[...]



Je zegt het zelf in deze reply. En gasschuif bijveilen vind ik wel het mooiste wat er is. Wat heb je eraan om je brommer 2500 toeren stationar te laten draaien? Je zegt wel dat ik er niets van weet maar volgens mij neem jij dingen van andere zo over.



ja, 2500 rpm stationair is idd wel wat veel, maar hoeveel rpm stationair is dan normaal voor een blokje met een binnenrotor?

Ik zie staan dat ik zeg dat het k?n met een TSX-blok, jij zegt dat ik zeg dat blok ervoor gemaakt is; ik vind dat twee verschillende dingen.

Ik heb die info idd van anderen en heb die dingen niet zelf meegemaakt

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mr Pain 7-10-2005 20:44 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


ja, 2500 rpm stationair is idd wel wat veel, maar hoeveel rpm stationair is dan normaal voor een blokje met een binnenrotor?

Ik zie staan dat ik zeg dat het k?n met een TSX-blok, jij zegt dat ik zeg dat blok ervoor gemaakt is; ik vind dat twee verschillende dingen.

Ik heb die info idd van anderen en heb die dingen niet zelf meegemaakt



heb paar dagen geleden een op een mbx blokje een hpi gelegd en dat ding loopt goed stationair normaal zoals ie voor die tijd ook liep (schat zo'n 800 to 1000 tpm) dus dat wil best

 
wookie 7-10-2005 20:53 Print reply

Posts: 542
Haha, 135 met een 70 cc tsx wees blij als je de 85 haalt. haaha wat een onzin alllemaal
 
Henk-88 7-10-2005 20:57 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
[...]


heb paar dagen geleden een op een mbx blokje een hpi gelegd en dat ding loopt goed stationair normaal zoals ie voor die tijd ook liep (schat zo'n 800 to 1000 tpm) dus dat wil best



dan heb ik het misschien verkeerd onthouden. Ik zal nog 'ns informeren hoe dat nou zat. Wat ik bedoelde is dat die gozer de moeite nam om z'n gasschuif bij te vijlen en daar een paar gasschuiven verder mee was voordat hij het toerental had teruggebracht tot iets aanvaardbaars. Er zijn niet veel lui die daar de moeite en geld voor over hebben. Gewoon omdat hij wou weten en kunnen hoe je zoiets bijvijlt. Met hetzelfde uithoudingsvermogen heeft hij (na verklooien van diverse cilinders) doorgekregen hoe een cilinder het beste bijgevijld kan worden. Hij is er zo'n tien jaar mee bezig geweest.
Dus dat 't niet zo'n lulletje is die ergens een vijl insteekt en daarna denkt dat hij de snelste brom van Nederland heeft gemaakt, want daar zijn er idd veel van.

Het ging -bij die gasschuifklus- om een Slomos met een binnenrotor die uiteindelijk op ong. 2000rpm stationair kwam; top 115 km/h of hoger @ ong. 15.000 rpm.

Ik vernam ook dat er 'lichte' en 'zware' binnenrotors zijn; de zware schijnen idd gewoon op redelijk normale rpm stationair te kunnen lopen..
die Slomos zal dus wel een lichte gehad hebben.



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 8-10-2005 om 14:09 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
timoty-dt 14-10-2005 21:37 Print reply

Posts: 1802
Eej bij die ene tsx zit die veer nu onder het blok?? zoja ik zou hem echt mono make
 
kut voetbal
Henk-88 14-10-2005 21:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
Eej bij die ene tsx zit die veer nu onder het blok?? zoja ik zou hem echt mono make


euh? veer is onder blok en is al mono;
en heb je al picca's van je brom geplaatst?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
timoty-dt 14-10-2005 22:21 Print reply

Posts: 1802
Ja maar ik bedoel waar die normaal zit de veer daarlangs een mono,
nee ik heb nog geen fotos
 
kut voetbal
Henk-88 14-10-2005 22:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
Ja maar ik bedoel waar die normaal zit de veer daarlangs een mono,
nee ik heb nog geen fotos


niet boos worden hoor, maar waar die mono zat heb ik 'm juist weggehaald omdat ik een veer onderlangs mooier vond


en misschien is het lagere zwaartepunt van de brom een voordeel
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 15-10-2005 1:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wookie
Haha, 135 met een 70 cc tsx wees blij als je de 85 haalt. haaha wat een onzin alllemaal


Ik denk dat jij een speciaal oog voor onzin hebt
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mcdronkz 16-10-2005 14:59 Print reply

Posts: 32777
ken je freddy van dam uit winsum ?
 
Henk-88 16-10-2005 15:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
ken je freddy van dam uit winsum ?


nee


Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 4-11-2006 om 18:15 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mcdronkz 16-10-2005 15:04 Print reply

Posts: 32777
en Piet Hendriks ?
 
Henk-88 16-10-2005 15:08 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
en Piet Hendriks ?

nee man

Mis ik er iets aan?



Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 16-10-2005 om 15:08 uur.

en rijden ze TSX?

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 4-11-2006 om 18:16 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 16-10-2005 21:57 Print reply

Posts: 13701
bij cor hamstra in groningen maken ze er niet zon probleem van als je wilt schouwen, daar kan je beter heen gaat dan dat stelletje keutels bij de luytink.

 
Henk-88 17-10-2005 0:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
bij cor hamstra in groningen maken ze er niet zon probleem van als je wilt schouwen, daar kan je beter heen gaat dan dat stelletje keutels bij de luytink.



queenie hoor; bij Luytink waren ze op voorhand al niet zo moeilijk aan 't doen vond ik; ik zal voor de ckerheid toch dan nog 'ns die Hamstra's checken hoe ze tegen m'n vercreatifiteerde TSX aankijken.
(v.w.b. Reparaties hebben ze bij Luytink een slechte naam bij mij, maar voor het overige heb ik in 't geheel g??n klagen over ze. Maar ik ken ze dan ook al jaren.)

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 18-10-2005 20:53 Print reply

Posts: 13701
reparaties zijn echt bagger
toen kameraad van mij zijn citta daar heen had gebracht hij vonkte niet wij hadden alles getest wisten echt niet waart aan lag.
Die mensen zo bellen ja hij is af het kost 155 euro, hij zo nee kanniet we hadden 50 euro afgesproken, uit eindelijk gingen ze akkoord dus wij dat ding ophalen deed het niet.. Dus nu zitten ze hem weer gratis te fiksen voor hem nu.
 
Mr Pain 19-10-2005 0:42 Print reply
Posts: 4966
wat is het password en username?

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 19-10-2005 om 0:43 uur.
 
Henk-88 19-10-2005 1:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
reparaties zijn echt bagger
toen kameraad van mij zijn citta daar heen had gebracht hij vonkte niet wij hadden alles getest wisten echt niet waart aan lag.
Die mensen zo bellen ja hij is af het kost 155 euro, hij zo nee kanniet we hadden 50 euro afgesproken, uit eindelijk gingen ze akkoord dus wij dat ding ophalen deed het niet.. Dus nu zitten ze hem weer gratis te fiksen voor hem nu.


Dat wist ik lang geleden al; 'k zei toch dat ze qua reparaties een malafide status bij mij hebben; m.a.w. ik ben daar ook ooit 'ns vet genezen van teruggekeerd na een 'reparatie' waarbij er zaken stuk gingen vergezeld van de mededeling dat het euvel niet verholpen kon worden. En d??r moest ik toen zo'n 80 gulden voor dokken.
Voor reparaties ben ik er nooit weer geweest.
Maar ze bestaan al lang, hebben aardig wat onderdelen en connecties. Daar mag ik best z?lang van profiteren tot ik vind dat die ooit gedokte 80 piek weer wat gecompenseerd zijn..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Henk-88 19-10-2005 1:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
wat is het password en username?

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 19-10-2005 om 0:43 uur.


Mij bekruipt het gevoel dat je vraag niet helemaal compleet is..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 19-10-2005 8:45 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]


Dat wist ik lang geleden al; 'k zei toch dat ze qua reparaties een malafide status bij mij hebben; m.a.w. ik ben daar ook ooit 'ns vet genezen van teruggekeerd na een 'reparatie' waarbij er zaken stuk gingen vergezeld van de mededeling dat het euvel niet verholpen kon worden. En d??r moest ik toen zo'n 80 gulden voor dokken.
Voor reparaties ben ik er nooit weer geweest.
Maar ze bestaan al lang, hebben aardig wat onderdelen en connecties. Daar mag ik best z?lang van profiteren tot ik vind dat die ooit gedokte 80 piek weer wat gecompenseerd zijn..


ze konden voor mij niet eens een universeel cross spatbordje regelen
van die connecties heb ik nog niks gezien behalve dat elke cilinder 50 euro duurder is dan 50cc.nl
 
Henk-88 19-10-2005 9:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


ze konden voor mij niet eens een universeel cross spatbordje regelen
van die connecties heb ik nog niks gezien behalve dat elke cilinder 50 euro duurder is dan 50cc.nl


Toen ik ong. een jaartje geleden bij Luytink kwam voor een TSX-onderdeeltje nam Edwin (die zo stottert) mij mee naar de overkant waar ze spullen hebben opgeslagen en hebben we daar een uurtje ofzo gezocht naar onderdelen die ik kon gebruiken.. 't Leverde me wat kabels op, en o.a. een draaidopje om de km-stand van de dagteller op 0 te zetten, en die zijn w?l schaars tegenwoordig. En allemaal gunstig geprijsd...
Tegen een ander zeggen ze gewoon dat ze bijna geen shit meer hebben voor oude schakelbroms.
Je moet -zoals bij zoveel bedrijven- niet op letten waar ze ni?t goed in zijn, maar naar wat ze w?l voor je kunnen betekenen, 't is niet altijd veel maar altijd wel iets.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
mulder 19-10-2005 9:16 Print reply

Posts: 13701
ik ben daar tegenover toen ook geweest met die andere kerel
en er lag toen alleen maar puch en zundapp spul enzo hadden niks
en die edwin doet alsof ie er veel vanaf weet:p
hij zo zuigerveren van een citta zonder te meten pakken, 3 keer de verkeerde, zo gaat het altijd.
CH is beter imho

Dit bericht is gewijzigd door mulder op 19-10-2005 om 9:19 uur.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 361
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 359, 360, 361Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved