Neonlampje |
23-1-2006 0:03 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
zeg lude, is jou iets bekend over de mogelijkheid om een kreidler naar een 1 takt om te bouwen, stond laatste te praten met een dikke oude vatzige Amsterdammer
maar die wist wel te vertellen dat ie vroegaaaaah een kreidler 1 takt heeft gebouwd, oftewel een onder onsteking.
ik dacht dat het gelul was maar hij wist wel waar die het over had me plaatjes alu die de keeringen afschermende tegen de klap, een een speciale plaat onder in ze carter om zijn big en alleen nog maar een gleuf voor de drijfstang
wel lastig en niet zo goed voor je lagers
ga er maar niet vanuit
benjamin... ik denk het wel, istie nog beetje goed?
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 0:04 |
Posts: 20445 |
hmm als je nou vlak boven je krukaswangen een plaat maakt met een gleuf voor je drijfstang..
en die onsteken
2 dingen die niet kloppen: je verliest je smering omdat je smerende mengsel ontbrandt.
en de leukste, verbamndt je niet al je mengsel voordat ze spoelen?
hmm
ding liep 135 volgens die gozer... wel leuk
wil het toch wel eens gaan proberen
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-1-2006 om 0:05 uur.
|
|
|
|
Mr Pain |
23-1-2006 0:07 |
|
Neonlampje |
23-1-2006 0:23 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
hmm als je nou vlak boven je krukaswangen een plaat maakt met een gleuf voor je drijfstang..
en die onsteken
2 dingen die niet kloppen: je verliest je smering omdat je smerende mengsel ontbrandt.
en de leukste, verbamndt je niet al je mengsel voordat ze spoelen?
hmm
ding liep 135 volgens die gozer... wel leuk
wil het toch wel eens gaan proberen
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-1-2006 om 0:05 uur.
Ja die plaat, dat heeft iedereen volgensmij wel eens bedacht
Ik zie het nut er niet van in.. vind 2t arbeids-slagen genoeg hebben maarja als het je lukt.. hardstikke leuk natuurlijk!!
benjamin: check inbox
|
|
|
|
Mr Pain |
23-1-2006 0:30 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
hmm als je nou vlak boven je krukaswangen een plaat maakt met een gleuf voor je drijfstang..
en die onsteken
2 dingen die niet kloppen: je verliest je smering omdat je smerende mengsel ontbrandt.
en de leukste, verbamndt je niet al je mengsel voordat ze spoelen?
hmm
ding liep 135 volgens die gozer... wel leuk
wil het toch wel eens gaan proberen
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-1-2006 om 0:05 uur.
misschien verhogen van carterdruk ofzo?, denk dat het een beetje nutteloos is, ik bedoel het word ook niet gebruikt bij race motoren en andere 2 takt motoren voor wedstrijd doeleinden
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 0:36 |
Posts: 20445 |
tsja
in principe zal de onsteking in het carter het kwa kracht lang niet halen bij die in het verbrandinggedeelte op BDP
uhmz, maar hoe zorg je dat er vers mengsel naar de verbrandingskamer boven gaat? en niet dat er alleen maar uitlaatgassen door de spoelers worden gepompt
je moet dus ook op ODP een uitlaatpoort hebben, hoe ga je die aansturen?
hoe smeer je de lagers?
zoveel gezeik gewoon
zowiezo zou ik voor injectie gaan en niet met spoelers gaan kloten, dan zou je misschien ook voor een lage brede uitlaatpoort kunnen gaan op bdp
en op de verbrandings kamer (carter) op odp zou je iets van een poort moete maken..
knaag knaad
de smering is het probleem en de afvoer van gassen..
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 0:36 |
Posts: 20445 |
nogal chaotisch verteld, snap mezelf ook nog niet helemaal
zit meer hardop te bazelen...
|
|
|
|
Mr Pain |
23-1-2006 0:38 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
tsja
in principe zal de onsteking in het carter het kwa kracht lang niet halen bij die in het verbrandinggedeelte op BDP
uhmz, maar hoe zorg je dat er vers mengsel naar de verbrandingskamer boven gaat? en niet dat er alleen maar uitlaatgassen door de spoelers worden gepompt
je moet dus ook op ODP een uitlaatpoort hebben, hoe ga je die aansturen?
hoe smeer je de lagers?
zoveel gezeik gewoon
zowiezo zou ik voor injectie gaan en niet met spoelers gaan kloten, dan zou je misschien ook voor een lage brede uitlaatpoort kunnen gaan op bdp
en op de verbrandings kamer (carter) op odp zou je iets van een poort moete maken..
knaag knaad
de smering is het probleem en de afvoer van gassen..
het werkt niet en als je het ooit voorelkaar (dat zal niet lukken!) krijgt krijg je van mij 500 euro
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 0:43 |
Posts: 20445 |
hmm
het MOET lukken gewoon..
|
|
|
|
Mr Pain |
23-1-2006 0:50 |
Posts: 4966 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
hmm
het MOET lukken gewoon..
ik drink een flesje heineken leeg het MOET veranderen in een vrouw, maar het gebeurd nooit
Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 23-1-2006 om 0:50 uur.
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 0:54 |
Posts: 20445 |
kut gevoel he
denk ik ook altijd met me rechterhand
en als het dan toch veranderd is het meestal een trol ofzo :-(
*hocus pocus, iedereen kan toveren *
|
|
|
|
Mr Pain |
23-1-2006 0:59 |
|
Neonlampje |
23-1-2006 14:38 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
nogal chaotisch verteld, snap mezelf ook nog niet helemaal
zit meer hardop te bazelen...
Je kunt 2 drijfstangen pakken ipv 1, en de bovenste drijfstang door een keramische keerring laten gaan (ronde drijfstang).
Als je deze drijfstang hol maakt kun je er olie door pompen, voor de smeerring van je naaldlager.
Verder heb je injectie van benzine ?n lucht nodig... dat is de enige manier waarop ik denk dat je het werkend kunt krijgen.
Ik heb gister met harrie het id van een losse zuiger tussen 2 verbranndingskamers uit zitten werken, maar omdat je geen ronddraaiende beweging hebt die je zuiger van bdp weer naar odp trekt, zul je om de beweging om te keren net zoveel energie nodig hebben als om hem op gang te brengen.. het resultaat is dus 0
Het id was door de uitlaatgassen een turbine aan te sturen, en daarmee iets aan te drijven.
|
|
|
|
christianos |
23-1-2006 14:42 |
Posts: 20445 |
hmm, dat begint interessant te worden, 2 drijfstangen, had ik nog niet aan gedacht..
maar je moet inderdaad opassen, waar is het punt dat je het vermogen wat je wint verliest?
(aan frutsjes die je nodig hebt te realiseren van dit soort dingen, want 2 drijfatsnagen is weere xra weerstand)
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-1-2006 om 14:43 uur.
|
|
|
|
Neonlampje |
23-1-2006 14:56 |
Posts: 14825 |
dat staat niet in verhouding tot de winst van een tweede ontbranding...
maar je blijft nog steeds met de smeering zitten, en die keramische keering... ook niet bepaald goedkoop, en failsafe
|
|
|
|
KaWaReZ |
2-2-2006 17:26 |
Posts: 20582 |
en rijden zul je
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Chantal MX50 |
9-2-2006 0:28 |
Posts: 12721 |
lude je bent traag :
|
|
BF oma! |
|
Neonlampje |
9-2-2006 0:34 |
Posts: 14825 |
tan?
reageren op je smsje bedoel je zeker?
|
|
|
|
Chantal MX50 |
21-2-2006 0:35 |
Posts: 12721 |
|
|
BF oma! |
|
Neonlampje |
22-2-2006 18:32 |
Posts: 14825 |
huh?
|
|
|
|
ironbird |
6-3-2006 18:20 |
Posts: 1096 |
ben je op vakantie ofzo? Omdat ik weinig reactie krijg op mijn inboxjes van een week geleden
|
|
|
|
Neonlampje |
6-3-2006 23:23 |
Posts: 14825 |
nee, beetje weinig op internet
drukdrukdruk.. maar je velgen komen eraan!
|
|
|
|
Royal Club |
11-3-2006 14:51 |
Posts: 60390 |
hey lude, ik hoor van iedereen dat ik me cil bij jou het beste kan laten tunen, maar STEL dat je het verneukt en me cil onbruikbaar is geworden.. wat dan ? vette pech of ???
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Kampersjaak |
11-3-2006 14:53 |
Posts: 12285 |
inbox dan ofzow
niet iedereen kijkt in zn profiel en een inbox zie je direct
|
|
oderint dum metuant |
|
aprilia rs 50 girl |
11-3-2006 14:55 |
Posts: 4805 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
hey lude, ik hoor van iedereen dat ik me cil bij jou het beste kan laten tunen, maar STEL dat je het verneukt en me cil onbruikbaar is geworden.. wat dan ? vette pech of ???
lude verneukt het niet, en de vraag is of lude wel zin heeft om jou cil te tune vraag dat eerst maar is aan hem
|
|
henkie |
|