Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Joostvdw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
2433
Loginnaam Joostvdw
Volledige naam Joost vd Wiel
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Maassluis  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  5 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Vespa PK50 Ja Nee
Bromfiets Honda MT Nee Nee
Bromfiets Vespa PK50 Nee Nee
Auto Subaru XT Ja Ja
Overig Zelfbouw Overig Ja Nee

  Joostvdw heeft 0 projecten toegevoegd.
Joostvdw heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 3 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Joostvdw 30-6-2004 21:02 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

die van mij is ook van 3mm triplex en de ducts zijn gemaakt van t emmertje van de natuurkunde leraar

lkkre vbalans van die bezine, ligt nooit stil, hoe lang kan e hovere op 1 tank en hoe groot is die tank dan??

hoe heb jij de besturing gemaakt daar hadden wij wat moeite mee


ja die benzine als balans is mss een beetje kut ja, maar dat moet ik nog zien, ik heb namelijk ook nog geen tank en weet dus ook niet hoe lang hij draait op een tank, maar in theorie kan ik gewoon bij vullen als hij bijna leeg is en dus kan hij eeuwig hoveren en belemmeren de accu de activiteit-tijd

de besturing heb ik gewoon uit me RC-auto gehaald, wel een dure rc auto, dus ik heb volledige proportionele besturing met een electronische motor regelaar,

nu heb ik ook nog een elektrische hover motor die word bestuurd door een zelfgebouwde regelaar m.b.v. PWM (puls width modulation), maar die word dus benzine

om te sturen heb ik 3 flaps achter de verticale duct staan met asjes en armpje onder het dek die dan met een remkabel aan een servo zitten die aan de andere kant van de hovercraft staat (om die balans weer goed te krijgen)

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 30-6-2004 21:03
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 21:18 Print reply

Posts: 816
Het grote voordeel van albertheijn EEEEEHM van electro motoren is dat het enorm makkelijk is, het is ligt, en goedkoop, (11,- voor een goede speed 500)

welke maten heeft die hovercraft?
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 21:28 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

Het grote voordeel van albertheijn EEEEEHM van electro motoren is dat het enorm makkelijk is, het is ligt, en goedkoop, (11,- voor een goede speed 500)

welke maten heeft die hovercraft?


ik weet dat allemaal wel, alleen benzine vind ik gewoon leuker en ik heb et motortje gekocht voor 25 euro en is gewoon goed, de rest heb ik btw gratis overal vandaan gescharreld (zender+ontvanger+regelaar+motoren+servo's)

en de hovercraft is 1 meter lang en 50cm breed
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 21:34 Print reply

Posts: 816
das wel beter, al dat spul is enorm duur

in me RC vliegtuig zit voor 250 euro aan electronica


welke methode grbuikt je voor de rok?? en welk materiaal is t
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 21:37 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

das wel beter, al dat spul is enorm duur

in me RC vliegtuig zit voor 250 euro aan electronica


welke methode grbuikt je voor de rok?? en welk materiaal is t


ik heb gewoon een "worst" rok, dus niet met vingers e.d. en ook geen gaten in de rok, maar in de bodem van de hovercraft zelf

de rok is gemaakt van scylar ofzo :s ik weet niet meer zker hoe het heette, maar het is spul waar ook van die super grote vliegers van worden gemaakt

en zit btw gewoon dicht gestikt (lief naar je moeder kijken ) en de gaatjes (de gaatjes die ontstaan door het stikken door de stof, het voelt namelijk aan als papier, daardoor komen er ook echt gaatjes in die niet meer weggaan)heb ik niet dicht gemaakt, wilde ik eerst wel doen, maar hij doet het eigenlijk heel goed, dus dat hoefte niet, het is wel extreeem sterk, ik heb samen met me broer (19) geprobeerd een strookje van 2cm breed kapot te trekken wat niet lukte
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 21:40 Print reply

Posts: 816
de hover die ik gemaakt heb moest op school blijve omdat school uhm ook gelapt had das wel bale, ga in deze vakantie een nieuwe make, een hele kleine, 50 bij 30 ofzo


Dat materiaal klinkt wel goed

ben nou wel benieuwd hoe die eruit ziet.
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 21:46 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

de hover die ik gemaakt heb moest op school blijve omdat school uhm ook gelapt had das wel bale, ga in deze vakantie een nieuwe make, een hele kleine, 50 bij 30 ofzo


Dat materiaal klinkt wel goed

ben nou wel benieuwd hoe die eruit ziet.


je moet te kleine maken! hoe groter hij is, hoe makkelijker hij hoverd, heel raar, maar het klopt wel, ik had ook eerst een kleine 30 bij 50 idd zoiets, maar die deed et voor geen reet

deze als een madderfakker
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 21:50 Print reply

Posts: 816
hoe groter heb oppervlakte waar lucht op drukt hoe makkelijker die lift geeft.

had je de zelfde motor opj die kleine als op die grote??
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 21:54 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

hoe groter heb oppervlakte waar lucht op drukt hoe makkelijker die lift geeft.

had je de zelfde motor opj die kleine als op die grote??


op de kleine had ik dezelfde motor met comp fan erop,

op de grote heb ik een 2 blads 15 inch
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 21:57 Print reply

Posts: 816
als je op zo'n kleintje zo'n enorm gat maakt voor de prop heb je geen grientje lift oppervlak over.
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 22:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

als je op zo'n kleintje zo'n enorm gat maakt voor de prop heb je geen grientje lift oppervlak over.


nope das waar, en om dat tegen te gaan moet meer vermogen hebben, wat weer meer gewicht betekend, enzovoorts

dat lukt dus niet
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 30-6-2004 22:15 Print reply

Posts: 816
juist niet, kleine hovercraft, klein lift gat, kleine prop en een middelmatig motertje, zoiets als 300 of 350 speed
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Joostvdw 30-6-2004 22:19 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Unloaded

juist niet, kleine hovercraft, klein lift gat, kleine prop en een middelmatig motertje, zoiets als 300 of 350 speed


ja oke, maar als je kijkt naar de verhoudingen is een grote beter

want een kleine met klein (300) motortje kan waarschijnlijk net hoveren

een grote (zoals ik heb) met een grote (540) kan makkelijk hoveren, hij kan zelfs nog heel veeel menemen (3 kilo ongeveer )

zoals je ziet neemt het vermogen niet heel veel toe, maar wel de draagkracht, hoe dit kan, geeen idee

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Unloaded 1-7-2004 9:28 Print reply

Posts: 816
deat komt omdat je het oppervlak vergroot, zoals je zelf kan raden heb je dus meer plaatsen waar de lucht die ondder je hovercraft zit op je hovercraft duwen kan. die ik op school gemaakt heb was iets van 55 bij 40 ofzo, werkt egt perfect met een speed 500 (die zijn al eer dan zat voor een model van 100 bij 50 cm)
 
Sterk is mijn handelsmerk.
Chantal MX50 1-7-2004 9:30 Print reply

Posts: 12721
hey hoi....

ken jij fred van der lely??
woont ook in maassluis. heeft een broer en nog een jonger broertje. Fred zal nu ongeveer 15 zijn denk ik.
 
BF oma!
Membraanklepje 1-7-2004 9:55 Print reply

Posts: 1379
Whaha, leuk he Joost, kotsen van de drank, en dan ook nog eens een boete krijgen
En helemaal grappig dat ong 250 meter verder, t achterlicht weer werkte
 
Joostvdw 1-7-2004 21:42 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Membraanklepje

Whaha, leuk he Joost, kotsen van de drank, en dan ook nog eens een boete krijgen
En helemaal grappig dat ong 250 meter verder, t achterlicht weer werkte


kom je nu mee

was al bijna 2 weken geleden balhaar en maarten betaald de helft

maar tis nog altijd minder erg dan 2x blijven zitten waardoor je van school moet....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Joostvdw 1-7-2004 21:43 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

hey hoi....

ken jij fred van der lely??
woont ook in maassluis. heeft een broer en nog een jonger broertje. Fred zal nu ongeveer 15 zijn denk ik.


uuuh, nee

er wonen 30.000 mensen in maassluis, dus weinig kans dat ik em ken,

ik ken wel (nou ja, ken) het bedrijf lely, mss is dat van hun familie ofzo?

lely maakt landbouwvoertuigen enzo geloof ik
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
nek2k3 21-7-2004 13:45 Print reply

Posts: 10
hey joost toffe demper
 
Joostvdw 21-7-2004 14:12 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nek2k3

hey joost toffe demper


hij klinkt op mijn brommer lekker veel gaver
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Chantal MX50 24-7-2004 22:31 Print reply

Posts: 12721
Hak al gevraagd of je Fred van der Lely kende???
 
BF oma!
Joostvdw 25-7-2004 11:43 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

Hak al gevraagd of je Fred van der Lely kende???


kijk es wat verder dan je neus lang is

6 posts hoger
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Chantal MX50 25-7-2004 11:44 Print reply

Posts: 12721
oh haha

neej zijnn vader is fysio ofzo iets
 
BF oma!
Joostvdw 25-7-2004 11:49 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chantal MX50

oh haha

neej zijnn vader is fysio ofzo iets


owh, nee, dan ken ik em zker weten niet

maar hoe groot was die kans nou
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Chantal MX50 25-7-2004 11:56 Print reply

Posts: 12721
Kon toch bij toeval
 
BF oma!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 15
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved