Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
Joostvdw |
Volledige naam |
Joost vd Wiel |
Afbeelding / foto |
Niet ingevuld |
Woonplaats |
Maassluis |
Telefoonnummer |
|
Leeftijd |
37 jaar |
E-mail adres |
joostvdw at hotmail dot com |
Messenger adres |
|
Registratiedatum |
1-9-2003 |
Aantal posts |
4789 |
Profile hits |
21456 |
" Soob owners do it horizontally opposed "
jah, nou ik ben dus joost, ik ben 18.....
MT verkocht, rijd nu rond in frankrijk
vespa is van 1982, afgelopen weekend (09-04-05) 's nachts gereviceerd, niet geslapen, maar hij rijd wel
dit is erin gegaan:
op testbank ging die 90, maar ik heb tot nu toe 83 ofzo gehaald, vlakke asfaltweg :P
vespa is vastgelopen, dus maar nieuwe cilinder gekocht, geen 102DR deze keer, maar 85cc polini, ook erg leuk, maar moet nu weer aan andere uitlaat (hoogtoeriger)
nieuwe carb voor op me vespa: 24mm Mikuni:
kheb nu een ander ori blokje eronder, erg saai om mee te rijden (gaat net 40 ofzo) maar wel veilig en nu kan ik in alle rust mn andere blokje opnieuw opbouwen
niet met CR125 cilinder jammer genoeg, tenzij iemand me een binnenrotor gaat doneren, want het vliegwiel zit in de weg...
ik ga nu die 102DR opboren/tunen icm een omgelaste cr125 uitlaat en 24mm mikuni
m'n andere speeltje, zaterdag ophalen, eindelijk, na ong een jaar..
boete's:
geen licht op andermansfiets, 25 euro lichter....
0,8 kw op de mt > 30 euro
1,8kw op de vespa > 95 euro
een gele sticker ipv 2 > 35 euro
|
Joostvdw heeft 0 projecten toegevoegd.
|
Joostvdw heeft nog geen projecten toegevoegd.
|
Pagina 10 van 15
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
bart de scootergek |
14-4-2005 20:20 |
Posts: 8916 |
huh tapeind van die cilinder loopt door uitlaatpoort .
|
|
Honda RC-33 |
|
Leen |
14-4-2005 20:21 |
Posts: 26877 |
inlaat
|
|
|
|
kreidler rs |
14-4-2005 20:22 |
Posts: 6202 |
ben nou ook weer bezig met een vespa, vandaag effe de naven gepolijst
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
bart de scootergek |
14-4-2005 20:23 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
inlaat
inlaat uitlaat en spoeler .
|
|
Honda RC-33 |
|
Joostvdw |
14-4-2005 20:24 |
Posts: 4789 |
komt doordat de cilinder op hele kleine tapeindjes met moeren op het carter zit en de kop weer met bouten in de cilinder word geschroeft, de "tapgaten" die je ziet zijn dus niet door en door
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 14-4-2005 20:25
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
bart de scootergek |
14-4-2005 20:27 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
komt doordat de cilinder op hele kleine tapeindjes met moeren op het carter zit en de kop weer met bouten in de cilinder word geschroeft, de "tapgaten" die je ziet zijn dus niet door en door
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 14-4-2005 20:25
ja ik zag het net ook, je ziet dat ze niet doorlopen want er komt geen licht doorheen. net zoals crossmotor cilinder enzo, dacht er net te laat aan .
|
|
Honda RC-33 |
|
Joostvdw |
14-4-2005 20:28 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
ja ik zag het net ook, je ziet dat ze niet doorlopen want er komt geen licht doorheen. net zoals crossmotor cilinder enzo, dacht er net te laat aan.
mja ik zie het voordeel er niet van, vind het maar irritant eigenlijk, vooral omdat die moertjes op de tapeinden alleen met steeksleutel zijn aan te draaien
hij heeft btw ook geen koppakking, heeft dat er iets mee te maken?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
voederbiet |
14-4-2005 20:28 |
Posts: 10000 |
euhm al fotows en/pf filmpje van de vespa?
|
|
BF is gewoon een kk site |
|
kreidler rs |
14-4-2005 20:29 |
Posts: 6202 |
ik probeer die gast uit me klas ook over te halen op een 100cctje er op te goooien maar hij wil niet luisteren
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Joostvdw |
14-4-2005 20:34 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kreidler rs
ik probeer die gast uit me klas ook over te halen op een 100cctje er op te goooien maar hij wil niet luisteren
moet ie ook wel andere vertanding in het blok monteren he? en de inlaatpoort uitfrezen, dus alles meot dan uit elkaar, kan je net zo goed ff reviceren en ook nieuwe koppelingsplaten monteren
kost je 220 euro aan onderdelen (zelfde als wat ik heb gehaald)
@voederbiet, nueh nog niet, denk van het weekend ff, zaterdag nieuwe bandjes, bridgestone ml50 en dan zondag begrenzer(s) maken, dan ff flimpje met geluid :P
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 14-4-2005 20:34
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
bart de scootergek |
14-4-2005 20:34 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
mja ik zie het voordeel er niet van, vind het maar irritant eigenlijk, vooral omdat die moertjes op de tapeinden alleen met steeksleutel zijn aan te draaien
hij heeft btw ook geen koppakking, heeft dat er iets mee te maken?
ik zie het voordeel wel, als je cilinder eraf moet kan je hem zonder de kop te demonteren het geheel eraf halen. en bij mijn crossmotor kan je de koppaking dan sparen.
zal wel te maken hebben met verschillende aantrekmomenten van kop en cilinder, lijkt me bij een crossmotor wel belangrijk.
wel vaag dat er geen koppaking op zit, maar dat is bij vespa's etc ook al geloof ik.
zo lang het dicht is is het toch goed .
|
|
Honda RC-33 |
|
voederbiet |
14-4-2005 20:34 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
moet ie ook wel andere vertanding in het blok monteren he? en de inlaatpoort uitfrezen, dus alles meot dan uit elkaar, kan je net zo goed ff reviceren en ook nieuwe koppelingsplaten monteren
kost je 220 euro aan onderdelen
@voederbiet, nueh nog niet, denk van het weekend ff, zaterdag nieuwe bandjes, bridgestone ml50 en dan zondag begrenzer(s) maken, dan ff flimpje met geluid :P
top(y)
|
|
BF is gewoon een kk site |
|
Joostvdw |
14-4-2005 20:36 |
|
Supernova |
14-4-2005 20:40 |
Posts: 7654 |
Je moet een filmpje maken van de gezichten van de scooter sjonnies als jij ze ff zoek rijdt met je vespatje
|
|
WP Car Customs |
|
bart de scootergek |
14-4-2005 20:41 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
het is een vespa he
maar het sluit goed af hoor, je moet em aanrennen in ze 3, dus compressie genoeg
ja sorry beetje vaag omschreven. bedoel dus vespa ciao, vespa si en citta's enzo.
mooi zo dan, fix maar snel een filmpje. ziet er goed uit iig.
|
|
Honda RC-33 |
|
Joostvdw |
14-4-2005 20:43 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
ja sorry beetje vaag omschreven. bedoel dus vespa ciao, vespa si en citta's enzo.
mooi zo dan, fix maar snel een filmpje. ziet er goed uit iig.
mja jammer genoeg uiterlijk nog niet zo best, maar van binnen als nieuw
ik hoop voor klaaswaal (koninginnedag) hem gespoten te hebben, oranje wel te verstaan
en supernova, ik zou idd een camera op me helm moeten doen, is echt geweldig, van die gastjes die je met net 60 voorbij komen, geef 1x gas, kom ze met 80 voorbij op dat ding
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
voederbiet |
25-4-2005 21:16 |
Posts: 10000 |
hoest met de vespa?
|
|
BF is gewoon een kk site |
|
Joostvdw |
25-4-2005 21:18 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: voederbiet
hoest met de vespa?
uhm, eet nog steeds bougie's
rijd wel, soms
vandaag geprobeerd vliegwielkap en CDI steuntje te spuiten met hammerite
was de bus fout ofzo, werd et halve verneukte hamerslag
zwaar fucked up nu, gelukkig lak eraf gekregen met remmenreiniger en morgen ff bus ruilen
bitches
edit: owh en vrijdag avond/nacht, lekker rond toeren, zaterdag overdag naar klaaswaal, dan zondag uit elkaar, namelijk vakantie en een garage te leen
SPUITEN
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 25-4-2005 21:19
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 25-4-2005 21:19
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
voederbiet |
25-4-2005 21:20 |
Posts: 10000 |
aha
en hoe ga je dat boesjie eten verhelpe?
|
|
BF is gewoon een kk site |
|
Joostvdw |
25-4-2005 21:21 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: voederbiet
aha
en hoe ga je dat boesjie eten verhelpe?
mja weet niet, voorlopig maar gewoon bougiesleutel en bergje bougie's meenemen
maar er zat een ngk8 in, nu een ngk9, hopen dat dat het was
is compressieverhouding 1:10,7 en druk 800kPa veel? want ik had ergens opgevangen dat harrie vroeger teveel compressie had en daardoor bougie's kapot maakte?
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
voederbiet |
25-4-2005 21:24 |
Posts: 10000 |
1:10 is gloofk nie zo veel daggik
en met die 100cc is 9 dan wel warm genoeg?
|
|
BF is gewoon een kk site |
|
Joostvdw |
25-4-2005 21:43 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: voederbiet
1:10 is gloofk nie zo veel daggik
en met die 100cc is 9 dan wel warm genoeg?
hij moet dus warmer denk jij?
een 8 sloopt ie, 9 weet ik nog niet
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
kreidler rs |
25-4-2005 21:45 |
Posts: 6202 |
schone vespa's
|
|
bier drinken en kut roepen |
|
Joostvdw |
30-4-2005 19:24 |
Posts: 4789 |
vandaag naar klaaswaal gegaan op me vespa, op een tovami bank gezet (van twins)
ik had 4,4pk bij 50km/u
topsnelheid op de bank; 90km/u
topsnelheid door mij gehaald; 83km/u
uitdraai komt later, nu geen zin om te scannen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
bart de scootergek |
30-4-2005 19:41 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
vandaag naar klaaswaal gegaan op me vespa, op een tovami bank gezet (van twins)
ik had 4,4pk bij 50km/u
topsnelheid op de bank; 90km/u
topsnelheid door mij gehaald; 83km/u
uitdraai komt later, nu geen zin om te scannen
omg 4,4 pk, nou dan zul je niet veel andere scooters eruit blazen .
moet je nog afstellen, is het je bougieprobleem of is die cilinder zo laag getimed?
|
|
Honda RC-33 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 10 van 15
|
|