Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahatzr2007

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
24064
Loginnaam yamahatzr2007
Volledige naam Sietse Hiemstra
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Niet ingevuld
Telefoonnummer
Leeftijd 28 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 13-1-2013
Aantal posts 117 Zoek userposts
Profile hits 2139

Iemand een yamaha fs1 staan?
http://www.brommerfo...es/detail/33771/last



De eerste aankoop, op het aanhangertje.




Yamaha Tzr 50 '07



Na een half jaartje rijden gebeurde het onvermijdelijke, een ongeluk.
Toen zag dat mooie blauwe ding er zo uit.


kapotte kapjes..


Toen dat ding maar onder handen genomen en eerst gestript.





Na lang dubben tussen of ik hem nou moest opknappen met een nieuwe voorvork, kappen en alles of een andere kopen. Was de keus dan toch gemaakt.
Het moest een andere worden, het liefst met blok schade of helemaal geen blok. Toen kocht ik deze:

Hier op de aanhanger.



Hier al weer in mijn hokkie.



Deze tzr had geen blok en kon ik dus kopen voor een prikkie.
Maar nu zat ik dus met mijn eigen blok. Ik dacht, laat ik dat ding maar eens onder handen nemen en dus reviseren.

Eerst de buitenkant maar doen.

van dit:



naar dit:



Toen de binnenkant, eerst de koppelingskant open gemaakt.



Het hele proces heb ik niet veel fotos van gemaakt, toen was ik bij mn neef omdat hij daar een luchtsleutel had en ik toen nog niet.
Maar nadat ik alles eruit had, zag het er zo uit.







Toen ff schoon gemaakt.



Pakking setje binnen gekregen.



Mooi schoon toch?





Toen alles schoon was, bleek dat mn lagers nog goed waren dus die heb ik mooi laten zitten, een keerring moest wel vervangen worden en ik heb mn zuiger ook vervangen. Alles bleek dus nog wel goed te zijn, maar het was ten eerste een zeer leuke en leerzame ervaring, en het moest wel schoongemaakt worden.
En toen gingen we verder bij het weer in elkaar zetten van dat leuke blokkie.

Te beginnen bij de versnellingsbak.





Toen alles weer in elkaar gezet, hele koppelings kant, was makkelijker dan verwacht.
cilinder dr op.



Cilinder kop erop en koppelings huis.



Toen was alles weer in elkaar gezet en propte ik dat ding weer onder mn zwarte vriend.



Zo ziet ie dr nogsteeds uit en hij wil maar niet lopen.


  1 voertuig gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha TZR Ja Nee

  yamahatzr2007 heeft 0 projecten toegevoegd.
yamahatzr2007 heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Tiess 13-1-2013 14:04 Print reply

Posts: 169
welkom

foto's van je tzr?

 
Vollegas !
yamahatzr2007 2-2-2013 18:27 Print reply
Posts: 117
Heb ik, maar zou niet weten hoe ze hierop moeten..
 
Tiess 3-2-2013 12:25 Print reply

Posts: 169
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahatzr2007
Heb ik, maar zou niet weten hoe ze hierop moeten..



oke mooi, lees dit maar eens... http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/199

dan moet het wel lukken denk ik.
 
Vollegas !
yamahatzr2007 14-2-2013 16:02 Print reply
Posts: 117
het is me al gelukt om er 1 op te zetten!
 
carlosmt5 14-2-2013 17:23 Print reply
Posts: 294
jammer van dat ongeluk
 
Hollands Next BeunHaas
Venlonaer 14-2-2013 17:28 Print reply

Posts: 2431
Hoe was het gebeurd dan
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
ChielTZR 14-2-2013 18:09 Print reply

Posts: 6016
Veel schade verders, op de voorvork/voorkappen na?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
yamahatzr2007 15-2-2013 11:52 Print reply
Posts: 117
bedankt voor de reacties!

@ venlonaer
bij een onoverzichtelijk kruispunt met bosjes in alle hoeken, auto kwam van rechts en ik had m nooit zien aankomen (bosjes, mais) en meestal knal ik daar met 70 eroverheen en dat liep slecht af dit x..

@ChielTZR
ja idd, voorvork en kappen helemaal naar de klote, maar mn frame was dus ook verbogen en gedraaid, er zat ook torsie in..
Teller kapot, uitlaat en radiateur ook. Mijn voorband was namelijk helemaal naar achter gedrukt dus in de radiateur en tegen mn uitlaat en die is toen verbogen..
Tank kapot, eigenlijk alles wel behalve het blok..
 
Venlonaer 15-2-2013 12:02 Print reply

Posts: 2431
Best dom van je...
Maar goed.
Jammer dat het zo is afgelopen.

Je zwarte TZR ziet er netjes uit, plannen?
Misschien een monoseat .
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
yamahatzr2007 15-2-2013 12:12 Print reply
Posts: 117
Nou, ik ben nu dus nogsteeds bezig met dat blok want hij wil maar niet vonken...
Heb sinds gister pas een luchtsleutel, dus kon toen pas naar de ontsteking kijken, maar daar was helaas niks mis mee.
Maar ik probeer hem dus eerst lopend te krijgen, daarna zien we wel weer. Wil mn kappen iig nog wel spuiten
 
Venlonaer 15-2-2013 12:31 Print reply

Posts: 2431
Hoezo, is er schade dan? Op de foto's ziet het er goed uit.
Heb je de ontsteking al doorgemeten, cdi etc?
Andere bougie geprobeerd?
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
yamahatzr2007 15-2-2013 12:35 Print reply
Posts: 117
nog niet doorgemeten, ik weet ook niet hoe dat moet, ben niet zo van de elektra, meer van de mechanica

Maar heb al 2 bobines en 3 bougies geprobeerd, alle combninaties..
Dus ik hoop op een kabelbreuk of iets in die richting, anders weet ik het echt niet meer..
 
Venlonaer 15-2-2013 12:38 Print reply

Posts: 2431
http://www.scooter-f...thread.php?p=5137713

En als je 2 bobines en 3 bougies hebt geprobeerd dan moet het wel óf aan de ontsteking liggen, óf aan een slechte aarde.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
yamahatzr2007 15-2-2013 12:40 Print reply
Posts: 117
Hoe weet je of slechte aarde is? En kan iemand mij precies uitleggen waar alle draden van en naar het blok op een tzr moeten? Dan weet ik zeker dat ze goed zitten..
 
Batmuts23 15-2-2013 16:30 Print reply
Posts: 1
Ben jij niet de zoon van Gerrit Hiemstra, die weerman?
 
yamahatzr2007 15-2-2013 16:40 Print reply
Posts: 117
en wie mag jij dan wel wezen?
Badmuts
 
yamahatzr2007 16-2-2013 14:10 Print reply
Posts: 117
@venlonaer
Bedankt voor de link, maar deze had ik al gezien.
De kleuren zijn heel anders dan bij mijn ontsteking en dus weet ik niet welke ik moet meten.
Hoe kun je in het dikke gedeelte van de kabelboom breuken ontdekken? Alles opensnijden?
 
Henk-88 16-2-2013 14:23 Print reply

Posts: 26703
Hmm, mss ongebruikelijke tip maar omdat ik vroeger altijd last had van slechtwerkende electronica op brommers, laat ik nu altijd de gehele draadboom en de accu achterwege.
Enkel een draadje naar de koplamp en eentje terug, en een draadje naar 't achterlicht en een draadje terug.
Geen massa over 't frame.

Dat is tamelijk basic maar 't werkt.
Dan zie je tenminste weer waar de werkelijke problemen liggen.

(wss moet je van de wet de knipperlichten demonteren als je ze niet aangesloten hebt.. als je ze wilt houden dan wat extra draden trekken nadat 'ie loopt)

edit: als spanningsregelaar gebruik ik het spanningsregelaartje van 'n Tomosje..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-2-2013 om 14:25 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yamahatzr2007 16-2-2013 15:00 Print reply
Posts: 117
Volgens mij is er een gevalletje 'misunderstanding'hier.
Mijn hele kabelboom doet het, behalve de ontsteking, dus een draadje naar mn koplamp en weer terug zal niet veel schelen. Want die doen het gewoon, knipperlichten, teller, toeter, doen t allemaal.

 
Henk-88 16-2-2013 15:05 Print reply

Posts: 26703
Dus je brom loopt zonder kabelboom?

edit: ik bedoel, of een kabelboom alles doet wat je wilt en niet doet wat je niet wilt, dat weet je zomaar niet.

Als je 'n prob wilt oplossen: doe eerst weg wat niet noodzakelijk is. In geval van het blok dat niet loopt: kabelboom los. Scheelt twijfel.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-2-2013 om 15:19 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yamahatzr2007 16-2-2013 15:16 Print reply
Posts: 117
huh nee?
Dat is t probleem, hij loopt niet.
En ik weet niet wat het probleem is.
Nja, deels, hij maakt geen vonk dus wss iets met de onsteking/kabelboom
 
Henk-88 16-2-2013 15:21 Print reply

Posts: 26703
Als 'ie zonder kabelboom ook niet loopt (wel de noodzakelijke draadjes trekken om de ontsteking te laten functioneren maar ook niet meer) dan is het zaak om je ontsteking 'ns beter te gaan bekijken. Spoelen kun je doormeten of opnieuw wikkelen en bougies kun je vervangen.

edit: TZR rijdt fijner dan FS1 btw. Maar de FS1 vind ik wel mooier.. Hmm..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 16-2-2013 om 15:38 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yamahatzr2007 16-2-2013 15:50 Print reply
Posts: 117
Maar wat zijn de noodzakelijke draadjes? En waar gaan ze heen etc?

En idd, tzr rijdt wss wel fijner, maar FS1 vind ik echt super ruig.
 
Henk-88 16-2-2013 16:03 Print reply

Posts: 26703
OMG dan moet ik echt in m'n geheugen gaan graven

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/57 (er is veel meer van deze schema's op dit forum)

Of in het EF de vraag te stellen waar je de draadjes van je ontsteking op aan moet sluiten om een rijdende brom te krijgen.
Mss eerst ff de voorgeschiedenis kort vermelden om niet voor 'n totale noob aangezien te worden

Of ff hard googelen eerst.. Er is 'n hoop te vinden
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved