Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van brommerfanaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
23715
Loginnaam brommerfanaat
Volledige naam Joost Schonewille
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Meppel  
Telefoonnummer
Leeftijd 37 jaar
E-mail adres brommerfanaat at hotmail dot com
Messenger adres
Registratiedatum 21-7-2012
Aantal posts 64 Zoek userposts
Profile hits 2033

  3 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Overig Onbekend Ja Nee
Auto Citroen DS Ja Nee
Auto Citroen Xantia Ja Nee

  brommerfanaat heeft 0 projecten toegevoegd.
brommerfanaat heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

midas 22-7-2012 9:27 Print reply

Posts: 1211
Welkom! Foto's van je 'overig onbekend'?
 
brommerfanaat 22-7-2012 14:55 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Welkom! Foto's van je 'overig onbekend'?


Bedankt! Nog geen foto's, die worden binnenkort gemaakt als ik weer tijd heb om 'm aan de loop te maken.
 
mxbeunking 23-7-2012 9:52 Print reply

Posts: 2305
vend zeik toch niet zo, het is gvd een brommerforum
 
Draaiwerk nodig? = PB
pompower 23-7-2012 20:10 Print reply

Posts: 1777
www.basvanloenen.nl
brommerfanaat 23-7-2012 21:16 Print reply

Posts: 64
Er zijn twee opties:


  • Of we praten als volwassen mensen tegen elkaar...
  • ...òf we negeren elkaar.


Iemand uit uitmaken voor mierenneuker is ronduit beledigend. Ik zit er over te denken om een zgn. meldmod in te sturen.
 
mxbeunking 23-7-2012 21:54 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
Er zijn twee opties:


  • Of we praten als volwassen mensen tegen elkaar...
  • ...òf we negeren elkaar.


Iemand uit uitmaken voor mierenneuker is ronduit beledigend. Ik zit er over te denken om een zgn. meldmod in te sturen.


whaha sorry maar ik lag me helemaal dood hier
 
Draaiwerk nodig? = PB
Venlonaer 23-7-2012 21:56 Print reply

Posts: 2431
x2 :')
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
maerijn 23-7-2012 21:56 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
Er zijn twee opties:


  • Of we praten als volwassen mensen tegen elkaar...
  • ...òf we negeren elkaar.


Iemand uit uitmaken voor mierenneuker is ronduit beledigend. Ik zit er over te denken om een zgn. meldmod in te sturen.

Eindelijk iemand die het snel doorheeft!
 
pompower 23-7-2012 22:26 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
Er zijn twee opties:


  • Of we praten als volwassen mensen tegen elkaar...
  • ...òf we negeren elkaar.


Iemand uit uitmaken voor mierenneuker is ronduit beledigend. Ik zit er over te denken om een zgn. meldmod in te sturen.

ik bedoel erop dat het zwaar irritant is als iemand een licht spelfout maakt er gelijk helemaal op in te gaan,
en btw, mierenneuker is geen belediging
 
www.basvanloenen.nl
Venlonaer 23-7-2012 22:28 Print reply

Posts: 2431
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
Er zijn twee opties:


  • Of we praten als volwassen mensen tegen elkaar...
  • ...òf we negeren elkaar.


Iemand uit uitmaken voor mierenneuker is ronduit beledigend. Ik zit er over te denken om een zgn. meldmod in te sturen.

Je hebt een ''uit'' teveel in de zin.
Oehhhh.
 
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
brommerfanaat 23-7-2012 22:57 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

ik bedoel erop dat het zwaar irritant is als iemand een licht spelfout maakt er gelijk helemaal op in te gaan,
en btw, mierenneuker is geen belediging


Ik hielp Jelmer juist door hem op zijn fout te wijzen en een informatieve link mee te sturen zodat hij zijn taalgebruik in de toekomst op orde kan krijgen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
[...]

Je hebt een ''uit'' teveel in de zin.
Oehhhh.


Bedankt voor de correctie, fijn dat je zo behulpzaam bent! Het had nooit mogen gebeuren, mijn verontschuldigingen.
 
JB1 24-7-2012 12:48 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mierenneuken




Als je elkaar maar begrijpt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mx-jacob 24-7-2012 15:09 Print reply

Posts: 2938
moh wat geen geweldig topic dit trouwens ik ken ook niet spellen dus
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
mxbeunking 24-7-2012 16:16 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


afbeelding

Als je elkaar maar begrijpt.


zo is het, het enige waar ik een schijt hekel aan heb, is als iemand heel veel punten en comma's vergeet
 
Draaiwerk nodig? = PB
De Schout 24-7-2012 16:35 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mxbeunking
[...]


zo is het, het enige waar ik een schijt hekel aan heb, is als iemand heel veel punten en comma's vergeet


ferder is het omdraaien van f's en v's ook vucking irritant...

Ik ben ook geen spellingsworder, maar als iemand half onleesbare verhalen op typt, is dat gewoon erg irritant om te lezen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
brommerfanaat 24-7-2012 16:52 Print reply

Posts: 64
Vind het mooi om te zien dat we hier op een vriendelijke manier met elkaar om kunnen gaan, zonder dat er gescholden hoeft te worden.

Het is niet de bedoeling geweest om als een 'taalnazi' over te komen, en het zou me oprecht spijten als die indruk bij iemand ontstaan is.

Zijn er trouwens andere Citrofielen op dit forum? Gewoon benieuwd.
 
De Schout 24-7-2012 16:58 Print reply
Posts: 5327
Vroeger was er Henk.., maar de rest (inclusief ikzelf) is redelijk Duits gezind volgens mij.
 
tune tweak fiddle bang bummer
brommerfanaat 24-7-2012 17:03 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Vroeger was er Henk.., maar de rest (inclusief ikzelf) is redelijk Duits gezind volgens mij.


Duidelijk, zag al veel BMW's langskomen in de galleries. Het lijkt me wel leuk om van gedachten te wisselen over (actieve) (hydro)pneumatische veersystemen en de toepassing daarvan op tweewielers. Met name voor crossmotoren is dat interessant om het comfort en de veiligheid te verhogen.

Trouwens, wie is Henk precies, en waarom is hij er niet meer?

Dit bericht is gewijzigd door brommerfanaat op 24-7-2012 om 17:06 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-7-2012 17:37 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


Duidelijk, zag al veel BMW's langskomen in de galleries. Het lijkt me wel leuk om van gedachten te wisselen over (actieve) (hydro)pneumatische veersystemen en de toepassing daarvan op tweewielers. Met name voor crossmotoren is dat interessant om het comfort en de veiligheid te verhogen.

Trouwens, wie is Henk precies, en waarom is hij er niet meer?





Henk-88.

Er is een paar jaar geleden zoiets voorgesteld als voorvork bij crossers geloof ik...er is niet veel van gekomen.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
JB1 25-7-2012 10:39 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommerfanaat
[...]


Duidelijk, zag al veel BMW's langskomen in de galleries. Het lijkt me wel leuk om van gedachten te wisselen over (actieve) (hydro)pneumatische veersystemen en de toepassing daarvan op tweewielers. Met name voor crossmotoren is dat interessant om het comfort en de veiligheid te verhogen.

Trouwens, wie is Henk precies, en waarom is hij er niet meer?

Dit bericht is gewijzigd door brommerfanaat op 24-7-2012 om 17:06 uur.


Dat soort veringen zijn voor ons te duur, je kan veel beter naar een echt raceforum gaan.
Waar ze hoogstwaarschijnlijk ook nog zullen vertellen dat het vaak veel te duur is.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
brommerfanaat 25-7-2012 12:07 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Dat soort veringen zijn voor ons te duur, je kan veel beter naar een echt raceforum gaan.
Waar ze hoogstwaarschijnlijk ook nog zullen vertellen dat het vaak veel te duur is.


Bedankt voor je bericht Jelmer. De kosten zouden het probleem niet mogen opleveren. Hydraulische cilinders, accumulatoren, leidingen, kleppen en een pomp zijn relatief goedkoop, en op een tweewieler heb je er maar weinig materiaal nodig natuurlijk. Een pneumatisch systeem is ook een optie, zoals deze persoon gemaakt heeft. Echter, zijn implementatie is niet echt bedoeld om het weggedrag/comfort te verbeteren, snap het nut van zijn alogoritmen dus niet helemaal.

Het leukste is de electronica. Dit hoeft niet duur te zijn wanneer je een eenvoudige microcontroller gebruikt (Arduino bijvoorbeeld) en het schrijven van algoritmen kan best interessant zijn. Je zou best eenvoudig iets kunnen schrijven waardoor de achterkant van de brommer omlaag komt wanneer je hard remt, zodat de brommer waterpas blijft. Je zou iets soortgelijks ook voor de acceleratie kunnen maken. Kijk maar eens naar dit systeem.

De oplossing die BOSE heeft gemaakt lijkt me de toekomst voor alle auto's. Pure science fiction, maar dan zonder fiction.
 
JB1 25-7-2012 12:13 Print reply

Posts: 14881
Waarom zou je willen dat de achterkant omlaag komt als je remt? Je wil juist gewicht op de voorband hebben, dat is tenslotte de band waar je het meeste contact mee wil hebben. Hoe meer druk daar op komt, hoe beter je grip, hoe harder je kan remmen.

Ze hadden vroeger nog wel eens antiduiksystemen, die gebruikte druk van het remsysteem om je voorvork strakker te zetten waardoor hij minder duikt.

Voor de rest is je idee van actieve vering enzo heel leuk, maar als het pas reageert als je wat hebt geraakt (putdeksel, kuil etc) dan ben je 9/10 keer al te laat. Mooiste zou gewoon zijn een systeem wat het van te voren kan registeren en daar de vering op aanpast.

Maarja, dan heb je al weer andere sensoren nodig, en nog een bak meer rekenkracht vaak.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
brommerfanaat 25-7-2012 12:22 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Waarom zou je willen dat de achterkant omlaag komt als je remt? Je wil juist gewicht op de voorband hebben, dat is tenslotte de band waar je het meeste contact mee wil hebben. Hoe meer druk daar op komt, hoe beter je grip, hoe harder je kan remmen.

Ze hadden vroeger nog wel eens antiduiksystemen, die gebruikte druk van het remsysteem om je voorvork strakker te zetten waardoor hij minder duikt.

Voor de rest is je idee van actieve vering enzo heel leuk, maar als het pas reageert als je wat hebt geraakt (putdeksel, kuil etc) dan ben je 9/10 keer al te laat. Mooiste zou gewoon zijn een systeem wat het van te voren kan registeren en daar de vering op aanpast.

Maarja, dan heb je al weer andere sensoren nodig, en nog een bak meer rekenkracht vaak.


Je kunt ook de voorkant omhoog laten komen, dat is inderdaad logischer omdat je dan ook dezelfde rijhoogte behoudt. Zo'n antiduiksysteem heeft een groot nadeel, wanneer je remt en over een obstakel of slecht wegdek rijdt, worden die klappen dus ook minder goed opgevangen.

Het dempen van oneffenheden voordat de bestuurder ze voelt is met electronica een onwaarschijnlijk lastige klus, en iets waar het BOSE systeem in voorziet. De klappen kun je echter opvangen met het aanwezige veersysteem, dat hoeft namelijk heus niet oncomfortabel te zijn.

Actieve vering heeft nog een andere toepassing... de rijhoogte van je bromfiets blijft gelijk, ook wanneer je vriendin 150 kg weegt en graag achterop mee wil rijden.
 
JB1 25-7-2012 12:32 Print reply

Posts: 14881
Het is mij in ieder geval de moeite niet waard, ik spendeer liever wat geld aan een paar goede veren, dan aan een zelfbouw veringset met weet ik veel hoeveel uren gezeur.

Vriendin moet je gewoon niet achterop nemen, en als ze 150kg weegt snap ik sws niet waarom het je vriendin is
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved