Net even bij mijn plaatselijke tuner geweest omdat een vriend wat dingen wou weten en kon ik meteen even zien waar ze nu zitten omdat ze zijn verhuisd.
Hadden ze nog wat mooie oldtimer racers staan en ook een mooie 2 takt.
En er was 1 zelfdbouw racer. Frame compleet zelf gemaakt en blok compleet zelf cnc gefreest. Dikke 700cc 1 cilinder met 100pk. Die racer weegt maar 100kg dus dat loopt wel mooi...
Alleen jammer dat het 4 takt is, maar ding draait nog 10k toeren....
Hier bewegende beelden van de ns1 met een blok wat aan revisie toe is. Ik blijf er nog wel ff mee doorkachelen totdat ik die andere in orde heb. Zal een week of 2 zijn.(hoop ik)
Vandaag gefilmt
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 2-6-2013 om 21:24 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: HFH
kick kick kick, dan maar aan duwen>
kachelt wel leuk ,die revisie zou idd geen kwaad doen.
Ik heb nog een ander blokje wat wel goed is die ik aan het klaar maken ben en dan wissel ik ze om.
Kan ik deze een keer rustig reviseren als ik tijd heb.
Ik heb nog een ander blokje wat wel goed is die ik aan het klaar maken ben en dan wissel ik ze om.
Kan ik deze een keer rustig reviseren als ik tijd heb.
ow das wel fijn, hier moet het altijd binnen 1dag weer rijden.
en dan zit je zo te stressen met de tijd als het tegen zit.
Hiep hoi, de bigbore is vrijdag middag helemaal stuk gegaan.
dat pennetje in de zuiger wat de zuigerveer op de plek moet houden was weg en is de veer gaan draaien. Toen heeft de uitlaatpoort hem opgevreten en een stuk van de zuiger eraf geknabbelt.
Het was allemaal al versleten, maar nu is het helemaal niet meer rijdbaar.
De verzameling ondertussen
Het onderblok waar nog wel goeie lagers in zitten vandaag de laatste dingen aan gedaan en afgetankt met hele fijne olie(vind ik tenminste) En het lekt nergens!
En het is dan de bedoeling dat deze carburateur erop komt, 26mm dellortho.
Nu nog een beetje aan de rest van de brommer klungelen om hem weer naar wens te maken voor het volgende blok en dan meteen even wat draaiende delen netjes schoonmaken, ontvetten en opnieuw smeren.
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 9-6-2013 om 0:29 uur.
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 9-6-2013 om 0:31 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
lijkt wel of je te arm staat en te lage hittegraad gebruikt...
Dat deze zuiger er zo gaar uit ziet is niet gek, ik heb er al meerdere malen een lekker koppaking mee gehad, aan de kook geweest, zonder 2 takt olie komen te staan en zo nog wel wat gepriegel.
Die andere mooie zuigers die ik heb staan met die gaten kwamen door een te arm mengsel. Met sproeier 105 gingen ze kapot als de lucht koud was en met sproeier 115 stond die al bijna weer te rijk...
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Toch knap om zoveel zuigers te slopen. :P
Ben ik tenminste nog ergens goed in.:P Maar ik heb goeie voornemens om nu mijn a.s. zuiger gewoon heel te houden.
Trouwens, die 2 meest linkse zuigers op de foto heb ik in mijn huidige cilinder vernielt en de 4 rechtse heb ik door de cilinder gehaald die nu bij jou ligt
Gister nog bij de zijspan en quad grand prix in Varsseveld geweest en nog wat op film gezet.
De zijspannen reden bijna allemaal met zabel 700 blokken, een paar ktm 4takt.
Quad's was wel allemaal 4 takt
Ziet er zo nog wat gaar uit, maar dat komt wel goed dit is nog allemaal ruw.
Aux poorten worden nog groter, zitten nu op 6mm geloof ik wordt nog 8mm.
Links uitlaatpoort moet nog verder worden aangepast. Rechter ook nog wat , maar die zit al beter. Uitlaat schacht is ook zo ver klaar.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-6-2013 om 21:18 uur.
Gisteren nog bij de plaatselijke classic cross geweest. Allemaal klassieke crossmotor's met op vele ook een oude rijder :P
De 50cc klasse is echt een gejank zeg, die dingen gaan de hele baan volgas, en maar janken
Van de strijdwagens een stukje gefilmd. Reed een mooie 2 cilinder 2 takt mee die ook heeft gewonnen. ''Schreeuwende Jumbo'' werd die genoemd. Kwam fijn geluidje uit