JB1 |
16-5-2013 23:26 |
Posts: 14881 |
Ik ben 10 juli jarig, wil je mijn MT ook ff afmaken?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:31 |
|
JB1 |
16-5-2013 23:32 |
Posts: 14881 |
Prima, wel op m'n eigen tempo dan
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:35 |
Posts: 2160 |
Haha, dan loopt die over 5 jaar nog niet
Wat is trouwens een goeie bougie voor een hpi. Heb nu zo'n ding op de ns1 geknoopt maar heb het idee dat er nog iets meer mee te winnen is.
Ik heb er een nu een B8EG in zitten op advies van de brommerboer. Ik heb nog een BR9EG en een Denso Iridium IW27 liggen.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JB1 |
16-5-2013 23:39 |
Posts: 14881 |
Bougie maakt niet zo'n verschil, die 9 kan er wel in als ie te warm wordt.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
16-5-2013 23:40 |
Posts: 29286 |
Geeft allemaal geen merkbaar verschil.
Al zou ik wel die 9 erin zetten voor de zekerheid.
(ik heb gewone gehad, denso's en ngk iridium)
op hoeveel mm voor ontsteking heb je hem staan?
dat geeft wel merkbaar verschil.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:42 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
op hoeveel mm voor ontsteking heb je hem staan?
dat geeft wel merkbaar verschil.
Weet het niet precies meer. Had hem eerst op 4, toen naar 5 verzet en daarna was ik ergens anders zonder meet gereedschap en heb ik hem op gevoel weer iets later gezet.
Zal rond de 4.5mm zijn
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 16-5-2013 om 23:43 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
16-5-2013 23:46 |
Posts: 29286 |
Ik geloof dat die van mij rond de 2mm staat.
ik zou hem eens wat terug draaien in kleine stapjes, ga niet in een keer te ver want dan heb je weer een gat in je zuiger. :P
Edit: mhh begin nu te twijfelen of dat niet voor de yz80 binnenrotor was. :P
Ik zal eens kijken of ik het ergens heb opgeschreven.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-5-2013 om 23:49 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:50 |
Posts: 2160 |
Hey hey, die wiseco gaat maar zo niet kapot
Zal rond de 2 ook eens even experimenteren.
Hij loopt laagtoerig niet zo heel fijn erop en als die op temperatuur komt moet ik hem aanduwen om te starten(springt wel meteen aan)
Verder gaat het wel redelijk maar denk toch dat of de timing of wat anders nog niet helemaal goed is. Vanaf morgen 5 dagen weekend dus even fijn aan het beunen
Edit: heb er sproeier 135 in zitten nu, met de originele ontsteking 125
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 16-5-2013 om 23:51 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
JB1 |
16-5-2013 23:51 |
Posts: 14881 |
Op de MT (50 blok) had ik 'm rond 3mm staan, dus 4 vind ik wel wat veel
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
kenny77 |
16-5-2013 23:52 |
Posts: 29286 |
Misschien de afstelling van de carburateur niet helemaal in orden?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:52 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Op de MT (50 blok) had ik 'm rond 3mm staan, dus 4 vind ik wel wat veel
Hmm, ik zal hem morgen wel eens naar 3 zetten en naar 2. kijken wat het doet
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Misschien de afstelling van de carburateur niet helemaal in orden?
Ik heb er alleen een grotere sproeier in gedaan sinds die erop ligt, verder niks.. Ik had eerst 1 rondje met 125 gereden maar liep iets te arm dus 135 erin
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 16-5-2013 om 23:54 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
16-5-2013 23:53 |
Posts: 29286 |
Die 2mm was dus geloof ik van de yz80.
nsr weet ik zo niet meer... :(
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
16-5-2013 23:54 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die 2mm was dus geloof ik van de yz80.
nsr weet ik zo niet meer... :(
Aha, vervelend
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Henk-88 |
17-5-2013 8:18 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik ben 10 juli jarig, wil je mijn MT ook ff afmaken?
Ik zou je wel willen helpen maar voor dit soort problemen moet je echt met de Nucleaire Hulplijn bellen, een soort Legers des Heils of Stichting Korrelatie maar dan beter want ze wissen je probz echt in 1 x op gwoon.
Ik ga m'n handen er niet aan vuil maken iig.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Henk-88 |
17-5-2013 8:30 |
Posts: 26703 |
Wat vind jij het meest unieke aan je NS1 btw?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
NS1-Whisperer |
17-5-2013 11:14 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Wat vind jij het meest unieke aan je NS1 btw?
Tsja, ik vind een ns1 opzich zelf al wel een uniek apparaat. Je hebt wat verschillende kuipdelen die aardig zeldzaam zijn maar verder kan ik niet iets "specefieks" opnoemen.
Wattan?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Henk-88 |
17-5-2013 11:22 |
Posts: 26703 |
Nja, je kunt volgens mij de NS1 best ok vinden om de rij-eigenschappen maar wtf heb je aan zeldzame kuipdelen?
Ik heb ooit een filmpje van een NS1 gezien (op 'n fietspad en verder) en toen vond ik dat dappere motortje toch best wel imposant gezien de inhoud dan hea. Mooi blokje. En dat is wat ik bedoelde: de NS1 is een mooi blokje en die kuipen krijg je er gratis bij.
Of zie ik dat niet goed atm? (Burrp..)
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
NS1-Whisperer |
17-5-2013 11:28 |
Posts: 2160 |
De rijeigenschappen van de ns1 zijn zeer goed ja, voor een "brommer" kun je er goed mee jagen en lekker plat door de bochten.
Het is alleen wel een zeer gevoelig ding in de afstelling, kleine aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Henk-88 |
17-5-2013 11:31 |
Posts: 26703 |
Inderdaad, je kunt er beter een TSX-blokje onder hebben.
Met een TSX-frame uiteraard
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Brommers en meer |
17-5-2013 11:45 |
Posts: 1966 |
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
NS1-Whisperer |
17-5-2013 17:19 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Cas DT |
22-5-2013 21:48 |
Posts: 3131 |
Nog wat aan de ns1 of nsr gedaan?
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
NS1-Whisperer |
22-5-2013 22:00 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Nog wat aan de ns1 of nsr gedaan?
Dat nsr50 apparaat is inmiddels verkocht. rijd mijn stiefbroer nu mee rond.
Aan de 125ccert ben ik nog niet "echt" mee verder gegaan, beetje druk met school, wil wel overgaan dit jaar...
En mijn "brom" ns1 ben ik nog wel even mee bezig geweest, maar toen ik de uitlaat er weer onder wou zetten brak het stuk van de cilinder af waar je de bout in draait
Zit dus nu iets minder fijn vast en weet niet of het wel verstandig is...
Denk dat ik maar reserve blokje klaar maak met ori zuigermaat, deze begint al een beetje te rammelen aan alle kanten :P tijd voor revisie
|
|
"Risico is extra leven" |
|
Cas DT |
22-5-2013 22:03 |
Posts: 3131 |
Oke oke.
Dan zie ik vanzelf wel weer updates langskomen.
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|