Kheb de zuigers even naast mekaar gehouden en vlakbij de kop gehouden.
De bolling van de zuigers lijken nagenoeg hetzelfde.
De kop lijkt iets boller als de zuigers.
Als het lagertje binnen is zullen we het wel zien. Eind van de week meer update's
Wat Mark bedoeld is door het ontwerp van de originele ns1 kop + de grote boring, je compressie verhouding dadelijk erg hoog wordt. Te hoge compressie verhouding = detoneren.
De squishband is gewoon te breed, hierdoor loop je ook vermogen mis. Ik snap ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dit ontwerp überhaupt voor de ns1 hebben gekozen.
Heb je trouwens ook rekening mee gehouden dat de zuigerbolling van de cr zuiger anders kan zijn als die van een ns1?
Als dit niet overeen komt en de squishband loopt van de buitenrand naar de bougie krapper toe, gaat hij ook detoneren.
Mooiste is als je de zuiger + kop weg brengt om te laten aanpassen.
Het is maar een tip, zou jammer zijn als je wiseco zuiger dadelijk beschadigd.
Inderdaad. Je hoeft er niets mee te doen, maar stel je voor je wil euro 95 tanken. Dan is een compressie van 1:12 heel redelijk lijkt me. Bij 95cc cilinderinhoud heb je dan een kopinhoud nodig van ong. 8,5cc.
Als ik het zo in schat zit er 3 a 4cc in de verbrandingskamer van de kop? Ik ga even van het gunstigste geval uit.
Dat zou betekenen dat er 4,5cc inhoud tussen de zuiger en de squishband moet zitten. Deze zal dan ong. 2mm bedragen.
Ik ben het helemaal met kenny eens, het ontwerp is echt wat aan de vreemde kant.
Als inderdaad de hoek van de squish wel redelijk klopt is het een kleine moeite om de verbrandingskamer groter te maken. Maar het is eigenlijk altijd verstandiger om eerst te kijken hoe ver de kop omhoog of omlaag moet wanneer de cilinder al op hoogte staat.
Maar zoals kenny inderdaad ook al zei: 'Het is maar een tip' en het is uiteindelijk allemaal van jou.
Dit is voor mij ook allemaal nieuw, zo'n geboorde cilinder.
Ik zal de tips onthouden, maar ik wil het eerst even monteren met lager en alles hoe het dan uitkomt. als ik tevreden ben zal ik hem proberen te starten.
En vanaf daar wil ik verder zien. mocht er toch iets niet in orde zijn, dan is de kans groot dat het aan een van de redenen kan liggen wat jullie zeggen
Kom je thuis om half 5, ligt er een mooi pakketje op tafel. De lager is er
Meteen aan het bouwen gegaan en ik heb 3 voetpakkingen gemonteerd.
Alles opgebouwd en als de wieder weerga het mbx blok eronderuit gehaald, en de ns1 er weer in gemikt. even alles aansluiten en toen maar even naar buiten met het ding om te gaan duwen.
Hij loopt Het blok loopt zeer mooi en zoeft echt vooruit nu. Ik ben 1 keer heen en weer gereden hier en kan wel merken dat het koppel flink heeft toegenomen. Dit komt waarschijnlijk omdat ik een grotere zuiger heb die lichter is van gewicht als een originele.
Heb ik toch wel netjes gedaan dacht ik zo, tussen half 5 en 10 even een blok opgebouwd, omgewisseld, de kuip er weer opgezet en ook nog eens rijles gehad wat anderhalf uur in beslag nam
Waar ik wel opeens van stond te kijken is dat de knipperlichten en thermometer e.d. het opeens deden. Er zit namelijk geen eens een accu in ??????
Morgen vroeg komt de eerste testrit naar stage toe. Ben benieuwd of de boel een beetje heel blijft.
Edit: morgen kunnen jullie foto's/ een filmpje verwachten.
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 20-11-2012 om 23:18 uur.
gvd, ding is me veels te warm geworden vanochtend. al het water kwam er meteen weer uit. Er is niks vastgelopen. Ik heb hem op tijd aan de kant gezet(hoop ik)
Ik vermoed dat de thermostaat niet open gaat of blijft steken. Deze heb ik namelijk nog niet eerder gebruikt, die zat in de kop die ik er later een keer bij heb gekocht. Even uit die andere kop de thermostaat halen en vergelijken en omwisselen. Als die het dan nog niet doet, haal ik de hele thermostaat er wel uit.
Nou het verhaaltje met de thermostaat is wel opgelost nu.
Alleen 1 ding, hij blijft nog steeds water spuwen uit de overloop. Ik vermoed dat de koppaking niet goed afdicht rond de cilinderbus. Aangezien ik de koppaking wat groter heb geknipt omdat die anders tegen de zuiger aan zou komen...
Morgen even vloeibaar goedje halen en dan wat vloeibaar boven en onder de pakking doen bij de cilinderbus. Dan moet die weer goed zijn
Quote:Oorspronkelijk gepost door: De Schout
wat voor soort koppakking heb je?
een stalen als origineel, of zo'n 'papieren' met stalen ring er in?
lijkt me bij geen van de 2 een succes om er aan te gaan knippen...
maar voor boring 54mm moet toch gewoon een pakking te koop zijn? van een athena cilinder ofzo?
Je hebt wel 55mm athena pakkingen. Maar die zijn 1mm of 1.5mm, weet niet precies.
Ori ns1 pakking is maar 0.5mm dik, dus meer compressie. Ik ben geil op compressie
Het is gewoon een stalen pakking met een coating laagje eroverheen.
Lijkt moeilijk, maar goed te doen, plaatje vastkleven met contactlijm op een stuk dat moi vlak is gedraaid. Eventueel lossen kop er tegen aanspannen, en dan met een fijne beitel de boring uitdraaien.
Gaten voor tapeinden boren, overtollige materiaal wegsnijden.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: BDW
eentje draaien uit rood koper ?
Lijkt moeilijk, maar goed te doen, plaatje vastkleven met contactlijm op een stuk dat moi vlak is gedraaid. Eventueel lossen kop er tegen aanspannen, en dan met een fijne beitel de boring uitdraaien.
Gaten voor tapeinden boren, overtollige materiaal wegsnijden.
Rooodgloeiend stoken, en dan in water gooien.
Perfecte koppaking.
@ns1fluisteraar: Hij is zeker veel in compressie toegenomen, de boring van de cilinderkop is vergroot zonder de verbrandingskamer aan te passen en hij is afgedraaid met de bedoeling dat hij de squish clearance af neemt. Tenzij je hem dus heel ver weg hebt gezet gaat dit dus echt fout. Wat is de 'squish' nu? Nouja, ach, hou het echt in de gaten! Ik denk dat als je hem binnen 1,5mm hebt staat dat hij zeker gaat detoneren bij lage octaan brandstof.
@BDW
"Hoe maak je een project van een koppakking?!"
Goede vloeibare siliconen pakking en een goede kop laten draaien is echt mijn advies, dan ben je overal vanaf! Betere prestatie en minder slijtage op de lagers!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 22-11-2012 om 20:53 uur.