Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van NS1-Whisperer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
23656
Loginnaam NS1-Whisperer
Volledige naam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Achterhoek  
Telefoonnummer
Leeftijd Niet ingevuld
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 26-6-2012
Aantal posts 2160 Zoek userposts
Profile hits 31683

Honda NSR Exploded view

  5 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda NS-1 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR125 Ja Ja
Auto Nissan Skyline Ja Ja
Motor Honda CR80 Ja Ja
Auto Volkswagen Jetta Nee Ja

  NS1-Whisperer heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NS1_100 motorkenteken 17-9-2012 16:11 80%


Pagina 3 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 11-10-2012 18:58 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]

wauw super!
met stickerset en geel bij je koplamp?


Plaatje bij het praatje
http://www.ebay.de/i...0875?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1561wt_712
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 11-10-2012 19:15 Print reply
Posts: 758
Heb net nog met handelaar contact gehad die zei dat het omkeuren van bromfiets naar motorfiets maar 65,00€ kost.
Misschien is eens extra navragen aangezien hij regelmatig oldtimers zo laat omkeuren.
 
NS1-Whisperer 11-10-2012 19:25 Print reply

Posts: 2160
dat is geen geld opzich. Maar komen er natuurlijk nog wel wat kosten bij voor de papieren en plaat zelf. maar daar zul je ook niet aan dood gaan.


 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 11-10-2012 19:30 Print reply
Posts: 758
Alleen plaat komt er nog bij papieten zit bij de keuring uiteraard.
 
NS1-Whisperer 11-10-2012 19:31 Print reply

Posts: 2160
Oke, tof!

Ik zal het eens verder uitpuizen en anders doe ik dat wel tegen de tijd dat ik motorrijbewijs heb.

 
"Risico is extra leven"
pompower 11-10-2012 20:54 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Oke, tof!

Ik zal het eens verder uitpuizen en anders doe ik dat wel tegen de tijd dat ik motorrijbewijs heb.


super die stickerset, plaatje kost trouwens 20 euro, moet je bij een groothandel voor garagematerialen ophalen
 
www.basvanloenen.nl
Cas DT 14-11-2012 23:13 Print reply

Posts: 3131
http://link.marktplaats.nl/616256102

Nog wat geld/plek over?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 15-11-2012 7:03 Print reply

Posts: 2160
haha, Ik doe maar even kalm aan met kopen

Maar scherp gezien
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 15-11-2012 22:40 Print reply

Posts: 2160
Tadaaa!

cr125 zuigertje




Gaatjes voor de smering van de brug in de uitlaatpoort


Mooi werk.


Uitgedraaid en iets gevlakt



Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 15-11-2012 om 22:42 uur.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 15-11-2012 22:45 Print reply

Posts: 29286
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.
 
NS1-Whisperer 15-11-2012 22:57 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.


Oke, zal geen grote winst uit komen denk ik of wel?

Deze komt in mijn huidige ns1, voor dagelijks gebruik dus
Heb nu dat mbx blok erin hangen, met die andere hele tijd stront gehad.
Dus maar eens even een GOEIE zuiger geregeld, niet zo'n 30 euro ding van cmsnl. Ding was helemaal vervormt, compressie weg

Ik kon elke 500-1500 km nieuwe zuiger erin doen, eerste 4 zuigers omdat er steeds een gat in knalde na ca 500km en de laatste is dus helemaal vervormt na ca 1500km Hopelijk gaat dit wat beter

+ 54mm is gewoon tha bomb
 
"Risico is extra leven"
kpotmake 15-11-2012 23:01 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.

+1

al is het maar voor de algehele afwerking, buiten de vanzelfsprekende voordelen die het oplevert
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 15-11-2012 23:02 Print reply

Posts: 29286
cilinderkopje is pakweg 40% van het vermogen.

Denk dat het dan toch aan iets anders ligt.

Ik heb zonder problemen met mijn nsr gereden met een zuiger van van 15 euro.
Naja op het laatst knakte de zuigerveer, maar dat kwam omdat hij er al lang in zat en dus gewoon te veel speling had.

54mm is wel leuk ja, en wiseco is ook altijd mooi.
 
NS1-Whisperer 15-11-2012 23:05 Print reply

Posts: 2160
Jaja, zuigertje heeft me wel een 100tje gekost. en nog eens voor 7 tientjes de boel laten bewerken, cilinder moest aardig veel uit.

Maarja, Dan moet het ook een keer afgelopen zijn. Anders hang ik het 125 blok er gewoon in
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 19-11-2012 19:39 Print reply

Posts: 2160
Zo, nog even terug geweest met de zuiger vandaag. Ze hebben nog even 5mm van de onderkant afgehaald.
Dit omdat die anders net tegen het carter aan komt. Dus net iets te lang was.

Volgens Consolidated Motor Spares B.V. is de lager voor deze zuiger vandaag verzonden. Dus kan ik morgen of woensdag al de boel gaan opbouwen en dan het blok weer omgooien




 
"Risico is extra leven"
ChielO 19-11-2012 19:43 Print reply

Posts: 322
Waar heb jij je cilinder laten opboren en bewerken?
En wat kostte dat?
 
NS1-Whisperer 19-11-2012 19:54 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Waar heb jij je cilinder laten opboren en bewerken?
En wat kostte dat?



Hey, leef jij ook nog? en je mb?


Ik heb alles laten bewerken bij ''Startrick Tuning'' Dit zit in Gaanderen.

www.startrick.nl

het heeft mij 70,- euro gekost om de cilinder op te laten boren, de kop aan te passen en gaatjes in de zuiger te laten boren voor smering.
 
"Risico is extra leven"
ChielO 19-11-2012 20:19 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Hey, leef jij ook nog? en je mb?


Ik heb alles laten bewerken bij ''Startrick Tuning'' Dit zit in Gaanderen.

www.startrick.nl

het heeft mij 70,- euro gekost om de cilinder op te laten boren, de kop aan te passen en gaatjes in de zuiger te laten boren voor smering.


Je moest eens weten...
Ik stalk alleen, post gewoon niks

Mb staat op het moment bij een vriend van me met lekke achterband..
Maargoed! 70cc ching-chang-chong-imitatie zit er onder, 20mm Mikuni met externe sproeier kunnen overkopen voor 25 pleuros, effe geld overmaken en dan komt er een Homoet Special mijn kant op en ben dus nog op zoek naar een tuner voor m'n cilinder.
Op het moment in contact met R&A Tuning, binnenkort cilindertje er af trekken, poortmapje maken, foto's en shizzle vooraf opsturen en dan krijg ik te horen wat ze er van kunnen maken.

Probeer wat foto te uploaden maar ding werkt ook echt weer voor geen eene drol mee...
 
markRD 19-11-2012 20:24 Print reply

Posts: 1178
Excuses alvast, maar die cilinderkop ziet er echt uit als prutswerk. Aan de laatste foto te zien staat deze straks veel te hoog op compressie, tenzij je de kop een kilometer van je zuiger af zet. Maar dat heeft hij zo te zien willen beperken door het afdraaien.

Bekijk dit nog even goed, zou zonde zijn als hij gaat detoneren!
 
NS1-Whisperer 19-11-2012 20:30 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Excuses alvast, maar die cilinderkop ziet er echt uit als prutswerk. Aan de laatste foto te zien staat deze straks veel te hoog op compressie, tenzij je de kop een kilometer van je zuiger af zet. Maar dat heeft hij zo te zien willen beperken door het afdraaien.

Bekijk dit nog even goed, zou zonde zijn als hij gaat detoneren!




Zucht, ik snap wat je bedoelt. Maar Ik leg het even uit.

Originele NS-1 kop:


Overige modellen:



Er is dus bijna niks van de kop afgehaald. zo is die origineel.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 19-11-2012 20:33 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
[...]


Je moest eens weten...
Ik stalk alleen, post gewoon niks

Mb staat op het moment bij een vriend van me met lekke achterband..
Maargoed! 70cc ching-chang-chong-imitatie zit er onder, 20mm Mikuni met externe sproeier kunnen overkopen voor 25 pleuros, effe geld overmaken en dan komt er een Homoet Special mijn kant op en ben dus nog op zoek naar een tuner voor m'n cilinder.
Op het moment in contact met R&A Tuning, binnenkort cilindertje er af trekken, poortmapje maken, foto's en shizzle vooraf opsturen en dan krijg ik te horen wat ze er van kunnen maken.

Probeer wat foto te uploaden maar ding werkt ook echt weer voor geen eene drol mee...



Aha, bandje plakken en je cilinder tunen. Dan kun je mij misschien nog bijhouden ook

Werk photobucket niet? gebruik ik ook altijd, kun je zo met facebook inloggen
 
"Risico is extra leven"
ChielO 19-11-2012 20:40 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]



Aha, bandje plakken en je cilinder tunen. Dan kun je mij misschien nog bijhouden ook

Werk photobucket niet? gebruik ik ook altijd, kun je zo met facebook inloggen


Banden plakken heb ik de laatste tijd al veel te veel gedaan dus das geen probleem, zat alleen effe met de kosten van het tunen.

zat met imgshaq te kutten, nu dus maar foto emmer gebruiken.




Hou alle originele onderdelen er nog gewoon bij zodat ik 'm altijd nog terug kan bouwen naar zoals die was, wss beter voor verkoop enzo

Dit bericht is gewijzigd door ChielO op 19-11-2012 om 20:46 uur.
 
NS1-Whisperer 19-11-2012 20:45 Print reply

Posts: 2160
Zo zo. Getuned standaard

Kheb nog wel een nsr125 blokje voor je over, scheelt weer tunen
 
"Risico is extra leven"
ChielO 19-11-2012 20:49 Print reply

Posts: 322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zo zo. Getuned standaard

Kheb nog wel een nsr125 blokje voor je over, scheelt weer tunen


Krijg dat kreng er verdomme niet af...
Op school al paar keer geprobeerd er af te halen, bij lassen en weer opzetten maar nooit gelukt.
Voorlopig dus maar lekker blok hout meenemen...

Nee man, vloeistofkoeling is voor mietjes...
Gewoon lekker rijwind, niks geen gekloot met slangen en radiatoren
 
kenny77 19-11-2012 20:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]
Zucht, ik snap wat je bedoelt. Maar Ik leg het even uit.

Originele NS-1 kop:
afbeelding

Overige modellen:
afbeelding


Er is dus bijna niks van de kop afgehaald. zo is die origineel.


Wat Mark bedoeld is door het ontwerp van de originele ns1 kop + de grote boring, je compressie verhouding dadelijk erg hoog wordt. Te hoge compressie verhouding = detoneren.

De squishband is gewoon te breed, hierdoor loop je ook vermogen mis. Ik snap ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dit ontwerp überhaupt voor de ns1 hebben gekozen.

Heb je trouwens ook rekening mee gehouden dat de zuigerbolling van de cr zuiger anders kan zijn als die van een ns1?
Als dit niet overeen komt en de squishband loopt van de buitenrand naar de bougie krapper toe, gaat hij ook detoneren.

Mooiste is als je de zuiger + kop weg brengt om te laten aanpassen.

Het is maar een tip, zou jammer zijn als je wiseco zuiger dadelijk beschadigd.

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved