NS1-Whisperer |
11-10-2012 18:58 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
wauw super!
met stickerset en geel bij je koplamp?
Plaatje bij het praatje
http://www.ebay.de/i...0875?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_1561wt_712
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
11-10-2012 19:15 |
Posts: 758 |
Heb net nog met handelaar contact gehad die zei dat het omkeuren van bromfiets naar motorfiets maar 65,00€ kost.
Misschien is eens extra navragen aangezien hij regelmatig oldtimers zo laat omkeuren.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
11-10-2012 19:25 |
Posts: 2160 |
dat is geen geld opzich. Maar komen er natuurlijk nog wel wat kosten bij voor de papieren en plaat zelf. maar daar zul je ook niet aan dood gaan.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
11-10-2012 19:30 |
Posts: 758 |
Alleen plaat komt er nog bij papieten zit bij de keuring uiteraard.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
11-10-2012 19:31 |
Posts: 2160 |
Oke, tof!
Ik zal het eens verder uitpuizen en anders doe ik dat wel tegen de tijd dat ik motorrijbewijs heb.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
11-10-2012 20:54 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Oke, tof!
Ik zal het eens verder uitpuizen en anders doe ik dat wel tegen de tijd dat ik motorrijbewijs heb.
super die stickerset, plaatje kost trouwens 20 euro, moet je bij een groothandel voor garagematerialen ophalen
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Cas DT |
14-11-2012 23:13 |
Posts: 3131 |
|
|
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller! |
|
NS1-Whisperer |
15-11-2012 7:03 |
Posts: 2160 |
haha, Ik doe maar even kalm aan met kopen
Maar scherp gezien
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
15-11-2012 22:40 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kenny77 |
15-11-2012 22:45 |
Posts: 29286 |
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
15-11-2012 22:57 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.
Oke, zal geen grote winst uit komen denk ik of wel?
Deze komt in mijn huidige ns1, voor dagelijks gebruik dus
Heb nu dat mbx blok erin hangen, met die andere hele tijd stront gehad.
Dus maar eens even een GOEIE zuiger geregeld, niet zo'n 30 euro ding van cmsnl. Ding was helemaal vervormt, compressie weg
Ik kon elke 500-1500 km nieuwe zuiger erin doen, eerste 4 zuigers omdat er steeds een gat in knalde na ca 500km en de laatste is dus helemaal vervormt na ca 1500km Hopelijk gaat dit wat beter
+ 54mm is gewoon tha bomb
|
|
"Risico is extra leven" |
|
kpotmake |
15-11-2012 23:01 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik zou de verbrandingsruimte ook laten aanpassen.
+1
al is het maar voor de algehele afwerking, buiten de vanzelfsprekende voordelen die het oplevert
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
15-11-2012 23:02 |
Posts: 29286 |
cilinderkopje is pakweg 40% van het vermogen.
Denk dat het dan toch aan iets anders ligt.
Ik heb zonder problemen met mijn nsr gereden met een zuiger van van 15 euro.
Naja op het laatst knakte de zuigerveer, maar dat kwam omdat hij er al lang in zat en dus gewoon te veel speling had.
54mm is wel leuk ja, en wiseco is ook altijd mooi.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
15-11-2012 23:05 |
Posts: 2160 |
Jaja, zuigertje heeft me wel een 100tje gekost. en nog eens voor 7 tientjes de boel laten bewerken, cilinder moest aardig veel uit.
Maarja, Dan moet het ook een keer afgelopen zijn. Anders hang ik het 125 blok er gewoon in
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
19-11-2012 19:39 |
Posts: 2160 |
Zo, nog even terug geweest met de zuiger vandaag. Ze hebben nog even 5mm van de onderkant afgehaald.
Dit omdat die anders net tegen het carter aan komt. Dus net iets te lang was.
Volgens Consolidated Motor Spares B.V. is de lager voor deze zuiger vandaag verzonden. Dus kan ik morgen of woensdag al de boel gaan opbouwen en dan het blok weer omgooien
|
|
"Risico is extra leven" |
|
ChielO |
19-11-2012 19:43 |
Posts: 322 |
Waar heb jij je cilinder laten opboren en bewerken?
En wat kostte dat?
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
19-11-2012 19:54 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Waar heb jij je cilinder laten opboren en bewerken?
En wat kostte dat?
Hey, leef jij ook nog? en je mb?
Ik heb alles laten bewerken bij ''Startrick Tuning'' Dit zit in Gaanderen.
www.startrick.nl
het heeft mij 70,- euro gekost om de cilinder op te laten boren, de kop aan te passen en gaatjes in de zuiger te laten boren voor smering.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
ChielO |
19-11-2012 20:19 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]
Hey, leef jij ook nog? en je mb?
Ik heb alles laten bewerken bij ''Startrick Tuning'' Dit zit in Gaanderen.
www.startrick.nl
het heeft mij 70,- euro gekost om de cilinder op te laten boren, de kop aan te passen en gaatjes in de zuiger te laten boren voor smering.
Je moest eens weten...
Ik stalk alleen, post gewoon niks
Mb staat op het moment bij een vriend van me met lekke achterband..
Maargoed! 70cc ching-chang-chong-imitatie zit er onder, 20mm Mikuni met externe sproeier kunnen overkopen voor 25 pleuros, effe geld overmaken en dan komt er een Homoet Special mijn kant op en ben dus nog op zoek naar een tuner voor m'n cilinder.
Op het moment in contact met R&A Tuning, binnenkort cilindertje er af trekken, poortmapje maken, foto's en shizzle vooraf opsturen en dan krijg ik te horen wat ze er van kunnen maken.
Probeer wat foto te uploaden maar ding werkt ook echt weer voor geen eene drol mee...
|
|
|
|
markRD |
19-11-2012 20:24 |
Posts: 1179 |
Excuses alvast, maar die cilinderkop ziet er echt uit als prutswerk. Aan de laatste foto te zien staat deze straks veel te hoog op compressie, tenzij je de kop een kilometer van je zuiger af zet. Maar dat heeft hij zo te zien willen beperken door het afdraaien.
Bekijk dit nog even goed, zou zonde zijn als hij gaat detoneren!
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
19-11-2012 20:30 |
Posts: 2160 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: markRD
Excuses alvast, maar die cilinderkop ziet er echt uit als prutswerk. Aan de laatste foto te zien staat deze straks veel te hoog op compressie, tenzij je de kop een kilometer van je zuiger af zet. Maar dat heeft hij zo te zien willen beperken door het afdraaien.
Bekijk dit nog even goed, zou zonde zijn als hij gaat detoneren!
Zucht, ik snap wat je bedoelt. Maar Ik leg het even uit.
Originele NS-1 kop:
Overige modellen:
Er is dus bijna niks van de kop afgehaald. zo is die origineel.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
NS1-Whisperer |
19-11-2012 20:33 |
|
ChielO |
19-11-2012 20:40 |
Posts: 322 |
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
19-11-2012 20:45 |
Posts: 2160 |
Zo zo. Getuned standaard
Kheb nog wel een nsr125 blokje voor je over, scheelt weer tunen
|
|
"Risico is extra leven" |
|
ChielO |
19-11-2012 20:49 |
Posts: 322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zo zo. Getuned standaard
Kheb nog wel een nsr125 blokje voor je over, scheelt weer tunen
Krijg dat kreng er verdomme niet af...
Op school al paar keer geprobeerd er af te halen, bij lassen en weer opzetten maar nooit gelukt.
Voorlopig dus maar lekker blok hout meenemen...
Nee man, vloeistofkoeling is voor mietjes...
Gewoon lekker rijwind, niks geen gekloot met slangen en radiatoren
|
|
|
|
kenny77 |
19-11-2012 20:59 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]
Zucht, ik snap wat je bedoelt. Maar Ik leg het even uit.
Originele NS-1 kop:
afbeelding
Overige modellen:
afbeelding
Er is dus bijna niks van de kop afgehaald. zo is die origineel.
Wat Mark bedoeld is door het ontwerp van de originele ns1 kop + de grote boring, je compressie verhouding dadelijk erg hoog wordt. Te hoge compressie verhouding = detoneren.
De squishband is gewoon te breed, hierdoor loop je ook vermogen mis. Ik snap ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dit ontwerp überhaupt voor de ns1 hebben gekozen.
Heb je trouwens ook rekening mee gehouden dat de zuigerbolling van de cr zuiger anders kan zijn als die van een ns1?
Als dit niet overeen komt en de squishband loopt van de buitenrand naar de bougie krapper toe, gaat hij ook detoneren.
Mooiste is als je de zuiger + kop weg brengt om te laten aanpassen.
Het is maar een tip, zou jammer zijn als je wiseco zuiger dadelijk beschadigd.
|
|
|
|