Ori ns1 ontsteking is inderdaad niet slecht op zich. Loopt best leuk, alleen hpi is net weer een stapje er bij op
Denk dat ik hem eerst zo afstel en inrijd en daarna met de hpi ga kutten. Volgens mij is 2.3mm voor ontsteking wel redelijk veilig. Heb ik hem de vorige keer ook mee in gereden. Daarna heb ik hem naar 2.8mm gezet en op andere forum had iemand de beste ervaring op 3mm.
Maar lagers als 2.3mm krijg ik hem niet aan de gang, is gewoon "te" laat
Kilometertje of 200 inrijden zal wel zat zijn toch?
Inmiddels gezakt naar sproeier 144 ipv 154. Loopt al wel wat beter maar nog niet perfect. stotterd nog te veel en komt niet lekker in toeren. Zo nog even 142 proberen.
Ik houd de koeling goed in de gaten zodat er niks vast/warm loopt..
Van het weekend ben ik van plan om de hpi er weer op te leggen en hem op 2.4mm voorontsteking af te stellen. Als die is in gereden zal ik hem op 2.8/2.9 zetten. Voorheen had ik hem op 2.8mm en dat ging wel aardig. Totdat de zuiger afbrak en ik 90km van huis was... :p
Verder loopt die aardig zuiver en heb ik (nog) geen problemen ermee....
De NS1 loopt nu echt GE WEL DIG, op de cilinder van kenny!
Met de hpi op een "veilige" timing en nog 1 of 2 sproeiermaten van "echt perfect" de 120 kmh al aangetikt
Met nog vermogen over en niet eens plat op de tank gelegen.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
De NS1 loopt nu echt GE WEL DIG, op de cilinder van kenny!
Met de hpi op een "veilige" timing en nog 1 of 2 sproeiermaten van "echt perfect" de 120 kmh al aangetikt
Met nog vermogen over en niet eens plat op de tank gelegen.
Ding gaat echt als een kanon nu
goed werk dus van Kenny!
ik ben ook benieuwd naar het filmpje
Zoals te zien in het filmpje is me oude demper een beetje uit elkaar getrild. popnagels allemaal foetsie
Ff andere demper er op met custom ophang beugel zodat de uitlaat een beetje kan bewegen en het materiaal dus niet onder spanning komt te staan of stress.
Klinkt nu wel wat "tammer" als je rijd. Maarja, misschien wel zo verstandig...
Toevallig mensen interesse om een mooie ns1 op brommerkenteken aan te schaffen die als een speer gaat en technisch helemaal in orde is?
Hij hoeft zeker niet weg. Ben ook nog niet helemaal zeker of ik hem al wel verkoop, voorlopig. Maar staat nu toch maar stil en ga volgend jaar toch met A1 rijbewijs toeren dus zou ook jammer zijn als het ding er maar blijf staan onder een hoes....
Maarja, hij gaat ook niet voor een lauwe tosti en een tegoedbon voor een massage met happy ending de deur uit....
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 26-11-2013 om 23:20 uur.
Ja het is inderdaad wel jammer. Maar ik heb er een hoop plezier aan gehad en vind het jammer om hem hier stil te laten staan de hele tijd. Scheelt ook weer beetje ruimte in de schuur.
Heb ook nog een pens aan onderdelen liggen. Dat ga ik ook nog even keertje uitzoeken wat ik nu allemaal heb en wat er ook verkocht kan. Dingen die ik dubbel of driedubbel heb kan ook wel in de verkoop.
Dan volgend jaar fijn met 125cc rondjagen idd
Hopelijk binnenkort de Jetta ook weg, heb wat anders op het oog...
Ben afgelopen zondag namelijk naar deze auto wezen kijken:
Heeft nog wel optische plekjes, maar daar is de prijs ook naar. Alleen me vader ziet het niet echt zitten dat ik zo'n auto aanschaf, maar dat komt wel goed.
Ja opzich wel. Heb altijd al een Nissan Skyline willen hebben en nu valt er eentje binnen mijn budget en heb er vertrouwen in dat deze technisch wel in goeie staat is.
Alleen optisch zitten wat plekjes op. Klein deukje aan de voorkant, paar krassen op voorbumper, en hij moet ff getectyleerd worden van onder gezien de leeftijd. Hij is van 1995.
Prijzen zijn inderdaad lager als een paar jaar geleden. Maar dan nog, echt een strakke skyline kan ik ook niet betalen. Valt ver buiten mijn (scholieren) budget..
Voor deze auto moet ik al een smak geld neerleggen, en daar krimpt mijn bankrekening ook enorm van. Maar het is haalbaar.
En auto's zijn ook niet gemaakt om 50 jaar mee te gaan..... Dus in feite is het al een "oude" auto...
We zijn al bijna in 2014! tiet vliegt
Quote:Oorspronkelijk gepost door: dukaholic-alex
binnenkort maar weer eens wat prutsen aan de honda ns125?
of kun je er momenteel niet zo gek veel meer aan doen?