Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van NS1-Whisperer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
23656
Loginnaam NS1-Whisperer
Volledige naam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Achterhoek  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  5 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda NS-1 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR125 Ja Ja
Auto Nissan Skyline Ja Ja
Motor Honda CR80 Ja Ja
Auto Volkswagen Jetta Nee Ja

  NS1-Whisperer heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NS1_100 motorkenteken 17-9-2012 16:11 80%


Pagina 11 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 9-7-2013 15:50 Print reply

Posts: 2160
rollerbank nummero 2

Zo! rollerbank 2 ontmoet. Net de gasnaald versteld en een andere sproeier gemonteerd en toen ff een testrondje gemaakt. en omdat het mooi weer was en de ns1 wat beter liep maar een stukje langer gereden als normaal. Kom je oom agent tegen op een undercover bmw motor. had al een flauw vermoeden dat die een agent was omdat die opeens in mijn buurt was en toevallig dezelfde kant op ging. Scheelde dat hij een stukje voor mij reed en kon ik dus een andere weg in en ben ik rustig aan weer richting huis gegaan. Maar toen ik weer een stukje langs de grote weg ging zag ik hem weer voorbij komen. en opeens reed die achter mij op het fietspad...
Ik had hem al redelijk in de smiezen dus toen die achter mij reed ging ik maar 40/50 op het fietspad.
Afijn, ik achter hem aan gereden naar het bureau en daar erop gezet. Kerel gas geven, ding vliegt bijna naar voren van de rollerbank af. dus die kerel weer stoppen en zo'n beugel voor het voorwiel doen zodat hij tegen gehouden word. Nog een poging, en ding liep 77. Ik had de shoke erop gezet toen ik daar parkeerde in de hoop dat die dan wat zou inhouden. volgens mij had die hem ook maar in zijn 4de versnelling, maar dan nog. Heb niet geteld.

Maar ik was hem opgevallen omdat hij niet compleet was. Heb er nu de voorkuip namelijk niet opzitten omdat ik dan makkelijker kan afstellen e.d.
Voorbandje is ook nagenoeg kaal, maar daar wou die niet moeilijk over doen. Verder gewoon nette man, prima gehandeld. Kan hem wel helemaal gaan verrotschelden, maar als je gewoon meewerkt is het in een poep en scheet ook weer afgelopen. Krijg je alleen maar meer problemen van. Dan had die de ns1 wel wat kritischer bekeken.....
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 9-7-2013 16:55 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
rollerbank nummero 2

Zo! rollerbank 2 ontmoet. Net de gasnaald versteld en een andere sproeier gemonteerd en toen ff een testrondje gemaakt. en omdat het mooi weer was en de ns1 wat beter liep maar een stukje langer gereden als normaal. Kom je oom agent tegen op een undercover bmw motor. had al een flauw vermoeden dat die een agent was omdat die opeens in mijn buurt was en toevallig dezelfde kant op ging. Scheelde dat hij een stukje voor mij reed en kon ik dus een andere weg in en ben ik rustig aan weer richting huis gegaan. Maar toen ik weer een stukje langs de grote weg ging zag ik hem weer voorbij komen. en opeens reed die achter mij op het fietspad...
Ik had hem al redelijk in de smiezen dus toen die achter mij reed ging ik maar 40/50 op het fietspad.
Afijn, ik achter hem aan gereden naar het bureau en daar erop gezet. Kerel gas geven, ding vliegt bijna naar voren van de rollerbank af. dus die kerel weer stoppen en zo'n beugel voor het voorwiel doen zodat hij tegen gehouden word. Nog een poging, en ding liep 77. Ik had de shoke erop gezet toen ik daar parkeerde in de hoop dat die dan wat zou inhouden. volgens mij had die hem ook maar in zijn 4de versnelling, maar dan nog. Heb niet geteld.

Maar ik was hem opgevallen omdat hij niet compleet was. Heb er nu de voorkuip namelijk niet opzitten omdat ik dan makkelijker kan afstellen e.d.
Voorbandje is ook nagenoeg kaal, maar daar wou die niet moeilijk over doen. Verder gewoon nette man, prima gehandeld. Kan hem wel helemaal gaan verrotschelden, maar als je gewoon meewerkt is het in een poep en scheet ook weer afgelopen. Krijg je alleen maar meer problemen van. Dan had die de ns1 wel wat kritischer bekeken.....


werd het wat beter met het advies die ik gaf gisteren?
ik kan de post niet weer vinden klopt het dat je wat
verweidert hebt ?

Jordi

 
JST performance
NS1-Whisperer 9-7-2013 16:56 Print reply

Posts: 2160
Ik heb niks verwijderd. Dat had je in het kleine vragen topic beantwoord.

Heeft inderdaad wel geholpen. Dipje komt die nu doorheen zonder terug te hoeven schakelen. zit nog wel heel iets een "dipje" maar niet zo extreem dat ik er last van heb ofzo.

Danku!
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 9-7-2013 17:26 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ik heb niks verwijderd. Dat had je in het kleine vragen topic beantwoord.

Heeft inderdaad wel geholpen. Dipje komt die nu doorheen zonder terug te hoeven schakelen. zit nog wel heel iets een "dipje" maar niet zo extreem dat ik er last van heb ofzo.

Danku!


oke mooizo wat voor kleur heeft je bougie nu?
vol gas in zijn 5 uitzetten en gelijk koppeling in tot
je stil staat daarna de kleur van je bougie bekijken
 
JST performance
NS1-Whisperer 9-7-2013 17:27 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
[...]


oke mooizo wat voor kleur heeft je bougie nu?
vol gas in zijn 5 uitzetten en gelijk koppeling in tot
je stil staat daarna de kleur van je bougie bekijken


heb nog niet gekeken na de sproeierwissel e.d. zal straks ff kijken
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 14-7-2013 0:31 Print reply

Posts: 2160
Kapot!




Kickstarter heeft het ook al begeven, zat niet mee allemaal....



Nog een plaatje van het bureau in Ulft waar die 77 kmh in zijn 4 heeft gereden op de "gefreesde rollerbank"



daarna maar gauw de kuip er op gezet toen ik thuis was. En een hugger erop geknoopt


Scherp kijken!


Was ooit een rieju voorspatbord. Gewoon in het midden door gehakt en met ty wraps vastgeknoopt!


Dit was dus stuk gelopen toen ik naar Berghem(Oss) was gereden om Bart te zien rijden met zijn nieuwe sobw racer(NSR50RX) Gelukkig was het net 2 straten voor het circuit gebeurd en niet ergens halverwege...


Ff copy-paste van andere forum:

Gister nog met het apparaat in Berghem geweest. Net 2 straten verwijderd van mijn bestemming heeft de ns1 het begeven...
Heb helaas niet alle actie op het circuit kunnen zien omdat ik in de pits samen met de vader van Bart mijn ns1 aan het lopen te maken. Helaas zonder succes.
Heb ik ook nog eens enorm veel geluk dat hun mij met brommer en al thuis hebben gebracht! Dat waardeer ik enorm en moet daar nog een taart voor komen brengen van de zomer :P

Helaas dus ook niks gefilmd, wel een paar foto's.







En toen in de speciale transportwagen naar huis gebracht. De ns1 had tenminste goed gezelschap op de terugweg:P



Nog een hele mooie inimini Autoboy grand prix bougie gekregen als souvenir!!!



En hier dan de coureur zelf aan het genieten van zijn happy meal!

 
"Risico is extra leven"
kenny77 14-7-2013 12:12 Print reply

Posts: 29286
Balen, kost een kapitaal aan zuigers die ns1 .
Hoe is de cilinder nog?
 
NS1-Whisperer 14-7-2013 14:27 Print reply

Posts: 2160
Cilinder heeft niks geleden!

De zuiger is wel warm gelopen want de veren zitten samen met de zuiger gesmolten aan de kant van de uitlaat.
Maar omdat ik dus een zuigerspeling had van 3 meter is er geen schade aan de cilinder gekomen en is die ook niet vast gelopen, alleen de zuiger is gesmolten en afgebrijzeld....

Ff opzoek naar een naaldlager met een binnenmaat van 12mm, voor de mbx zuigers...


 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 15-7-2013 1:03 Print reply

Posts: 677
wel appart dat elke keer maar weer je zuigers
stuk gaan ontsteking mischien te vroeg?
of klopt je cilinderkop mischien niet
of squish te krap

aan je vorige zuigers te zien zag ik dat je ook behoorlijk
last van detonatie had heb je daar al eens wat aan gedaan?
de 4 zuigers die achteraan staan zijn waarschijnlijk allemaal stuk
gegaan door een ontsteking die niet klopt

Jordi




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 1:15 uur.
 
JST performance
Gerard1793 15-7-2013 10:34 Print reply

Posts: 4006
Is je bigendlager nog heel? Dat heeft mij ook drie cilinders gekost
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
NS1-Whisperer 15-7-2013 17:01 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
wel appart dat elke keer maar weer je zuigers
stuk gaan ontsteking mischien te vroeg?
of klopt je cilinderkop mischien niet
of squish te krap

aan je vorige zuigers te zien zag ik dat je ook behoorlijk
last van detonatie had heb je daar al eens wat aan gedaan?
de 4 zuigers die achteraan staan zijn waarschijnlijk allemaal stuk
gegaan door een ontsteking die niet klopt

Jordi




Dit bericht is gewijzigd door jordi50cc op 15-7-2013 om 1:15 uur.




Die 4 zuigers die achteraan staan zouden niet door de ontsteking gebeurd kunnen zijn. Simpelweg een te arm mengsel. Bij die zuigers reed ik met de originele ns1 ontsteking en die heeft maar 1 stand op de grondplaat, die zou dus altijd goed moeten staan...
Met een grotere sproeier had ik er namelijk geen last meer van.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Is je bigendlager nog heel? Dat heeft mij ook drie cilinders gekost



Ja die is nog heel



Zometeen ff lagertje en mbx zuiger bestellen dan kan ik hem weer opbouwen. Ik ga er nu geen halve maan in vijlen
 
"Risico is extra leven"
Cas DT 15-7-2013 19:52 Print reply

Posts: 3131
Gast alweer
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 15-7-2013 20:23 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Gast alweer


Ja ik weet het :p

Denk dat ik behekst ben ofzo.
 
"Risico is extra leven"
dirktimmer 16-7-2013 17:11 Print reply

Posts: 1737
kanelt de zuiger niet gewoon teveel? ziet er vrij standaard uit voor een kantelende zuiger.
 
NS1-Whisperer 20-7-2013 17:45 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
kanelt de zuiger niet gewoon teveel? ziet er vrij standaard uit voor een kantelende zuiger.


Ja, zuigerspeling was ook niet normaal meer...


Ondertussen ligt de cilinder al weer bij de tuner om hem naar de gewenste overmaat te brengen.

Vandaag ook het andere lagertje binnengekregen zodat ik mbx zuigers kan monteren. Leuk, een "doe het zelf" pakket...




Ook een Brisk bougie mee besteld om eens te proberen. Al heb ik geen idee hoe die gaat vonken want het is een vaag ding.


 
"Risico is extra leven"
Cas DT 20-7-2013 17:50 Print reply

Posts: 3131
Ik snap dat gedoe met die bougies nooit zo.
Je ns1 moet toch prima lopen op een 13 in een dozijn ngk (bijvoorbeeld) bougietje.
Aangezien je al wat ervaring hebt met detonatie zou ik er vanaf blijven

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 20-7-2013 17:55 Print reply

Posts: 2160
Het is ook vooral om te proberen hoe dat ding werkt. Had namelijk nog nooit eerder zo'n vorm van een bougie gezien.

Dat Brisk is een tjechies merk
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 24-7-2013 18:49 Print reply

Posts: 2160



Cilinder vandaag opgehaald. Netjes uit gekotterd, gehoont etc.
MBX80 zuiger erin op een ns1 krukas. Mede mogelijk gemaakt door een een of andere alu Zundapp naaldkrans van 30 pleuro....

Vanavond ff zien dat ik hem weer aan het lopen krijg met de ori ontsteking en een normale ngk bougie oid. Die Brisk wil ik nog ff mee wachten. Hpi komt dan ook van de week er weer op als ik er tevreden mee ben.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 24-7-2013 19:29 Print reply

Posts: 29286
Mooi!
Hoe zitten de poorten er nu nog in?

Jammer dat het naaldlager zo duur is. :(
 
NS1-Whisperer 24-7-2013 19:37 Print reply

Posts: 2160
Wand is 100% strak nu. Alle oneffenheden zijn eruit!!!! Zuigerspeling is ook weer normaal nu, kan het verschil nu al voelen als de zuiger er los in zit
 
"Risico is extra leven"
kenny77 24-7-2013 19:39 Print reply

Posts: 29286
Ah top!
Is de uitlaatpoort niet gekrompen?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2013 om 19:39 uur.
 
NS1-Whisperer 24-7-2013 19:49 Print reply

Posts: 2160
Geen idee eigenlijk. Op het oog ziet er gewoon hetzelfde uit. Qua breedte gaat die nog steeds over de spoelers heen dus lijkt me nog wel snor. Misschien dat de hoogte iets lager zit. Zo ff meten
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 24-7-2013 20:31 Print reply

Posts: 677
ik hoop voor je dat het spul nu een beetje langer
heel blijft


 
JST performance
NS1-Whisperer 24-7-2013 23:30 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
ik hoop voor je dat het spul nu een beetje langer
heel blijft




Dankje, ik hoop het ook!






Er zit leven in!

Alles fijn en wel gemonteerd met de ori ontsteking en voor de zekerheid een grotere sproeier erin gedaan. Ben van 142 maar meteen naar 154 gegaan.... Als die nu warm loopt is het meteen een vastloper.. Vorige keer gelukkig niet...

Hij was met een paar keer kicken aan en verbaasde mij hoe snel het ging. Normaal moest ik hem meestal aanduwen als ik net de cilinder oid veranderd had.

Rustig alles bekeken en geen gebreken gezien of gehoord. Ding klinkt hardstikke goed en zuiver.

Net dus nog ff gouw een testrondje gemaakt met het ding van circa 5 a 10 minuten en kon (gellukig) wel merken dat die te rijk loopt. In het hogere toerenbereik stotterd die flink en de powerband wil die niet eens in komen.

Ik heb rustig aan gedaan en hem niet geforceerd oid. Ging hardstikke prima!!
Bij terugkomst even de koeling na gelopen en hij was niet echt heet ofzo en de radiator zat nog helemaal vol!!!


Ben wel van plan om morgen met de brommer naar het werk te gaan ( rustig ritje van 15 minuten ongeveer) en daarna met de afstelling verder gaan.


Maar zal ik hem eerst op de ori 7 spoel ontsteking afstellen en inrijden en als die ingereden is de hpi weer proberen of kan ik juist beter nu weer de hpi erop doen en hem gelijk daar op gaan afstellen?
 
"Risico is extra leven"
kenny77 24-7-2013 23:43 Print reply

Posts: 29286
Ah mooi!

hpi kan je ook meteen monteren, maar wel even opzoeken wat een veilige waarde is.
Al is de originele ns1 ontsteking ook niet slecht? (een vraag, ik heb er nooit een gehad)
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 11 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved