Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van NS1-Whisperer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
23656
Loginnaam NS1-Whisperer
Volledige naam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Achterhoek  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  5 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Honda NS-1 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR125 Ja Ja
Auto Nissan Skyline Ja Ja
Motor Honda CR80 Ja Ja
Auto Volkswagen Jetta Nee Ja

  NS1-Whisperer heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
NS1_100 motorkenteken 17-9-2012 16:11 80%


Pagina 10 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

NS1-Whisperer 28-6-2013 21:38 Print reply

Posts: 2160
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
[...]


ja, das het weer hier ook


Vanaf zondag 20+ graden weer

Morgen trouwens de tt van assen onveilig maken.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 29-6-2013 22:20 Print reply

Posts: 2160
TT van Assen was mooi Rossi zien winnen en een paar op de bek zien gaan. Heb ook nog wat gefilmd, maar dat mogen jullie niet zien.
 
"Risico is extra leven"
Brommers en meer 29-6-2013 22:30 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
[...]


Vanaf zondag 20+ graden weer

Morgen trouwens de tt van assen onveilig maken.


zag het ja:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
TT van Assen was mooi Rossi zien winnen en een paar op de bek zien gaan. Heb ook nog wat gefilmd, maar dat mogen jullie niet zien.


heb al een overwinning gezien, KTM stond er op de zijkant
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
NS1-Whisperer 29-6-2013 22:33 Print reply

Posts: 2160
Klopt, die was de hele race een beetje op de 2de plek aan het meesleuren om zijn banden te sparen en laatste 5 bochten ff 1ste geworden

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 30-6-2013 om 20:17 uur.
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 1-7-2013 16:52 Print reply

Posts: 2160
Ik was vandaag aan het lassen in de schuur en toen kwam er een vonkje in een plas brandbaar spul, nu is dus de hele schuur afgebrand en zijn al mijn honda's weg !!!!!!!!!





















Geintje. Heb alleen maar mijn cilinder terug gekregen vandaag. Netjes 2mm afgedraaid en lichtjes gehoont
 
"Risico is extra leven"
Brommers en meer 1-7-2013 17:26 Print reply

Posts: 1966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ik was vandaag aan het lassen in de schuur en toen kwam er een vonkje in een plas brandbaar spul, nu is dus de hele schuur afgebrand en zijn al mijn honda's weg !!!!!!!!!





















Geintje. Heb alleen maar mijn cilinder terug gekregen vandaag. Netjes 2mm afgedraaid en lichtjes gehoont


dacht al...., ik neem aan dat je toen je cilinder weg was je aan de XT500 hebt gewerkt
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
NS1-Whisperer 1-7-2013 19:00 Print reply

Posts: 2160
Nee helaas niet. Druk druk druk :(

Heb net membraam ophoogblokjes ff lopen uitvijlen zodat het membraam er goed is past. Is nu klaar.
Alleen nog ff alu voetpakking afmaken en dan alles gaan monteren. Denk dat die morgen avond ergens weer zal lopen
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 1-7-2013 23:07 Print reply

Posts: 2160
alu plaat ook klaar
 
"Risico is extra leven"
kenny77 1-7-2013 23:30 Print reply

Posts: 29286
Mooi.
 
NS1-Whisperer 2-7-2013 22:28 Print reply

Posts: 2160
NS1 loopt weer. Maar daar is het ook wel mee gezegd

Blokje er weer in gedaan en alles fijn en wel aangesloten tot ik bij de koppelingskabel kwam. Omdat hij zo'n lange vrije slag maakt voordat hij aangrijpt kan ik hem niet koppelen. Kan hem nog geen cm bewegen en dan zit de drukstift al in 1 lijn met de kabel....
Van het weekend even een hagelnieuwe originele ns1 koppeling erin doen ook met nieuwe veren. Hopen dat het dan is opgelost. Zo niet, dan doe ik er wel een ringetje of iets bij tussen in het blok.


Zonder koppeling nog wel aan de gang gekregen uiteraard. Sproeier 158 erin en ding liep zo rijk als de tering. Sproeier 142 erin en ging al wat beter. Sproeier 130 erin en aan de bougie te zien loopt die nog te rijk. hij blijft het mooiste lopen op de choke maar dan wel heel hoog in toeren. Zonder choke loopt die nog helemaal niet fijn.
Laat ik nu net alle sproeier maten tussen de 130 en 158 hebben gekocht. Ff kijken waar ik op korte termijn een setje kleinere kan krijgen.

Oohja, gasreactie is wel enorm goed. Maar dan blijft die hoog in toeren hangen en zakt amper terug....
 
"Risico is extra leven"
kenny77 3-7-2013 10:54 Print reply

Posts: 29286
Geen valse lucht?

Maar afstellen als je er niet op rijd gaat ook moeilijk, ik zou wachten tot je erop kunt rijden voordat hij dadelijk warmloopt.
 
NS1-Whisperer 3-7-2013 13:22 Print reply

Posts: 2160
Niet op rijden? gewoon aanduwen en dan erop springen. Stationair blijft die wel lopen in zijn 2 maar als je dan gas geeft verzuipt die meteen. Denk inderdaad ook valse lucht. Ik verdenk ergens bij die membraam wigjes ofzo...
 
"Risico is extra leven"
kenny77 3-7-2013 13:31 Print reply

Posts: 29286
Aha.
 
Cas DT 3-7-2013 13:35 Print reply

Posts: 3131
Er staat een nsr 125 blok op marktplaats, met 160cc polini erop.
Wat voor jou?
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
NS1-Whisperer 3-7-2013 13:45 Print reply

Posts: 2160
Hmm, heb ff gekeken maar denk eerlijk gezegd dat ik er zo niks mee kan. Voorlopig in ieder geval nog niet.

Eerst maar eens zien dat ik het huidige blok goed aan de gang krijg. Die zou al 36pk moeten draaien maar dat is nog ff afwachten.

Anders zou ik ook een nsr150 cilinder kunnen importeren en die bewerken, Heb je de originele kwaliteit met toch een dikkere cilinder Al heb ik geen idee wat dat gaat kosten
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 3-7-2013 23:03 Print reply

Posts: 2160


Afstelling nog kut, hoofdsproeier bijna goed. als ik in de 2 rijd en vanaf 4000 toeren volgas geef, dan blijft die bij 8000 ff sputteren maar als ik daar met half gas voorbij ga dan loopt die daarboven wel nagenoeg goed. Morgen ff verder met afstellen om dat op te lossen.

Morgen of overmorgen ook even de koppeling fixen dat ik er de weg mee op kan om te testen, achter het huis kom ik niet verder als de 3de versnelling.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 3-7-2013 23:08 Print reply

Posts: 29286
Mhh de cilinder spuiten had ik me ook kunnen besparen.

Zou er zo toch niet te lang mee door gaan, dadelijk heb je deze zuiger ook al gaar. Zou kijken of die valse lucht heeft en anders een veel grotere sproeier erin stoppen.
 
NS1-Whisperer 3-7-2013 23:39 Print reply

Posts: 2160
Sorry van de lak, zo kreeg ik hem terug na het honen e.d. Toen hebben ze hem gespoeld met een chemische ontvetter oid...

ik heb alle mogelijke valse lucht punten bespoten met deo toen die liep en niet echt verschil gemerkt. 1 punt een klein beetje en dat heb ik met isolatietape afgeplakt. Waar de carb in spruitstuk gaat leek die iets te zuigen.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 3-7-2013 23:41 Print reply

Posts: 29286
Haha maakt mij niks uit hoor. :P

Mhh vaag want lijkt er wel op. Misschien toch maar een grotere sproeier proberen?
 
NS1-Whisperer 3-7-2013 23:47 Print reply

Posts: 2160
Ben bij sproeier 158 begonnen en toen gaan afbouwen met 1 sproeier.aat tegelijk. Op het filmpje zit er 148 in. Bij 146 loopt die weer net te arm heb ik het idee. Lager heb ik niet gebrobeert. Groter als 158 heb ik niet. 1tje dan, maar die is meteen 222! :P
Zal hem er voor de gein eens in doen morgen
 
"Risico is extra leven"
jordi50cc 4-7-2013 0:07 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
filmpje (YouTube)

Afstelling nog kut, hoofdsproeier bijna goed. als ik in de 2 rijd en vanaf 4000 toeren volgas geef, dan blijft die bij 8000 ff sputteren maar als ik daar met half gas voorbij ga dan loopt die daarboven wel nagenoeg goed. Morgen ff verder met afstellen om dat op te lossen.

Morgen of overmorgen ook even de koppeling fixen dat ik er de weg mee op kan om te testen, achter het huis kom ik niet verder als de 3de versnelling.



stationair sproeier paar maten groter en hoofdsproeier iets kleiner
probeer dat maar eens
 
JST performance
NS1-Whisperer 4-7-2013 19:32 Print reply

Posts: 2160
Afstelling is al weer een heel stuk beter.

Heb het hele inlaat gedeelte helemaal ingetaped met isolatietape. Dus compleet over de membraam wigjes heen tot en met het spruitstuk.

Koppeling is ook gefixt.
Zit nu hoofsproeier 140 in, gasnaald in de hoogste stand(onderste clipje dus) en luchtschroef circa 1.5 a 2 slagen uit. Weet het al niet precies meer.
Kort testrondje gemaakt en aardig tevreden, maar nog lang niet perfect. Morgen even een paar grotere stationair sproeiers op de kop tikken en een hittegraad 10 bougie(zit nu 9 in). Dan kan ik weer verder met afstellen.
 
"Risico is extra leven"
kenny77 4-7-2013 20:04 Print reply

Posts: 29286
Aha.

Bougie 9 is ook prima, die heb ik toen ook gehad, een 10 ook, maarja dat was omdat ik die had liggen.
Gaf geen verschil in temperatuur ofzo.
 
NS1-Whisperer 4-7-2013 20:09 Print reply

Posts: 2160
Hmm, oke. Ik probeer toch een 10 want als ik er nu een stuk mee rijd heb ik het idee dat die iets in houd door de warmte

Morgen meer update's...
 
"Risico is extra leven"
NS1-Whisperer 5-7-2013 21:18 Print reply

Posts: 2160
Vandaag een flink stuk ermee gereden en ben behoorlijk tevreden over de afstelling. Met sproeier 140 loopt die toch het mooiste.
Alleen in het lagere toerengebied en stationair loopt die niet lekker. Morgen na het werk ff een paar grotere stationairsproeiers halen. Heb dellorto importeur gevonden in de buurt.

Alleen bij 8000 toeren heeft die een dipje waar die in de hogere versnelling niet echt lekker voorbij komt. Met volgas in ieder geval niet. Verder geen extreem probleem, Versnelling terug en dan gaat die weer

Van het weekend nog proberen ontsteking wat te vervroegen. Verlaten werd die niet beter van. Staat nu op 2.3mm voor ontsteking.

Nu heb ik de school er ook opzitten voor dit jaar, alleen nog wachten op rapporten bespreking of ik over ga of niet...
Oftewel, de 125cc ns1 komt weer onder het laken vandaan en ga ik weer vollop mee aan de gang om die lopend in het ns1 frame te krijgen. Ben benieuwd of dat blok echt zo snel is als de verkoper beweerde.
 
"Risico is extra leven"

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 10 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved