Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
TT van Assen was mooi Rossi zien winnen en een paar op de bek zien gaan. Heb ook nog wat gefilmd, maar dat mogen jullie niet zien.
heb al een overwinning gezien, KTM stond er op de zijkant
Ik was vandaag aan het lassen in de schuur en toen kwam er een vonkje in een plas brandbaar spul, nu is dus de hele schuur afgebrand en zijn al mijn honda's weg !!!!!!!!!
Geintje. Heb alleen maar mijn cilinder terug gekregen vandaag. Netjes 2mm afgedraaid en lichtjes gehoont
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Ik was vandaag aan het lassen in de schuur en toen kwam er een vonkje in een plas brandbaar spul, nu is dus de hele schuur afgebrand en zijn al mijn honda's weg !!!!!!!!!
Geintje. Heb alleen maar mijn cilinder terug gekregen vandaag. Netjes 2mm afgedraaid en lichtjes gehoont
dacht al...., ik neem aan dat je toen je cilinder weg was je aan de XT500 hebt gewerkt
Heb net membraam ophoogblokjes ff lopen uitvijlen zodat het membraam er goed is past. Is nu klaar.
Alleen nog ff alu voetpakking afmaken en dan alles gaan monteren. Denk dat die morgen avond ergens weer zal lopen
NS1 loopt weer. Maar daar is het ook wel mee gezegd
Blokje er weer in gedaan en alles fijn en wel aangesloten tot ik bij de koppelingskabel kwam. Omdat hij zo'n lange vrije slag maakt voordat hij aangrijpt kan ik hem niet koppelen. Kan hem nog geen cm bewegen en dan zit de drukstift al in 1 lijn met de kabel....
Van het weekend even een hagelnieuwe originele ns1 koppeling erin doen ook met nieuwe veren. Hopen dat het dan is opgelost. Zo niet, dan doe ik er wel een ringetje of iets bij tussen in het blok.
Zonder koppeling nog wel aan de gang gekregen uiteraard. Sproeier 158 erin en ding liep zo rijk als de tering. Sproeier 142 erin en ging al wat beter. Sproeier 130 erin en aan de bougie te zien loopt die nog te rijk. hij blijft het mooiste lopen op de choke maar dan wel heel hoog in toeren. Zonder choke loopt die nog helemaal niet fijn.
Laat ik nu net alle sproeier maten tussen de 130 en 158 hebben gekocht. Ff kijken waar ik op korte termijn een setje kleinere kan krijgen.
Oohja, gasreactie is wel enorm goed. Maar dan blijft die hoog in toeren hangen en zakt amper terug....
Niet op rijden? gewoon aanduwen en dan erop springen. Stationair blijft die wel lopen in zijn 2 maar als je dan gas geeft verzuipt die meteen. Denk inderdaad ook valse lucht. Ik verdenk ergens bij die membraam wigjes ofzo...
Hmm, heb ff gekeken maar denk eerlijk gezegd dat ik er zo niks mee kan. Voorlopig in ieder geval nog niet.
Eerst maar eens zien dat ik het huidige blok goed aan de gang krijg. Die zou al 36pk moeten draaien maar dat is nog ff afwachten.
Anders zou ik ook een nsr150 cilinder kunnen importeren en die bewerken, Heb je de originele kwaliteit met toch een dikkere cilinder Al heb ik geen idee wat dat gaat kosten
Afstelling nog kut, hoofdsproeier bijna goed. als ik in de 2 rijd en vanaf 4000 toeren volgas geef, dan blijft die bij 8000 ff sputteren maar als ik daar met half gas voorbij ga dan loopt die daarboven wel nagenoeg goed. Morgen ff verder met afstellen om dat op te lossen.
Morgen of overmorgen ook even de koppeling fixen dat ik er de weg mee op kan om te testen, achter het huis kom ik niet verder als de 3de versnelling.
Mhh de cilinder spuiten had ik me ook kunnen besparen.
Zou er zo toch niet te lang mee door gaan, dadelijk heb je deze zuiger ook al gaar. Zou kijken of die valse lucht heeft en anders een veel grotere sproeier erin stoppen.
Sorry van de lak, zo kreeg ik hem terug na het honen e.d. Toen hebben ze hem gespoeld met een chemische ontvetter oid...
ik heb alle mogelijke valse lucht punten bespoten met deo toen die liep en niet echt verschil gemerkt. 1 punt een klein beetje en dat heb ik met isolatietape afgeplakt. Waar de carb in spruitstuk gaat leek die iets te zuigen.
Ben bij sproeier 158 begonnen en toen gaan afbouwen met 1 sproeier.aat tegelijk. Op het filmpje zit er 148 in. Bij 146 loopt die weer net te arm heb ik het idee. Lager heb ik niet gebrobeert. Groter als 158 heb ik niet. 1tje dan, maar die is meteen 222! :P
Zal hem er voor de gein eens in doen morgen
Afstelling nog kut, hoofdsproeier bijna goed. als ik in de 2 rijd en vanaf 4000 toeren volgas geef, dan blijft die bij 8000 ff sputteren maar als ik daar met half gas voorbij ga dan loopt die daarboven wel nagenoeg goed. Morgen ff verder met afstellen om dat op te lossen.
Morgen of overmorgen ook even de koppeling fixen dat ik er de weg mee op kan om te testen, achter het huis kom ik niet verder als de 3de versnelling.
stationair sproeier paar maten groter en hoofdsproeier iets kleiner
probeer dat maar eens
Heb het hele inlaat gedeelte helemaal ingetaped met isolatietape. Dus compleet over de membraam wigjes heen tot en met het spruitstuk.
Koppeling is ook gefixt.
Zit nu hoofsproeier 140 in, gasnaald in de hoogste stand(onderste clipje dus) en luchtschroef circa 1.5 a 2 slagen uit. Weet het al niet precies meer.
Kort testrondje gemaakt en aardig tevreden, maar nog lang niet perfect. Morgen even een paar grotere stationair sproeiers op de kop tikken en een hittegraad 10 bougie(zit nu 9 in). Dan kan ik weer verder met afstellen.
Vandaag een flink stuk ermee gereden en ben behoorlijk tevreden over de afstelling. Met sproeier 140 loopt die toch het mooiste.
Alleen in het lagere toerengebied en stationair loopt die niet lekker. Morgen na het werk ff een paar grotere stationairsproeiers halen. Heb dellorto importeur gevonden in de buurt.
Alleen bij 8000 toeren heeft die een dipje waar die in de hogere versnelling niet echt lekker voorbij komt. Met volgas in ieder geval niet. Verder geen extreem probleem, Versnelling terug en dan gaat die weer
Van het weekend nog proberen ontsteking wat te vervroegen. Verlaten werd die niet beter van. Staat nu op 2.3mm voor ontsteking.
Nu heb ik de school er ook opzitten voor dit jaar, alleen nog wachten op rapporten bespreking of ik over ga of niet...
Oftewel, de 125cc ns1 komt weer onder het laken vandaan en ga ik weer vollop mee aan de gang om die lopend in het ns1 frame te krijgen. Ben benieuwd of dat blok echt zo snel is als de verkoper beweerde.