Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van wolffie1976

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
23559
Loginnaam wolffie1976
Volledige naam Maarten DE SMET
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats BUDEL  
Telefoonnummer
Leeftijd 48 jaar
E-mail adres vanner4ever at hotmail dot com
Messenger adres
Registratiedatum 10-5-2012
Aantal posts 84 Zoek userposts
Profile hits 1680

Hoi,
Ik ben dus wolffie, opgegroeit met de moersleutel in de hand. brengt 70% van me leven door in de garage thuis of op me werk.
liefhebber van zowat alles met een motor.
in me jeugd bezitter geweest van 10tallen caminos, paar mbk's, peugeot racing, mb5, mbx, nsr zowel in 50cc als 125cc, ns400r, suzuki er21, x, ts, rm 500 cross,amigo,novio, een 1932 moto guzzi,
momenteel een mbk stunt met malossi circuitmotor, een kawasaki ZZR250 en een komar van 1960

  2 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Overig Chevrolet C10 Ja Ja
Bromfiets Yamaha Slider Ja Ja

  wolffie1976 heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Barnfind Project (Komar 1960) 22-5-2012 14:07 0%


Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mx-jacob 10-5-2012 18:52 Print reply

Posts: 2938
brommers/motoren?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
wolffie1976 10-5-2012 21:11 Print reply

Posts: 84

Eigenlijk alles met een motor lol ik ben even gek van mijn chevy van als van me mbk stunt of me kawasaki ZZR.
Maar ben hier terrecht gekomen omdat ik nu een komar van 1960 (zie profielafb)heb waar ik mss wel wat hulp of ideeen kan gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd door wolffie1976 op 10-5-2012 om 21:14 uur.
 
My other ride is...your girlfriend
mx-jacob 10-5-2012 23:07 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976

Eigenlijk alles met een motor lol ik ben even gek van mijn chevy van als van me mbk stunt of me kawasaki ZZR.
Maar ben hier terrecht gekomen omdat ik nu een komar van 1960 (zie profielafb)heb waar ik mss wel wat hulp of ideeen kan gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd door wolffie1976 op 10-5-2012 om 21:14 uur.



Oke leuk ding die komar dat zie je niet vaak
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
wolffie1976 10-5-2012 23:56 Print reply

Posts: 84
nope dat ding zit heel raar in mekaar, de ontsteking is 3v, heeft zowel een voet als een handrem achteraan. de carb heeft een vierhoekige mond, geen membraan(roterende inlaat denk ik ook niet op het eerste zicht) de versnellingsbak is ook niet duidelijk (zie foto)
http://yfrog.com/nhversnellinguitlegj
tis net of hij een achteruit heeft ofzo lol.
hij heeft een fenomenaal vermogen van 1.4pk/4000trm en is begrenst op 40kmh omdat in 1960 al een 40km/h begrenzing in duitsland.
ik heb er geen papieren van maar moet wel lukken om die aan te vragen.
ik zou een andere achtervork willen maken die iets langer is zodat ik een 2e zadel kan monteren met extra voetsteuntjes en kijken of ik de versnellingsbak niet kan ombouwen met bediening naast de tank zoals ge eerste motoren hadden.
ook heb ik gezien dat de vliegwieldiameter bijna hetzelfde is als een minarelli motor en volgens mij moet het mogelijk zijn om zon ontsteking erop te bouwen mits ik een grondplaat laat frezen. de orginele is blijkbaar berucht om het op te geven en het bijna niet mogelijk om reserveonderdelen te vinden.
omwille van die ontsteking hebben ze ook de eerste 2 jaar de modellen van trappers voorzien zodat je nog naar huis kon fietsen.
 
My other ride is...your girlfriend
pompower 10-5-2012 23:59 Print reply

Posts: 1777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wolffie1976
nope dat ding zit heel raar in mekaar, de ontsteking is 3v, heeft zowel een voet als een handrem achteraan. de carb heeft een vierhoekige mond, geen membraan(roterende inlaat denk ik ook niet op het eerste zicht) de versnellingsbak is ook niet duidelijk (zie foto)
http://yfrog.com/nhversnellinguitlegj
tis net of hij een achteruit heeft ofzo lol.
hij heeft een fenomenaal vermogen van 1.4pk/4000trm en is begrenst op 40kmh omdat in 1960 al een 40km/h begrenzing in duitsland.
ik heb er geen papieren van maar moet wel lukken om die aan te vragen.
ik zou een andere achtervork willen maken die iets langer is zodat ik een 2e zadel kan monteren met extra voetsteuntjes en kijken of ik de versnellingsbak niet kan ombouwen met bediening naast de tank zoals ge eerste motoren hadden.
ook heb ik gezien dat de vliegwieldiameter bijna hetzelfde is als een minarelli motor en volgens mij moet het mogelijk zijn om zon ontsteking erop te bouwen mits ik een grondplaat laat frezen. de orginele is blijkbaar berucht om het op te geven en het bijna niet mogelijk om reserveonderdelen te vinden.
omwille van die ontsteking hebben ze ook de eerste 2 jaar de modellen van trappers voorzien zodat je nog naar huis kon fietsen.

ik hoop dat het een mooi project word!
 
www.basvanloenen.nl
wolffie1976 11-5-2012 0:17 Print reply

Posts: 84
moet lukken, tis niet de eerste keer dat ik iets in mekaar steek. mijn beste brommerproject ooit was een suzuki er21 omgebouwd naar een caferacer. frame ingekort achteraan en verlengt halverwege, achterbrug 10cm verlengd en 2cm breder gemaakt, mbx 125 wielen met aprillia sintesi voorvork en een nsr 125 1ste generatie standaard eringelegd. benzinetank van een suzuki zr doormiddengezaagd en 10cm breder gemaakt. zelfgemaakt bull stuur, spatborden zijplaten en zadel uit carbon eigen ontwerp. achterlichten in spatbord verwerkt met nummerplaat en gemonteerd zodat het onderste deel wegstak achter de band.
totale kostprijs: ongeveer 500€ voor verf en banden, al de rest heb ik van de schroothoop gehaald en de carbon kwam van op de opleiding die ik toen volgde als polyesterbewerker.
if it wont fit...make it fit

Dit bericht is gewijzigd door wolffie1976 op 11-5-2012 om 0:20 uur.
 
My other ride is...your girlfriend
lytseleen 22-5-2012 17:25 Print reply

Posts: 1025
die komar is gewoon zuiger gestuurd ipv roterend of membraan.
 
Taliban strijder op 2 takt kameel.
wolffie1976 22-5-2012 19:32 Print reply

Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
die komar is gewoon zuiger gestuurd ipv roterend of membraan.

Idd ben ik ondertussen ook achter gekomen. Via een poolse vriend heb ik wat papieren gekregen over het opvoeren van deze bromfietsen, de zuiger heeft een langer lichaam dan de doorsneezuiger. en daar hebben ze het ook over het 1.5mm inkorten van de onderzijde van de zuiger om de inlaattijd te verlengen en zo meer brandstof aan te zuigen.
 
My other ride is...your girlfriend
pompower 22-5-2012 21:39 Print reply

Posts: 1777
"my other ride is... your girlfriend"
geniaal
 
www.basvanloenen.nl
wolffie1976 23-5-2012 0:07 Print reply

Posts: 84
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
"my other ride is... your girlfriend"
geniaal

is me bumpersticker op me van, en ernaast staat "you drive a what?" met 3 ventjes die rollen van het lachen


 
My other ride is...your girlfriend

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved