M'n 125cc Honda brommert.
Eerste motor, heeft kenteken
CR125 enduro uit 1993:
Eerste ''wheelies'', ooit :
Eerste ritje :
En natuurlijk mijn 2de brommert, een Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Rieju MRX Pro opgefrist en een KTM kappenset op pasgemaakt met veel extra's en een leuke setup.
Projectje van Juni 2011 tot Oktober 2012.
Veel van geleerd en veel geld aan kwijtgeraakt
Zo zag ie in het begin uit :
Setup:
Top Performances 75cc (roze top)
MVT Premium
Doppler Endurance
Yasuni Cross HM
Keihin 28mm PWK
Malossi VL6
Barikit spruitstuk
Polini 5 plaats koppeling met Malossi versterkte veertjes
Quote:Kristián says (0:57):
een wiel, een bok
spannend
Keiji-san says (0:57):
wajo wajo niet zo stoer vriend
kankergevaarlijke bok
Als ie gaat crossen
Quote:
*Bartho-. says (11:45):
snel kunnen beunen als het mpoet
moet
jwz
gereedschap in de rugzak
krukaslagers bij me
dus als het fout gaat
kan ik ff reviseren op een boom stam
heb net mijn derbi senda (oud type) blok gesplits, maar nu krijg ik het carter er niet af, lijkt of die ergens achter haakt, kan iemand mij helpen?? http://www.mijnalbum...oteFoto-XEETZZ4Y.jpg
Quote:Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
komt door het lager van het krukas, gewoon goed de druk verdelen over het carter, breekijzer lukt vaak ook wel( assen die uitsteken met rubber hamer op slaan rustig)
Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 15-7-2012 om 21:29 uur.
ik heb weer een beun idee voor mijn mtx.
ik wil mijn vliegwiel afdraaien en ik heb alleen op school een draaibank tot mijn beschikking en het duurt nog een goeie 3 maanden voordat ik weer naar school moet. dus dat word hem niet.
nu zat ik te denken zou het mogelijk zijn om de brommer te starten en terwijl deze loopt het vliegwiel dunner te maken met een slijptol?
dan heb je zowiso niet het probleem dat je hem ietsjes verkeerd inspant op de draaibank.
maar zou mijn idee werken? en er dan zo een paar milimeter af slijpen?
als het mislukt kan ik altijd nog een ander vliegwiel pakken...
Reactie van Jelmer (niet JB1) op mijn fb post met als onderwerp, afgewerkte olie lozen.
Quote:Gewoon in het oliekannetje houden en dop erop draaien, vervolgens klein gaatje inprikken.
Na dit gedaan te hebben bevestig je dit aan de auto van de buurman of ander willekeurig persoon. Zodra deze gaat rijden met de auto lijkt het alsof zijn auto lekkage heeft EN het spoor lijdt niet naar jou :+
Quote:Diegoh990: we zullen wel zien ik laat over 2 wekken alles prof over spuiten en dan laat ik mijn block wel een andere kleur over spuiten
Quote:Royal Club: vet, hoe lang duren 2wekken? 2 intergalactische lichtjaren? of 2minuten? en waar haal jij nu al hefstbock vandaan dan? oh wacht, block.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zat er aan te denken om een aluminium demper te kopen, en dan bekleden met carbon
en anders mijn eigen gia enduro, en zou dat mooi lijken?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
joh haal gewoon 1 m3 carbon heb je altijd genoeg en kan je ook nog andere onderdelen doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: maerijn
met een kubieke meter kan je inderdaad veel doen ja
Op Apriliaforum:
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ThjardoHA
Stukje lood wat om de krukas zit verweiderd (vorige eigenaar zij dat hij daar sneller door ging en minder trilde).
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Pre1239
Hey, ik heb een vraag.
Als ik het bovenste van mij cilinder dr afdraai,
En dan nog het hoetje ook, zodat ik mijn stamper zie.
En, als ik dan kickstamp,
Zou het bovenste van mijn stamper niet een beedje nat moet zijn, met benziene?
Want, hij blijft droog.
Ik zag nu pas dat ik nog niet had gereageerd. Mijn lente is 1,65 en ik kon dus net met m'n puntjes van m'n tenen bij de grond. Ben er dan ook mee op m'n plaat gegaan. :p
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
eeeh kristian
Hoe staat het met je project?
sup
euh. lees anders maar ff bij op Apriliaforum, doe hier pas weer update als er iets te updaten valt :P
zo staat ie dr nu bij
Laatste nieuwtjes, cr500 vork gekocht, CR naven gekocht waar de achternaaf 32 spaken heeft en dus ik geen fuck aan de achternaaf heb en moet binnenkort velgen van Kayjay hier.
Korte samenvatting wat ik nog moet doen
CR250 brug polijsten en pasmaken
Balhoofd draaien voor CR500 vork
Sumo wielen, vork en fatbar anodiseren.
Braking klauw pasmaken
Kappen pasmaken en bestickeren
Kleine meuk zoals kabelboom aansluiten, etc. etc.
Valt opzich wel mee, maar heb t juiste gereedschap niet (freesbank )
zoek iemand die TIG kan lassen om de gaatjes op te vullen zodat ik m kan polijstoh
Dit bericht is gewijzigd door Kristian-m op 2-4-2012 om 22:49 uur.
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Wtf je maakt er een complete motor van mo: En gaat Keiji niet meer SM ervan maken?
Zal overigens wel echt vet staan op je brommer, echter betwijfel ik of het wel waard is om het geld erin te stoppen! Straks toch ook een motor neem ik aan? Of moet je eerst 11kw omdat je niet voor 19e geslaagd kan zijn.. dat zou kut zijn.
En zit er op jou brug geen geanodiseerde laag? Op die van mij namelijk wel..
Haan is btw echt kut, wacht nu al meer dan 2 weken op m'n spullen en heb al 3x gebeld man :L
noppes, bij mij is geen anodisatie.
Althans niet meer als die er was
Het zal er inderdaad wel speciaal uit zien ja, eigenlijk is alleen nog het frame, zadel en tank t brommmer gedeelte :P
Betreft 't geld, heb nu iig mijn vergoeding voor mijn gesloopte RRX gekregen en ik ga ook nog smartengeld krijgen. Dat houdt dan niet in dat ik met geld ga smijten maar ik maak wel af waar ik mee begonnen ben.
En uiteraard komt er een motor, dat 11kw maakt niet uit gezien crossers op 11 kw (voor zover ik weet?) staan terwijl die natuurlijk meer hebben
Dus wss een CR250/500 opknapper deze zomervakantie erbij
Je krijgt je spul wel, zal mijn spaken daar ook moeten laten maken..
Verrektes duur....
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
noppes, bij mij is geen anodisatie.
Althans niet meer als die er was
Het zal er inderdaad wel speciaal uit zien ja, eigenlijk is alleen nog het frame, zadel en tank t brommmer gedeelte :P
Betreft 't geld, heb nu iig mijn vergoeding voor mijn gesloopte RRX gekregen en ik ga ook nog smartengeld krijgen. Dat houdt dan niet in dat ik met geld ga smijten maar ik maak wel af waar ik mee begonnen ben.
En uiteraard komt er een motor, dat 11kw maakt niet uit gezien crossers op 11 kw (voor zover ik weet?) staan terwijl die natuurlijk meer hebben
Dus wss een CR250/500 opknapper deze zomervakantie erbij
Je krijgt je spul wel, zal mijn spaken daar ook moeten laten maken..
Verrektes duur....
het is 11kw/125cc he. niet alleen 11kw
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
noppes, bij mij is geen anodisatie.
Althans niet meer als die er was
Het zal er inderdaad wel speciaal uit zien ja, eigenlijk is alleen nog het frame, zadel en tank t brommmer gedeelte :P
Betreft 't geld, heb nu iig mijn vergoeding voor mijn gesloopte RRX gekregen en ik ga ook nog smartengeld krijgen. Dat houdt dan niet in dat ik met geld ga smijten maar ik maak wel af waar ik mee begonnen ben.
En uiteraard komt er een motor, dat 11kw maakt niet uit gezien crossers op 11 kw (voor zover ik weet?) staan terwijl die natuurlijk meer hebben
Dus wss een CR250/500 opknapper deze zomervakantie erbij
Je krijgt je spul wel, zal mijn spaken daar ook moeten laten maken..
Verrektes duur....
Je hebt zeker iets moois dan inderdaad. Ook veel liefhebbers die hem willen kopen maar nooit zul je iemand vinden die er een goede prijs voor wil en kan betalen. Dat is altijd zo jammer aan dit soort projecten.
En spaken zijn idd duur gvd. Maarja wel pr0n spaken dan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: JB1
kriz mak wili dan afbeelding
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
het is 11kw/125cc he. niet alleen 11kw
lol dat wist ik nog niet, dat is helemaal verneukt dan.
Je hebt zeker iets moois dan inderdaad. Ook veel liefhebbers die hem willen kopen maar nooit zul je iemand vinden die er een goede prijs voor wil en kan betalen. Dat is altijd zo jammer aan dit soort projecten.
En spaken zijn idd duur gvd. Maarja wel pr0n spaken dan.
Ja dat wel, goeie kwaliteit en shit iig van Haan.
Maar als ik mijn prijs niet krijg dan gaan de sumo wielen eraf, vork ook en achterbrug ook en de ori troep erop en kan ik die onderdelen op mn aanstaande motor zetten (dat is ook een deel van het plan)
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
Alles op zn tijd.
Sup met jou r2 dan
Blok doet het, Zo goed als nieuwe Jasoenie word aankomende zondag op maat gemaakt. En wacht op me velgen. Maar het duurt zo teringlang die velgen dat ik in staat ben, zeker met het weer als vorige week, om van een hoog gebouw af te springen
Blok doet het, Zo goed als nieuwe Jasoenie word aankomende zondag op maat gemaakt. En wacht op me velgen. Maar het duurt zo teringlang die velgen dat ik in staat ben, zeker met het weer als vorige week, om van een hoog gebouw af te springen
wat doen je naven bij haan dan?
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten