M'n 125cc Honda brommert.
Eerste motor, heeft kenteken
CR125 enduro uit 1993:
Eerste ''wheelies'', ooit :
Eerste ritje :
En natuurlijk mijn 2de brommert, een Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Rieju MRX Pro opgefrist en een KTM kappenset op pasgemaakt met veel extra's en een leuke setup.
Projectje van Juni 2011 tot Oktober 2012.
Veel van geleerd en veel geld aan kwijtgeraakt
Zo zag ie in het begin uit :
Setup:
Top Performances 75cc (roze top)
MVT Premium
Doppler Endurance
Yasuni Cross HM
Keihin 28mm PWK
Malossi VL6
Barikit spruitstuk
Polini 5 plaats koppeling met Malossi versterkte veertjes
Quote:Kristián says (0:57):
een wiel, een bok
spannend
Keiji-san says (0:57):
wajo wajo niet zo stoer vriend
kankergevaarlijke bok
Als ie gaat crossen
Quote:
*Bartho-. says (11:45):
snel kunnen beunen als het mpoet
moet
jwz
gereedschap in de rugzak
krukaslagers bij me
dus als het fout gaat
kan ik ff reviseren op een boom stam
heb net mijn derbi senda (oud type) blok gesplits, maar nu krijg ik het carter er niet af, lijkt of die ergens achter haakt, kan iemand mij helpen?? http://www.mijnalbum...oteFoto-XEETZZ4Y.jpg
Quote:Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
komt door het lager van het krukas, gewoon goed de druk verdelen over het carter, breekijzer lukt vaak ook wel( assen die uitsteken met rubber hamer op slaan rustig)
Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 15-7-2012 om 21:29 uur.
ik heb weer een beun idee voor mijn mtx.
ik wil mijn vliegwiel afdraaien en ik heb alleen op school een draaibank tot mijn beschikking en het duurt nog een goeie 3 maanden voordat ik weer naar school moet. dus dat word hem niet.
nu zat ik te denken zou het mogelijk zijn om de brommer te starten en terwijl deze loopt het vliegwiel dunner te maken met een slijptol?
dan heb je zowiso niet het probleem dat je hem ietsjes verkeerd inspant op de draaibank.
maar zou mijn idee werken? en er dan zo een paar milimeter af slijpen?
als het mislukt kan ik altijd nog een ander vliegwiel pakken...
Reactie van Jelmer (niet JB1) op mijn fb post met als onderwerp, afgewerkte olie lozen.
Quote:Gewoon in het oliekannetje houden en dop erop draaien, vervolgens klein gaatje inprikken.
Na dit gedaan te hebben bevestig je dit aan de auto van de buurman of ander willekeurig persoon. Zodra deze gaat rijden met de auto lijkt het alsof zijn auto lekkage heeft EN het spoor lijdt niet naar jou :+
Quote:Diegoh990: we zullen wel zien ik laat over 2 wekken alles prof over spuiten en dan laat ik mijn block wel een andere kleur over spuiten
Quote:Royal Club: vet, hoe lang duren 2wekken? 2 intergalactische lichtjaren? of 2minuten? en waar haal jij nu al hefstbock vandaan dan? oh wacht, block.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zat er aan te denken om een aluminium demper te kopen, en dan bekleden met carbon
en anders mijn eigen gia enduro, en zou dat mooi lijken?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
joh haal gewoon 1 m3 carbon heb je altijd genoeg en kan je ook nog andere onderdelen doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: maerijn
met een kubieke meter kan je inderdaad veel doen ja
Op Apriliaforum:
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ThjardoHA
Stukje lood wat om de krukas zit verweiderd (vorige eigenaar zij dat hij daar sneller door ging en minder trilde).
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Pre1239
Hey, ik heb een vraag.
Als ik het bovenste van mij cilinder dr afdraai,
En dan nog het hoetje ook, zodat ik mijn stamper zie.
En, als ik dan kickstamp,
Zou het bovenste van mijn stamper niet een beedje nat moet zijn, met benziene?
Want, hij blijft droog.
Ik ga een non turbo blok gewoon niet chiptunen
Ik ga gewoon opzoek naar een B230ET blok, heb nu een B230E blok.
Verschil is gewoon de turbo en hogere compressie cilinder kop.
En die vind ik zeker wel met de ECU en alles eromheen voor minder dan 400 eu
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Als je hem laat chippen heb je (bij tunex althans) gewoon garantie en als je de auto weer wilt verkopen kunnen ze hem ook weer terug naar ori chippen indien gewenst.
Of je moet zo'n powerbox kopen, maar dat is meer voor auto's die niet gechipt kunnen worden....
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Zitten ook vrij weinig nadelen aan.
Het spul zal wat sneller slijten, maar slijtage bij een volvo, waar hebben het over..
Dat klopt haha, de redblocks kunnen echt veel hebben... vaak genoeg die mormels gezien met 500 pk op originele drijfstangen en zo.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Als je hem laat chippen heb je (bij tunex althans) gewoon garantie en als je de auto weer wilt verkopen kunnen ze hem ook weer terug naar ori chippen indien gewenst.
Of je moet zo'n powerbox kopen, maar dat is meer voor auto's die niet gechipt kunnen worden....
Ja die 600 die ik noemde was ook gewoon met garantie, maar dat Tunex zal ik ook wel in mijn achterhoofd houden
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ik leef nog. Weet niet, net een Volvo 242 als project gekocht. Ik wil eigenlijk een ktm 690 smc voor a2 maar alleen als ik mijn letselschadevergoeding nog eens binnenkort krijg, anders kawa zxr400 ofzo... Suzuki Bandit etc.
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ik leef nog. Weet niet, net een Volvo 242 als project gekocht. Ik wil eigenlijk een ktm 690 smc voor a2 maar alleen als ik mijn letselschadevergoeding nog eens binnenkort krijg, anders kawa zxr400 ofzo... Suzuki Bandit etc.
Eah, jij bent langer dan ik dacht ik, dan kun je wel oké zitten op een ZXR400, maar superextracomfy is wat anders.
Bandit moet je nogal aan sleutelen om strak sturend te krijgen.
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!