M'n 125cc Honda brommert.
Eerste motor, heeft kenteken
CR125 enduro uit 1993:
Eerste ''wheelies'', ooit :
Eerste ritje :
En natuurlijk mijn 2de brommert, een Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Rieju MRX Pro opgefrist en een KTM kappenset op pasgemaakt met veel extra's en een leuke setup.
Projectje van Juni 2011 tot Oktober 2012.
Veel van geleerd en veel geld aan kwijtgeraakt
Zo zag ie in het begin uit :
Setup:
Top Performances 75cc (roze top)
MVT Premium
Doppler Endurance
Yasuni Cross HM
Keihin 28mm PWK
Malossi VL6
Barikit spruitstuk
Polini 5 plaats koppeling met Malossi versterkte veertjes
Quote:Kristián says (0:57):
een wiel, een bok
spannend
Keiji-san says (0:57):
wajo wajo niet zo stoer vriend
kankergevaarlijke bok
Als ie gaat crossen
Quote:
*Bartho-. says (11:45):
snel kunnen beunen als het mpoet
moet
jwz
gereedschap in de rugzak
krukaslagers bij me
dus als het fout gaat
kan ik ff reviseren op een boom stam
heb net mijn derbi senda (oud type) blok gesplits, maar nu krijg ik het carter er niet af, lijkt of die ergens achter haakt, kan iemand mij helpen?? http://www.mijnalbum...oteFoto-XEETZZ4Y.jpg
Quote:Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
komt door het lager van het krukas, gewoon goed de druk verdelen over het carter, breekijzer lukt vaak ook wel( assen die uitsteken met rubber hamer op slaan rustig)
Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 15-7-2012 om 21:29 uur.
ik heb weer een beun idee voor mijn mtx.
ik wil mijn vliegwiel afdraaien en ik heb alleen op school een draaibank tot mijn beschikking en het duurt nog een goeie 3 maanden voordat ik weer naar school moet. dus dat word hem niet.
nu zat ik te denken zou het mogelijk zijn om de brommer te starten en terwijl deze loopt het vliegwiel dunner te maken met een slijptol?
dan heb je zowiso niet het probleem dat je hem ietsjes verkeerd inspant op de draaibank.
maar zou mijn idee werken? en er dan zo een paar milimeter af slijpen?
als het mislukt kan ik altijd nog een ander vliegwiel pakken...
Reactie van Jelmer (niet JB1) op mijn fb post met als onderwerp, afgewerkte olie lozen.
Quote:Gewoon in het oliekannetje houden en dop erop draaien, vervolgens klein gaatje inprikken.
Na dit gedaan te hebben bevestig je dit aan de auto van de buurman of ander willekeurig persoon. Zodra deze gaat rijden met de auto lijkt het alsof zijn auto lekkage heeft EN het spoor lijdt niet naar jou :+
Quote:Diegoh990: we zullen wel zien ik laat over 2 wekken alles prof over spuiten en dan laat ik mijn block wel een andere kleur over spuiten
Quote:Royal Club: vet, hoe lang duren 2wekken? 2 intergalactische lichtjaren? of 2minuten? en waar haal jij nu al hefstbock vandaan dan? oh wacht, block.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zat er aan te denken om een aluminium demper te kopen, en dan bekleden met carbon
en anders mijn eigen gia enduro, en zou dat mooi lijken?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
joh haal gewoon 1 m3 carbon heb je altijd genoeg en kan je ook nog andere onderdelen doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: maerijn
met een kubieke meter kan je inderdaad veel doen ja
Op Apriliaforum:
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ThjardoHA
Stukje lood wat om de krukas zit verweiderd (vorige eigenaar zij dat hij daar sneller door ging en minder trilde).
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Pre1239
Hey, ik heb een vraag.
Als ik het bovenste van mij cilinder dr afdraai,
En dan nog het hoetje ook, zodat ik mijn stamper zie.
En, als ik dan kickstamp,
Zou het bovenste van mijn stamper niet een beedje nat moet zijn, met benziene?
Want, hij blijft droog.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Ik zag op youtube dat je een CR125 hebt
gefeliciteerd met je aankoop
edit k zag hem net ook al in sales staan
Dit bericht is gewijzigd door Brommers en meer op 27-11-2012 om 19:30 uur.
Is geen CR125 hahaha, alleen t blokkie :P
Frame is van een Rieju brommertje, die video was alleen om te bewijzen dat een 125 blokje zonder iets weg te slijpen al redelijk in een brommerframe past.
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ik wil dus een CR125 overmorgen ophalen maar een probleem is nu het vervoer...
Ik heb dus zo een beetje iedereen in Venlo gevraagd of ze kunnen rijden en een kerel die eerst me zou kunnen rijden kan niet meer plots omdat ie bonje thuis heeft
Is iemand in staat vrijdags om 14:20 vanuit Venlo naar Ossendrecht (160km) te vertrekken, daar schrijf ik ff dat ding over en dan ff inladen, en weer terug naar Venlo te rijden?
Laat maar horen wat dat ding van je verbruikt, ik vergoed de brandstofkosten en je krijgt nog een vergoeding...
Ik heb een aanhanger beschikbaar met enkele as (rijbewijs B is dus voldoende)
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Ik wil dus een CR125 overmorgen ophalen maar een probleem is nu het vervoer...
Ik heb dus zo een beetje iedereen in Venlo gevraagd of ze kunnen rijden en een kerel die eerst me zou kunnen rijden kan niet meer plots omdat ie bonje thuis heeft
Is iemand in staat vrijdags om 14:20 vanuit Venlo naar Ossendrecht (160km) te vertrekken, daar schrijf ik ff dat ding over en dan ff inladen, en weer terug naar Venlo te rijden?
Laat maar horen wat dat ding van je verbruikt, ik vergoed de brandstofkosten en je krijgt nog een vergoeding...
Ik heb een aanhanger beschikbaar met enkele as (rijbewijs B is dus voldoende)
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Venlonaer
Mijn onbereikbare broer reageert op zn whatsapp eindelijk, nu bidden dat ie geen toetsen heeft donderdags na 14:20 of vrijdag na 14:20
als ik niet moest werken was ik wel meegeweest!
Vergeet niet dat mijn alfa voortbewogen wordt door een dikke amerikaanse big-block met blower, 1op2 op 98 jwzzzz....