M'n 125cc Honda brommert.
Eerste motor, heeft kenteken
CR125 enduro uit 1993:
Eerste ''wheelies'', ooit :
Eerste ritje :
En natuurlijk mijn 2de brommert, een Rieju MRX Pro ''KTMRX''
Rieju MRX Pro opgefrist en een KTM kappenset op pasgemaakt met veel extra's en een leuke setup.
Projectje van Juni 2011 tot Oktober 2012.
Veel van geleerd en veel geld aan kwijtgeraakt
Zo zag ie in het begin uit :
Setup:
Top Performances 75cc (roze top)
MVT Premium
Doppler Endurance
Yasuni Cross HM
Keihin 28mm PWK
Malossi VL6
Barikit spruitstuk
Polini 5 plaats koppeling met Malossi versterkte veertjes
Quote:Kristián says (0:57):
een wiel, een bok
spannend
Keiji-san says (0:57):
wajo wajo niet zo stoer vriend
kankergevaarlijke bok
Als ie gaat crossen
Quote:
*Bartho-. says (11:45):
snel kunnen beunen als het mpoet
moet
jwz
gereedschap in de rugzak
krukaslagers bij me
dus als het fout gaat
kan ik ff reviseren op een boom stam
heb net mijn derbi senda (oud type) blok gesplits, maar nu krijg ik het carter er niet af, lijkt of die ergens achter haakt, kan iemand mij helpen?? http://www.mijnalbum...oteFoto-XEETZZ4Y.jpg
Quote:Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
komt door het lager van het krukas, gewoon goed de druk verdelen over het carter, breekijzer lukt vaak ook wel( assen die uitsteken met rubber hamer op slaan rustig)
Dit bericht is gewijzigd door wizard1894 op 15-7-2012 om 21:29 uur.
ik heb weer een beun idee voor mijn mtx.
ik wil mijn vliegwiel afdraaien en ik heb alleen op school een draaibank tot mijn beschikking en het duurt nog een goeie 3 maanden voordat ik weer naar school moet. dus dat word hem niet.
nu zat ik te denken zou het mogelijk zijn om de brommer te starten en terwijl deze loopt het vliegwiel dunner te maken met een slijptol?
dan heb je zowiso niet het probleem dat je hem ietsjes verkeerd inspant op de draaibank.
maar zou mijn idee werken? en er dan zo een paar milimeter af slijpen?
als het mislukt kan ik altijd nog een ander vliegwiel pakken...
Reactie van Jelmer (niet JB1) op mijn fb post met als onderwerp, afgewerkte olie lozen.
Quote:Gewoon in het oliekannetje houden en dop erop draaien, vervolgens klein gaatje inprikken.
Na dit gedaan te hebben bevestig je dit aan de auto van de buurman of ander willekeurig persoon. Zodra deze gaat rijden met de auto lijkt het alsof zijn auto lekkage heeft EN het spoor lijdt niet naar jou :+
Quote:Diegoh990: we zullen wel zien ik laat over 2 wekken alles prof over spuiten en dan laat ik mijn block wel een andere kleur over spuiten
Quote:Royal Club: vet, hoe lang duren 2wekken? 2 intergalactische lichtjaren? of 2minuten? en waar haal jij nu al hefstbock vandaan dan? oh wacht, block.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: derbi ftw
Ik zat er aan te denken om een aluminium demper te kopen, en dan bekleden met carbon
en anders mijn eigen gia enduro, en zou dat mooi lijken?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: bennietbeun
joh haal gewoon 1 m3 carbon heb je altijd genoeg en kan je ook nog andere onderdelen doen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: maerijn
met een kubieke meter kan je inderdaad veel doen ja
Op Apriliaforum:
Quote:Oorspronkelijk gepost door: ThjardoHA
Stukje lood wat om de krukas zit verweiderd (vorige eigenaar zij dat hij daar sneller door ging en minder trilde).
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Pre1239
Hey, ik heb een vraag.
Als ik het bovenste van mij cilinder dr afdraai,
En dan nog het hoetje ook, zodat ik mijn stamper zie.
En, als ik dan kickstamp,
Zou het bovenste van mijn stamper niet een beedje nat moet zijn, met benziene?
Want, hij blijft droog.
Maar wat is dat dan nou voor een onzin dat ik belasting fraude pleeg..
Hij is dan nog op duits kenteken met duitse verzekering, uiteindelijk zal ik de papieren bij RDW inleveren oid en gewoon de BPM betalen toch
Rare tering regeltjes weer in dit land
Is toch niet zo moeilijk te beredeneren?
Op een Duitse motor betaal je geen Nederlandse belasting, het zal de staat worst wezen of je dat later wel gaat doen, voor hun gaat het om de momentopname
Geld moet uiteindelijk ook in het laatje komen
Daarbuiten is de boete aan te vechten en krijg je meestal eerst een waarschuwing (het is een regel die vrijwel niemand kent).
Ook moeten ze een vermoeden hebben dat je een Nederlander bent die op een Duitse motor rijdt, anders zouden ze elke willekeurige buitenlandse auto kunnen aanhouden!
Nu zeg ik niet dat je daarom gewoon op de motor moet gaan, maar uiteindelijk zou nood wet kunnen breken... heb je overigens niet van mij
Als het goed is wel ja...
7kw SMX 125 vs 10-11 kw wat mijn huidige hok levert
En ja kw zegt ook niet alles mgoed (disclaimer voordat Keiji me op mijn kop klapt )
Maar ik kijk nog verder naar een Yamaha DT125X of Aprilia MX125
Heb nog genoeg tijd, moet nog mijn motorrbw halen
Dit bericht is gewijzigd door Venlonaer op 16-10-2012 om 23:43 uur.
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: lukas puch
ik heb hier wel een dt125r staan... en een berg onderdelen
kope?
Kenteken?
En bouwjaar?
Prijs?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
je gaat dus niet meer dit jaar je rbw hale?
boekje al wel doorgespit?
nee joh, ben zoiezo geen 18 he.
26 feb 18, 19 januari gaat de regel in.
Lekker kut maar goed, 20 januari is mn intake en ik heb het geld eigenlijk al zo goed als bij elkaar
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ja das leuk ja
Keep it coming, linkjes naar advertenties is ook goed.
Die CRE's zijn namelijk nergens in Nederland te vinden....
Buitenland mag ook trouwens, voorkeur ligt natuurlijk aan t binnenland want met importeren komt er iets van 4-500 bij denkz..
Heb die kerel van die DT btw gemaild, ik vind hem echt vet
Alleen nog ff uitzoeken wat dat me gaat kosten qua importeren..
en hoe en wat
Oorspronkelijk gepost door: JB1: ...doe maar niet, hij heeft een derbi, lopen meestal mentaal wat achter de kudde aan.
Ja das leuk ja
Keep it coming, linkjes naar advertenties is ook goed.
Die CRE's zijn namelijk nergens in Nederland te vinden....
Buitenland mag ook trouwens, voorkeur ligt natuurlijk aan t binnenland want met importeren komt er iets van 4-500 bij denkz..
Heb die kerel van die DT btw gemaild, ik vind hem echt vet
Alleen nog ff uitzoeken wat dat me gaat kosten qua importeren..
en hoe en wat
Welke DT?
Ja is wel lastig vooral die 125cc zijn bijna niet in NL te vinden. :(