Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van mbx-genieter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
22220
Loginnaam mbx-genieter
Volledige naam Frans
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats wb  
Telefoonnummer
Leeftijd Niet ingevuld
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 14-1-2011
Aantal posts 758 Zoek userposts
Profile hits 13740

Zo is de mbx nu met nsr frame nog.


Hier nog met de gilardoni set-up en de uitlaat ervan en een hpi.


En eentje van de voorkant met pinkers erbij.


23-01-2011
Kleine update spullen van de poedercoater terug en hier wat foto's
Zit voor 2 mbx-en aan spullen bij had dit nog liggen











Kan beginnen met een beetje te gaan opbouwen de komende dagen.

Even een updatje (26-01-2011)


Achterbrug met pro-link systeem gemonteerd


linkerkant frame


rechterkant frame


bedrading met electrische componenten


en nog meer electrische toestanden


gereserveerd voor de accu

probeer v/d week de mbx op de wielen te krijgen tijdelijke wielen.

Na een lange tijd van de mbx te perfectioneren heb ik hier het resultaat met de nieuwe wielen erin (hoogglans verdicht) verder is de mbx geheel afgesteld en voorzien van vele nieuwe onderdelen.
Motorisch is de set-up een ns-1 cilinder opgeboord naar 49.50mm en een ns-1 carb (21mm) een mps300 cdi en twv 17-36.
Hij is op de testbank geweest en heeft nu met de originele uitlaat 9,5pk maar kan wel merken dat de uitlaat hem zwaar begrenst hij maakt niet meer dan 8200rpm maar heeft wel een hoog koppel daardoor.
Hij gaat alle versnellingen goed door en met een top van 105@110km ben ik zeer tevreden hierover.
Ik heb nog een foto's gemaakt net na de wasbeurt en poetsbeurt.






Nieuwe uiterlijk van de mbx.


  1 voertuig gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Honda MBX 80 Ja Ja

  mbx-genieter heeft 4 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Restauratie regenboog mbx80 26-1-2011 23:10 100%
Ns1 grondig opknappen 29-8-2011 21:43 90%
mbx regenboog nr2 opknappen en motorkenteken geven 5-2-2012 19:34 95%
mbx80 wit volle kuip updaten 11-10-2012 21:14 30%


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 14-1-2011 22:05 Print reply
Posts: 3376
ja met zoon mbx kun je wel genieten ja
 
Gerard1793 14-1-2011 22:25 Print reply

Posts: 4006
Als ik kon stemmen, Hot voor de Honda én de V50
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mbx-genieter 15-1-2011 11:33 Print reply
Posts: 758
volvo op de achtergrond is niet van mij ga voor de volkswagen dat is mijn merk
 
BenjaminDG 15-1-2011 11:39 Print reply

Posts: 4605
Mbx genieter van het mbx forum?

Welkom alvast
 
Vlaanderen vrij!
mbx-genieter 15-1-2011 11:43 Print reply
Posts: 758
inderdaad van het mbx forum jou ook een lange tijd niet gezien daar
 
BenjaminDG 15-1-2011 11:45 Print reply

Posts: 4605
Ja ik weet het ben wat druk geweest met vanalles maar niet met de honda mb

Soms kijk ik nog eens hoor, binnen een paar maanden ofzo terug eens aan de honda mb beginnen
 
Vlaanderen vrij!
RubenMTX 27-1-2011 1:58 Print reply

Posts: 558
Mbx forum en mt5.nl toch? En nu ook maar op brommerforum aangemeld? Welkom

Blijft vet, zo'n mbx, zeker in deze staat
 
mini89 4-2-2011 18:29 Print reply

Posts: 495
leuke kleur stelling midden 80 dacht ik
werkte toen in oost en hadden paar uit belgie gehaald in deze kleur stellingwel 50cc
 
Voetentje 4-2-2011 19:13 Print reply

Posts: 2356
En nog iemand van MBX forum
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mbx-genieter 6-2-2011 16:32 Print reply
Posts: 758
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
leuke kleur stelling midden 80 dacht ik
werkte toen in oost en hadden paar uit belgie gehaald in deze kleur stellingwel 50cc


Deze kleurstelling/stickerset is zo niet origineel geleverd door honda.
Dit is een combinatie van rode regenboog (stickers) en witte regenboog kleur v/d tank.
Vind het wel een mooi geheel zo.
 
Wizard1894 17-11-2011 16:56 Print reply

Posts: 695
Vind mbx wielen lelijk op een honda mb lekker op een mbx houden
 
Derbi-Olaf 17-11-2011 17:29 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wizard1894
Vind mbx wielen lelijk op een honda mb lekker op een mbx houden

Vind wizard1894 ook lelijk op een honda mb lekker op een 3wieler houden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pompower 1-4-2012 11:56 Print reply

Posts: 1777
mooie mbx!

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 1-4-2012 om 11:57 uur.
 
www.basvanloenen.nl
BartHonda 9-4-2012 19:37 Print reply

Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb eventueel ook nog zo"n cilinder liggen die is nog niet ontuned alleen een beetje afgewerkt aan de poorten.


Mag ik vragen wat voor resultaten je hiermee hebt gehaald? en als je hem weg doet, hoeveel zou hij moeten opleveren?
 
tsx-elite 21-6-2012 17:14 Print reply

Posts: 1798
ga eens gauw je comment uit het nachtopic verwijderen voor een mod het ziet
 
shut up muttley
NS1-Whisperer 21-7-2012 21:24 Print reply

Posts: 2160
wat is een NS1 in onderdelen ongeveer waard? maar dan ZONDER frame, zuiger, cilinder, kop en dasboard?

het gaat om dat spul wat op mp staat. Ik had een mailtje gestuurd wat hij er voor wij exclusief die delen. 250 vroeg die ervoor.
vind ik zelf beetje veel en bovendien ver rijden...
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 22-7-2012 0:44 Print reply
Posts: 758
Het blok zelf mits goede revisie beurt is al 200@250€ waard incl onsteking.
Verder kappen wielen remmerij en kabelboom overknipt kan bij elkaar geteld ook wel 150@200€ opbrengen.
Zou je het spul voor je eigen willen houden dsn vind ik 250€ nog geen eens zoveel geld.
Zie wel dat het bij mij in de buurt is.
Maar helaas no money at the moment
 
NS1-Whisperer 22-7-2012 11:34 Print reply

Posts: 2160
Ja ik heb hier nog wat ns1 onderdelen liggen en wil er een complete bij. dat ik 2 complete heb. Dan is het de bedoeling dat die 2de motorkenteken krijgt

dus met die onderdelen van mp kan ik hem zo goed als compleet maken. kabelboom heb ik nog liggen, kuip, tank, frame, achterbrug en nog wat klein spul. oohja cilinder ook nog.

ik zal er eens over nadenken en zien of ik uberhaubt vervoer kan regelen.


Edit:
Zat jij niet wat rond te experimenteren met opgeboorde ns1 cilinders?

Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 22-7-2012 om 11:35 uur.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 22-7-2012 12:01 Print reply
Posts: 758
Klopt heb een ns1 cilinder opgeboord naar 53mm met een zuiger van een cr125 erin.
Heb dit gedaan ivm de penmaat en door gebruik van ander naaldlager was dit mogelijk.
Dus alles is mogelijk hoor.
Heb hier de ns1 staan is nu een koppelbeest geworden rijd op teller probleemloos 115km en dan is er nog een bak vermogen over gaat nog ander voortandwiel op 17t om de +120km te evenaren.
Deze ns1 rijd nog steeds met de ori pijp en maakt max 11500rpm.
 
NS1-Whisperer 22-7-2012 12:10 Print reply

Posts: 2160
dat zijn mooie cijfers.
gilardoni uitlaat verdoet wonderen. mijne liep met huidige vertanding en ori pijp 105 en met gilardoni 115. 12000rpm dacht ik zo
en als ik tandje groter doe loopt die met standaard pijp 115 en gilardoni nog niet geprobeert maar verwacht 120/125
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 22-7-2012 12:30 Print reply
Posts: 758
Veschillen zijn niet heel explosief groot maar wel merkbaar.
Zelf hou ik meer van koppel dan touren maken daarom deze keuze/setup gemaakt.
Rijd zo rond zonder teveel aandacht te trekken.
Even voor de duidelijkheid dat deze ns1 niet van mij is maar van mijn zwagertje maar ik heb deze ns1 wel gebouwd en gereviseerd ben zelf een mbx man met diverse setups op de plank hebben te liggen ervoor.
 
NS1-Whisperer 22-7-2012 13:13 Print reply

Posts: 2160
ja op brommer kenteken wil je ook geen aandacht trekken.
Ik wil er graag een op motorkenteken omdat ze volgend jaar met die 125cc 11KW onzin gaan beginnen. dan gewoon die ns1 een beetje opvoeren dat die de 140 toch wel zeker kan halen. harder mag altijd.
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 22-7-2012 13:52 Print reply
Posts: 758
Ns1 140km laten gaan is wel goed mogelijk maar ja de kosten ervan om het zo te krijgen is weer ander verhaal.
Zou gewoon voor degelijk gaan en betrouwbaar of anders eventueel een mbx/nsr 125vc blok onder knopen dan heb je genoeg koppel en topsnelheid met de betrouwbaarheid van honda en het schijnt zeer goed eronder pas te maken.
 
NS1-Whisperer 9-8-2012 23:33 Print reply

Posts: 2160
Heej, ik kom je profiel weer volstampen met meuk.

Maar als je een ns1 bobine wilt doormeten, wat voor waarde zou je dan moeten krijgen als die nog goed is?
Weet jij dat misschien
 
"Risico is extra leven"
mbx-genieter 9-8-2012 23:39 Print reply
Posts: 758
Dat is een goede vraag bobine is hetzelfde als van een nsr maar waardes ervan weet ik niet.
Als ik het niet vertrouw gewoon vervangen of door laten meten door iemand die er wel verstand van heeft.
Helaas blijf ik je dit antwoord verschuldigd.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved