Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
pompower |
Volledige naam |
bas van loenen |
Afbeelding / foto |
Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster). |
Woonplaats |
langedijk |
Telefoonnummer |
|
Leeftijd |
29 jaar |
E-mail adres |
Bas_yes-air at hotmail dot com |
Messenger adres |
|
Registratiedatum |
19-11-2010 |
Aantal posts |
1777 |
Profile hits |
30855 |
http://www.bikez.com...da_nsr_50_r_2004.php
speciale race nsr 50 2004 in amerika :')
mijn opknap project:
van:
naar:
In het bezit van geldig brommercertificaat: jajaja
Aantal keer over certificaat gedaan: 1 keer, 3 fout
Verzekerd: yep
Aantal brommers: 8
Merken + types brommer(s): pff, malaguti fifty, suzuki tsx, tomos, honda nsr, minibike x2, pitbike, piaggio velofax,
boetes: ja, gevaarlijk rijgedrag
De mooiste brommer vind ik: Honda NSR
Honda's vind ik: onverwoestbaar en retesnel
Suzuki's vind ik: top
Yamaha's vind ik: gaat wel
Minarelli blokjes vind ik: denk wel goed
Derbi's zijn: voor meelopers
Scooters vind ik: tupperware
Puchjes vind ik: baas
Crossen vind ik: mooi man
Ik wil echt niet gezien worden op een: baby walvis op wielen
Rijden of sleutelen: rijden tot het uit elkaar valt en dan sleutelen.
Crossen, racen of toeren: crossen en racen!
Ik ga later wel/geen motor kopen: jazekers
De juten vind ik: geen uitleg nodig
Supermotards zijn: hangt er vanaf wat je ermee doet
Helmen vind ik: handig tijdens het vallen
Tunen vind ik: van levensbelang
Op BF zit ik het meest op: TF
Ik zou iemand wel/niet op mijn brommer laten rijden: nee :a
Het bruutste aan een schakelbrommer vind ik: moap..moap..moap...moap!
Schakelen vind ik: macht hebben
Sales vind ik: handig
Brommerforum vind ik: superhandig en gezellig
Heb je een leven buiten BF.nl om?:tja...
-------------------------------------------------------------------
kwoooooooots
-------------------------------------------------------------------
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
omdat het kan
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
bedankt om dat het kan
kwoooot
----
de mening van grasmaaier89 over scooters:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]
Omdat ze er stoer uitzien?
Welke idioot vind een babywalvis op 2 wielen nou stoer?
kwoooot
en dan edit een mod je bericht:
Quote: ik begrijp de topicregels niet want mijn hoofd zit vol met:
stront
edit Martijn: pp voor jou dus.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 29-3-2012 om 22:25 uur.
tja...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kristian-m
verveel me en heb alle porno al gekeken op het internet
wat nu
-------------------------
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Is het feit dat ik nog nooit iemand heb gekwoot voor in mijn profiel ook kwootwaardig?
hell yeah
-------------
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4Stroke
Hot, maar verander ajb die spuuglelijke slappe piemel uitlaat...
-----------------
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
jij was toch bang voor 4-takten?
PS: wel leuke fotos
Ik heb ook mijn ogen dicht gehad onder het rijden!
kwoot
---------------------
|
Pagina 5 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
BartHonda |
11-7-2012 22:00 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
11-7-2012 22:31 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
11-7-2012 22:50 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
12-7-2012 7:49 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 19:10 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
lytseleen |
14-7-2012 19:40 |
Posts: 1025 |
ziet er goed uit, had vast veel compressie..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 19:43 |
Posts: 758 |
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:45 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:50 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???
Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.
Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.
De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.
edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 19:53 |
Posts: 2160 |
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.
Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.
Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 19:54 |
Posts: 758 |
Als ik naar de vorm van de kop kijk is dit gewoon een standaard ns1 kop die hebben een andere vorm dan een mbx/mtx kop.
Naam van foto eigenaar geeft me deze gedachte in elk geval.
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:55 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.
Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.
Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?
De kop put vrij te maken...? Ik weet niet of het aan mij licht, maar die kop zou ik maar weg donderen... Volgends mij is dat ding gewoon plat....?
edit: meen je dat nou? excuses voor mijn reactie dan. Maar iets in mij zegt dat het niet goed is, zo een platte kop.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:57 uur.
|
|
|
|
lytseleen |
14-7-2012 19:55 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.
Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.
De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.
edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.
hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
BartHonda |
14-7-2012 19:58 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..
Dat zeg ik tog? Inplaats van hol, is hij gewoon plat.
Maar is dit serieus origineel?
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:59 uur.
|
|
|
|
GRIEVINK |
14-7-2012 20:28 |
Posts: 259 |
ik heb je site bezocht, vet hoor!
|
|
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis! |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 20:47 |
Posts: 758 |
@bart ja dit is een originele kop voor de ns1 gemaakt.
Verbrandingsruimte is niet plat hoor loopt wel schuin af naar het midden.
|
|
|
|
lytseleen |
14-7-2012 20:53 |
Posts: 1025 |
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 21:25 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.
Mijn ervaring met originele ns1 kop is dst die een squish hebben van 1.0mm en een originele koppakking van een ns1 is ook maar 0.5 dik.
Dit zijn mijn ervaringen ermee wst betteft de ns1.
Ik zal wel eens foto's van originele koppen zoeken heb ook een foto van aangepaste ns1 kop voor een malossi 53.4mm.
Gevonden foto's van de koppen.
Standaard ns1 kop (niet aan gedaan afgedraaid oid):
Standaard mbx kop:
Aangepaste ns1 kop (voor malossi ivm bolling van de zuiger)
Links is ns1 kop en rechts is mbx kop:
Dit bericht is gewijzigd door mbx-genieter op 14-7-2012 om 22:19 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 22:52 |
|
BartHonda |
14-7-2012 23:22 |
Posts: 886 |
Humm, weer wat geleerd. Als ik die foto zo zie is het net of de kop gewoon vlak loopt. Ik houd me mond maar weer!
|
|
|
|
pompower |
15-7-2012 10:57 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Deja vu,
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
ai ai ai ai ai,
in ieder geval zou ik even je mengsel goed maken,
maar de kop weer heel maken gaat niet lukken, (tenzij er andere insurst in kunnen maar dat betwijfel ik sterk)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
afbeelding
Hey bas, is zo een cilinderkop niks voor op je racer? Lekker weer power!
Echt, wauw....
jah joh
voor een rondje of 2 dan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
ik heb je site bezocht, vet hoor!
bedankt!
zit veel tijd en moeite in
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zo ziet mijne er gewoon uit. heb er nooit wat aan gedaan.
afbeelding
afbeelding
hier het zooitje bij mekaar
afbeelding
ooh, en voor de liefhebber. een foto van mijn aangepaste gilardoni uitlaat zodat die in de kuip past en beter dempt:
afbeelding
wat mischien een idee is, is om een extra dikke voetpakking erin te gooien, of gewoon 2 of 3 , totdat je squish weer een beetje goed is.
ik heb hier met mijn racer ook wel eens gelul mee gehad, of je moet de allerdunste pakking hebben, of 3 op elkaar, zul ja altijd zien
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
6-8-2012 20:52 |
Posts: 2160 |
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716
voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken
Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
6-8-2012 21:02 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716
voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken
Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.
wauw, die zijn wel nice,
maar heb al een tz50(geen tzr) spruitstuk en die kwam het beste uit.
oh das wel vet van die motorplaat.
maar moet je geen 18 zijn om hem op je naam te zetten?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
6-8-2012 21:06 |
Posts: 2160 |
Uhm,,, ja.
Gewoon vaders even lief aankijken. ding is overgeschreven en meteen geschorst tot dat ik er een complete race fiets van heb gemaakt.
Maar zal ik beter uitkomen om een ori ns1 blok en cilinder goed op te naaien, of gewoon een nsr125 blok eronder tikken.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
6-8-2012 21:08 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 10
|
|