Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
pompower |
Volledige naam |
bas van loenen |
Afbeelding / foto |
Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster). |
Woonplaats |
langedijk |
Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.
Weergeven
|
Pagina 5 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
BartHonda |
11-7-2012 22:00 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
11-7-2012 22:31 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
11-7-2012 22:50 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
12-7-2012 7:49 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 19:10 |
Posts: 2160 |
|
|
"Risico is extra leven" |
|
lytseleen |
14-7-2012 19:40 |
Posts: 1025 |
ziet er goed uit, had vast veel compressie..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 19:43 |
Posts: 758 |
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:45 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:50 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Extra spoelpoort in de zuiger.
Wat is de oorzaak hiervan???
Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.
Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.
De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.
edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 19:53 |
Posts: 2160 |
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.
Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.
Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?
|
|
"Risico is extra leven" |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 19:54 |
Posts: 758 |
Als ik naar de vorm van de kop kijk is dit gewoon een standaard ns1 kop die hebben een andere vorm dan een mbx/mtx kop.
Naam van foto eigenaar geeft me deze gedachte in elk geval.
|
|
|
|
BartHonda |
14-7-2012 19:55 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
al de 2de keer in een half jaar. godvertyfes tering jantje.
vorige keer lag het aan de bougie(verkeerde hittegraad)
toen dus een 2de hans cilinder en zuiger erop gezet, altijd goed mee gereden. krijg je dit.
Ik vrees een te arm mengsel. heb er de laatste 2/3 weken met een aangepaste gilardoni uitlaat rond gereden.
Wat kan ik er aan doen om die kop weer een beetje put vrij te maken?
De kop put vrij te maken...? Ik weet niet of het aan mij licht, maar die kop zou ik maar weg donderen... Volgends mij is dat ding gewoon plat....?
edit: meen je dat nou? excuses voor mijn reactie dan. Maar iets in mij zegt dat het niet goed is, zo een platte kop.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:57 uur.
|
|
|
|
lytseleen |
14-7-2012 19:55 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Te veel compressie. Die cilinder kop is gewoon plat. Hierdoor is de druk boven de zuiger extreem hoog.
Omdat de kop zo ver afgedraait is, zit de bougie ook extreem dichtbij de bovenkant van de zuiger. Het midden van de zuiger word dus ook extreem warm.
De combinatie van een hele hoge druk, en de zuiger die gewoon zacht word (smelt) door de temperatuur.
edit: Dit zelfde kan ook gebeuren bij een gewone cilinderkop, als er gebruik word gemaakt van een veel te warme bougie.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:51 uur.
hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
BartHonda |
14-7-2012 19:58 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
[...]
hij is niet plat, ding heeft niet echt een verbrandings ruimte meer..
Dat zeg ik tog? Inplaats van hol, is hij gewoon plat.
Maar is dit serieus origineel?
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 14-7-2012 om 19:59 uur.
|
|
|
|
GRIEVINK |
14-7-2012 20:28 |
Posts: 259 |
ik heb je site bezocht, vet hoor!
|
|
Weet je wat het is, strond is dikker dan pis! |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 20:47 |
Posts: 758 |
@bart ja dit is een originele kop voor de ns1 gemaakt.
Verbrandingsruimte is niet plat hoor loopt wel schuin af naar het midden.
|
|
|
|
lytseleen |
14-7-2012 20:53 |
Posts: 1025 |
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.
|
|
Taliban strijder op 2 takt kameel. |
|
mbx-genieter |
14-7-2012 21:25 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
cilinder kop is vast af gedraaid om hem dichter op de zuiger te zetten.
Mijn ervaring met originele ns1 kop is dst die een squish hebben van 1.0mm en een originele koppakking van een ns1 is ook maar 0.5 dik.
Dit zijn mijn ervaringen ermee wst betteft de ns1.
Ik zal wel eens foto's van originele koppen zoeken heb ook een foto van aangepaste ns1 kop voor een malossi 53.4mm.
Gevonden foto's van de koppen.
Standaard ns1 kop (niet aan gedaan afgedraaid oid):
Standaard mbx kop:
Aangepaste ns1 kop (voor malossi ivm bolling van de zuiger)
Links is ns1 kop en rechts is mbx kop:
Dit bericht is gewijzigd door mbx-genieter op 14-7-2012 om 22:19 uur.
|
|
|
|
NS1-Whisperer |
14-7-2012 22:52 |
|
BartHonda |
14-7-2012 23:22 |
Posts: 886 |
Humm, weer wat geleerd. Als ik die foto zo zie is het net of de kop gewoon vlak loopt. Ik houd me mond maar weer!
|
|
|
|
pompower |
15-7-2012 10:57 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Deja vu,
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
ai ai ai ai ai,
in ieder geval zou ik even je mengsel goed maken,
maar de kop weer heel maken gaat niet lukken, (tenzij er andere insurst in kunnen maar dat betwijfel ik sterk)
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
afbeelding
Hey bas, is zo een cilinderkop niks voor op je racer? Lekker weer power!
Echt, wauw....
jah joh
voor een rondje of 2 dan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yannickgrievink
ik heb je site bezocht, vet hoor!
bedankt!
zit veel tijd en moeite in
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Zo ziet mijne er gewoon uit. heb er nooit wat aan gedaan.
afbeelding
afbeelding
hier het zooitje bij mekaar
afbeelding
ooh, en voor de liefhebber. een foto van mijn aangepaste gilardoni uitlaat zodat die in de kuip past en beter dempt:
afbeelding
wat mischien een idee is, is om een extra dikke voetpakking erin te gooien, of gewoon 2 of 3 , totdat je squish weer een beetje goed is.
ik heb hier met mijn racer ook wel eens gelul mee gehad, of je moet de allerdunste pakking hebben, of 3 op elkaar, zul ja altijd zien
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
6-8-2012 20:52 |
Posts: 2160 |
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716
voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken
Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
6-8-2012 21:02 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
http://www.ebay.co.u...590d2c1#ht_500wt_716
voor in je racert.
ff verbindingsstukje tussen maken
Edit: mijn ns1 frame met motorplaat is binnen
MH-FP-60
Dit bericht is gewijzigd door NS1-Whisperer op 6-8-2012 om 20:53 uur.
wauw, die zijn wel nice,
maar heb al een tz50(geen tzr) spruitstuk en die kwam het beste uit.
oh das wel vet van die motorplaat.
maar moet je geen 18 zijn om hem op je naam te zetten?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
NS1-Whisperer |
6-8-2012 21:06 |
Posts: 2160 |
Uhm,,, ja.
Gewoon vaders even lief aankijken. ding is overgeschreven en meteen geschorst tot dat ik er een complete race fiets van heb gemaakt.
Maar zal ik beter uitkomen om een ori ns1 blok en cilinder goed op te naaien, of gewoon een nsr125 blok eronder tikken.
|
|
"Risico is extra leven" |
|
pompower |
6-8-2012 21:08 |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 5 van 10
|
|