Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
pompower |
Volledige naam |
bas van loenen |
Afbeelding / foto |
Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster). |
Woonplaats |
langedijk |
Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.
Weergeven
|
Pagina 4 van 10
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
pompower |
21-5-2012 10:00 |
Posts: 1777 |
wat een chaos in SPA was het.
op dag 1 lieten ze ons rijden met 150cc pitbikes.
die dingen waren retesnel dus zwaar irritant.
ze reden de nummer 1 van onze klasse op een paar rondjes
op dag 2 moesten we rijden met yamaha yzf 125's die dingen zijn 4-takt dus raak je helemaal uit je ritme.
toch nog een paar puntjes kunnen pakken
heb nu in me hoofd om een rollend frame van een ns-1 te kopen, en een ander nsr blok
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
21-5-2012 16:09 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
shirioko |
21-5-2012 16:29 |
Posts: 2273 |
|
|
|
|
pompower |
21-5-2012 16:51 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Humm, wat raar geregeld zeg. Wel een mooi circuit daar volgends mij? Maar hoe kunnen ze nu opeens met een 150cc pitbikes er bij gaan rijden? En waarom wil je een NS1 frame? Daarmee mag je tog niet rijden in de sportklasse water. Vanwaar een ander NSR blok? En het sidegapping gebeuren nog geprobeerd? en weet jij toevallig of je bij SOBW mag rijden met een NSR met MT5 blok? Of moet het perse zelfde blok zijn als origineel? Want ik zit met het idee in men hoofd om een MT5 blok te gebruiken, met NSR cillinder. Aangezien de waterpomp tog niet gebruikt gaat worden. (wil een elektronische waterpomp dus vandaar :P) verder wel geslaagd weekend gehad?
zozo wat een vragen
ik kan een ns1 frame kopen maar ik gebruik alleen de wielen-remmerij-achterbrug en voorvork.
een zeer ervaren rijder van de sobw heeft vroeger ook met een nsr blok gereden en die kan ik van hem overkopen, ik heb nou ook een goed blok, maar de uitlaat en de cilinder enzo passen niet bij elkaar, en ik krijg er ook een radiateur van een rs125 bij en hij is volledig getuned, kan ik mijn oude mooi als reserve gebruiken,
mijn eigen blok is gewoon ook niet snel genoeg, in de bochten loop ik in en kan ik goed meekomen, maar bij het optrekken ben ik ze weer helemaal kwijt. vandaar dus. en het blok dat ik ga kopen heeft een zesbak, ik rij nu met een vijfbak en kom niet zo goed uit met mijn versnellingen in sommige bochten.
ik heb het sidegapping geprobeerd, hij loopt een klein beetje beter in hoge toeren, maar volgens mij heeft het alleen echt zin als je een hele hoge compressie hebt.
je kunt niet met een verschillend blok of frame rijden. of je moet dispensatie aanvragen bij het bestuur maar ik denk dat het niet gaat lukken.
dus dat word gewoon een nsr blokkie kopen denk ik.
voorderest was het natuurlijk prachtig om op franchorchamps te rijden.
mooie bochten, chikanes(weet niet of je het zo schrijft maarja) en een paar mooie kombochten.
hoe gaat het met jou nsr project? al weer wat verder?
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
kenny77 |
21-5-2012 17:28 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...] weet jij toevallig of je bij SOBW mag rijden met een NSR met MT5 blok? Of moet het perse zelfde blok zijn als origineel? Want ik zit met het idee in men hoofd om een MT5 blok te gebruiken, met NSR cillinder.
Wat een werk...
blok oplassen , tapeindes verplaatsen, alles weer opnieuw uitfrezen, recht maken en vervolgens het frame gaan verlassen om het blok erin te krijgen.
mtx-sh onderblok, nsr cilinder opzetten en klaar.
of een mtx-sh koppelingskap op een nsr blok zetten, is het ook klaar.
Dan heb je hem zo.
Die pomp op de foto niet gebruiken, is niks waard.
|
|
|
|
BartHonda |
21-5-2012 17:30 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
zozo wat een vragen
ik kan een ns1 frame kopen maar ik gebruik alleen de wielen-remmerij-achterbrug en voorvork.
een zeer ervaren rijder van de sobw heeft vroeger ook met een nsr blok gereden en die kan ik van hem overkopen, ik heb nou ook een goed blok, maar de uitlaat en de cilinder enzo passen niet bij elkaar, en ik krijg er ook een radiateur van een rs125 bij en hij is volledig getuned, kan ik mijn oude mooi als reserve gebruiken,
mijn eigen blok is gewoon ook niet snel genoeg, in de bochten loop ik in en kan ik goed meekomen, maar bij het optrekken ben ik ze weer helemaal kwijt. vandaar dus. en het blok dat ik ga kopen heeft een zesbak, ik rij nu met een vijfbak en kom niet zo goed uit met mijn versnellingen in sommige bochten.
ik heb het sidegapping geprobeerd, hij loopt een klein beetje beter in hoge toeren, maar volgens mij heeft het alleen echt zin als je een hele hoge compressie hebt.
je kunt niet met een verschillend blok of frame rijden. of je moet dispensatie aanvragen bij het bestuur maar ik denk dat het niet gaat lukken.
dus dat word gewoon een nsr blokkie kopen denk ik.
voorderest was het natuurlijk prachtig om op franchorchamps te rijden.
mooie bochten, chikanes(weet niet of je het zo schrijft maarja) en een paar mooie kombochten.
hoe gaat het met jou nsr project? al weer wat verder?
Ja als het allenmaal een beetje betaalbaar is zit daar wel wat in ja. Mijn NSR ben ik nog niet veel verder mee. Over anderhalve week heb ik EINDELIJK vakantie. Dan ga ik de puntjes op de i zetten en de laatste dingetjes af maken. Misschien tog maar FastArrow cilinder er op zetten. Moet nog een mooi beugeltje lassen voor men uitlaat ophanging, nieuwe ketting en tandwielen. Laatste dingetjes pas maken, maar daarna is hij ook echt af. Daarna kan ik me eindelijk eens gaan richten op het racen. Zit al zo lang met allenmaal idee'en maar heb er nogsteeds niks mee kunnen doen... Ben van plan van de zomer een opmaat uitlaat te gaan maken voor een vriend van me. (kan ik oefennen voor men eigen racer ) En als dat een succes word kan ik je misschien wel een heel mooi aanbod doen voor jou racer .
|
|
|
|
BartHonda |
21-5-2012 17:51 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Wat een werk...
blok oplassen , tapeindes verplaatsen, alles weer opnieuw uitfrezen, recht maken en vervolgens het frame gaan verlassen om het blok erin te krijgen.
mtx-sh onderblok, nsr cilinder opzetten en klaar.
of een mtx-sh koppelingskap op een nsr blok zetten, is het ook klaar.
Dan heb je hem zo.
afbeelding
Die pomp op de foto niet gebruiken, is niks waard.
Oh zo kan het natuurlijk ook .
|
|
|
|
pompower |
27-5-2012 20:25 |
Posts: 1777 |
morgen naar het circuit van Staphorst, nieuw remsysteem, achterbaan en achtervelg, en ook nog een nieuw blok,
is nog lang niet klaar dus dat wordt sleutelen tot in de kleine uurtjes
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
27-5-2012 20:41 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
morgen naar het circuit van Staphorst, nieuw remsysteem, achterbaan en achtervelg, en ook nog een nieuw blok,
is nog lang niet klaar dus dat wordt sleutelen tot in de kleine uurtjes
Nice! We willen wel wat foto's natuurlijk van alle nieuwen spulletjes!
edit: Ik had trouwens gelezen dat je een quickshifter hebt. Heb je hier wat foto's van of informatie over hoe die gemonteerd zit? Ik ken het systeem wel, alleen kan ik er niet zoveel over vinden op internet. Ik wil namelijk zelf zo een systeem in elkaar gaan proberen te knutsellen.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 27-5-2012 om 20:49 uur.
|
|
|
|
pompower |
27-5-2012 21:20 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Nice! We willen wel wat foto's natuurlijk van alle nieuwen spulletjes!
edit: Ik had trouwens gelezen dat je een quickshifter hebt. Heb je hier wat foto's van of informatie over hoe die gemonteerd zit? Ik ken het systeem wel, alleen kan ik er niet zoveel over vinden op internet. Ik wil namelijk zelf zo een systeem in elkaar gaan proberen te knutsellen.
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 27-5-2012 om 20:49 uur.
ik heb het niet hoor, maar we waren wel al aan het knutselen.
werd uiteindelijk niks doordat het te ingewikkeld werd
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
27-5-2012 22:26 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
ik heb het niet hoor, maar we waren wel al aan het knutselen.
werd uiteindelijk niks doordat het te ingewikkeld werd
Oh, maar heb je er wel wat informatie over hoe jullie het in gedachten hadden?
|
|
|
|
pompower |
20-6-2012 20:46 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
tsx-elite |
20-6-2012 20:54 |
Posts: 1798 |
|
|
shut up muttley |
|
Vintage-Racer |
20-6-2012 21:28 |
Posts: 108 |
die heeft meer kilometers gedraaid dan mijn zaterdagavond-fiets
|
|
|
|
mbx-genieter |
20-6-2012 22:40 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx-elite
[...]
ja wat is het nou, een honda of suzuki? titel zegt honda foto zegt suzuki
Is een suzuki volgens de rdw kenteken check
|
|
|
|
pompower |
20-6-2012 23:03 |
Posts: 1777 |
tja als hij bij mij in de buurt te koop stond zou ik het wel weten
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Cas DT |
20-6-2012 23:04 |
|
pompower |
22-6-2012 16:09 |
|
BartHonda |
22-6-2012 19:53 |
Posts: 886 |
|
|
|
|
pompower |
22-6-2012 23:12 |
Posts: 1777 |
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
BartHonda |
23-6-2012 0:16 |
|
pompower |
23-6-2012 5:25 |
Posts: 1777 |
bedankt!
ik ga nu weg
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Vintage-Racer |
26-6-2012 22:27 |
Posts: 108 |
Putoline, ah.
i see what you did there
|
|
|
|
BartHonda |
11-7-2012 21:36 |
Posts: 886 |
gegroet mede NSR bezitter en Honda freak! Hoe gaat het met je racert? Mijn tuinhok staat zo goed als! binnekort inrichten, en dan kan mijn project echt gaan beginnen. Heb er wel zin in om volgend seizoen met/tegen jou te moeten rijden.
|
|
|
|
pompower |
11-7-2012 21:42 |
Posts: 1777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
gegroet mede NSR bezitter en Honda freak! Hoe gaat het met je racert? Mijn tuinhok staat zo goed als! binnekort inrichten, en dan kan mijn project echt gaan beginnen. Heb er wel zin in om volgend seizoen met/tegen jou te moeten rijden.
ook gegroet uitlaat maker
best gaan dat je hok staat, met mijn racer gaat het minder goed.
hij lekt koelwater vanaf de fluitpoort de rjr cilinder in, moet dus gehoond worden en een nieuwe nikasil in komen, maar dan is hij op de rem schakelset weer helemaal klaar
btw hoort 14-16 pk uit te komen
Dit bericht is gewijzigd door pompower op 11-7-2012 om 21:43 uur.
|
|
www.basvanloenen.nl |
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 4 van 10
|
|