Heb deze brommer in september 2009 gekocht van het geld wat ik over heb gehouden van mijn 2 tomosjes, en zelf natuurlijk nog flink wat gespaard.
Na eindeloos gespeurd te hebben op marktplaats en speurders had ik eindelijk een heel nette derbi senda gevonden.
Meteen gebeld en meteen een afspraak gemaakt om langs te komen, omdat hij er perfect uit zag en dat soort brommertjes vaak snel worden verkocht.
Eenmaal aangekomen zag hij er perfect uit, en heb ik hem meteen meegenomen. Toen ik thuis kwam heb ik eerst die achterlijke rally stickers die op de zijkant van de kappen zaten eraf gehaalt en zag hij er zo uit.
Het was toen dus mijn eerste schakel, toen die avond meteen gaan rijden in het donker, dashboard verlichting was kapot dus had geen idee hoe hard ik reed en hoeveel toeren ik maakte, maar dat was op dat moment ook niet belangrijk.
Na 10 minuten gevloek en gelachen kon ik eindelijk goed wegrijden uit zijn 1, het verder schakelen was dan ook een makkie vergeleken met het wegrijden in zijn 1. (in die 10 minuten liet ik mijn pa er ook even op om te laten zien hoe het wel moest, toen dacht ik bij mezelf wel even godverdomme, hoe kan die ouwe het nou weer wel).
Volgende dag meteen met de brommer naar school en ging soepel met schakelen haalde net de 70 (is dus ontgrensd bij de uitlaat, waarschijlijk de prop een beetje uitgeboord), alleen terugschakelen was af en toe effe nadenken, maar in ieder geval zonder uit te laten vallen. vooral als je na schooltijd wegrijdt waar iedereen staat moet je niet hebben dat hij uitvalt.
Die dag meteen rode velglint van 9 mm besteld bij easyparts samen met de stickers voor de zijkappen. Paar dagen later kreeg ik het binnen en ben meteen begonnen met het velglint, me zus ook even overgehaald om mee te helpen want die heeft een vaste hand voor dat soort dingen, na een velg te hebben gedaan haakte ze af, ik dus balen en zelf de andere velg gedaan en ging toch heel goed, had wel verkrampte handen erna.
Na een lange tijd zo rond te hebben gereden, heb ik in januari een ander achterlicht besteld bij josdijkman en meteen erop gezet, toen meteen ook mn kenteken achter mijn achterwiel geplaatst tegen het spatbord. (op foto staat hij zonder kenteken, komt omdat hij weer op de normale plek moest vanwege boete van motorwout, ยค60 voor kenteken niet zichtbaar). Het achterlicht was een flinke verbetering, nu heeft het meer dat smalle spitse kontje. Ook meteen een aantal dingen ververst en vervangen:
- blokolie ververst
- 4 plaats Metrakit MRD koppelingsplaten
- koelvloeistof ververst
- voorrem olie ververst
- voor nieuwe remblokjes
- ketting regina gold
- 13 tandwiel voor (ipv 14)
- bougie vervangen
De rest van het verhaal komt andere keer, heb nu geen zin meer.
Hier alvast een paar foto's van hoe hij er vandaag bij stond, snelheid met standaart uitlaat begon toch al snel te vervelen, nu rijdt hij 90 en trekt goed.