Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
UserID |
|
Loginnaam |
mb8 |
Volledige naam |
|
Afbeelding / foto |
Niet ingevuld |
Woonplaats |
Niet ingevuld |
Telefoonnummer |
|
Leeftijd |
Niet ingevuld |
E-mail adres |
bajo_bassie at hotmail dot com |
Messenger adres |
|
Registratiedatum |
21-11-2009 |
Aantal posts |
90 |
Profile hits |
4046 |
1 voertuig gevonden in dit profiel.
|
Soort |
Merk + Type |
In Bezit |
Gallery |
|
Honda MB |
Ja |
Nee |
mb8 heeft 0 projecten toegevoegd.
|
mb8 heeft nog geen projecten toegevoegd.
|
Pagina 1 van 2
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
kenny77 |
22-11-2009 21:30 |
Posts: 29286 |
Welkom.
Die beschrijving van de mb klinkt goed, daar willen we natuurlijk foto's van zien.
|
|
|
|
limburger |
22-11-2009 21:38 |
Posts: 686 |
Jah welkom en pica's mache heh
|
|
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat! |
|
BenjaminDG |
6-12-2009 10:51 |
Posts: 4605 |
Hey ben jij mb8 van het mbx forum?
Welkom
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
13-12-2009 10:06 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mb8 |
20-12-2009 23:00 |
|
mb8 |
20-12-2009 23:08 |
Posts: 90 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
http://www.youtube.com/watch?v=OOFTd52Pc_o
Mb8tjes zijn tof
Hoe boekt die van jou ?
die mb van jou wil ook wel zeg! ik boek nu op testbank 180km/h
nog niet test gereden na mijn getunede 125 te hebben aangetrapt ( teveel sneeuw)
belast heb ik nog geen idee, ik weet wel dat ik hem niet door de compressieslag kan trappen, word gewoon een enkel fractuur)
eindelijk mijn cilinderkop dicht gekregen, had de bussen te lang na het vlakken van mijn kop, even nieuw besteld met dikke vulringen deed wonderen.
fotos kun je een beetje zien wat er aan de kit is gedaan niet extreem inlaat licht bijgewerkt boosterpoort meegenomen, uitlaat poort verbreed en gepolijst, spoelwindows scherp gelegd en geflowed en zuiger lichtelijk aangepast, de foto's laten de honda nog zien btw met oud blok, die is al gaar gedraaid, ligt nu een strak gereviseerde weer onder die afgesteld is op de 125 athena
|
|
|
|
mb8 |
26-12-2009 17:25 |
Posts: 90 |
test gereden vandaag, ja hij is snel! aleen geen enkele weg is zo lang. gekke ding blijft maar gaan, eerst had ik 3 versnellingen nodig om 90/100 te halen nu nog maar 2...van de 6.
goed kwam erachter dat ik geen gianelli pijp erop heb maar een homoet 70 special, leuk maar toch net even een homoet 110 pijp gescoord, vol verwachting klopt mijn hart tot binnenkomst
|
|
|
|
Marcooow |
26-12-2009 18:47 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
test gereden vandaag, ja hij is snel! aleen geen enkele weg is zo lang. gekke ding blijft maar gaan, eerst had ik 3 versnellingen nodig om 90/100 te halen nu nog maar 2...van de 6.
goed kwam erachter dat ik geen gianelli pijp erop heb maar een homoet 70 special, leuk maar toch net even een homoet 110 pijp gescoord, vol verwachting klopt mijn hart tot binnenkomst
wat heb je gedaan dat je mb 180 loopt? geloof het namelijk niet. vind het beetje overdreven. 140 moet kunnen maar 180?
|
|
faster than a bullet! |
|
mtx_owned |
26-12-2009 21:32 |
Posts: 2183 |
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
mb8 |
26-12-2009 21:41 |
Posts: 90 |
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..
mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,
het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,
en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.
en weken prutsen met de juiste afstelling...
en ik weeg geen 100kg scheelt ook.
als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.
poortmappen blijven geheim.
ik hoop dat je dat begrijpt
|
|
|
|
Marcooow |
26-12-2009 21:58 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..
mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,
het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,
en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.
en weken prutsen met de juiste afstelling...
en ik weeg geen 100kg scheelt ook.
als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.
poortmappen blijven geheim.
ik hoop dat je dat begrijpt
heb je bewijs dan dat je mb 180 loopt?
|
|
faster than a bullet! |
|
kenny77 |
26-12-2009 22:00 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
is onbelast boek hem nu op 160 belast, tja wat heb ik niet gedaan,..
mtx 6 bak blok gebruikt carters geflowed, krukas cdi cilinder bewerkte cilinder kop en zuiger, zware tandwielverhouding, ingekort spruitstuk, aangepast membraam,
het is een verfijnde 125 athena deze zijn goed te bewerken, als je nagaat dat in de 125cc cup 40pk word verkregen door aleen al het aanleveren van ge-bleuprinte blokken,
en dit heb ik behaald met originele mtx 12v ontsteking en een 70cc special homoet pijp, nu wachten op de 110 homoet pijp.
en weken prutsen met de juiste afstelling...
en ik weeg geen 100kg scheelt ook.
als je serieus hulp wil pm me dan maar ik ga niet alles uit de doeken doen op een forum of elders ...ik heb ook alles zelf moeten uitvinden.
poortmappen blijven geheim.
ik hoop dat je dat begrijpt
Olaf-derbi had de 110 homoet ook, maar die vond het geen succes.
Hij had naderhand een cr125 uitlaat omgelast, dat was al veel beter.
Maar 40pk zit je niet zo snel aan, zeker niet met een athena.
Fokko van der Velde, rijd mee met een honda mb/mt8 blok, met een aangepaste Malossi cilinder, opmaat uitlaat en van dat soort veranderingen en die zit nu boven de 30pk.
En dat is zeker een man die er verstand van heeft.
Heeft u misschien een uitdraai van de testbank?
Edit: sorry als ik misschien wijsneuzerig over kom.
uw posten zijn zeker van hoog niveau, maar ik ben zo'n jongetje die het graag met eigen ogen wil zien.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 26-12-2009 om 22:02 uur.
|
|
|
|
mb8 |
26-12-2009 22:15 |
Posts: 90 |
geen probleem, zal binnenkort even wat regelen, btw ik zat ook te denken aan een cr125 pijp, hoe bevalt dat? ik boek btw geen 40 pk hoor was een voorbeeld om te laten zien dat het haalbaar is.
was het maar waar. ik denk dat de hoge snelheid mede komt door de tandwiel verhouding 15 35.
ik was het wheelie trekken wel zat, zorgde er ook voor dat de 6 zo'n overdrive efect kreeg.
toen heb ik besloten om hem met deze tandwiel verhouding toch wat pk's onderin te geven door dus te gaan tunen, ik heb nog wel ergens een oud filmpje met de oude setup staan,
http://www.youtube.com/watch?v=WwSrp4FHndQ
dit is dus onbewerkt 125cc athena... 1ste run, op dit filmpje had ik zon 80 op mijn teller in de 2de en dat klopte wel aardig..
|
|
|
|
BenjaminDG |
26-12-2009 22:25 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
geen probleem, zal binnenkort even wat regelen, btw ik zat ook te denken aan een cr125 pijp, hoe bevalt dat? ik boek btw geen 40 pk hoor was een voorbeeld om te laten zien dat het haalbaar is.
was het maar waar. ik denk dat de hoge snelheid mede komt door de tandwiel verhouding 15 35.
ik was het wheelie trekken wel zat, zorgde er ook voor dat de 6 zo'n overdrive efect kreeg.
toen heb ik besloten om hem met deze tandwiel verhouding toch wat pk's onderin te geven door dus te gaan tunen, ik heb nog wel ergens een oud filmpje met de oude setup staan,
http://www.youtube.com/watch?v=WwSrp4FHndQ
dit is dus onbewerkt 125cc athena... 1ste run, op dit filmpje had ik zon 80 op mijn teller in de 2de en dat klopte wel aardig..
Kan dat 40 pk uit een honda mb8 blok?
Heb jij nog andere filmpjes buiten die, want ik zag op youtube ook een filmpje van een honda mb8 125cc 32mm carb die hard op de jouwe trok?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
26-12-2009 22:25 |
Posts: 29286 |
oh oke, ik vond 40pk inderdaad al erg veel.
Moet wel mogelijk kunnen zijn om richting de 40pk met een mb8 te gaan, maarja dan is er ook erg veel aangepast.
Olaf beviel het goed, ik heb toen die van hem nog gefilmd.
http://www.youtube.com/watch?v=A_64tSLlPpo
hier is zijn gallery: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/4555
De homoet 110cc uitlaat bleek nogal te begrensen. (heb ik al wat vaker gelezen van verschillende mensen , op verschillende cilinders)
Die van jou klinkt ook al niet verkeerd.
|
|
|
|
BenjaminDG |
26-12-2009 22:31 |
Posts: 4605 |
Wil mijn Honda mb ook is op straat testen, heb nu een filmpje maar dat is om 10u savonds.
Heb wel wat schrik voor de politie want ik ben al is op de rollen gemoeten (96km/h ), toen was ik hem kwijt
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
26-12-2009 22:35 |
Posts: 29286 |
ergens een verlaten veld op zoeken met een lange rechte weg.
Waar geen huizen in de buurt staan.
|
|
|
|
BenjaminDG |
26-12-2009 22:36 |
Posts: 4605 |
ja moet dan wel , best eerst maar zorgen dat ik goede remmen heb
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
26-12-2009 22:37 |
Posts: 29286 |
Uiteraard.
Al reed Olaf ook in het begin zonder voor rem rond.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
27-12-2009 9:52 |
Posts: 14999 |
die homoet was inderdaad 10x niks op mijn set-up , je voelde dat de uitlaat begon te resoneren tussen de 5 en de 7000 toeren, terwijl de cilinder het vermogen pas gaf tussen de 10 en de 15duizendtoeren.
Daarna heb ik een CR125 uitlaat omgelast, dat was een wereld van verschil. mijn 4plaats koppeling hield het plots niet meer om het maar even te zeggen
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mb8 |
27-12-2009 15:41 |
Posts: 90 |
hmmm ga even testen als ik hem binnen heb, klinkt minder in iedergeval, ach mb1979 gewoon schijt hebben plaat eraf en blazen, probeer je in de bebouwde kom aan de regels te houden hehehe als ze komen en willen je laten stoppen trek dat gas maar open, ze krijgen je echt niet, vervelende daarvan is dat je ineens heel erg gedeist moet houden voor een tijdje
ik ben al gewoon controles gereden...met 50km/h stationair
ik probeer dan met veel pijn en moeite in de hoogste versnelling zo langzaam mogenlijk te gaan, was wel even zweten maar dat hoort erbij
|
|
|
|
mb8 |
27-12-2009 15:53 |
Posts: 90 |
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect! het moet kunnen maar het blijft een verre droom, ik ben blij als ik net 30 ga halen joh dat is al belachelijk veel, vergeet niet dat met 40 pk je ook moet gaan denken aan extreme gewichtsbesparing en ongewone capriolen moet durven uit te halen met je zuiger en timingen, daarvoor ben ik te onervaren, ook wat mb1979 al zei over methanol en andere brandstof soorten moet je dan meenemen, vergeet niet zulke blokken zijn berekend op 20 uur ofzo.
dus je gaat wel snoeihard ( die bakken van de 125 cup lopen ook gewoon 180 tot 200 km/h)
maar zijn wel lc's ik denk zelf dat een ac niet voldoende kan koelen mits je dus continu volgas houd met veel rijwind.
dom eigenlijk efectieve cc's kunnen meer zijn bij ac's en toch door koel voordelen blazen die lc's ons eruit.
ach dan knippen we weer plaatstaal om op de koelribben te lassen...
terug naar de kreidler race tijd hahaha
mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren
|
|
|
|
kenny77 |
28-12-2009 16:00 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren
gaan je lagers wel niet zo leuk vinden.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect!
ik heb zo'n idee dat het vroeg of laat wel bij de sprint in genemuiden te vinden is.
Edit: maarja in hoeverre dat nog een mb bblok dan mag noemen is maar de vraag.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-12-2009 om 16:01 uur.
|
|
|
|
BenjaminDG |
28-12-2009 18:33 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb8
degene die 40 pk gaat halen uit een mb krijgt mijn respect! het moet kunnen maar het blijft een verre droom, ik ben blij als ik net 30 ga halen joh dat is al belachelijk veel, vergeet niet dat met 40 pk je ook moet gaan denken aan extreme gewichtsbesparing en ongewone capriolen moet durven uit te halen met je zuiger en timingen, daarvoor ben ik te onervaren, ook wat mb1979 al zei over methanol en andere brandstof soorten moet je dan meenemen, vergeet niet zulke blokken zijn berekend op 20 uur ofzo.
dus je gaat wel snoeihard ( die bakken van de 125 cup lopen ook gewoon 180 tot 200 km/h)
maar zijn wel lc's ik denk zelf dat een ac niet voldoende kan koelen mits je dus continu volgas houd met veel rijwind.
dom eigenlijk efectieve cc's kunnen meer zijn bij ac's en toch door koel voordelen blazen die lc's ons eruit.
ach dan knippen we weer plaatstaal om op de koelribben te lassen...
terug naar de kreidler race tijd hahaha
mb1979 heb je je balansas er al uitgehaald btw? gaat je schelen in gasreactie/toeren
Methanol kan 17% vermogen winst geven en dat bij een koelere motor, je moet na elke run je blok nog eens laten draaien op gewone 95/98.
Ben aan het zoeken achter methanol (goede 99.85% zuiver), weet iemand waar je dat zou kunnen kopen?
Balansas ga ik toch laten zitten hoor, want van die trillingen gaan mijn lagers kapot
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
mb8 |
29-12-2009 15:29 |
Posts: 90 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
gaan je lagers wel niet zo leuk vinden.
[...]
ik heb zo'n idee dat het vroeg of laat wel bij de sprint in genemuiden te vinden is.
Edit: maarja in hoeverre dat nog een mb bblok dan mag noemen is maar de vraag.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-12-2009 om 16:01 uur.
ja precies, hey mb1979 moeten ons ook inschrijven als alles perfect is!
ook al winnen we niets we hebben wel ff snoeihard kunnen blazen toch? hahaha
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 1 van 2
|
|