Raoul |
30-3-2011 23:07 |
Posts: 2997 |
haha met je inhaalverbod
zeker nog nooit auto gereden, dan begrijp je de automobilisten wel als we gek worden als zo'n vrachtauto op de linkerbaan zit waar ie niks verloren heeft
Verder niks tegen vrachtwagenchauffeurs maar 90 op de linkerbaan is jezelf vogelvrij verklaren
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Floris-tsx |
30-3-2011 23:08 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
haha met je inhaalverbod
zeker nog nooit auto gereden, dan begrijp je de automobilisten wel als we gek worden als zo'n vrachtauto op de linkerbaan zit waar ie niks verloren heeft
Verder niks tegen vrachtwagenchauffeurs maar 90 op de linkerbaan is jezelf vogelvrij verklaren
En dat mag ook altijd. Die lui veroorzaken de verschrikkelijkste files door 10km/u te hard te rijden. Doe je dat met auto/motor/brommer, dan rijdt die koospee-lul achter je om je 'op de bon te slingeren'
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
koetjeboe91 |
30-3-2011 23:11 |
Posts: 2096 |
nog een ding kan iemand het me uitleggen als ik 100 rijd dat er dan een vrachtwagen me bumper aan het te naaien is. is hier enige nut voor.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 19:02 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
haha met je inhaalverbod
zeker nog nooit auto gereden, dan begrijp je de automobilisten wel als we gek worden als zo'n vrachtauto op de linkerbaan zit waar ie niks verloren heeft
Verder niks tegen vrachtwagenchauffeurs maar 90 op de linkerbaan is jezelf vogelvrij verklaren
Nog nooit op de snelweg gereden met een autu/vrachtauto. wel vaak ernaast gezeten. en het heeft gewoon twee kanten. kijk in de auto snap ik dat het klote is als je 40 seconden ofzo moet wachten omdat er een vrachtwagen zo nodig moet in halen. maar als jij in een vrachtwagen zit en je moet nog helemaal de snelweg af en er rijd een vrachtwagen voor je 80 en jij rijd 85/90 dan scheelt dat echt veel als jij daar de heletijd achter blijft hangen.
dus ik snap dat het vervelend is maar het voor een chauffeur veel erger, want die moet ook gewoon zn werk doen met tijden.
|
|
|
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 19:05 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
nog een ding kan iemand het me uitleggen als ik 100 rijd dat er dan een vrachtwagen me bumper aan het te naaien is. is hier enige nut voor.
Dat is wel extreem...
Ik geloof niet dat dat veel voorkomt:p.
Maarja kan van alles zijn hé... dochter bevallen?Kind in het ziekenhuis? je weet het niet.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
31-3-2011 20:10 |
Posts: 2096 |
komt niet veel voor maar het gebeurt wel. even de remlichten laten branden werkt soms maar vaak krijg je een grootlicht kado terug.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 20:13 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
komt niet veel voor maar het gebeurt wel. even de remlichten laten branden werkt soms maar vaak krijg je een grootlicht kado terug.
Hahahha:P
Hebben we het hier trouwens over s'nachts?
Want de Nachtrijders hebben wel een aardige reputatie dat ze een zware voet hebben. (maarja ik geef ze geen ongelijk)
|
|
|
|
Floris-tsx |
31-3-2011 20:39 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
[...]
Hahahha:P
Hebben we het hier trouwens over s'nachts?
Want de Nachtrijders hebben wel een aardige reputatie dat ze een zware voet hebben. (maarja ik geef ze geen ongelijk)
Waarom niet dan ? 80=80 toch? Jammer dan dat je zo langzaam moet rijden. Mocht je harder willen, dan moet had je maar circuitrijder moeten worden.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
koetjeboe91 |
31-3-2011 20:44 |
Posts: 2096 |
zowel overdag als s'nachts. vind zelf bij een vrachtwagen bumperkleven RIJBEWIJS INLEVEREN.
denk maar na een auto heeft minder gewicht(gemiddelt 1000 tot 2000 kilo) en kan dus sneller stoppen. mits de remmen goed werken. een vrachtwagen begint al snel bij de 3000 kilo(vrachtwagen zelf zonder aanlegger). de remweg is dus vele malen langer dan een auto. dus de auto is al met het remmen voor een noodstop de lul. omdat de vrachtwagen er over heen walst.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 22:37 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Waarom niet dan ? 80=80 toch? Jammer dan dat je zo langzaam moet rijden. Mocht je harder willen, dan moet had je maar circuitrijder moeten worden.
En jij houd je wel altijd aan de snelheid?
|
|
|
|
Frysk |
31-3-2011 22:44 |
Posts: 34928 |
Weet je hoe verschrikkelijk iritant het is om achter een andere vrachtauto te rijden met de vrachtauto.. 1 is net wat zwaarder beladen en gaat dus 2/3km minder hard.
Om dat toerental vast te houden om 2/3km minder hard te gaan rijd verschrikkelijk kut, daarom halen vrachtauto's vaak in
|
|
giggitybyte |
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:05 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
[...]
En jij houd je wel altijd aan de snelheid?
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het principe dat een trucker ervoor betaald wordt om zijn vracht netjes af te leveren. Het is dus zijn werk om zich aan de regels van zijn bedrijf te houden en dus ook de regels die gebonden zijn aan het rijden van een truck. hij zal dus 80 moeten rijden, anders neemt hij een risico voor zichzelf, zijn baas en de mensen om hem heen (lees: veroorzaakt files)
als je dan toch wilt weten of ik mij aan de snelheid hou... Mwa, soms. maar ik rij als particulier. als ik 30euro per uur zou krijgen en me aan alle snelheden moest houden op de brommer, zou ik dat echt wel doen hoor. graag zelfs. daarnaast ben ik ook niet mensen dusdanig tot last dat ik files veroorzaak doet de trucker wel, en hij wordt er ook nog eens voor betaald!
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Frysk |
31-3-2011 23:07 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het principe dat een trucker ervoor betaald wordt om zijn vracht netjes af te leveren. Het is dus zijn werk om zich aan de regels van zijn bedrijf te houden en dus ook de regels die gebonden zijn aan het rijden van een truck. hij zal dus 80 moeten rijden, anders neemt hij een risico voor zichzelf, zijn baas en de mensen om hem heen (lees: veroorzaakt files)
als je dan toch wilt weten of ik mij aan de snelheid hou... Mwa, soms. maar ik rij als particulier. als ik 30euro per uur zou krijgen en me aan alle snelheden moest houden op de brommer, zou ik dat echt wel doen hoor. graag zelfs. daarnaast ben ik ook niet mensen dusdanig tot last dat ik files veroorzaak doet de trucker wel, en hij wordt er ook nog eens voor betaald!
Verschilt per vracht, sommige chauffeurs (vooral in het oud ijzer) krijgen per ton betaald.. dus sneller heen en weer met een zwaardere vracht is meer geld.
|
|
giggitybyte |
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:09 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Verschilt per vracht, sommige chauffeurs (vooral in het oud ijzer) krijgen per ton betaald.. dus sneller heen en weer met een zwaardere vracht is meer geld.
en dan nog steeds gelden er regels. daarnaast is het ook gewoon hooguit asociaal. al die files die veroorzaakt worden door truckers...
snap wel wat jullie zeggen, maar beboet de trucker die te hard rijdt dan ook, zou ik zeggen. naar mijn idee gebeurt dat nooit. hallo politie, ze rijden te hard!
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Frysk |
31-3-2011 23:14 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
en dan nog steeds gelden er regels. daarnaast is het ook gewoon hooguit asociaal. al die files die veroorzaakt worden door truckers...
snap wel wat jullie zeggen, maar beboet de trucker die te hard rijdt dan ook, zou ik zeggen. naar mijn idee gebeurt dat nooit. hallo politie, ze rijden te hard!
Je moet eens weten hoe vaak onze chaffeur en een aantal chauffeurs die voor ons rijden aan de kant gezet worden omdat ze 90 rijden (tegen de begrenzer aan)
Wat ik dan zo dom vind is dat ze op 90 begrenst zijn, terwijl je in Nederland maar 80 mag met een vrachtauto... ?
En er is OVERAL wel controle, elke dag wel weer op minimaal 2/3 plaatsen in Nederland controle op brandstof, banden, vracht, lekkage, verlichting, tachograaf (digi), uitstekende delen, zijltje op de bak, rij en rusttijden etc etc etc.. ze gaan echt alles na.. als ze niks kunnen vinden dan bedenken ze wel wat (serieus dit is echt zo).
M'n neef is altijd chauffeur geweest maar is er gewoon mee opgehouden omdat er per jaar nieuwe regels en wetten bij komen.
|
|
giggitybyte |
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:22 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
Je moet eens weten hoe vaak onze chaffeur en een aantal chauffeurs die voor ons rijden aan de kant gezet worden omdat ze 90 rijden (tegen de begrenzer aan)
Wat ik dan zo dom vind is dat ze op 90 begrenst zijn, terwijl je in Nederland maar 80 mag met een vrachtauto... ?
En er is OVERAL wel controle, elke dag wel weer op minimaal 2/3 plaatsen in Nederland controle op brandstof, banden, vracht, lekkage, verlichting, tachograaf (digi), uitstekende delen, zijltje op de bak, rij en rusttijden etc etc etc.. ze gaan echt alles na.. als ze niks kunnen vinden dan bedenken ze wel wat (serieus dit is echt zo).
M'n neef is altijd chauffeur geweest maar is er gewoon mee opgehouden omdat er per jaar nieuwe regels en wetten bij komen.
ja van die begrenzing is ook krom.
maarja. nederland is sowieso krom
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 23:24 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
en dan nog steeds gelden er regels. daarnaast is het ook gewoon hooguit asociaal. al die files die veroorzaakt worden door truckers...
snap wel wat jullie zeggen, maar beboet de trucker die te hard rijdt dan ook, zou ik zeggen. naar mijn idee gebeurt dat nooit. hallo politie, ze rijden te hard!
Die chauffeur worden echt wel gepushed om zo snel mogelijk overal te zijn. Die zitten met tijd tekort. en ja dan ga je wat harder rijden.
@ frysk, Dat ze altijd iets verzinnen klopt. dat gaat nergens over. maar in duitsland is dat nog 10x erger. ooit gehoord van de BAG?
onzin allemaal.
conclusie: laat chauffeurs gewoon hun werk doen, het is al moeilijk zat met al die regels. (en dat zijn er meer als je jezelf voorstelt.)
|
|
|
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:30 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
[...]
Die chauffeur worden echt wel gepushed om zo snel mogelijk overal te zijn. Die zitten met tijd tekort. en ja dan ga je wat harder rijden.
@ frysk, Dat ze altijd iets verzinnen klopt. dat gaat nergens over. maar in duitsland is dat nog 10x erger. ooit gehoord van de BAG?
onzin allemaal.
conclusie: laat chauffeurs gewoon hun werk doen, het is al moeilijk zat met al die regels. (en dat zijn er meer als je jezelf voorstelt.)
en laat de rest van nederland ook gewoon op tijd arriveren op hun werk. dan is er niks aan de hand.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Joel_koningslust |
31-3-2011 23:30 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
[...]
Die chauffeur worden echt wel gepushed om zo snel mogelijk overal te zijn. Die zitten met tijd tekort. en ja dan ga je wat harder rijden.
@ frysk, Dat ze altijd iets verzinnen klopt. dat gaat nergens over. maar in duitsland is dat nog 10x erger. ooit gehoord van de BAG?
onzin allemaal.
conclusie: laat chauffeurs gewoon hun werk doen, het is al moeilijk zat met al die regels. (en dat zijn er meer als je jezelf voorstelt.)
toch zijn chauffeurs die met 3km snelheidsverschil in gaan halen klote. en daarbij is het imo nog gevaarlijk ook
mn pa is al 35 jaar chauffeur en ik ben vaak zat met m mee geweest. maar vrachtwagens inhalen heb ik m nog nooit zien doen ( lijkt me toch echt een beetje respect hebben voor mede weggebruikers )
maargoed, mn pa zal zowiezo niet in gaan halen met gemiddeld zon 40ton geladen
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
v8truckertje.. |
31-3-2011 23:31 |
Posts: 168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]
en laat de rest van nederland ook gewoon op tijd arriveren op hun werk. dan is er niks aan de hand.
Files zullen er altijd blijve. vrachtwagens of geen vrachtwagens.
|
|
|
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:36 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: v8truckertje..
[...]
Files zullen er altijd blijve. vrachtwagens of geen vrachtwagens.
klopt. het aantal inperken kan altijd
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
koetjeboe91 |
31-3-2011 23:36 |
Posts: 2096 |
ik laat chauffuers hun werk rustig doen maar indien zij hinder veroorzaken en gevaarlijk gaan doen is het hun eigen schuld.
bekijk maar twee winters terug. snelwegen spekglad auto's reden soms niet harder dan 30 op de autosnelweg omdat het te glad was.
komt er een maloot van een vrachwagen langs met 80. terwel een ervaren chauffuer ook langzaam gaat rijden.
maar het is een kleine groep die zich misdraagt waardoor er meer regels moeten komen.
maar ook auto bestuurders komen steeds meer regels tegen die er eerst niet waren.
vraag maar eens aan je moeder waarvoor die groene streep op de weg is. 9 op de 10 mensen weten dat niet.
p.s voor nette chauffuers heb ik respect. maar die kom je nog maar zelde tegen.
Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 31-3-2011 om 23:38 uur.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
Frysk |
31-3-2011 23:38 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
toch zijn chauffeurs die met 3km snelheidsverschil in gaan halen klote. en daarbij is het imo nog gevaarlijk ook
mn pa is al 35 jaar chauffeur en ik ben vaak zat met m mee geweest. maar vrachtwagens inhalen heb ik m nog nooit zien doen ( lijkt me toch echt een beetje respect hebben voor mede weggebruikers )
maargoed, mn pa zal zowiezo niet in gaan halen met gemiddeld zon 40ton geladen
Waar rijd je vader mee dan ?
|
|
giggitybyte |
|
Joel_koningslust |
31-3-2011 23:38 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ik laat chauffuers hun werk rustig doen maar indien zij hinder veroorzaken en gevaarlijk gaan doen is het hun eigen schuld.
bekijk maar twee winters terug. snelwegen spekglad auto's reden soms niet harder dan 30 op de autosnelweg omdat het te glad was.
komt er een maloot van een vrachwagen langs met 80. terwel een ervaren chauffuer ook langzaam gaat rijden.
maar het is een kleine groep die zich misdraagt waardoor er meer regels moeten komen.
maar ook auto bestuurders komen steeds meer regels tegen die er eerst niet waren.
vraag maar eens aan je moeder waarvoor die groene streep op de weg is. 9 op de 10 mensen weten dat niet.
dat van die gladheid is niet geheel waar.
een vrachtwagen kan ook gewoon veel harder rijden omdat hij veel meer druk op de wielen heeft. daarom was het tot een tijdje terug ook zo dat een vrachtwagenband geen minimum profieldiepte had voor de keuring
@frysk: prefab betonelementen en speciaal transport van vanalles en nogwat ( van treinen tot vliegtuigvleugels )
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 31-3-2011 om 23:39 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Floris-tsx |
31-3-2011 23:39 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
ik laat chauffuers hun werk rustig doen maar indien zij hinder veroorzaken en gevaarlijk gaan doen is het hun eigen schuld.
bekijk maar twee winters terug. snelwegen spekglad auto's reden soms niet harder dan 30 op de autosnelweg omdat het te glad was.
komt er een maloot van een vrachwagen langs met 80. terwel een ervaren chauffuer ook langzaam gaat rijden.
maar het is een kleine groep die zich misdraagt waardoor er meer regels moeten komen.
maar ook auto bestuurders komen steeds meer regels tegen die er eerst niet waren.
vraag maar eens aan je moeder waarvoor die groene streep op de weg is. 9 op de 10 mensen weten dat niet.
p.s voor nette chauffuers heb ik respect. maar die kom je nog maar zelde tegen.
Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 31-3-2011 om 23:38 uur.
100 toch?
ik zou zeggen: haal die kleine groep dan van de weg, rbw afpakken en in callcenter laten werken.
zouden ze veel meer moeten doorvoeren, dat beleid.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|