Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Elber

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 813 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
19264
Loginnaam Elber
Volledige naam Elbér ...
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Culemborg  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  1 voertuig gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Derbi GPR Ja Ja

  Elber heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Derbi gpr van not naar hot 25-5-2009 18:16 50%


Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

-Bassie- 11-5-2009 18:49 Print reply

Posts: 6617
denk er trouwens aan dat je continu dubbel post dat je even edit.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Elber 11-5-2009 23:36 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
denk er trouwens aan dat je continu dubbel post dat je even edit.



ja ik let er op
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Gary - Forum en Gallery Moderator 11-5-2009 23:42 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
denk er trouwens aan dat je continu dubbel post dat je even edit.


?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Elber 11-5-2009 23:43 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


afbeelding?



????
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 13-5-2009 17:47 Print reply

Posts: 14514
zo goed is dat gereedschap niet hoor als je een vliegwieltrekker al pro vind heb ik mn eigen bedrijf

maar ik kwam hier eigenlijk over die killswitch.

hoe heb je hem nou aangesloten als ik vragen mag? want ik krijg gewoon het idee dat je hem fout aansluit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 13-5-2009 17:48 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



????


Dat hij gewoon dingen moet meldmodden. En dat jij moet editten.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Elber 13-5-2009 17:59 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zo goed is dat gereedschap niet hoor als je een vliegwieltrekker al pro vind heb ik mn eigen bedrijf

maar ik kwam hier eigenlijk over die killswitch.

hoe heb je hem nou aangesloten als ik vragen mag? want ik krijg gewoon het idee dat je hem fout aansluit



ik heb hem goed aangesloten. ik had eerst ook het idee dat ik het verkeerd deed. dus gprnick er bijgehaald. toen kwamen we er nog niet uit.

toen maar terug gestuurd.

maar goed om even je vraag te beantwoorden. 1 kabel op het frame en de andere kabel op de stop in je cdi



 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 13-5-2009 18:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



ik heb hem goed aangesloten. ik had eerst ook het idee dat ik het verkeerd deed. dus gprnick er bijgehaald. toen kwamen we er nog niet uit.

toen maar terug gestuurd.

maar goed om even je vraag te beantwoorden. 1 kabel op het frame en de andere kabel op de stop in je cdi





dat is dus compleet verkeerd bij de killswitch die jij hebt. als je hem goed had aangesloten deed hij het gewoon
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Elber 13-5-2009 18:01 Print reply

Posts: 684
vertel het dan is.

op een manier dat iemand die er geen verstand van heeft het begrijpt..


ik heb hem namelijk nu nog op mijn bureau liggen.. dus als je het goed uit kan leggen
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 13-5-2009 18:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
vertel het dan is.

op een manier dat iemand die er geen verstand van heeft het begrijpt..


ik heb hem namelijk nu nog op mijn bureau liggen.. dus als je het goed uit kan leggen



kun je een keer een foto of tekening maken van je bobine/cdi. zodat ik de kleur kabels kan zien. dan zal ik er een tekeningetje van maken voor je
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Elber 13-5-2009 18:06 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



kun je een keer een foto of tekening maken van je bobine/cdi. zodat ik de kleur kabels kan zien. dan zal ik er een tekeningetje van maken voor je



kijk is



en anders kijk deze link

http://www.scooterpo....nl/images/53580.jpg


Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 13-5-2009 om 18:19 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 13-5-2009 18:20 Print reply

Posts: 14514



het zwarte rondje is je ontsteking.
het groene blokje is je cdi
het rode stipje is je killswitch. die bruine kabel aan de killswitch is int echt een witte, maar die zag je niet op paint

daar zit een rode kabel tussen, die knip je door, en daar duw je een kroonsteentje tussen. in het kroonsteentje duw je dus aan de ene kant de rode kabel uit de ontsteking, aan de andere zet je er de andere rode kabel en de witte kabel van de killswitch in. de zwarte kabel van je kilswitch maak je ergens op het blok zodat hij een goede massa maakt

zodra je dus de killswitch uittrekt, maakt die contakt en sluit hij de ontsteking kort waardoor hij niet meer vonkt. en voilla, klaar is elber
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-Bassie- 13-5-2009 18:39 Print reply

Posts: 6617
bij je contact zit een groen/zwart draadje als je die aan de massa legt start ie ook niet

dus die kan je ook al killswitch draad gebruiken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Elber 13-5-2009 18:50 Print reply

Posts: 684
maar hij werkte gewoon zoals ik hem nu aan had gesloten

Maar er zit een fabrieks fout in. Hij is namelijk verkeerd om. Normaal is de bedoeling dat als je het koord eraf trekt de motor stopt.
Nu is het juist andersom als je het koord er af haalt doet de moter het alleen. Heb je hem er op werkt er niks.

maar weet je zeker als ik het volgens de tekening aansluit dat die dan wel werkt??

edit: zoals de bedoeling is


Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 13-5-2009 om 18:51 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 13-5-2009 18:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
maar hij werkte gewoon zoals ik hem nu aan had gesloten

Maar er zit een fabrieks fout in. Hij is namelijk verkeerd om. Normaal is de bedoeling dat als je het koord eraf trekt de motor stopt.
Nu is het juist andersom als je het koord er af haalt doet de moter het alleen. Heb je hem er op werkt er niks.

maar weet je zeker als ik het volgens de tekening aansluit dat die dan wel werkt??





ja.

het is geen fabrieksfout. het is gewoon een ander soort killswitch, je hebt makers en verbrekers. jij hebt gewoon een maakcontakt die je aansluit zoals op mijn tekeningetje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Elber 13-5-2009 18:54 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ja.

het is geen fabrieksfout. het is gewoon een ander soort killswitch, je hebt makers en verbrekers. jij hebt gewoon een maakcontakt die je aansluit zoals op mijn tekeningetje



kan je misschien op de foto laten zien welke draad ik dan door moet knippen??

want ik zou het niet weten

(dit is een foto van de cdi van gprnick) zelfde als de mijne maar bij mij hangt het veel voller met allerlei andere toestand.

maar kan je de kabel omcirkelen?



 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Matthijsar50 13-5-2009 19:02 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ja.

het is geen fabrieksfout. het is gewoon een ander soort killswitch, je hebt makers en verbrekers. jij hebt gewoon een maakcontakt die je aansluit zoals op mijn tekeningetje


het is wel een fabrieksfout.

denk nou eens logisch na: een killswitch is ervoor om dat bandje om je arm heen te doen en zo gauw als je eraf valt de motor uitvalt..

wat heb je nou aan een killswitch die zo werkt dat als je het koordje eruit hebt de brommer kan laten lopen en erop niet??
dan klopt het hele gedeelte van de killswitch niet meer!

klopt wel dat je makers en verbrekers hebt.. maar een killswitch moet altijd een maakcontact wezen zo gauw als het koordje eraf getrokken word..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Elber 13-5-2009 19:03 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]


het is wel een fabrieksfout.

denk nou eens logisch na: een killswitch is ervoor om dat bandje om je arm heen te doen en zo gauw als je eraf valt de motor uitvalt..

wat heb je nou aan een killswitch die zo werkt dat als je het koordje eruit hebt de brommer kan laten lopen en erop niet??
dan klopt het hele gedeelte van de killswitch niet meer!

klopt wel dat je makers en verbrekers hebt.. maar een killswitch moet altijd een maakcontact wezen zo gauw als het koordje eraf getrokken word..



dus ik heb wel gelijk??

moet ik hem terug sturen of niet
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Matthijsar50 13-5-2009 19:04 Print reply

Posts: 1029
ja lijkt me wel
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Elber 16-5-2009 23:53 Print reply

Posts: 684
de killswitch is me dan uiteindelijk toch gelukt.

ik heb het signaal draad doorgeknipt en hem daartussen gezet. werkt perfect


bedankt
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Joel_koningslust 16-5-2009 23:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
de killswitch is me dan uiteindelijk toch gelukt.

ik heb het signaal draad doorgeknipt en hem daartussen gezet. werkt perfect


bedankt


heb je hem nu zoals ik zei? of op een andere manier
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Elber 17-5-2009 0:13 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


heb je hem nu zoals ik zei? of op een andere manier


nou ik had een email van jos dijkman

hoe die moest..


dus ik heb mijn signaal draad doorgeknipt. de killswitch gepakt. de ene kabel aan het ene uiteinde en de andere kabel aan het andere uiteinde..

dus nu is het een soort aan en uit knop
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
Elber 9-9-2009 12:01 Print reply

Posts: 684
hoi elber
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
gprnick 9-9-2009 12:03 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
hoi elber


hoooiii
 
ChielTZR 21-2-2010 13:22 Print reply

Posts: 6016
Ben jij the Stig?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved