Idd, maar ik zie wel meer overpriced meuk op Rovaza..
Nu deze toch bovenaan staat dump ik maar meteen mijn avontuur van de dag
Ik vandaag natuurlijk al om kwart over 10 uit ivm proefwerkweek die nu voorbij
Alleen mn ma had aan mn pa gevraagd of hij nieuwe remblokken onder dr auto kon leggen, dat had de garagist bij de apk immers gezegd..
Dus zo gezegd zo gedaan, mijn pa die remblokken via via voor inkoopprijs geritseld, mn ma dr auto gedumpt en mn pa vroeg of ik dat kon komen doen.
Dus ik denk ja hoor, ik ben lekker vroeg thuis en met twee uurtjes ben ik wss al wel klaar, meteen ff zomerbanden eronder dumpen.
Uieindelijk ben ik net 2 uur klaar met die shit, wat een ellende
Dus ik zal het eens laten zien
De blokken voor & achter
Vooraan was nog niet zo'n probleem, kon je best makkelijk bij en de zuiger kon je makkelijk terugduwen.
Iets om ff rekening mee te houden ivm volgende apk..
Heel die klauw eraf..
Nieuw vs oud..
Lelijke zomervelgen + banden dr weer onder, was toen anderhalf uurtje bezig oid, dus ik dacht die achterste gaan ook wel makkelijk.
...
Wat een fucking ellende met die Engelse meuk
Je kunt echt NERGENS bij en ze hadden zelfs fucking engelse maten in de klauwophanging achteraan, je moest de handremkabel loshalen en een of ander beschermkap en dan nog kon je er alleen met een ringsleutel bij..
Dus toen hadden we na een uur eindelijk die klauw eraf en de blokken vielen er bijna gewoon uit, daarna probeerde ik de zuiger terug te duwen met de waterpomptang
Dus ik ammal lopen knijpen in dat ding, maar er gebeurd niets eh
Daarna met mn pa met de hydraulische uitdeukset geprobeerd die zuiger terug te duwen, maar nog niks
Toen kwamen we op het geniale plan om de zuigers te draaien door er een bijtel op te zetten (zaten namelijk twee groeven in) en ja hoor eindelijk ging ie er terug in
Die waren wel ernstig versleten
Andere kant, nog leuker omdat het uitlaatsysteem gruwelijk in de weg zat..
De engelse maten heb ik van een bout waar 14 te groot voor was en 13 net niet paste veranderd in een bout waar 13 perfect op past met de vijl
Alles weer vast...
Daarna nog een paar proppen in twee banden geschoten want daar zaten twee gaten in, alles vastdraaien op moment, kopervet tussen de zuiger/blokken etc bla bla
Dus hopelijk is alles goed, mn ma komt de auto morgen ophalen
De wielen rolden iig wel weer soepel, achteraan zaten ze echt helemaal vast