Paul de Salmiakbal |
7-3-2011 22:18 |
Posts: 5285 |
|
|
|
|
JB1 |
7-3-2011 22:20 |
Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Paul de Salmiakbal |
7-3-2011 22:24 |
Posts: 5285 |
|
|
|
|
Frysk |
7-3-2011 23:05 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
7-3-2011 23:47 |
|
Frysk |
7-3-2011 23:51 |
Posts: 34930 |
ja duidelijk!
|
|
giggitybyte |
|
kenny77 |
19-3-2011 19:51 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
4takker |
19-3-2011 19:54 |
Posts: 2395 |
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
19-3-2011 19:58 |
Posts: 29286 |
Maar dat is 4 takt, dat vind ik eng.
|
|
|
|
4takker |
19-3-2011 19:58 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Maar dat is 4 takt, dat vind ik eng.
daar wen je van zelf aan.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 19:58 |
Posts: 5285 |
Hmm nee valt wel mee idd als je ziet wat voor onderdelen er allemaal aan zitten..
Dat hitteschild
Mijn uitlaat is losgetrilt bij de cilinder, een bout is eruit nu :p
Vond hem al een beetje geluid geven alsof de kleppen nodig gesteld moesten worden maar dat geluid was gewoon dat er telkens een beetje tussen de uitlaat en cilinderkop vandaan kwam.
Maar jou pa vindt ssjes toch wel leuk?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 19-3-2011 om 20:00 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
19-3-2011 20:21 |
Posts: 29286 |
Hoe bevalt hij nog tot nu toe?
Ja dat wel, maar vind het rijden niet meer zo leuk (omdat hij nooit weet waar hij nu op de weg moet en waar weer op het fietspad)
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 20:28 |
Posts: 5285 |
Hij rijdt wel leuk
Zit wel lekker, schakelt gewoon normaal (ookal heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar het is niet irritant oid), start in 1 trapje en het geluid is ook wel lekker
Ding is alleen vet sloom en de versnellingsbak giert, hoor maar op filmpje..
http://www.youtube.com/watch?v=R4NOam2_FzE
Maar verder niks mee aan de hand
|
|
|
|
4takker |
19-3-2011 20:29 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ja dat wel, maar vind het rijden niet meer zo leuk (omdat hij nooit weet waar hij nu op de weg moet en waar weer op het fietspad)
ik kan het mij voorstellen dat hij daar mee zit. het is zo onduidelijk als de pest tegenwoordig.
maar kenny jij woont toch ergens in limboland? kan je daar dan niet snel het buitenland in?
daar moet je vaak op de weg zitten.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
19-3-2011 20:34 |
|
Maup |
19-3-2011 20:36 |
Posts: 4353 |
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
4takker |
19-3-2011 20:42 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Hij rijdt wel leuk
Zit wel lekker, schakelt gewoon normaal (ookal heb ik geen vergelijkingsmateriaal maar het is niet irritant oid), start in 1 trapje en het geluid is ook wel lekker
Ding is alleen vet sloom en de versnellingsbak giert, hoor maar op filmpje..
http://www.youtube.com/watch?v=R4NOam2_FzE
Maar verder niks mee aan de hand
oei dat lijkt langzaam.
je bak koppeling lijkt heel wel veel kabaal zeg. ik heb het laatste jaar amper nog op een standaard ss blok gereden is een beetje moeilijk vergelijken.
ik moet echt is een helm cameraatje kopen.
paul ooit al is dit filmpje voor bij zien komen
http://www.youtube.com/watch?v=pA7QytQXvcE
kan je ook altijd nog gaan doen met je ss
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 19-3-2011 om 20:50 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 21:46 |
Posts: 5285 |
Ik ken em ja
Boeiend dat ie zo giert, lagers gaan er sowieso nieuw in en als ik een andere bak nodig hebt kost dat ook de wereld niet.
En hij is idd echt traag, meestal rond de 42 op de teller en af en toe wel 50 hele kilometers per uur als ik wind mee heb
http://shop.ebay.com...t=See-All-Categories
Ik heb dat cameraatje gebruikt, kwaliteit is eig nog veel beter maar op youtube issie ineens ruk... Geluid klinkt wel realistisch though en voor 8 dollar hoef je het ook niet te laten.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 19-3-2011 om 21:52 uur.
|
|
|
|
Maup |
19-3-2011 21:49 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik ken em ja
Boeiend dat ie zo giert, lagers gaan er sowieso nieuw in en als ik een andere bak nodig hebt kost dat ook de wereld niet.
En hij is idd echt traag, meestal rond de 42 op de teller en af en toe wel 50 hele kilometers per uur als ik wind mee heb
Hmm, gaat een origineel honda blokje gewoon niet harder of is er iets niet helemaal in ordnung?
Als ik jou was zou ik wel een honda blokje houden en geen chinees bami pitbike ding eronder lepelen omdat je sneller wil. Moet toch ook kunnen met dit blok?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 21:57 |
Posts: 5285 |
Nee hij hoort gewoon traag, ding is strontorigineel.
En nee er komt geen chinees blokje onder
Weet nog niet helemaal wat ik er mee van plan ben maar er komt wel meer cc onder en nog wat meer snel spul, niet al te gek though, ik ga geen 110cc van maken oid...
Zelf zat ik na te denken over een 52mm slag kruk icm 70cc cilinder en kop maar ik weet niet of die combo überhaupt wel kan...
Dan zou ik op ongeveer 90cc uit komen.
|
|
|
|
4takker |
19-3-2011 22:16 |
Posts: 2395 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Nee hij hoort gewoon traag, ding is strontorigineel.
En nee er komt geen chinees blokje onder
Weet nog niet helemaal wat ik er mee van plan ben maar er komt wel meer cc onder en nog wat meer snel spul, niet al te gek though, ik ga geen 110cc van maken oid...
Zelf zat ik na te denken over een 52mm slag kruk icm 70cc cilinder en kop maar ik weet niet of die combo überhaupt wel kan...
Dan zou ik op ongeveer 90cc uit komen.
als je veel koppel wil kanje beter kan je de 52 slag en 70cc cilinder pakken dan heb je 90,2cc
als je een blok wil hebben dat veel toeren maakt heb je aan een 52mm boring voldoende dat is 87,9cc dat in combinatie met een verlichte krukas en een koppeling op de bak zonder centrifugaal filter dan heb je zoon zenuw blok als ik heb.
een standaard ss blok moet ook de 70 kunnen halen. met wat licht aan passingen.
vliegwiel vast zetten. een tandwiel verhouding van 14-42 en als je het hebt liggen een 19mm ss carburateur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 22:25 |
Posts: 5285 |
Ja klopt maar de mijne heeft nu dus een PC12 carb die 10mm schijnt te zijn en zover ik weet 13 tanden vooraan (achter weet ik niet) en aan de ontsteking is ook niets verandert, dus die is lekker sloom
Maar jij hebt ook nog een vijfbak toch? Ik hoor dat die sneller kapot gaan maar ik wil wel eens zien of dat echt zo is anders ga ik misschien ook naar zo eentje op zoek..
Ik kijk wel wat ik ervan brouw, zelf lijkt me de 70cc cilinder icm 52 slag kruk wel leuk ja, boring van 70 cil is 47mm toch oid?
En ik las op internet dat de cil dan niet opgehoogd hoeft te worden omdat dat verschil in slag opgevangen wordt door een kortere drijfstanglengte, dus de zuiger komt alleen dieper in de cilinder..
En zo'n koppeling op de bak is natuurlijk ook een must
|
|
|
|
4takker |
19-3-2011 22:42 |
Posts: 2395 |
de 5bak gaat inderdaad snel kapot. waarom denk je dan dat ik een eerste versnelling van takegawa heb
ik heb van de versnellingsbak de 1e versnelling kapot gekickt door het ot kickstart systeem een tandwiel dat over de as schuift als je kickt dan wil die nog wel eens niet lekker in zijn werk staan. een nt kickstart tandwiel die zit vast op een plek op de as als je bij zoon nt kick systeem hem aan kickt dan schuift er een klos tegen het tandwiel aan.
ik heb hier nog 2 5bakken in de kast liggen die dood zijn. meer dan de helft van alle tanden liggen er van die bakken er af.
van af de 49 slag heb je een lange cilinder nodig of een ophoog plaat. anders steekt de zuiger een behoorlijk eind boven de cilinder uit
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Voetentje |
19-3-2011 22:45 |
Posts: 2356 |
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
Paul de Salmiakbal |
19-3-2011 22:55 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
de 5bak gaat inderdaad snel kapot. waarom denk je dan dat ik een eerste versnelling van takegawa heb
ik heb van de versnellingsbak de 1e versnelling kapot gekickt door het ot kickstart systeem een tandwiel dat over de as schuift als je kickt dan wil die nog wel eens niet lekker in zijn werk staan. een nt kickstart tandwiel die zit vast op een plek op de as als je bij zoon nt kick systeem hem aan kickt dan schuift er een klos tegen het tandwiel aan.
ik heb hier nog 2 5bakken in de kast liggen die dood zijn. meer dan de helft van alle tanden liggen er van die bakken er af.
van af de 49 slag heb je een lange cilinder nodig of een ophoog plaat. anders steekt de zuiger een behoorlijk eind boven de cilinder uit
Hmm en als lange cilinder kan ik een c90 cil pakken?
http://www.rovaza.nl...nder+staal+47mm+89cc
Is ook 47mm en 69 hoog alleen er staat dat die niet in ss blok past...
Wel raar want de gast in dit filmpje
http://www.youtube.c...#p/u/143/8MIVubQDMqo
Zegt dat je met die 51 slag geen langere cil nodig hebt omdat de drijfstang het verschil opvangt, weet ff niet meer welk filmpje..
Als ik dat zo hoor hou ik mooi mn vierbak
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
Ahh rijsbergen waar ik elke dag doorheen sjeez op weg naar mn werk
Waar werk je dan?
Ik heb je nog nooit gezien
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 19-3-2011 om 22:57 uur.
|
|
|
|