Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Scooter-freak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 790 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
1834
Loginnaam Scooter-freak
Volledige naam Kevin Riksen
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Utrecht  
Telefoonnummer 0618294736
Leeftijd Niet ingevuld
E-mail adres kevinriksen at hotmail dot com
Messenger adres nope
Registratiedatum 11-5-2003
Aantal posts 85 Zoek userposts
Profile hits 3766

ffies een set-upje van men scooter na veel aanvragen:

Beta Ark:
- Polini evo
- Yasuni c16
- 28mm vs
- Evo krukas
- polini race lagers
- snelgas
- vl14 membraan (malossi)
- binnen rotor ontsteking
- malossi Delta-clutch
- Hebo Vario

Verder heb ik nog de standaart vertanding en is de cilinder nog niet verder getuned. maar wat niet is kan nog komen. Na tuning komt er ook een Yasuni c20 onder.

  0 voertuigen gevonden in dit profiel.
Scooter-freak heeft geen voertuigen in zijn/haar profiel ingevuld.

  Scooter-freak heeft 0 projecten toegevoegd.
Scooter-freak heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

jackmasterTZR 12-5-2003 18:03 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Opzich zou het verschil in draggen niet echt groot moeten zijn. Stel je hebt twee blokken met 20 krukaspk's, 1 scooterblok, en 1 schakelblok. Allebei overbrenging goed afgesteld e.d.

Scooter heeft ongeveer 30% vermogensverlies in de overbrenging, die houd dus van die 20pk, 14 pk aan het achterwiel over. Laten we even uitgaan van een ideale transmissie (zonder kleine toerenwisselingen, blok blijft heel de tijd op topvermogentoerental draaien).

Schakelblok heeft ongeveer 15% vermogensverlies in de overbrenging, die houd dus van die 20 pk, 17 pk aan het achterwiel over. Maar door de versnellingsbak heeft hij die vermogen niet continue. Als je 20 krukaspk's hebt is je powerband al snel wat stijl, maar met een close ratio bak kan je wss heus wel heel de tijd de krukas op toerentallen houden waartussen de 12 en de 17 pk aan het achterwiel wordt geleverd. Maar een schakelblok verliest ook nog tijd met overschakelen (maar dat kan geminimaliseerd worden met een quickshift systeem).

Hier blijkt dus uit dat het gemiddeld vermogen redelijk gelijk is.

Er zijn echter veel meer scooters met veel vermogen als dat er schakelbrommers zijn. Hoe dit komt weet ik niet (zal mss met interesses te maken hebben ofzo?)


hier dit is tenminste iemand mee verstand.
 
ties 12-5-2003 18:10 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scooter-freak

jonges jullie doen wel tof. maar je weet het ook een scooter mag er dan misschien wel iets minder uitzien ( al ziet een Puch Maxi er zelfs beter uit als een DT) Maar hij gaat veel Sneller. Jij komt met je Dt'tje maar 4 keer een keer langs je koppel. ik rijd er de hele tijd op. Je kan schakelen wat je wilt.


dt`s zijn gewoon goed hoor, alleen 50 blok is gaar. 80cc zijn gewoon lekker, als je m`n setup wil bekijken moet je maar in m`n profiel kijken.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-5-2003 10:40 Print reply

Posts: 17929
dat snelgas, ga je daar veel sneller door?
 
Ralf 31-5-2003 13:04 Print reply

Posts: 9073
Als je originele hendel een te kleine slag heeft om je gasschuif helemaal omhoog te trekken wel
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 5 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved