Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Scooter-freak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1385 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
1834
Loginnaam Scooter-freak
Volledige naam Kevin Riksen
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Utrecht  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  0 voertuigen gevonden in dit profiel.
Scooter-freak heeft geen voertuigen in zijn/haar profiel ingevuld.

  Scooter-freak heeft 0 projecten toegevoegd.
Scooter-freak heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Scooter-freak 11-5-2003 1:44 Print reply
Posts: 85
Topic is r
reageren maarrrrr

 
nope
Nick - Administrator 11-5-2003 1:44 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

dacht dat er een topic zou komen?? ...zit maar te wachten...

En die staat nu hier.
Dus continue daar aub.
 
NSR RULEZZ 11-5-2003 16:31 Print reply

Posts: 4934
vul je profile es beter in wat heb je allemaal onder je scoot hangen?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
rebuild nsr 11-5-2003 16:37 Print reply
Posts: 494
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scooter-freak

Hehe het word eindelijk wat rustiger!!!!!! zolang jullie maar weten dat al zetten jullie 110 cc op je geschakelde bromfiets, mijn evotje haal je nie in


als je met een goede setup dus 6 bak en getunede cilinder (110cc) rijd ben je helemaal zuur, alleen de eertse 10 meter ben je sneller om dat die stofzuigers variotje hebben maar in de tussensprints van70 naar 100 of van 100 naar 130 ofzo ben je helemaal weg dat ken ik je verzekeren
 
nothing beats a cubic inch
Ralf 11-5-2003 16:38 Print reply

Posts: 9073
Zucht, alsjeblief, houd je mond als je ergens niets van af weet.

Een vario heeft geen echt effect tot de 30km/h...
 
scooters4ever 12-5-2003 0:07 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Zucht, alsjeblief, houd je mond als je ergens niets van af weet.

Een vario heeft geen echt effect tot de 30km/h...


hahahaha toppertje man Ralf, met jou kan ik lullen
 
Get out of the way!! I'm coming through
Scooter-freak 12-5-2003 0:07 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsr tigerrrrrr!!

[...]


als je met een goede setup dus 6 bak en getunede cilinder (110cc) rijd ben je helemaal zuur, alleen de eertse 10 meter ben je sneller om dat die stofzuigers variotje hebben maar in de tussensprints van70 naar 100 of van 100 naar 130 ofzo ben je helemaal weg dat ken ik je verzekeren


Precies ralf heeft gelijk, waar begin je nou in godsnaam aan om ergens over te lullen als je er geen verstand van hebt. hou dan alsjeblieft je mond. scheelt een hele hoop vage verhalen in de wereld. de vario begint pas te werken rond de 30 km/h.

En trouwens wat is dat nou voor vergelijking gozer. Moet je jezelf nou horen. met men 110cc getuned kan je niet tegen me op. ja raaaarrrrr heeee!!!!!! sjonge jonge. 110cc getuned tegen 70. welke zal der nou harder gaan. trouwens, hoe kom jij aan 110cc, die is wel heeeel sterk jonge.

Dit bericht is ge-edit door Scooter-freak op 12-5-2003 0:10

Dit bericht is ge-edit door Scooter-freak op 12-5-2003 0:14
 
nope
scooters4ever 12-5-2003 0:16 Print reply
Posts: 60
die nsr tigerrr is ook aan de drugs denk ik, de ene keer heeft hij 98cc en dan weer 110cc, heeft jouw cilinder soms een variabele inhoud ofzo , 100 cc alu getuned heb ik je ook al eens zien zeggen

Dit bericht is ge-edit door scooters4ever op 12-5-2003 0:22
 
Get out of the way!! I'm coming through
Mr Pain 12-5-2003 0:45 Print reply
Posts: 4966
Hou GVD een keer je bek en zit niet zo te zeiken anders ga maar na het scooterforum.

en een schakel blijft altijd het snelste KREIDLER met de 50cc

o ja nog vergeten welkom op het BROMMERFORUM.

en volgens mij zitten jullie ook verkeerd er bestaan namelijk ook nog scooterforum's.
 
Blorn 12-5-2003 0:48 Print reply

Posts: 13825
ik heb deze hele discussie lang al mn mond gehouden omdat ik (net als andere mensen) weet dat een scooter sneller is dan een (15 jaar ouder) schakel brommer...

alles leuk en fijn, maar beide heren geen herrie meer trappen aub, dat doe ik ook niet op st.net bijv.

edit: ik heb dus niets tegen scooters... voorbeeldje: zou ik anders een weekend naar lelystad gaan?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 12-5-2003 0:51
 
Scooter-freak 12-5-2003 0:49 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benjamin

Hou GVD een keer je bek en zit niet zo te zeiken anders ga maar na het scooterforum.

en een schakel blijft altijd het snelste KREIDLER met de 50cc

o ja nog vergeten welkom op het BROMMERFORUM.

en volgens mij zitten jullie ook verkeerd er bestaan namelijk ook nog scooterforum's.


He eeeh poffer, wie moet hier nou lekker ze bek houde, ik heb niet om jullie reactie gevraagt hoor. ik heb me hier gewoon lekker aangemeld en iedereen begint te reageren. kijk en dan reageer ik treug.
 
nope
Mr Pain 12-5-2003 0:51 Print reply
Posts: 4966
waarom ga je dan ook hier aanmelden dan ben je toch echt een sukkel (of je moet al een schakel hebben), maar een schakelbrommer is toch het snelst (Blorn denk maar is aan de kreidler)
 
Blorn 12-5-2003 0:53 Print reply

Posts: 13825
ok, dan wil ik een schakel brommer met 20pk (70cc..) tegen een scooter met 20pk zien (die komen er steeds meer..)
 
SIWWN 12-5-2003 0:54 Print reply
Posts: 7079
zucht

Dadelijk begint de discussie weer
 
Blorn 12-5-2003 0:55 Print reply

Posts: 13825
het is geen discussie, het zijn gewoon feiten... wen dr maar aan...
 
Mr Pain 12-5-2003 0:57 Print reply
Posts: 4966
als jij mij financieel steunt dan zorg ik er wel voor om een 70cc schakel 20pk te geven, maar dan wel alleen het blok!!!

en dan gaat de scooterblok + brommerblok op de zelfde testbank

als jij het goed vind moeten wij maar even een datum prikken (ik heb ongeveer 3maanden nodig + geld natuurlijk)
 
Blorn 12-5-2003 0:59 Print reply

Posts: 13825
ik vraag toch neit of 20pk haalbaar is?

ga maar eens draggen met evenveel vermogen, kijken wie wie zoekt rijd...
 
Scooter-freak 12-5-2003 1:07 Print reply
Posts: 85
Haha,kijk dat mensen eigenwijs zijn ok?, maar als je weet dat iets zo is, ga het dan niet ontkennen. dan hou je jezelf toch alleen voor de gek


Dit bericht is ge-edit door Scooter-freak op 12-5-2003 1:09
 
nope
Mr Pain 12-5-2003 1:11 Print reply
Posts: 4966
ik ontken helemaal niks ik durf te wedden dat een brommer echt wel net zo snel kan optrekken als een scooter, als je alles aanpast aan een brommer blok lukt dat wel, wat ze bij scooter trouwens altijd doen!.
 
scania 12-5-2003 1:12 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooters4ever

die nsr tigerrr is ook aan de drugs denk ik, de ene keer heeft hij 98cc en dan weer 110cc, heeft jouw cilinder soms een variabele inhoud ofzo , 100 cc alu getuned heb ik je ook al eens zien zeggen

Dit bericht is ge-edit door scooters4ever op 12-5-2003 0:22


kerel, heb jij wel eens een 98cc voor een nsr gekocht?????????????????

ik denk het niet, want op de doos staat toch echt dat het een 110 is,het is idd wel een 98cc, maar ze noemen het bij de fabrikant gewoon 110cc,
en kom niet vertellen dat ik zit te lullen, want ik heb er pas 1 zelf gehaalt,en het stond echt op de doos!!!!!!!
 
een trucker die niet steelt of erft.............moet trappen tot hij sterft.
Scooter-freak 12-5-2003 1:21 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

ik vraag toch neit of 20pk haalbaar is?

Wat bedoel je hier mee?
 
nope
Scooter-freak 12-5-2003 1:25 Print reply
Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scooter-freak

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

ik vraag toch neit of 20pk haalbaar is?

Wat bedoel je hier mee?


Ohwnee lamaa. Ik vat m al. beetje traag vandaag. werd gister avond laat hehe
 
nope
scooterkiller 12-5-2003 2:45 Print reply

Posts: 2987
SKOETER
 
BIERTJUH!!!!!!!!
scooters4ever 12-5-2003 11:43 Print reply
Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wilbert

[...]


kerel, heb jij wel eens een 98cc voor een nsr gekocht?????????????????

ik denk het niet, want op de doos staat toch echt dat het een 110 is,het is idd wel een 98cc, maar ze noemen het bij de fabrikant gewoon 110cc,
en kom niet vertellen dat ik zit te lullen, want ik heb er pas 1 zelf gehaalt,en het stond echt op de doos!!!!!!!


haha, ten eerste moet je eens leren lezen, want wat ik zeg gaat ten eerste niet over jou, en ten tweede dat er 110 cc op de doos staat is gewoon de kromme redenatie van de fabrikant

Dit bericht is ge-edit door scooters4ever op 12-5-2003 11:45
 
Get out of the way!! I'm coming through
Hans F 12-5-2003 17:46 Print reply
Posts: 4326
Opzich zou het verschil in draggen niet echt groot moeten zijn. Stel je hebt twee blokken met 20 krukaspk's, 1 scooterblok, en 1 schakelblok. Allebei overbrenging goed afgesteld e.d.

Scooter heeft ongeveer 30% vermogensverlies in de overbrenging, die houd dus van die 20pk, 14 pk aan het achterwiel over. Laten we even uitgaan van een ideale transmissie (zonder kleine toerenwisselingen, blok blijft heel de tijd op topvermogentoerental draaien).

Schakelblok heeft ongeveer 15% vermogensverlies in de overbrenging, die houd dus van die 20 pk, 17 pk aan het achterwiel over. Maar door de versnellingsbak heeft hij die vermogen niet continue. Als je 20 krukaspk's hebt is je powerband al snel wat stijl, maar met een close ratio bak kan je wss heus wel heel de tijd de krukas op toerentallen houden waartussen de 12 en de 17 pk aan het achterwiel wordt geleverd. Maar een schakelblok verliest ook nog tijd met overschakelen (maar dat kan geminimaliseerd worden met een quickshift systeem).

Hier blijkt dus uit dat het gemiddeld vermogen redelijk gelijk is.

Er zijn echter veel meer scooters met veel vermogen als dat er schakelbrommers zijn. Hoe dit komt weet ik niet (zal mss met interesses te maken hebben ofzo?)
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved