Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Dirk_yz

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
17396
Loginnaam Dirk_yz
Volledige naam Dirk van Dam
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Zegveld  
Telefoonnummer -
Leeftijd 31 jaar
E-mail adres dirkvdam1 at hotmail dot com
Messenger adres dirkvdam1 at hotmail dot com
Registratiedatum 6-7-2008
Aantal posts 313 Zoek userposts
Profile hits 4472





hee, ik ben dirk en ik heb een yamaha yz 125 van bj 2000 ik heb er trouwens zelf lang voor gewerkt en niet van mn pa ofzo gekregen. kheb ook nog een Yamaha dtr, met kenteken en 80 blok eronder!

brommer geschiedenis:

heb eerst een gare yamaha dtr gekocht, was mn eerste brommer. met 50cc orgineel. dat werd ik snel zat, heb toen bij Dirk timmer een 80 blok met 110cc autisa gekocht, maar toen ging er 3 keer een zuiger verrot.. toen daarna een yz 80 cilinder uit 1978 gekocht, en die paste zo op het dt80 blok. had er toen een opmaat uitlaat + een 24 immi keihin op. dat beviel me wel goed en is ook altijd heel gebleven behalve dan de bouten van het achter tandwiel want die braken af...

kheb die dtr zonder kenteken nu te koop staan met een ander blokje eronder. het 80 blok met yz cilinder houd ik voor me weg dtr. heb pas een kapotte yz 125 gekocht, hij vonkte niet. maar dat was snel verholpen omdat er gewoon een paar stekkertjes niet zo lekker zaten

BROMMER PROFIEL

In bezit van geldig brommerrijbewijs: nee, nog geen 16
Aantal keer over certificaat gedaan: -
Verzekerd: nee
Aantal brommers: 2 + 1 motor
Merken + types brommer: Yamaha dtr en yz
Aantal boetes en waarvoor: nooit gehad
De mooiste brommer vind ik: nieuwe type yamaha dt
Honda's vind ik: wel goed
Suzuki's vind ik: geen ervaring mee
Yamaha's vind ik: mooi
Als ik aan dikke bobines denk dan...: denk ik aan dikke bobines
Minarelli blokjes vind ik: geen ervaring mee
Derbi's zijn: wel geinig
Scooters vind ik: pleepotte
Puchjes vind ik: sloom
Crossen vind ik: leuk
Ik wil echt niet gezien worden op een: vivacity
Beunen vind ik: niet mooi
Rijden of sleutelen: rijden én sleutelen
Crossen, racen of toeren: alle 3
Ik ga later wel/geen motor kopen: ja
Auto's...: saai
De juten vind ik: klootviolen
Meetings vind ik: nooit geweest
Supermotards zijn: leuk, lekker hard mee door de bochten
Helmen vind ik: warm in winter heet in de zomer maar wel handig tegen de vliegies
Tunen vind ik: mooi werk
Op BF zit ik het meest op: overal
Ik zou iemand wel/niet op mijn brommer laten rijden: als die kan rijden wel
Meiden en schakels zijn: allebij mooi
Het bruutste aan een brommer vind ik: dat je nie hoef te fietsen
Schakelen vind ik: wel handig
Lude betekend voor mij: niet zoveel
Lude vind ik wel/niet kaal lijken: nee
De modjes op BF...: lijkt wel politie
Irakezen zijn....: irakezen
Sales vind ik: handig
De forum regels.....: te overdreven
Brommerforum vind ik: handig
Heb je een leven buiten BF.nl om? jah








  4 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Motor Yamaha YZ125 Ja Ja
Bromfiets Yamaha DTR Ja Ja
Bromfiets Yamaha DTR Ja Nee
Bromfiets Derbi Senda SM Extreme '07 Ja Nee

  Dirk_yz heeft 0 projecten toegevoegd.
Dirk_yz heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Elco 6-7-2008 20:26 Print reply
Posts: 4527
hoi
 
Tombrom 6-7-2008 20:52 Print reply

Posts: 15925
zow jij hebt een oude yz
 
TripKikker 6-7-2008 20:54 Print reply

Posts: 213
jaar 200
 
Ik haat mensen die hun zin nooit af
Dirk_yz 6-7-2008 20:56 Print reply

Posts: 313
haha is een 0 te weinig
 
kenny77 6-7-2008 21:41 Print reply

Posts: 29286
Zet eens heel snel foto's van dat yz80 blok in je gallery.
En je DTR en yz natuurlijk ook.

Edit: Natuurlijk ook nog welkom op brommerforum.

Nog een Edit: , ik heb de foto's al zien staan, zien er goed uit heb je ook groter foto's?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2008 om 21:44 uur.
 
Dirk_yz 6-7-2008 21:44 Print reply

Posts: 313
is goed, ik ga er morgen foto's van maken. want die heb ik nu effe niet maar ik wou een project toe voegen voor mn dtr, maar dat lukt niet

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 6-7-2008 om 21:47 uur.
 
kenny77 6-7-2008 21:45 Print reply

Posts: 29286
Ik ben benieuwd.

 
kenny77 6-7-2008 22:04 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
is goed, ik ga er morgen foto's van maken. want die heb ik nu effe niet maar ik wou een project toe voegen voor mn dtr, maar dat lukt niet

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 6-7-2008 om 21:47 uur.



Mischien omdat je pas nieuw ben , als je pas nieuw ben mag je de eerst 2 weken (ofzo) alleen in het beginners forum posten.

Edit:

Dit bericht kreeg ik, toen ik me aanmelde (is wel al 2 jaar gelden dus kan iets veranderd zijn):

"Nu je een geregistreerd gebruiker bent heb je toegang tot vrijwel alle afdelingen van brommerforum.nl. Er is echter afgesproken dat nieuwe gebruikers in de eerste tien dagen dat zij geregistreerd zijn alleen kunnen reageren in het "Begin Forum". Dat is een forum dat speciaal is opgesteld voor nieuwe gebruikers. Het doel van dat forum is dat nieuwe gebruikers een beetje kunnen wennen aan brommerforum.nl. Op die manier worden mogelijke irritaties bij 'oudere' gebruikers voorkomen.
Vat die maatregel dus niet persoonlijk op! Het is een maatregel die voor iedere nieuwe gebruiker geldt. Na tien dagen krijg je automatisch toegang tot de andere forums van brommerforum.nl"

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 6-7-2008 om 22:06 uur.
 
Dirk_yz 6-7-2008 22:08 Print reply

Posts: 313
okee, dan maak ik morgen wel een gallery aan voor die foto's
je heb trouwens wel een vette familie en echt mooi spul niks afgeragt ofzo
 
kenny77 7-7-2008 21:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
hee, jouw watergekoelde yz 80 blok, moet je daarvoor veel aanpassen om m onder een dt/dtr te bouwen? is sneller als mijn yz blokje zeker? heb je er al eens mee gereden? jij hebt echt mooi spul

die yz ontsteking die ik erop heb, kan daar een begrenzer op? dat wil ik eigenlijk wel want anders loopt ie veel te hard op de rollebank

Dit bericht is gewijzigd door Dirk_yz op 7-7-2008 om 21:01 uur.


Hoe het past staat in je gallery.
Hier is ook een filmpje hoe het blokje loopt (is niet die van mij, maar wel het zelfde model)
http://nl.youtube.co...&feature=related

Er zou misschien wel een begrenzer opkunnen , maar als je de ontsteking daarmee kapot maakt is ook zonde.
 
kenny77 6-12-2008 22:00 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
mooi ding voor dat bouwjaar HOT

is die cilinder denk je sneller als mijn yz80 uit 78?


Mhh alweer een late reactie (dit stond in mijn cr80 gallery)

Ik denk het wel.

De cr cilinder heeft ook een vlinderpoort, en heeft 18 pk en de yz 14 pk?
 
Dirk_yz 6-12-2008 22:42 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Mhh alweer een late reactie (dit stond in mijn cr80 gallery)

Ik denk het wel.

De cr cilinder heeft ook een vlinderpoort, en heeft 18 pk en de yz 14 pk?


oke zou leuk zijn, 14pk jammer dat yz geen vlinderpoort heeft, de watergekoelde die jij hebt heeft ook geen vlinderpoort?

loopt het 80 blok met de 110 autisa al goed?
 
kenny77 6-12-2008 22:47 Print reply

Posts: 29286
Nee die wat ik heb ook niet.

Het blokje loopt goed ja.
Hij heeft wel een leuke koppel in vergelijking met mijn 60cc blokje.

Alleen zit de uitlaat me nog een beetje dwars, die houd hem volgens mij heel erg tegen.
Maarja daar kom ik ook ooit nog wel eens aan. (80 gianelli of yz80 uitlaat , zoals wat jij hebt)
Voor zolang rijdt hij prima.
 
Dirk_yz 7-12-2008 13:59 Print reply

Posts: 313
mooi dat ie goed loopt

met yz80 uitlaat moet je dan wel de flens aanpassen, want daar zit niet zo'n wartel op, maar gewoon een die met 2 m8 boutjes vast moet.

khad voor die cilinder ook een gianelli 80, die heb ik daarna gerolen voor deze yz uitlaat bij dirk timmer

wat ook altijd goed rijd is een orginele dt80mx uitlaat, heb je veel koppel! of heb je die nu ook?
 
kenny77 4-1-2009 22:29 Print reply

Posts: 29286
Ik heb me laats een oud motor boekje besteld, en daar staan de yamaha yz80 cr80 kx80 en rm80 gegevens in.

De yamaha yz80 uit 1981 (is geloof ik niet het zelfde blokje als wat jij hebt, ofwel?)
Deze was wel nog lucht gekoeld

Deze had 17 Pk bij 11500 toeren.
en een koppel van 10.4 nm.
Heb je misschien een idee van wat die van jou ongeveer heeft.



en de cr80
18 pk bij 11250 toeren en 12 nm

kx80 19 pk bij 11000 toeren en 11nm

rm80 15pk bij 11500 toeren en 10nm.

Edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
mooi dat ie goed loopt

met yz80 uitlaat moet je dan wel de flens aanpassen, want daar zit niet zo'n wartel op, maar gewoon een die met 2 m8 boutjes vast moet.

khad voor die cilinder ook een gianelli 80, die heb ik daarna gerolen voor deze yz uitlaat bij dirk timmer

wat ook altijd goed rijd is een orginele dt80mx uitlaat, heb je veel koppel! of heb je die nu ook?


Ja ik heb nu ook wel koppel, met die 50blok uitlaat vond ik hem beter lopen als die 80cc uitlaat.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2009 om 22:36 uur.
 
Royal Club 8-1-2009 11:42 Print reply

Posts: 60390
waarop ga je naar BM dan? ik heb een trauma met oud model dt'tjes

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Dirk_yz 8-1-2009 11:47 Print reply

Posts: 313
als ik binnekort mn brommer rijbewijs heb geprobeert te halen( ben eergister gezakt met 8 fout en ik kan nu niet meer reserveren ofzo ) dan ga ik met yamaha dtr met yz80 blok, en weest niet bang er zit geen contactpunten ontsteking op
 
Dirk_yz 8-1-2009 11:57 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb me laats een oud motor boekje besteld, en daar staan de yamaha yz80 cr80 kx80 en rm80 gegevens in.

De yamaha yz80 uit 1981 (is geloof ik niet het zelfde blokje als wat jij hebt, ofwel?)
Deze was wel nog lucht gekoeld

Deze had 17 Pk bij 11500 toeren.
en een koppel van 10.4 nm.
Heb je misschien een idee van wat die van jou ongeveer heeft.



en de cr80
18 pk bij 11250 toeren en 12 nm

kx80 19 pk bij 11000 toeren en 11nm

rm80 15pk bij 11500 toeren en 10nm.

Edit:

[...]


Ja ik heb nu ook wel koppel, met die 50blok uitlaat vond ik hem beter lopen als die 80cc uitlaat.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-1-2009 om 22:36 uur.


nog heel wat pk's voor die ouwe 80cc's ik weet ook niet of het hetzelfde blokje hebt. volgens mij is deze van 78 ik vind 17 wel wat hoog eigenlijk, zal wel niet helemaal waar zijn
dankje voor het opzoeken

maar die NM zegt me bij motoren eigenlijk niets, ik weet wel dat je op de momentsleutel dat kan instellen en dat een koppeling van een trekker met zoveel NM vast moet, wat houd het in eigenlijk?

dankje
 
Royal Club 8-1-2009 12:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
als ik binnekort mn brommer rijbewijs heb geprobeert te halen( ben eergister gezakt met 8 fout en ik kan nu niet meer reserveren ofzo ) dan ga ik met yamaha dtr met yz80 blok, en weest niet bang er zit geen contactpunten ontsteking op


euhmm, als je weet hoe laat de eerste 'examens' zijn, gewoon op de bonnefooi gaan. zijn altijd wel mensen die niet komen opdagen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Dirk_yz 15-1-2009 17:05 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


euhmm, als je weet hoe laat de eerste 'examens' zijn, gewoon op de bonnefooi gaan. zijn altijd wel mensen die niet komen opdagen


kheb savonds laat/snachts geprobeert en toen kon ik op de site, en moest vandaag examen doen heb het gehaalt
4 fout
 
kenny77 15-1-2009 17:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dirk_yz
[...]


nog heel wat pk's voor die ouwe 80cc's ik weet ook niet of het hetzelfde blokje hebt. volgens mij is deze van 78 ik vind 17 wel wat hoog eigenlijk, zal wel niet helemaal waar zijn
dankje voor het opzoeken

maar die NM zegt me bij motoren eigenlijk niets, ik weet wel dat je op de momentsleutel dat kan instellen en dat een koppeling van een trekker met zoveel NM vast moet, wat houd het in eigenlijk?

dankje



dat is het koppel van de motor.
(dus de kracht onderin de toeren)

De pk's uit het boekje zullen wel kloppen aangezien de cr ook klopt.
Maar de '81 versie heeft ook grotere spoelpoorten en standaard binnenrotor.
 
Dirk_yz 15-1-2009 18:05 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



dat is het koppel van de motor.
(dus de kracht onderin de toeren)

De pk's uit het boekje zullen wel kloppen aangezien de cr ook klopt.
Maar de '81 versie heeft ook grotere spoelpoorten en standaard binnenrotor.


de blokjes van 81 heeft dirktimmer, die zijn een stuk sneller maar hij wil er nog wel heel wat voor hebben. mijn koppeling houd het nu niet als hij warm is ook niet. is een afgedraaide 3 plaats nu 4 plaats. wat kan ik daaraan doen?
 
kenny77 15-1-2009 18:12 Print reply

Posts: 29286
ik had eerst een 3 plaats in mijn blokje hield het ook niet.
Nu heb ik een 5plaats yz80 koppeling erin gemaakt, van het watergekoelde blok wat ik heb.
Pasde vrij makkelijk erin, alleen wat van de boven kant van het koppelings huis afgehaald en nu zit die erin.

Wat ook in de dt past zijn koppelings veren van een AM6, die zijn presies het zelfde heb ik gemerkt.
Ik had malossi veren in de 3 plaats gezet , hielp al wat, maar de koppeling ging wel heel zwaar.

Nu heb ik die veren ook in de 5plaats zitten (de veren wat erbij zaten waren slecht) met 2 m4 ringetjes onder de bout , zodat die wat lichter gaat, maar de koppeling slip nu niks meer, zo wel als die koud is en warm niet.

Hier staat een foto van de koppeling: http://www.brommerfo...allery/view/2909/1/2
 
Dirk_yz 15-1-2009 18:44 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ik had eerst een 3 plaats in mijn blokje hield het ook niet.
Nu heb ik een 5plaats yz80 koppeling erin gemaakt, van het watergekoelde blok wat ik heb.
Pasde vrij makkelijk erin, alleen wat van de boven kant van het koppelings huis afgehaald en nu zit die erin.

Wat ook in de dt past zijn koppelings veren van een AM6, die zijn presies het zelfde heb ik gemerkt.
Ik had malossi veren in de 3 plaats gezet , hielp al wat, maar de koppeling ging wel heel zwaar.

Nu heb ik die veren ook in de 5plaats zitten (de veren wat erbij zaten waren slecht) met 2 m4 ringetjes onder de bout , zodat die wat lichter gaat, maar de koppeling slip nu niks meer, zo wel als die koud is en warm niet.

Hier staat een foto van de koppeling: http://www.brommerfo...allery/view/2909/1/2



ziet er goed uit echt beter dat je die had!! had het ook aan dirk timmer gevraagd voor zo'n 5 plaats, maar hij verkoopt ze niet los want dan zit hij met de rest... van welk bouwjaar is jouw blok? dan kan ik wel effe vragen bij een motorsloop ofzo. hier word ik niet goed van

zou het helpen die malossi veren op een 4 plaats? en wat voor motorolie raad je aan?
 
kenny77 15-1-2009 18:48 Print reply

Posts: 29286
volgens mij van 1982 , de yamaha yz80 met de waterkoeling door het balhoofd, en radiateur tegen de voorvork aan.

Dan wordt de koppeling een heel stuk strakker, zal wel helpen alleen krijg je na een tijdje pijn in je vingers van de kopeling in knijpen.

Met zo'n yz80 koppeling gaat de koppeling nog vrij licht en hij slipt niet ideaal dus.
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved