In bezit van geldig
brommercertificaat rijbewijs AM: Jah (07-08-2008)
Aantal keer over certificaat gedaan: 1 (6 fout)
Verzekerd: Gewoon WA
Aantal brommers: 1
Merken + types brommer(s): Aprilia RS50 uit 2002
Aantal boetes en waarvoor: 1 (60 euro voor rollerbank)
De mooiste brommer vind ik: Yamaha TZR, Honda NS1, Aprilia RS50
Honda's vind ik: mooie racers...
Suzuki's vind ik: er leuk uitzien...
Yamaha's vind ik: het
mooiste onder de zon!
Aprilia's vind ik: Uber chill!
Derbi's zijn: Er teveel van en niet super mooi
Scooters vind ik: Wel erg handig (als schijthok bijv.) maar er zijn er veel te veel van
Puchjes vind ik: Niks aan
Crossen vind ik: Eventjes leuk
Ik wil echt niet gezien worden op een: Beun brommer
Beunen vind ik: Kut, grappig en zeker nodig.
Rijden of sleutelen: Allebei
Crossen, racen of toeren: Racend Toeren
Ik ga later wel/geen motor kopen: 100% van wel
Auto's...: Wel leuk maar motor is leuker
De juten vind ik: dom bezig met hun snelheids boetes
Meetings vind ik: gezellig
Supermotards zijn: super Retardz
Helmen vind ik: "Better save then sorry"
Tunen vind ik: Leuk maar hou het wel veilig!
Op BF zit ik het meest op: overal.
Ik zou iemand wel/niet op mijn brommer laten rijden: De meeste mensen niet
Mooie meiden en schakels zijn: super HOT!! (helaas wel zeldzaam)
Het bruutste aan een brommer vind ik: Het schakelen
Schakelen vind ik: het mooiste dat er is
Sales vind ik: Handig
Brommerforum vind ik: Super handig
Heb je een leven buiten BF.nl om?: Wat dacht je dan...
Brommers/Motors waarop ik gereden heb:
1. Een normaal Piagio brommertje
2. Honda CB 500
3. CPI Aragon GP (heb er ook ff boxjes in gebouwt XD)
4. Yamaha TZR
5. Honda XR8
6. Aprilia RS50 (2002 en 1998 model)
7. Motorhispania RX
8. Derbi Senda DRD
9. Derbi Senda
10.Derbi Senda SM
11.Derbi Senda SM
12. Aprilia AF1
13. Derbi Senda Xrace (orgineel is te sloom :()
14. Aprilia RS50 (2008 model)
15. Yamaha TZR 2008 (beste ritjes tot nu toe
)
---------------------------------------------------------------------
Mijn Brommer Geschiedenis:
Het was Januari 2008. Samen met een vriend van mij zat ik een film te kijken waar je in een vette achtervolging bezig was. Er werd een man achtervolgd (op een quad) door politie wagens. Deze man deed allemaal vette tricks en dat wilde ik ook. Toen besloot ik om een 50cc quad te gaan kopen.
Dus ik ging naar mijn vader en legde het idee voor. "Nee daar komt niks van in!" zei mijn vader beslist. Het zou te gevaarlijk en onverantwoord zijn volgens hem.
Een paar maanden gingen voorbij en ik wilde nog steeds graag een quad. Nu wees een vriend van mij, me erop wat een schakelbrommer was. Ik had er wel eens van gehoord (en het leek me enorm gaaf zo'n halve motor) maar nog nooit echt naar gekeken. Dus ik ging me daar maar eens in verdiepen. Zo kwam ik ook hier terecht.
Na heel veel "helpen met klusjes" (aka slijmen) gaf mijn vader mij op mijn 16e verjaardag toestemming om een schakelbrommer te kopen.
Nu heb ik dus een
"Aprilia RS50 2001/2002 Diablo Black"
Helaas zijn hier aardig wat kosten in gaan zitten.
Ik heb de brommer gekocht voor
1150,- euro. Er moest een nieuwe achterband op en de lagers bleken ook kapot te zijn. Het heeft me iets meer dan
100,- euro gekost om dit te laten repareren. Ik had net 2 weken een nieuwe achterband toen MaikelF12 mijn brommer eens kwam bekijken. Toen bleken de tandwielen, ketting en koppelings platen allemaal van niet al te goede kwaliteit meer te zijn. Dat werd dus nieuwe kopen. Dit ging me ook iets meer dan
100,- euro kosten.
De koppelingsplaten heb ik nu binnen en zitten er keurig netjes op. (bedankt Maikel). Tandwielen en ketting zitten er ook op. Heb gelijk een andere vertanding gedaan maar hij lijkt me nu te zwaar vertand. Dus dat wordt volgende keer weer kleiner doen. Weer een probleem :(. Me blok lekte opeens vloeistof. Na veel gekloot denk ik dat het KVS is dus ga een nieuwe pakking + blokolie + KVS halen.
Het was dus NOG niet goed... uiteindelijk bleek het toch de achterveer te zijn. Heb dus voor
20,- euro nieuwe gehaald met verrotte busjes onderin. Heb die vervangen door de goede busjes van de ouwde veer. Nu kwam ik er achter dat ik ijzer op ijzer aan het remmen was... Dus ik als een gek naar huis, alleen met de achterrem geremt, en de brommer in de schuur. Ik moest nu toch wachten voordat ik weer kon rijden en, actief dat ik ben, begon de achterbrug eruit te halen. Dit omdat die onder de oppervlakte roest zat. De brug geschuurd op een vrije zondag maar ik kon niet bij die rot plekjes komen. Toen maar naar een zandstraler gebracht. Toen ik het opgehaald heb zag het er redelijk uit. Toen een paar dagen gewacht op een beetje mooi weer en, in de garage van Rik, gaan spuiten. eerst 1k Epoxy Primer. Toen Acryl lak (grijs). En als laatste 2k blankelak, uit een spuitbus ja! Het resultaat mag er wezen vindt ik. Zeker als je bedenkt dat het me eerste keer was. Toen kwamen de remblokken binnen. Deze heb ik er even opgezet maar nu krijg ik mijn rem niet meer werkend :S Als hij net druk op begint te bouwen en je remt 1 keer hard is alle druk weer weg... Ook heeft de brommer kuren zodra de motor warm wordt. HEt zijn waarschijnlijk de zuigerveren maar ik heb nog geen tijd en/of zin gehad om de cilinder ervanaf te halen. Zal waarschijnlijk morgen (29-03-09) toch even gebeuren. Mocht het ze zuiger zijn dan ga ik een hele nieuwe cilinder halen. Een doppler 50cc met kop.
Het waren dus niet de zuiger veren. Het was dat me bougie dat dopje (wat je op de schroefdraad draait) miste. Hierdoor bleef de bougiedop niet zitten en de rest kun je wel raden. Toen was het 1 mei 2009. ik ging naar Vinkeven omdat Keiji me zou helpen me brommer af te stellen. Dit is gebeurd en het rijdt prima! Nu wil ik een 19mm dellorto op me brommer zetten maar eerst even kijken of dat kan.
De 19mm is er niet van gekomen. In plaats daarvan heb ik me cilinder naar BIET gestuurd om hem de laten bewerken. Zondag komt alles er weer onder.
Lange tijd geen update, maar uiteindelijk:
Getunede cilindertje rijdt prima. Heerlijk kracht en vermorgen. Hij blijft alleen hangen bij 11.5k toeren. Dit komt waarschijnlijk door de uitlaat die ik nu heb. (Giannelli ding) Daarom maar een HMR2 aangeschaft die ik als het goed is donderdag binnenkrijg (15-10-'09) Zit er ook aan te denken een 17.5mm carburateur erop te zetten. Maar heb nog een paar lopende schulden dus die zal moeten wachten. Op het moment staat me brommer stil vanwege een klemzittend vliegwiel. Het verhaal daarachter is als volg:
Ik wilde de dreef opgaan hier vlak bij me huis. Ik liep de koppeling opkomen en trok het gas open. BAM! IIIIEEEE! (geblokkerd achterwiel) Ik naar de kant sturen en kijken wat er aan de hand is en ja hoor... Ketting lag eraf. Dus ik snel ketting erop pleuren en proberen aan te lopen, maar het achterwiel bleef blokkeren. Dus ik terug naar huis geduwt en nagedacht wat het kon zijn. Ik kon zo snel even niks bedenken dus begon maar dingen te checken. Eerst me cilinder eraf. Was nog helemaal gaaf. Toen me koppelings deksel eraf, ik reed tog al met een deels ingeslagen koppeling dus misschien was daar iets totaal mis mee. Was ook niet slechter dan ik had gedacht. Ik was radeloos en bedacht me toen om maar eens te checken op krukasspeling. Uit gewoonte check ik die aan de ontstekings kant. Dus ik dekseltje eraf en tadaa!, het vliegwiel zat helemaal klem tussen stukjes ingeslagen carter. Ik dus even rondgevraagt en het blijkt vrij makkelijk te repareren. Vliegwiel eraf, Stukjes carter weghalen, met kneedbaar metaal het gat opvullen, vliegwiel terug zetten en gaan. Daar zit ik nu dus op te wachten. Geld om een vliegwiel trekken en andere onderdelen te kopen
150,-.
Quote's:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krijgdeteringtoch
Quoteorspronkelijk gepost door: bobboiten
@ Dodo:
Neej man XD Ben gewoon hetro
@ krijgdeteringtog:
Ik geef het toe... ik ben nog maagd
----------------------------------------------
Netjes, nou ben je mijn held
Quote:
Don Boiten zegt:
dude...
ori onderdelen zijn echt te duur gewoon
---Adriƫn---> zegt:
ja duhh
daarom moet je ook snelle onderdelen kopen snap dat nou
Mijn brommert:
Motorberus '09: