Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Mikf

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 920 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
16981
Loginnaam Mikf
Volledige naam Mike Zijffers
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Rotterdam  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  13 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Tomos Flexer Ja Nee
Bromfiets Rieju RR Nee Nee
Bromfiets Derbi Senda SM DRD 2003 Nee Ja
Bromfiets Zundapp KS Nee Ja
Bromfiets Zundapp KS Nee Nee
Bromfiets Rieju RR Nee Nee
Bromfiets Tomos S25 Nee Ja
Bromfiets Gilera Citta Nee Nee
Bromfiets Aprilia SX 50 Nee Ja
Bromfiets Honda SS50 Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Ja Nee
Bromfiets Peugeot Vivacity Ja Nee
Auto Volkswagen Golf I Ja Ja

  Mikf heeft 1 project toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Rieju RR opknappen 1-4-2009 11:54 70%


Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

jan-dx11 21-10-2008 17:52 Print reply

Posts: 4931
bij mij?? ik reed lekker op mijn brommer achter een andere auto, niets aan de hand. Wij komen bij een kruising waar een tegemoedkomende auto linksaf wil slaan, die stopt netje om de auto die voor mij rijd voor te laten gaan, dus wij rijden door, maar opeens probeerd die auto tussen mij en mijn voorganger door te rijden, dus ik met een gangetje van ongeveer 70 in de zuikant van die auto, ik op de grond, poot bezeerd, komt een bus aan stopt netjes ehbo van een pasagier gekregen.

Komt er in eens een auto aan die niet afremd ofzo, die ehboster scheewen en springt aan de kant, brommer onder de auto, en nog rijd die geak door, gelukig beef de brommer hangen, en wedt ik dus opgeschoven.

Dikke paniek natuurlijk, maar ik had aleen wat schaafwonden.

Uiteindelijke schade: Frame krom, Voorvork krom, zadel beschadingd, 1 kap stuk, jas beschadingd, regenbroek versnipperd, spijkerbroek versnipperd, schoenen beschadingd en rugtas aan stront.


zelf aleen een zere knie, 6 weken gips
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
RM-sm 19-12-2008 16:07 Print reply

Posts: 3908
en rijd je drd nog een beetje?


we gaan binnenkort wel ff sprintje trekken ( als mooi weer is )
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Mikf 19-12-2008 18:42 Print reply

Posts: 1295
Hey man Rijd prima.. Binnenkort even Airsal 70cc proberen, kijken hoe dat rijd.

Heb jij je nieuwe cilinder al?
 
RM-sm 19-12-2008 19:21 Print reply

Posts: 3908
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Hey man Rijd prima.. Binnenkort even Airsal 70cc proberen, kijken hoe dat rijd.

Heb jij je nieuwe cilinder al?


heel nieuw blok aan het inrijden 177ceeceetjes
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
Mikf 19-12-2008 19:47 Print reply

Posts: 1295
Thats more like it Hoe rijd die nu tegenover je vorige blok, als je em nu ff open trekt?
 
Mikf 8-1-2009 9:29 Print reply

Posts: 1295
Jarig
 
Bart-Derbi 8-1-2009 9:45 Print reply

Posts: 6497
Feuliciteerd enzo.
Al een keer nieuwe pics vna de DRD?
 
Mikf 8-1-2009 10:51 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
Feuliciteerd enzo.
Al een keer nieuwe pics vna de DRD?


Thnx Binnenkort nieuwe foto's, eerst eens de laatste dingetjes doen.
 
Tombrom 8-1-2009 11:13 Print reply

Posts: 15925
rijd je nu met 70airsal?

direct laten afwerken die hap
 
Mikf 8-1-2009 11:29 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
rijd je nu met 70airsal?

direct laten afwerken die hap


Ja klopt. 70 airsal en Yasuni Cross..

Zit te denken om ff al die troep van me te verkopen (Airsal 70, Yasuni Cross, Metrakit Thrower, blokkie) en dan iets van een Polini 75CC en een Cross HM te kopen en dat ff te houden.
 
Tombrom 8-1-2009 11:42 Print reply

Posts: 15925
kan je doen
 
Mikf 8-1-2009 11:59 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
kan je doen


Kan ja.. weet alleen nog niet zeker.
 
Royal Club 8-1-2009 23:56 Print reply

Posts: 60390
Quote:
door Royal Club @ yamahaforum

was al bang dat mijn naam zou vallen...



hier een schema, zodat je kan zien waar je het moet zoeken, als je brommer raad doet op een bepaald toerental/gas handvat stand

laat je polini op 1.4mm voorontsteking staan, zoals in de handleiding staat. ga hier niet aan kutten, ik sta niet in voor de gevolgen.

goed, ik ga je nu vertellen hoe IK mijn brommer afstel, en zoals het altijd goed zal gaan.
ik ga dit maar 1keer neertikken, en ik verwacht ook dat je het eerst zelf gaat proberen.

goed je heb je brommer, sproeier 190mik zit erin.

kijk of je je brommer aan de praat krijgt.

probeer eerst je brommer stationair lopende te krijgen, mocht dit nou niet te doen zijn met de stationairschroef of luchtschroef, stel dan eerst vast wat de symptomen zijn;

verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. alleen willen lopen als je gas bijgeeft

je kan, voor voorlopig, je stationair gewoon ver indraaien

luchtschroef houden we aan op 2slagen uit.

goed. als het ook maar een beetje stationair wil lopen is het al goed

dan gaan we nu naar de hoofdsproeier

ten eerste is het wel de bedoeling dat je een heel assortiment aan sproeiers heb, dus niet 2 andere sproeiers hebben liggen maar gewoon 150 tot en met 300, ik noem maar wat

dan gaan we nu proberen te rijden.
ga niet gek doen door meteen volgas tegaan rijden ofzo, want dan zal je brommer in veel gevallen vastslaan of iets dergelijks, buiten dat om zal ik je ook keihard gaan uitlachen omdat het rete grappig is.

oke, verder met afstellen, zet je gasnaaldclip in het midden, en, in dit geval, sproeier 190
ga een rondje rijden, en luister naar wat je brommer doet, stottert ie heel hevig, valt ie makkelijk weg, etcetera.

je MAG in de powerband komen, maar zeker niet verder als de 4de versnelling tijdens de afstel periode.

oke, als het goed is heb je nu dus een rondje gereden, en ondervonden wat er aan de hand is.

de bedoeling voor nu is, om overal te rijk te hebben, dus overal stotteren, dan zit je in elk geval veilig voor warm/vastlopers
mocht je dus bovenin toeren, in zn 4 geen stotter waarnemen, monteer dan een grotere sproeier, tot dat deze een beetje gaat stotteren

laat de afstelling onder je powerband even voor wat het is, we focussen ons nu op bovenin.
als je gedaan heb wat hierboven staat, zou je brommer moeten stotteren bovenin, monteer, sproeiermaat voor sproeiermaat een kleinere sproeier
mocht je nou echt niet eens bovenin kunnen komen omdat het zo ernstig is, dan kan je bijvoorbeeld 5sproeiermaten kleiner gaan zitten.
wederom kijken of het nog te rijk loopt.
hiermee ga je aanklooien tot je brommer, als die warm gereden is uiteraard, net niet meer stottert bovenin, of echt net een beetje stottert.

volgende stap, alles voor je powerband afstellen

als het goed is, zou je gewoon voor de powerband last moeten hebben van stotteren, dit kan je o.a. stellen met je gasnaald stand, (deels ook met je hoofdsproeier, maar daar kom ik zo weer op)

als je je gasnaald clipje OMHOOG doet, ZAKT je naald, waardoor je een armer mengsel krijgt rond dat toerental, kwart gas tot 3/4 gas, zoals ook in het schema staat.

als je je naald laat zakken, is het verstandig om je luchtschroef ook iets in te draaien, omdat je minder mengsel heb, is er ook minder lucht nodig.
dit doe je tot je geen last meer heb van stotteren voor je powerband,

stel nou, je blijft maar last houden van stotteren, voor de powerband, en je naald staat al helemaal onderaan (clipje bovenaan dus) dan moet je een kleinere hoofdsproeier monteren. dit doe je wedereom sproeiermaat voor sproeiermaat
dit bedoelde ik dus dat je je 'midden toeren' afstelling ook kan beinvloeden met je hoofdsproeier

mocht je dan merken dat je bovenin weer last krijgt van te arm lopen, dan moet je opzoek naar een andere gasnaald, hiervoor verwijs ik door naar www.speed-parts.nl , moet je hun even mailen, je probleem voorleggen, en vragen of ze een andere naald voor je kunnen regelen. eventueel zou je dit ook kunnen doen bij een motorcross zaak.

en dan zijn we aangeland bij je stationair afstelling/ onderin afstelling

dit kan je stellen met stationair sproeier, en je stationairschroef

als je niet uit jezelf je stationair heb aangepast tijdens het afstellen, zal deze nogsteeds rete hoog lopen:P
draai je stationair schroef uit, en kijk of je brommer netjes blijft lopen.
, is dit niet het geval, dan zal het 9vd 10 keer het geval zijn dat ie even blijft lopen, en daarna uitvalt, dit duid meestal op een te kleine stationair sproeier, ook daarvoor verwijs ik je naar de jager, bestel, zo mogelijk een heel doosje. (kijk eerst welke maat sproeier er inzit!, deze zit meestal vlak naast je hoofdsproeier, en is lang en dun.)

ennuh, ja, eh, dat was het denk ik wel.
ik hoop dat je het begrepen heb, mocht ik ergens onduidelijk zijn quote dat stukje even, en zeg erbij wat je er niet aan begrijpt.

eventuele fouten voorbehouden, en ik ben NIET verantwoordelijk voor je eigen geklungel en of schade die daar op volgen.

aanvullingen zie ik ook wel graag

mocht je nou commentaar hebben op dit stuk, vind ik het best, maar onderbouw het dan.

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mikf 9-1-2009 0:02 Print reply

Posts: 1295
Damn ouwe :P Thnx
 
robinderbigpr 3-2-2009 23:32 Print reply
Posts: 116
hee man hoor jij ook bij de blauwe lampjes brigade
hee maar ik zit te twijfelen tussen DR70 en airsal 70
ik heb een malossi pijp dus die is middel toerig denk ik maar
hoe rijd die airsal 70 vergleken met dr is dat veel verschil?
en is airsal ook een beetje slijftvast?

MVG robin deelen
 
Mikf 3-2-2009 23:37 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinderbigpr
hee man hoor jij ook bij de blauwe lampjes brigade
hee maar ik zit te twijfelen tussen DR70 en airsal 70
ik heb een malossi pijp dus die is middel toerig denk ik maar
hoe rijd die airsal 70 vergleken met dr is dat veel verschil?
en is airsal ook een beetje slijftvast?

MVG robin deelen


Hey! Ja die lapjes zitten er niet meer in hoor

Maare DR70 is hele fijne cilinder, erg slijtvast en mooi veel kracht onderin. Maar verder niets bijzonders, echt geen snelle cilinder.

Airsal 70 heb ik ook gereden, dat was wel duidelijk merkbaar. Die airsal had veel meer kracht, maar was dan wel weer meer in toeren rijden. Daarnaast is de airsal slechter afgewerkt en veel vastloop gevoeliger. Dus het is maar net wat je wilt..
 
BSTS 5-2-2009 19:22 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Mwa het viel uiteindelijk wel mee, klein deukje in de velg en voorvork was ook niet helemaal recht meer, maar niet merkbaar met rijden.

Wel veel verzekeringsgeld gekregen En is zo de deur uit gegaan (Incl helm):
afbeelding

afbeelding

Wat is er met die van jou gebeurt?



Altijd nice he, zon lekkere 2e hands helm als je een brommer koopt
 
sprintjah
Mikf 5-2-2009 19:27 Print reply

Posts: 1295
Heerlijk! Lekkere laag gel erin

Haha nee had em eigenlijk nooit gedragen, paste de helm niet goed.
 
BSTS 25-2-2009 20:29 Print reply

Posts: 4241
2e hands helm vink vies
 
sprintjah
Mikf 25-2-2009 20:32 Print reply

Posts: 1295
Agreed Maar voor mij was het een makkelijke manier om er vanaf te komen.
 
TimoFuria 14-3-2009 22:32 Print reply

Posts: 183
eeej
toch nog een 80cc mhr genomen
alleen wel de replica zie ik waarom niet de echte?
die koplamp is echt van je derbi is echt wel vet
 
Mikf 14-3-2009 22:37 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
eeej
toch nog een 80cc mhr genomen
alleen wel de replica zie ik waarom niet de echte?
die koplamp is echt van je derbi is echt wel vet


Ja ik ben toch voor de MHR gegaan, hele fijne koppel cilinder. Binnenkort met 24mm, zal wel fijn rijden

Haha thnx.. Die koplamp van je mag der ook zeker zijn
 
TimoFuria 14-3-2009 22:50 Print reply

Posts: 183
ik zei het he
rijd veel fijner als die airsal toch?
 
Mikf 14-3-2009 22:54 Print reply

Posts: 1295
Haha ja overduidelijk! Dit rijd veel rustiger en kan ook echt snel zijn als het nodig is.
 
TimoFuria 14-3-2009 22:59 Print reply

Posts: 183
beter toch
hoehard rijd de jouwe op top(echte km/h) met welke vertanding?
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved