Hallo,
ik ben Bart, AKA Den Heerscher. In principe gek op alles wat wielen heeft en ronkt, maar allergisch voor scooters. Op t moment rijdt ik een
Kawasaki ar50. (klik voor foto's)
Ik heb nog een blauwe maandag een 70cc Honda MB gehad, maar die had geen kenteken dus deed ik m weer weg. Na zo'n ding half uit elkaar te hebben gehad en alle mogelijke frustraties (6V electra, OMG) te hebben beleefd was ik niet zo'n fan meer van het populaire japanse 4-bakkie. Nu dus hopen dat t met die Kawa beter gaat.
Na een week kawasaki te hebben gereden heb ik t gepresteerd een been te breken toen ik bij slecht weer te hard een blinde bocht doorreed, moest uitwijken voor een tegemoetkomend busje en uitgleed. klote vee rubbers. schade aan de kawa is gelukkig slechts uiterlijk, krater in de tank en tellerbakkie/koplampunit aan puin. ik was bijna dood. lag net niet met mn hoofd onder t achterwiel van dat busje. maar 8 weken later kon ik weer rijden, en dat gaat nu al geruime tijd best goed.
Het plan:
- ori 50 tjoenen (wordt n 70cc, GRT-tuned)
- Homoet eronder (check)
- 16mm Dellorto erop (wordt n 18mm)
- Ontsteking vervroegen (check, maar kan beter)
- Twin Air powerfilter ofzo (rawr, meer lawaai)
- HMR/2 erop passen
verder uiterlijk weer netjes maken, maar dat is nogal n opgaaf sinds het ongeluk. als iemand onderdelen te doneren heeft hoor ik t wel want t geld groeit me niet op de rug. motorisch wordt ie weer als nieuw: blok gereviseerd met alle lagers, veren en pakkingen vervangen, hard getunede cil erop met nieuwe zuiger en veren, die 18mm carb etc etc etc.
feauteaus! zie deze pagina
hier, omdat ik te lui ben alles opnieuw ergens up te loaden.