Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Pistonpower

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
16568
Loginnaam Pistonpower
Volledige naam Coen
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Haarlemmermeer  
Telefoonnummer
Leeftijd 37 jaar
E-mail adres Verborgen
Messenger adres
Registratiedatum 7-3-2008
Aantal posts 7 Zoek userposts
Profile hits 2800

Hallo allemaal, heb me hier aangemeld na een tip van Joost aka koekie.
Ik pruts aan vanalles zolang er maar een motor aan zit of is.

Meer info volgt.

Zie me site met de meeste projecten: http://www.stationairemotor.nl/

Groeten,

Coen


  4 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Gilera GSM Ja Nee
Overig Overig Hulpmotor Ja Nee
Bromfiets Zundapp Algemeen Ja Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Ja Nee

  Pistonpower heeft 0 projecten toegevoegd.
Pistonpower heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Tombrom 7-3-2008 12:48 Print reply

Posts: 15925
hallo, welkom op brommerforum
 
Knipperlicht 7-3-2008 12:54 Print reply

Posts: 1833
Welkom op bf
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
WiTo Tuning 7-3-2008 13:01 Print reply
Posts: 68
hallo
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-3-2008 13:19 Print reply

Posts: 10835
wat is een raak-mis regeling?
heb het filmpje gezien maar is me niet duidelijk hoe het werkt...
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ikkejw 7-3-2008 13:22 Print reply

Posts: 9886
welkom, toffe blokken heb je daar

ik heb hier een bernard w19a staan, kan er alleen geen kop moeren voor krijgen die zijn allemaal dol gedraaid
 
Preserve nature - Always wear a helmet
kees_tsx 7-3-2008 13:35 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
wat is een raak-mis regeling?
heb het filmpje gezien maar is me niet duidelijk hoe het werkt...


Jah ik wil ook wel weten wat het nou is, het is net of hij elke keer na de klap harder loopt en dan afneemt.
 
koekie - Administrator 7-3-2008 13:36 Print reply

Posts: 12588
Yo Coenstra, tof dat je er bent

En voor de mensen die op de HM2K7 waren, kennen hem misschien wel van deze mooie schuurvondst!



Dit bericht is gewijzigd door koekie op 7-3-2008 om 13:44 uur.
 
Haaks de hoek om!
Henk-88 7-3-2008 18:07 Print reply

Posts: 26703
Welkom Coen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Pistonpower 18-3-2008 22:31 Print reply

Posts: 7
Hallo allemaal, wat een warm welkom!

Ik zal eerst de raak-mis regeling uitleggen.

Alle motoren die iets aan moeten drijven, (geen auto, boot, brommer) worden door middel van een regelateur op toeren gehouden zodat als de motor belast wordt het gas een stuk verder opengaat zodat de motor niet afslaat.

In de motoren van het bouwjaar voor 1930 werkt dit anders (toen hadden ze dat simpele mechanisme nog niet bedacht:P)

Bij een raakmis motor werkt het zo: (stel de motor draait 300 toeren)
Als de motor niet belast wordt, staat de uitlaatklep continu open, totdat het toerental zakt naar bijvoorbeeld 270 toeren dan zorgt een mechanisme ervoor dat de uitlaat klep dichtgaat, de motor compressie opbouwt en zo zijn verbrandingslag maakt. Na die ene verbrandingsslag draait de motor 350 rpm en blijft de uitlaatklep weer open staan totdat hij weer gezakt is tot de 270 rpm.
Ik heb het weleens geteld en in principe wordt het dan ineens een 16-takt motor :P

@ikkejw:
Bernard W19A ja die ken ik wel, zijn ook leuke torretjes de kopbouten zijn M7 zeker? Rare maat is moeilijk aan te komen, maar geloof dat ze ook een een zundapp 517 kop zitten.
 
Vroeger toen de kratten bier nog van hout waren en je door moest zuipen om de kachel op te stoken.
vroembroem 18-3-2008 23:39 Print reply
Posts: 617
haha schitterend systeem man
16 takt echt geweldig
 
ikkejw 18-3-2008 23:47 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpower
@ikkejw:
Bernard W19A ja die ken ik wel, zijn ook leuke torretjes de kopbouten zijn M7 zeker? Rare maat is moeilijk aan te komen, maar geloof dat ze ook een een zundapp 517 kop zitten.



M9 is het, ben bij een aantal zaken geweest maar ze hadden niks

echt alle moertjes en boutjes zijn metrisch maar dan net de kop weer niet


en die zundapp bouten zullen ook wel nergens meer te krijgen zijn ofwel?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
koekie - Administrator 20-3-2008 17:10 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



M9 is het, ben bij een aantal zaken geweest maar ze hadden niks

echt alle moertjes en boutjes zijn metrisch maar dan net de kop weer niet


en die zundapp bouten zullen ook wel nergens meer te krijgen zijn ofwel?


Mja voor zundapp ist wel te krijgen
 
Haaks de hoek om!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2008 17:16 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpower
Hallo allemaal, wat een warm welkom!

Ik zal eerst de raak-mis regeling uitleggen.

Alle motoren die iets aan moeten drijven, (geen auto, boot, brommer) worden door middel van een regelateur op toeren gehouden zodat als de motor belast wordt het gas een stuk verder opengaat zodat de motor niet afslaat.

In de motoren van het bouwjaar voor 1930 werkt dit anders (toen hadden ze dat simpele mechanisme nog niet bedacht:P)

Bij een raakmis motor werkt het zo: (stel de motor draait 300 toeren)
Als de motor niet belast wordt, staat de uitlaatklep continu open, totdat het toerental zakt naar bijvoorbeeld 270 toeren dan zorgt een mechanisme ervoor dat de uitlaat klep dichtgaat, de motor compressie opbouwt en zo zijn verbrandingslag maakt. Na die ene verbrandingsslag draait de motor 350 rpm en blijft de uitlaatklep weer open staan totdat hij weer gezakt is tot de 270 rpm.
Ik heb het weleens geteld en in principe wordt het dan ineens een 16-takt motor :P

@ikkejw:
Bernard W19A ja die ken ik wel, zijn ook leuke torretjes de kopbouten zijn M7 zeker? Rare maat is moeilijk aan te komen, maar geloof dat ze ook een een zundapp 517 kop zitten.


ik snap het principe nu wel, heb je ook een plaatje of schema of foto van hoe dat machanisme dan in elkaar zit?
Oftewel hoe de uitlaatklep dichtgezet wordt.

die regelateur waar jij het over hebt die ken ik wel. dat is met 2 van die bolletjes he? bij ons in het drop staat ooit een stoommachine die dat heeft

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



M9 is het, ben bij een aantal zaken geweest maar ze hadden niks

echt alle moertjes en boutjes zijn metrisch maar dan net de kop weer niet


en die zundapp bouten zullen ook wel nergens meer te krijgen zijn ofwel?


je zegt dat het M9 is, dan is het dus ook metrisch? daar staat die m tenminste voor...

M7 is gewoon te krijgen in alle (veel) soorten en maten. evenals tappen en snijijzers daarvoor.
Of M9 bestaat dat durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ik denk het wel.
Kun je dan op de tapeinden van je kop geen m9 snijden en er dan m9 moertjes op doen?

edit:
M9 bestaat dus gewoon:
http://www.viba.nl/p...talog.php?id=1120120
heeft een standaard spoed van 1,25

dan is het dus ook te krijgen bij de betere groothandel.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-3-2008 om 17:19 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ikkejw 20-3-2008 17:19 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ik snap het principe nu wel, heb je ook een plaatje of schema of foto van hoe dat machanisme dan in elkaar zit?
Oftewel hoe de uitlaatklep dichtgezet wordt.

die regelateur waar jij het over hebt die ken ik wel. dat is met 2 van die bolletjes he? bij ons in het drop staat ooit een stoommachine die dat heeft

[...]


je zegt dat het M9 is, dan is het dus ook metrisch? daar staat die m tenminste voor...

M7 is gewoon te krijgen in alle (veel) soorten en maten. evenals tappen en snijijzers daarvoor.
Of M9 bestaat dat durf ik eigenlijk niet te zeggen maar ik denk het wel.
Kun je dan op de tapeinden van je kop geen m9 snijden en er dan m9 moertjes op doen?




M9 bestaat niet

en ik noem het wel M9 maar eigenlijk is het gewoon net niet M10, en ook niet M8
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2008 17:20 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



M9 bestaat niet

en ik noem het wel M9 maar eigenlijk is het gewoon net niet M10, en ook niet M8


zie mijn edit, M9 bestaat wel degelijk.
wat is de buitendiameter van je draadeinden dan?
als het meer dan 9mm is maar minder dan 10 dan kun je er evengoed nog wel M9 op snijden.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Sypie_Honda 20-3-2008 17:22 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Yo Coenstra, tof dat je er bent

En voor de mensen die op de HM2K7 waren, kennen hem misschien wel van deze mooie schuurvondst!

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 7-3-2008 om 13:44 uur.


dik ruige schuuvondst, gewoon zo mee gaan rijden, niet opknappen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 20-3-2008 17:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


zie mijn edit, M9 bestaat wel degelijk.
wat is de buitendiameter van je draadeinden dan?
als het meer dan 9mm is maar minder dan 10 dan kun je er evengoed nog wel M9 op snijden.



ik zat er aan te denken om alle draad eraf te slijpen en M8 erop te tappen, zou dat niet werken?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2008 17:28 Print reply

Posts: 10835
krijg je nooit rond met de slijptol dus gaat draad snijden ook niet lukken vrees ik.
als je uitwendige draad wil maken moet je snijden, anders tappen.

Hoe zit het zooitje precies in elkaar trouwens? kun je de tapeinden er niet uit halen ofzo?
Op een draaibank is er wel wat moois van te maken.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RXBaz 20-3-2008 17:30 Print reply

Posts: 1879
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



M9 is het, ben bij een aantal zaken geweest maar ze hadden niks

echt alle moertjes en boutjes zijn metrisch maar dan net de kop weer niet


en die zundapp bouten zullen ook wel nergens meer te krijgen zijn ofwel?


probeer eens oosterse autozaken, daihatsu nissan hyundai etc. (niet mitsubitshu honda )

die hebben nogal eens m7 en m9 bouten. ik had ook een keer m7 boutjes nodig met speciaal draad, daar had ik ze gevonden. m9 met ook superfijn draad ook. zowel moeren als tapeinden.
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Pistonpower 20-3-2008 18:16 Print reply

Posts: 7
Jozeff woon jij in de buurt van Groenlo/ Beltrum op brommervakantie ben ik daar ook een stoommachine op een dorpspleintje tegengekomen?
Was toen in die buurt met een brommervakantie 2 jaar geleden.

Ik zal even kijken, ik heb nog een kennis met een W19 misschien dat ik kan kijken wat voor draad het is.

Maar het lijkt mij ook het handigst om de tapeindjes even naar 8mm af te draaien en dan met een snijplaat m8 op te snijden, moet wel lukken

Ik zal is kijken of ik van het raakmis mechanisme een foto kan maken!

M9 moeren bij de oosterse autozaken, kijk dat wet ik dan ook weer altijd handig!
 
Vroeger toen de kratten bier nog van hout waren en je door moest zuipen om de kachel op te stoken.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2008 18:18 Print reply

Posts: 10835
nee ik woon niet in Groenlo, ook niet in de buurt.

maar die stoommachine kan best op meerdere evenementen staan. als ik me niet vergis is die van een duitser.

ik wacht de foto's wel af, vind het iig wel interessant
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
koekie - Administrator 20-3-2008 18:20 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
nee ik woon niet in Groenlo, ook niet in de buurt.

maar die stoommachine kan best op meerdere evenementen staan. als ik me niet vergis is die van een duitser.

ik wacht de foto's wel af, vind het iig wel interessant


wat hij bedoelt is een vast opgestelde stoommachine! die stond in beltrum in een hokje met glazen muren..

Zal ff kijken of ik er een foto van kan vinden btw..
 
Haaks de hoek om!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-3-2008 18:22 Print reply

Posts: 10835
nee dan is het niet dezelfde
ik zoek even een foto van degene die ik bedoel

deze bedoel ik:
http://www.vcdekrum.nl/images/
images_2005/demo-dagen_2005/
overdag_2005/foto's%20overdag%202005-3_big.jpg

deze is van een buurman van ons, een scheepsmotor met generator op een aanhanger:
http://www.vcdekrum.nl/images/
images_2005/demo-dagen_2005/
overdag_2005/foto's%20overdag%202005-24_big.jpg

en deze ook, maar weet ik niet zeker:
http://www.vcdekrum.nl/images/
images_2005/demo-dagen_2005/
overdag_2005/foto's%20overdag%202005-30_big.jpg


plaatjes lukt niet, dan maar links

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-3-2008 om 18:29 uur.

hmm dat krijg ik ook al niet voor elkaar, dan moet je ze maar kopeƫren in adresbalk.


Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-3-2008 om 18:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Jozeff op 20-3-2008 om 18:31 uur.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved