Kaio 70cc LC cilinder Honda MTX-sh / NSR
Deze heb ik getest op mijn MTX-sh.
Deze cilinder kost 70euro en dat is de cilinder naar mijn ervaring zeker waard!
De 70kaio is vrij onbekend, dit is een gietijzeren cilinder. sommigen beweren dat hij een nikasil wand heeft, maar mijn kaio heeft zeker weten een gietijzeren wand.
De cilinder rijd met 16-18 mm keihin carb(maakt niet uit qua top), 50cc cilinderkop, 50proma uitlaat boven langs) ong 90km/h @ 9500rpm
Het is een laagtoerige cilinder. zijn powerband begint bij de 7000rpm ong en eindigd op de 9000-9500rpm
De cilinder kan ik maximaal doortrekken tot 10.5k en dan houd het echt op.
De cilinder trekt goed op. heeft een brede powerband en veel kracht wel. hij heeft geem dipjes tijdens het rijden. (dit ligt ook meer aan het afstellen)
De afwerking van cilinder: de poorten zijn erg mooi afgewerkt. niet brokkelig of uitschieters. erg mooie cilinder. alleen de poorten zijn nog wel wat scherp. dus het is wel aan te raden om de randen van de poorten even iets bij te schuren zodat ze iets minder scherp zijn. dit zodat het allemaal iets minder hard slijt.
De cilinder is volgens mij niet zo snel als de malossie, maar deze zal zeker in optrekken de malossie aardig kunnen bijbenen.
als je dus voor snelheid wilt gaan zou ik dus ff doorsparen voor een malossie oid.
maar zoek je een niet al te dure cilinder die toch goed presteerd en lekker optrekt, dan is dit een goede keus
Conclusie: de cilinders is van gietijzer, dit is iets minder. maar als ik kijk naar de prestaties en de prijs (70euro) is het die 70euro meer dan waard en ben dan ook dik tevreden.
hierbij moet ik overgens wel zeggen dan bij vdhparts de cilinder 70euro kost en bij 50cc.nl 110euro dacht ik.
Op een NSR zal die wel de 100km/h tot harder kunnen halen. Maar dit hangt af van veel factoren
Dit is overgens met 4bak getest.
|