Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van farmer tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
15893
Loginnaam farmer tuning
Volledige naam jurriaan de graaf
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats abcoude  
Telefoonnummer
Leeftijd 33 jaar
E-mail adres jurriaan91 at msn dot com
Messenger adres
Registratiedatum 3-12-2007
Aantal posts 703 Zoek userposts
Profile hits 5249

toch maar is me prof opleuken.
ik ben dus jurriaan de graaf ook wel farmer tuning.
ik rij brommercross tenminste wil ik gaan doen. vorder redelijk me me brom ze debuut rijdt hij op texel. veder sleutel ik graag aan motoren hobby er daarom ook wat extra bij.

http://nl.youtube.com/watch?v=aim34XMLcLA
ff crossen in het land

me boekert


actie

jeeah

muhahah

beetje dichtbij

wat geschreven voor een topic dus ook maar hier neer geknalt.

CARTER TUNING:
Carters worden gegoten en cil ook. Nou komen er bij gieten naden van de mal maar die worden niet weggewerkt. Dus die kan of mag je zelf weg halen. Nou kan je hem ook nog flowen dat is de randen waar de gassen langs moeten scherp maken. En enige obstakels weg halen. Kijk wel of het belangrijke onerdelen zijn.

SPOELERS: VOET VAN DE CIL

Dus bij de voet van de cil gaat je kanaal van je carter over in 2 kanalen in je cil die spijl die ertussen zit moet je heel scherp maken. Zodat het sneller splitst. Ook kan je spoelkanalen vergroten voor meer spoeling zodat alles sneller in je cil is. (heb het nu nog steeds over de onderste kanalen) De voorste dus naar de uitlaat toe uit me hoofd. Maak je groter als de achterste. Dit komt door de speciale flow in je cil behoud daarom ook de vrom die ie nu heeft. Ook de rand aan de boring kant maak je mooi scherp ook weer voor een snellere verplaatsing van de gassen.

De meningen zijn verdeeld over polijsten of ruw. Ik zelf met mijn ervaring zeg de midden weg dus niet ruw en niet te glad. Door naar de uitlaat poort. Zoals ik al gezegt heb zijn er een paar lei draden als je nog geen ervaring hebt.

GEGEVENS MAX MATEN:

Max hoogte is ong : 200 graden leg zo uit hoe je dat meet.
Max breedte is ong : 70% van de boring van de cil.
Als je een w of vlinder of ovaal met fluisters hebt laat een minimale Spijl van 3mm staan. anders brandt ie gewoon weg door de hitte van het Verbrandings proces.

SPOELERS
Je spoelers zijn speciaal geflowed , je kunt ze lichtelijk bewerken door middel van verhogen , hier voor is ook een max van 130graden , maar deze hoogte word ook bepaald door de hoogte van je uitlaadpoort , meestal zijn de spoelers zo'n 60 graden lager
dan de uitlaatpoort .


CILINDERKOP

SQUISHE

Je squishe is de ruimte tussen squishe-band en je zuiger , deze squishe hoort bij een 50/70cc zo'n 0,6mm te zijn , dan is ie goed afgesteld , en bij een 100cc zo'n 0,9mm .

SQUISHE BAND

De Squishe band is de de rand die zorgt dat je brandstof mengsel in je verbandings tot ontploffing komt , en zo doende in een geconcentreerdere ruimte .

Met je squishe band kan je ook veel van je vermogen bepalen , hoe grotere squishe band ( max 68% ) hoe meer koppel je zult krijgen , en hoe grotere squishe ( min 15% ) hoe hoger je vermogen zult liggen .

Verbrandings kamer

In je verbrandings kamer komt je mengsel tot ontploffing , deze inhoud bepaald de compressie ( lees verder .

Compressie

Door de inhoud van je verbrandingskamer aan te passen kan je je compressie aanpassen , dit doe je niet 1, 2, 3 , hier voor moet je je inhoud echt aanpassen door een nieuwe verbrandings kamer te ( laten ) maken door bijv. bij een 70cc een 50cc ciliderkop uitdraaien ( denk dan ook aan je squishe band )

Normaal staat je compressie zo'n 1:13 ( 13cc gecomprimeerdt in 1cc )

Bij racer's gaan de verhoudingen tot zo'n 1:15 ( ga je hoger moet je echt wel verstand van zaken hebben!!)

Maak na het tunen altijd alles goed schoon, niet met water maar met benzine/terpentine. Als er nog metaalsplinters in je cilinder/carter zitten en je gaat rijden met 13000 tpm zal je zuiger dat niet al te lekker vinden met al dat vuil. Ook je lagers zullen er niet al te blij mee zijn. Dus maak alles altijd goed schoon, dat scheelt een hoop onkosten.

copyright farmer tuning nee grapie :P

zo goed mensen begrijpen wij het.
had zoveel moeite gedaan om het te tike dus hier maar ook poste

  6 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Overig Zelfbouw Kart Ja Nee
Bromfiets Yamaha TZR Nee Nee
Motor Vespa PX Ja Nee
Bromfiets Derbi Senda R Extreme 2002 Ja Ja
Bromfiets Honda NSR-I Ja Nee
Bromfiets Zelfbouw Overig Ja Ja

  farmer tuning heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
kart bouwen voor eind examen 17-12-2007 14:25 60%
honda nsr opknappen of cafe racer 11-3-2008 11:47 30%
brommer cross gilera 13-3-2008 10:17 85%


Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

farmer tuning 26-5-2008 18:42 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buchel rijder
wat een beunhaas anders zet je even je vliegwiel kapje erop moet zkkr stuk ofzo.


wrrm wat gaat er stuk dan heb een dicht vliegwiel vriend. gebeurd niks hoor hij loopt er niet meer of minder om het zit er inmiddels ook alweer om maar evengoed. de derbi en alle zooi mag weg voor 900,-- pm mij of mail mij voor foto's
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
buchel rijder 22-6-2008 21:21 Print reply
Posts: 5
he purrie ik weet wel beter hoor:P

maar veel plezier in barca en ik spreek je wel weer

later mitchel



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
[...]


wrrm wat gaat er stuk dan heb een dicht vliegwiel vriend. gebeurd niks hoor hij loopt er niet meer of minder om het zit er inmiddels ook alweer om maar evengoed. de derbi en alle zooi mag weg voor 900,-- pm mij of mail mij voor foto's


 
Pim DTR 26-1-2009 20:39 Print reply

Posts: 188
Heey Jur!!!
Weer beter?? Best lijp die smt!
Ik zie je zaterdag ofzo wel weer!
 
Een echte man, kickt zijn brommer an.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved