goedendag
ben nu 18 jaar oud
brommers zijn niet mijn nummer 1 interese meer
werk nu als automonteur en in vrije tijd werk ik aan motors en honda brommers
eventueel oowk blok revies
zow nu en dan spam ik brommerforum nog wel eens vol
en houw soort van gebeurtenis boek bij over mijn nsr
ma ben de vrage van mijn brommer start niet een beetje beu
dus heel simpel rijd ie niet vonkt hij ? krijgt hij benzine ? in een van de gevale neej zoek het eerst ff op wil je
ik ken honda brommer redelijk uit het hooftje dus heb je ooit vrage kun je me mailen
groeten flip
De speeltjes die ik ooit bestuurd heb:
honda`s
honda ns1 met 110cc in 1 woord pornografie
Honda nsr 70cc rotmans blauw
Honda nsr 70cc superspint
Honda nsr 70cc (overgespoten Ten Cate ding)
Honda nsr tiger 80cc (mijn brommer)
Honda mbx 80 rotmans (mijn nsr was kapot of 4x 18km(2maal heen en terrug) fietsen of ff bellen voor onverzekerde brommer )
Honda mtx sh 50
honda mtx sh 70 (zeer crapie afgesteld)
Honda mtx sh 80
Honda mtx sh-r2 (aka 80cc origineel alles HEEL breed enz )
Honda mtx 125 (in 1 woord te besrchrijven p0rn0grafie )
honda mtx 123 r2h ( trok NOG harder dan 125 mtx)
Honda XR 600 R alternatief vervoer voor brommer van 1 na 2 lekker op 1 wieltje rijdah
honda cr250 (dat was ehct wel de beste gasreactie die ik ooit gevoeld heb wilt btw oowk alleen ma op 1 wiel zelfrs in 3 nog en toen was de weg wel beetje op zegma)
honda tlr 200 (20 jaar stilgestaan schoonmaakbeurtje + boegy en gelijk starte en rijden)
honda xr400R uit 97 shit dat trekt harder als mijn 600 en makelijker opt ahcterwiel
niet honda
rieju mrx 50 pro (ff internet) (gvd 12 keer moeten schakelen voordat ik bij me 6 was, lkkre blokjes hoor die minarely dingen )
aprilia rs ( ik zat WAT EEN KLOTE BROMMER als je geen klein italiaaans manetje bent)
aprilia rs 06 ofzow gaat er op vooruit ma mijn rug dee wel gelijk pijn
yamaha tzr (wat is dat ding groot en log en voelt gewoon zwaar remmen reageere nogal snel)
en staan stil in de regen xD terwijl mijn nsrtje op 1 wiel kan wegvlammen
suzuki savage (motor die tijdje stil had gestaan carb schoon nieuwe accu nieuwe boegi en gasse)
ktm 600 oude type lc04 groen met wit (vooruit tank is beetje geel) rijd wel leuk trekt wel aardig majah binne 40km ging het mtx verschinseltjes geven en donderde die uit mekaar
4uuren sleutele later was het weer in orde
kawasaky nogwat lesmotor mijn brommer gaat zowat sneller
foto`s van mijn nsr-tiger met uitzicht op yrseke
66.000km hier was mijn blok stervende 150km later stierf die:( zit intuzen aan 67.000km maak er ma 69.000 van)
mijn histery boek of nsr (sinds ik beslooten heb dat bij te houwen oowk al heb ik ZEER wienig broblemen gehad voor deze datums alleen met zuiger 1 keer die was toen beetje oud ) voor de rest het standaart gedoe boegy, uitlaatjes verwisele, banden, wielagers, keting+tandwielen, remblokken, van die kleine rot dingen
datum onbekend ergenst rond ..-10-08
blok was overlede
-gebruikte aardig wat blok olie
-zuiger was rot
-kopeling slipte aardig
-schakelas stuk (tandes ware weg)
-en blijkbaar 2de versneling in plaats van 16 nog ma 15 tandjes
( DUS NIET MET EEN 16 voortandwiel op ene nsr rijden want als die (je ketting) een fout knikje maakt slaat ie je vliegwielkapje stuk en een versniling aan gort blijkbaar majah als je me niet gelooft lekker blijve doen he)
dus toen is er voor 300 a 400ieuw spul ingegaan
zuiger, kopelingsplaten, lagers, schakelas,2de versneling (keringen+pakingen uiteraard)
05-02-09 00:15
ogeveer 2 weeken gelee was ik onderweg na mijn werk en toen dee brommer ineens bluuh en zakte in toeren (zuigerveren verrot voelde ik gelijk)
dusjah ff in toeren gehoude en na mijn werk gere (was 1km verderop )
nouwjah sondags gelijk zuiger besteld
bleek big end verrot te zijn dusja
dat werd ALWEER een blok splitsing
en omdat ik nu al 1,5 week op onderdelen wacht
besteld: pakingen, lagers, zuiger, keringen, nieuwe krukas,
plannen: cilinder wat ophoogen door meerdere voetpakingen te gebruiken dan liggen je spoelpoorte iets hooger dus hoopelijk meer brandstof in mijn cilinder en dan de kop wat verder af vlakken en dan is de copresy oowk nog beetje redelijk hoop ik (dit zag ik bij een honda cr250 oowk dus gaan we oowk ma eens probeeren)
had iki mijn krukas binnen paste dezen niet
ff contact met vdh parts en ze hebben netjes geregeld dat mijnus plus dege die niet paste op de post kon en dan werd mijnus gereviseerd met een PROXX drijfstang
28/02/09
krukas binnen
maar ik was eerst bezig met een honda cbx 750 rijdent te krijgen dusjah dinsdag gaat mijn blok in mekaar en waneer ik klaar ben ziek wel weer en waneer er geupdate word oowk wel
06-03-09
een snipermidag genomen zodat ik mijn nsr rijdent kon krijgen
ma alles wat er gebeurt is is een gat in een zuiger maken (best lastig overigens)
en een wiel overzetten (achterrem zat vol met zout en roest)
dus alles uit mekaar gehaalt opgeschuurt dik int vet gezet en in mekaar
heb nu 2 voetpakingen ma had er denk ik oowk wel 3 kunne gebruiken ma ff kijke wat die doet met 2
07-03-09
12-05-09
blok staat in mekaar met 2 voetpakinge en gat in zuiger
trekt lekker door en rijd makelijk 105
nsr staat ver over de 72,000km
heb zelfs een keer een trein richting goes (voor kappele ingehaalt)
brommer is intusentijd opzij gezet en heb een TOYOTA MR2
en dit word nu een levensproject denk ik met opknappe :P
----
verdere updates volgen