Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Dylan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
15104
Loginnaam Dylan
Volledige naam Dylan Klumper
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats Eefde  
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  1 voertuig gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Peugeot Speedfight Ja Nee

  Dylan heeft 0 projecten toegevoegd.
Dylan heeft nog geen projecten toegevoegd.


Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

- Kevin - 20-2-2009 19:58 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
dingen hebben inderdaad giga koppel, nadeel is dat als ze een bocht tegenkomen de gemiddelde auto er geen spaan van heel laat


Leuk voor een dragstrip, verder niet echt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan
hoevveel pk op hoeveel liter? 440 is een 7.2 Bigblock, met ongeveer 300 pk. in verhouding niet veel zul je zeggen, maar je wil niet achter hem staan voor het stoplicht, want dan krijg je het rubber tegen je voorruit als tie zijn best doet


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan
weegt? 2047 kilo


300 pk op 2047 kilo, dat is maar liefst 0.14 pk per kilo.

Over dat rubber maak ik me niet veel zorgen, denk dat mijn R6R hem wel voor blijft bij een sprintje .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 19:59 uur.
 
Dylan 20-2-2009 20:01 Print reply

Posts: 136
op een strip is het idd ook mooi, je ziet er ook bijna alleen maar amerikanen, door de motoren. en ik zou het er niet op wagen als ik jou was, de charger doet er 6,5 seconden over, dan zit ie op 60 mph. maar de firebird doet er ongeveer 8 seconden over, dus je zal er best wat auto's uitrijden, dat geloof ik.
 
Dylan 20-2-2009 20:01 Print reply

Posts: 136
en wat maakt het eigenlijk uit hoeveel pk die heeft per kilo? merk je niet als je erin zit hoor
 
Bennix 20-2-2009 20:03 Print reply

Posts: 667
des te meer kilo per pk des te meer weerstand de auto heeft om weg te rijden
 
- Kevin - 20-2-2009 20:06 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan
op een strip is het idd ook mooi, je ziet er ook bijna alleen maar amerikanen, door de motoren. en ik zou het er niet op wagen als ik jou was, de charger doet er 6,5 seconden over, dan zit ie op 60 mph. maar de firebird doet er ongeveer 8 seconden over, dus je zal er best wat auto's uitrijden, dat geloof ik.


Ik zit echt wel sneller dan in 6.5 seconden op de 100 km/h hoor . Het enige waar ik tijd mee verlies, is met het schakelen.

Mijn motor heeft overigens 0.80 pk per kilo.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 20:06 uur.
 
Dylan 20-2-2009 20:06 Print reply

Posts: 136
dat klopt niet helemaal. sommige auto's zijn gemaakt voor prestaties, en hebben minder pk nodig om sneller te kunnen rijden, en sommigen zijn voor bijvoorbeeld het trekken gemaakt, en hebben dus meer pk, maar gaan langzamer, voorbeeldje, de charger heeft 300 pk, weegt 2 ton, onze suburban heeft een grotere motor, 7.4, 325 pk, maar doet er 10 seconden over om naar de 100 tegaan, alleen als je er een aanhanger achterhangt bij beide, is de sub sneller dan de charger.
 
Dylan 20-2-2009 20:07 Print reply

Posts: 136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ik zit echt wel sneller dan in 6.5 seconden op de 100 km/h hoor . Het enige waar ik tijd mee verlies, is met het schakelen.

Mijn motor heeft overigens 0.80 pk per kilo.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 20:06 uur.



alleen kom je ook verder? denk dat de top van jouwe iets lager ligt als die van de auto... tenzij je een sprintje wil doen van 100 meter ofzo.
 
-simon- 20-2-2009 20:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ik zit echt wel sneller dan in 6.5 seconden op de 100 km/h hoor . Het enige waar ik tijd mee verlies, is met het schakelen.

Mijn motor heeft overigens 0.80 pk per kilo.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 20:06 uur.


moet je al schakelen voor de 100 dan?


@dylan: wat is de top van zoon amerikaan?
hij haalt de 200 makkelijk denk. en een eind erover ook nog wel wss.

in zijn voertuig gegevens staat 275 dat gaan een amerikaan lang niet halen denk.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 20-2-2009 om 20:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 20-2-2009 om 20:12 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
supermotaaah 20-2-2009 20:08 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ik zit echt wel sneller dan in 6.5 seconden op de 100 km/h hoor .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 20:06 uur.


hoe snel dan?
 
:|
Dylan 20-2-2009 20:10 Print reply

Posts: 136
tenzij je het idd over een motor hebt, dat had ik niet door. dacht dat je het over een schakelbrommer had.
 
- Kevin - 20-2-2009 20:12 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan
alleen kom je ook verder? denk dat de top van jouwe iets lager ligt als die van de auto... tenzij je een sprintje wil doen van 100 meter ofzo.


Top ligt rond de 300 km/h .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
moet je al schakelen voor de 100 dan?

126 km/h max in de eerste versnelling .

@dylan: wat is de top van zoon amerikaan?
hij haalt de 200 makkelijk denk. en een eind erover ook nog wel wss.

Dit bericht is gewijzigd door -simon- op 20-2-2009 om 20:09 uur.


Doe er nog maar wat kilometers bij hoor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
hoe snel dan?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dylan
tenzij je het idd over een motor hebt, dat had ik niet door. dacht dat je het over een schakelbrommer had.


Hahah nou nee:



Knappe brommer die 0.80 pk per kilo heeft trouwens
 
Dylan 20-2-2009 20:12 Print reply

Posts: 136
top is moeilijk te zeggen, we zijn er nog niet achter gekomen, blok wat in de firebird ligt is origineel nog, een 7.5 liter, (al redelijk exclusief trouwens) denk dat die neit zo veel zin meer heeft om de 200 te halen, maar de charger, is het blok, 7.2 helemaal gereviseerd en nieuwe goodies erop enzo, die gaat er wel over heen.
 
Dylan 20-2-2009 20:14 Print reply

Posts: 136
je hebt gelijk had niet door dat je het over een motor had, totdat ik zag dat ie 0.8pk/kg had maar een yamaha r6 is idd een fokking snelle motort, heb er genoeg over gehoord !! Die is zeker hot
 
supermotaaah 20-2-2009 20:16 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Top ligt rond de 300 km/h .

[...]


van je r6?
 
:|
- Kevin - 20-2-2009 20:18 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Top ligt rond de 300 km/h .

van je r6?


Nee, van mijn MT8.
 
supermotaaah 20-2-2009 20:40 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]

van je r6?


Nee, van mijn MT8.


flikker toch op man. een gsxr1000 haalt dat net
nu ik youtube bekijk, verander ik toch van gedacht. Dacht dat die dinge 'maar' 275 gingen ofzo

Dit bericht is gewijzigd door supermotaaah op 20-2-2009 om 20:44 uur.
 
:|
- Kevin - 20-2-2009 20:51 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
flikker toch op man. een gsxr1000 haalt dat net
nu ik youtube bekijk, verander ik toch van gedacht. Dacht dat die dinge 'maar' 275 gingen ofzo

Dit bericht is gewijzigd door supermotaaah op 20-2-2009 om 20:44 uur.


Ik heb bij de voertuiggevens express 275 km/h neergezet, omdat ik weet dat ze de 275 echte km/h wel haalt. De echte top ligt tussen de 275 km/h en de 300 km/h.

Ik heb in Duitsland 294 km/h op de digi teller zien staan, maar die zijn ook niet 100 % correct.
 
supermotaaah 20-2-2009 20:52 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ik heb bij de voertuiggevens express 275 km/h neergezet, omdat ik weet dat ze de 275 echte km/h wel haalt. De echte top ligt tussen de 275 km/h en de 300 km/h.

Ik heb in Duitsland 294 km/h op de digi teller zien staan, maar die zijn ook niet 100 % correct.


mja my bad.

maar is het niet zo dat in nederland de motoren zijn begrensd op 299 km/u?
 
:|
- Kevin - 20-2-2009 20:53 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
mja my bad.

maar is het niet zo dat in nederland de motoren zijn begrensd op 299 km/u?




Het is nog geen 1 april hoor.
 
supermotaaah 20-2-2009 21:19 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]




Het is nog geen 1 april hoor.


Wikipedia:

Ten tijde van de introductie deed ook de politiek van zich spreken. Er was zelfs even sprake van dat deze motorfiets in Nederland niet verkocht mocht gaan worden. Na introductie realiseerde de belangrijkste Japanse motorfabrikanten dat de wedloop van Pk's en snelheid nooit zou eindigen en alleen maar zou leiden tot zwaardere wetgeving en een slecht imago vanwege meer dodelijke ongelukken en hogere verzekeringspremies. Vanaf 2001 zijn dan ook internationale afspraken gemaakt dat productiemotoren niet harder mogen rijden dan 299km/h. Daarmee zijn de modellen 1999 en 2000 de enige die officieel de grens van 300km/hr overschrijden. Deze modellen noemt men ook wel oerbusa. Om deze limiet te bereiken zijn de modellen van 2001 en later voorzien van een "timing retard" in de 6e versnelling, alsmede een toerenbegrenzer (10200 RPM i.p.v. 11000 RPM). Dit resulteerde in plaats van een topsnelheid van het 1999/2000 model van 320 km/h naar een nieuw maximum van 299 km/h.


 
:|
4takker 20-2-2009 22:46 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Vind het jammer dat amerikanen vaak v6, v8 met te veel liters hebben en zo weinig pk's.

Bovendien is de wegligging vaak ook drama.


Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 20-2-2009 om 19:44 uur.


voor alle problemen zijn oplossingen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Jelmer MX 20-2-2009 22:50 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


Wikipedia:

Ten tijde van de introductie deed ook de politiek van zich spreken. Er was zelfs even sprake van dat deze motorfiets in Nederland niet verkocht mocht gaan worden. Na introductie realiseerde de belangrijkste Japanse motorfabrikanten dat de wedloop van Pk's en snelheid nooit zou eindigen en alleen maar zou leiden tot zwaardere wetgeving en een slecht imago vanwege meer dodelijke ongelukken en hogere verzekeringspremies. Vanaf 2001 zijn dan ook internationale afspraken gemaakt dat productiemotoren niet harder mogen rijden dan 299km/h. Daarmee zijn de modellen 1999 en 2000 de enige die officieel de grens van 300km/hr overschrijden. Deze modellen noemt men ook wel oerbusa. Om deze limiet te bereiken zijn de modellen van 2001 en later voorzien van een "timing retard" in de 6e versnelling, alsmede een toerenbegrenzer (10200 RPM i.p.v. 11000 RPM). Dit resulteerde in plaats van een topsnelheid van het 1999/2000 model van 320 km/h naar een nieuw maximum van 299 km/h.



Ja, denk je dat die er niet allemaal afgesloopt worden?
 
- Kevin - 20-2-2009 23:21 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
voor alle problemen zijn oplossingen


Ja en?

Voorkomen is beter dan genezen.

Als we dan toch zo gaan beginnen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah

Wikipedia:

Ten tijde van de introductie deed ook de politiek van zich spreken. Er was zelfs even sprake van dat deze motorfiets in Nederland niet verkocht mocht gaan worden. Na introductie realiseerde de belangrijkste Japanse motorfabrikanten dat de wedloop van Pk's en snelheid nooit zou eindigen en alleen maar zou leiden tot zwaardere wetgeving en een slecht imago vanwege meer dodelijke ongelukken en hogere verzekeringspremies. Vanaf 2001 zijn dan ook internationale afspraken gemaakt dat productiemotoren niet harder mogen rijden dan 299km/h. Daarmee zijn de modellen 1999 en 2000 de enige die officieel de grens van 300km/hr overschrijden. Deze modellen noemt men ook wel oerbusa. Om deze limiet te bereiken zijn de modellen van 2001 en later voorzien van een "timing retard" in de 6e versnelling, alsmede een toerenbegrenzer (10200 RPM i.p.v. 11000 RPM). Dit resulteerde in plaats van een topsnelheid van het 1999/2000 model van 320 km/h naar een nieuw maximum van 299 km/h.


Dit gaat over een Hayabusa. Mijn motor maakt bijvoorbeeld veel meer toeren dan 10200 RPM.

Je had iets verder moeten lezen in andere stukken tekst op het internet. Motoren zijn tot nog toe niet begrenst.
 
4takker 20-2-2009 23:26 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ja en?

Voorkomen is beter dan genezen.

Als we dan toch zo gaan beginnen.

[...]




ik noem het niet genezen maar zo ken ik er nog wel een paar

waarom een motor kopen die 250 loopt als je het nergens in nederland mag rijden dan op een circuit dat heeft dan tog ook wijnig zin

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-2-2009 23:46 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


ik noem het niet genezen maar zo ken ik er nog wel een paar

waarom een motor kopen die 250 loopt als je het nergens in nederland mag rijden dan op een circuit dat heeft dan tog ook wijnig zin



Daar gaat het niet om als je zon soort motor koopt.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved