Ik ben Sander:
zie hier mijn projectpage van de zulu:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/31707
11-04-2006 het rijbewijs behaald, 1e keer
12-04-2006 opgehaald, echt te relaxed !
[color=red]
Klik op de foto voor een vergroting[/color]
In 2002 kocht ik een Motorhispania RX:
Hij reed 95 op de teller maar toch wilde ik wat meer.
Toen heb ik een Metrakit uitlaat gekocht, een mooie chrome. Op top reed hij toen 120 op teller
Hier heb ik een hele tijd mee rondgereden.
Ben er ook mee op de testbank geweest:
7,6pk met 98km/u , niet slecht voor een blok met 19.000km gelopen he ?
Daarna vond ik het toch wat saai worden en ging ik opzoek naar een crosser. Ik had niet echt een idee van hoe of wat het moest worden, als het maar zou crossen.
In de buurt vond ik een Yamaha DT, volgens de verkoper was de cilinder orgineel met een 20mm carburateur die met een ijzerdraadje op de cilinder heenzat en over het orginele spruitstuk heen.
Ik dat ding gekocht voor niet al te veel geld en ermee naar huis gereden. pa ff laten kijken en een paar fotos gemaakt:
(de dubbele pijp had ik al gekocht en toen eropgezet en wat kleine dingetjes gedaan)
De cilinder liep een paar keren warm en toen toch maar is ff opengehaald om te kijken, dat wis echt niks meer en de krukas was rot.
Ik van een vriend een 2e blok gekocht en beide blokken opengemaakt en van 2 blokken 1 goede gemaakt, maar ook nog een nieuwe 70cc polini en een 20mm carb gekocht en een leuk twin air filter, ohja en nog een leuke achterband, want dat magere ding kon echt niet !
dit reed een hele tijd erg goed met een top van 90 ongeveer, was er erg tevreden mee.
Ook hier een warmloper mee gehad na een aantal km's dus laten honen en toen had ik zoiets van ; nee , koop een LC crosser.
Na een tijdje zoeken kwam ik op een gilera zulu uit van 2002.
Ik wezen kijken in Jubbega
ding was helemaal orgineel op een metrakit uitlaat na.
testritje gemaakt en alles deed het, gewoon een goed mooi ding.
En dus meegenomen.
Hij reed gewoon prima , leuke snelheid enzo.
Opeens zag ik iemand die voor weinig een zulublok had liggen met een 70cc MK erop.
met die jongen aan de praat gegaan en in totaal de hele zulu behalve voorvork en achterbrug en nog wat klein spul meegenomen voor een prikkie.
Het blok, waar het mij om ging was in hele slechte staat lagers waren verrot enzo, dus opengemaakt en lagers vernieuw en nog wat kleine dingetjes. en alles mooi schoongemaakt. Ook toen nog een 21mm dellorto gekocht en mijn orginele blok compleet op de plank gelegd (waar die nogsteeds ligt)
En gelijk de brommer wat opgehoogd;
Tijdje hiermee rondgereden, liep best wel aardig tot een zuigerveer brak en de cilinder niet zo netjes meer was, er was ook een stukje weg. . .
(Deze cilinder heb ik verkocht aan Bas (mangoo) die hem heeft laten honen en tunen, die tuft er nu vrolijk mee rond)
ook merkte ik dat de bigend niet helemaal goed meer was dus het blok kon weer opengehaald.
dit asje kwam erin
en deze leuke cilinder.
Na afloop zag het geheel er zo uit:
Ook hier weer mee rondgereden tot ik sneller wou, kon voor weinig een Yasuni cross HM pijp kopen:
Dat ging me nog te langzaam dus dan de hele brommer weggebracht naar de Jager.
Ik gaf ook gelijk een 26mm dellorto mee die ik van Onno had geleend.
Daar hebben ze mijn cilinder getuned en afgedraaid (ongeveer op de timingen van een MHR-team):
en boekten zij er 16,5pk uit:
Toen heb ik nu ook nog een MHR-pijp gekocht (kon ik ook weer voor een mooie prijs aankomen
):
Hier de Yasuni cross HM en de MHR naast elkaar.
het scheelt niet veel met de HM pijp maar hij maakt nu wel autowheelies en trekt harder op en langer door.
Hier een foto van de zulu met de nieuwe handkappen na het crossen
Ik had nog van die zulu in onderdelen velgen liggen die heb ik net opgelapt en nieuwe banden en lagers voor gekocht dus dan heb ik 2 velgensets, 1 met straat en 1 met crossbanden. de straatbanden komen er binnenkort op.
Hier een filmpje hoe ik er toen mee reed
http://rapidshare.de...636/sanders.wmv.html
[color=red]Update 30-6-05[/color]
Vandaag mijn carburateur (DO 26mm) getuned, links is orgineel, rechts is er al wat weggehaald.
Naar uiteindelijk:
[size=34]*bling bling*[/size]
[color=red]Update 11-08-05[/color]
Ondertussen gevallen (met de fiets) en mn sleutelbeen gebroken, dus ik kon niet zoveel doen aan de brommer.
Wel de nieuwe straatbanden eropgezet, nieuwe lagers en mn remcylinders mooi gespoten waar foto's nog van volgen.
En mn uitlaat kaalgeschuurd lasnaden gedaan en opnieuw in de olie gezet:
[color=red]Update 15-08-05[/color]
Vandaag ben ik bij een winkel geweest die falliet was en nog wat derbi spullen had liggen. na een paar rondjes door het magazijn gelopen te hebben kwam ik uit op een MRD bak, MK kopp platen set, killswitsch en wat lagertjes en stickers.
[color=red]Update ~14-08-05[/color]
Blokkie opengehaald en devolgende dag mn carters naar bullet gebracht.
[color=red]Update 17-08-05[/color]
Mijn carters heb ik vandaag opgehaald bij bullet, hij heeft ze getuned en mijn membraam ietwat bewerkt.
[color=red]Update 18-08-05[/color]
Vandaag is mijn keihin PWK binnengekomen, ik had een andere nodig omdat het tunen van de 26mm dellorto niet helemaal goed was gegaan
Ook deze avond de hele versnellingsbak uitgepuzzelt en devolgende dag de bak in elkaar gezet en het blok, ook hiervan volgen nog foto's
[color=red]Update 28-05-2005[/color]
meeting gehad vandaag, blok er echt snel ondergezet en squish zo goed mogelijk als dat kon uitgemeten.
Foto's hoe de zulu er nu bijstaat:
[color=red]8-9-2005[/color]
http://rapidshare.de...878196/Zulu.wmv.html
[color=red]17-9-2005[/color]
Me naaldlagertje is gebroken en daardoor is de cilinder kapotgelopen:
De schade is alleen de kras die je ziet bij de uitlaatpoort alleen die is door de wand heen. duur geintje weer...
Nu zoeken naar een nieuwe cilinder
[color=red]20-10-2005[/color]
Nieuwe setup is binnen:
Carters:
Cilinder:
even kijken welke lagers ik wil:
dus ik wil alles monteren, zie ik dat er een scheurtje zit in me carter waar me schakelvork inkomt. dus even kijken hoe we dit oplossen, maken of ander blok kopen...
[color=red]27-10-2005[/color]
Scheurtje in het carter is opgelost met een koperen busje erop en loctite 603 erin.
Me blok zit in elkaar zuiger komt perfect goed onder de poorten alleen me squish is 1,6.... blok even naar motorbedrijf gebracht en wat afgedraait. nu is de squish 0,68
S avonds het blok erondergezet en rustig ermee gereden.
Eerst hoorden we een heel raar getik als ik reed maar dat was gelukkig het achterwiel wat niet recht stond !
[color=red]10-11-2005[/color]
Gsm velgen gescoord en nieuw achterspatbord, blingbling: