Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Thijsse

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 666 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
1436
Loginnaam Thijsse
Volledige naam Thijsse
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Suzuki RM125 Nee Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Nee
Overig Zelfbouw Kart Nee Nee
Auto Opel GT Ja Nee
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Motor Honda XR600 Nee Ja
Auto Opel Corsa Nee Nee
Auto BMW 3-serie Nee Nee
Motor Suzuki GSX1100R Nee Nee
Auto BMW 3-serie Ja Nee
Auto BMW 3-serie Ja Nee
Bromfiets Suzuki GSF1200 Bandit S Ja Nee
Auto Suzuki Samurai Nee Nee
Auto BMW 3-serie Ja Ja
Auto Nissan Patrol Nee Nee
Motor Honda XL500 Nee Nee
Auto Volkswagen Golf II Nee Nee
Motor Suzuki DRZ400 SM Ja Ja
Auto BMW 3-serie Nee Nee
Auto Mini Cooper Ja Nee

  Thijsse heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Opel GT opknappen 23-4-2007 18:44 15%
SuzOpel 15-8-2007 22:27 40%
Crosstrike 8-7-2008 20:55 100%


Pagina 67 van 69
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

superior mt7 7-5-2012 12:20 Print reply

Posts: 2675
welnee, korf vastzetten en extreme verlenging gebruiken, maar luchthamer is wel handiger ja
 
V8
BenjaminDG 7-5-2012 13:39 Print reply

Posts: 4605
Heb ik gedaan, een sleutel van 1 m of langer.

Dus bijna goed voor zon 400nm en toch niet loskomen.

Maar je zit met alle tandwielen, de ketting, de achterveer die je eerst op spanning zet voor de moer loslaat.

Dus is een luchthamer veel makkelijker.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-5-2012 om 13:40 uur.
 
Vlaanderen vrij!
JB1 7-5-2012 17:30 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Tis al in orde, twas voor die 50mm moer.

Blijkbaar kun je die alleen loszetten met een luchtsleutel.


Zelfde probleem gehad
Luchtsleutel werkt het beste idd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Brommers en meer 11-5-2012 22:01 Print reply

Posts: 1966
Leuke profiel afbeelding aanrader om te bekijken
 
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha
jr customs 11-5-2012 22:56 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Leuke profiel afbeelding aanrader om te bekijken


daar mag jij niet eens naar kijken
 
JB1 30-5-2012 19:01 Print reply

Posts: 14881
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden

Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
maerijn 30-5-2012 19:02 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden

Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?

Zelf doen kost alleen tijd
 
JB1 30-5-2012 19:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

Zelf doen kost alleen tijd


Pakkingen, soms moeten dingen vervangen worden aan bouten etc.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 30-5-2012 19:09 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden

Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?

Voet pakking, koppakking, kleppendeksel pakking, aangezien hij lang stil heeft gestaan, nieuwe klepseals (zou het probleem ook kunnen zijn)

Maargoed, dat is wat ik van mijn cb'tje heb opgepikt, maar verwacht niet dat er (veel) verschil tussen zal zitten.

Edit en als je dan toch bezig bent, nieuwe olie en filter.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2012 om 19:10 uur.
 
JB1 30-5-2012 19:29 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Voet pakking, koppakking, kleppendeksel pakking, aangezien hij lang stil heeft gestaan, nieuwe klepseals (zou het probleem ook kunnen zijn)

Maargoed, dat is wat ik van mijn cb'tje heb opgepikt, maar verwacht niet dat er (veel) verschil tussen zal zitten.

Edit en als je dan toch bezig bent, nieuwe olie en filter.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2012 om 19:10 uur.


Olie en filter zijn net 4k oud oid.

Maargoed, zo om en nabij de 110 euro voor de pakkingen dus.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-5-2012 21:02 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Olie en filter zijn net 4k oud oid.

Maargoed, zo om en nabij de 110 euro voor de pakkingen dus.



als die lang stil heeft gestaan zullen t de klepseals wel zijn


dus ff kop eraf trekken, dan heb je kopsetje waar alles in zit, zal een euro of 100 zijn
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-5-2012 21:45 Print reply

Posts: 10835
of gewoon de klager voor je laten rijden als je nog niet veel moet bijvullen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
BenjaminDG 30-5-2012 23:08 Print reply

Posts: 4605
Wat is het olieverbruik dan?

Als het niet teveel is zou ik het zo laten en de kop ereens aftrekken wanneer het je goed uitkomt.

Of ga je dat laten doen?
 
Vlaanderen vrij!
JB1 31-5-2012 10:28 Print reply

Posts: 14881
trip van 4-500km gaat ia van op niveau tot net boven minimum.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-5-2012 11:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
trip van 4-500km gaat ia van op niveau tot net boven minimum.


hoeveel moet erbij dan?

tot een liter per 1000 km is enigssinds acceptabel
 
JB1 31-5-2012 11:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


hoeveel moet erbij dan?

tot een liter per 1000 km is enigssinds acceptabel


Zoiets denk ik. Soms meer.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-5-2012 11:08 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Zoiets denk ik. Soms meer.



gewoon rustig een koppakking set bestellen, keer op je gemak kop eraf trekken, klepseals wisselen en weer in elkaar zetten


zuigerveren zullen wel niet versleten zijn, of mis je ook veel compressie?
 
JB1 31-5-2012 11:13 Print reply

Posts: 14881
Niet dat ik weet, ik kan gewoon 55 rijden in de 6 en hij trekt gewoon weer door.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 31-5-2012 12:34 Print reply

Posts: 4605
Meten is weten

Maar ja als de kleppen lekken heb je evengoed minder compressie.

Zou dan toch ook het cillinderblok er aftrekken en de zuigerveren/zuigers opmeten nudat je toch bezig bent.

Tevens zuigers,kleppen en verbrandingsruimte kuisen.

Tip voor je de kleppen begint te demonteren kijk eerst eens of ze niet lekken.

Dit doe je door wat benzine/ontvetter/... in de inlaten en uitlaten te kappen.

Daarna kijken waar het eventuele lek is.




 
Vlaanderen vrij!
Leen 31-5-2012 15:43 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



gewoon rustig een koppakking set bestellen, keer op je gemak kop eraf trekken, klepseals wisselen en weer in elkaar zetten


zuigerveren zullen wel niet versleten zijn, of mis je ook veel compressie?



kop demomteren om klepseals te vervangen?

vieze vuile poot!
 
maxisport 31-5-2012 16:20 Print reply

Posts: 4206
ja cilinder op druk zetten en klepveren los en dan seals vv en alles weer terug monteren.
 
BenjaminDG 31-5-2012 16:56 Print reply

Posts: 4605
Hoe wil je de veren demonteren als de cillinderkop nog gemonteerd zit?


 
Vlaanderen vrij!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-5-2012 17:36 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe wil je de veren demonteren als de cillinderkop nog gemonteerd zit?





zoals ze het altijd doen? druk op t bougiegat zetten en de boel wisselen


al gaat het met de kop eraf makkelijker natuurlijk, maar met de kop erop is t ook goed te doen
 
BenjaminDG 31-5-2012 17:46 Print reply

Posts: 4605
Hoe druk je dan de veer in?

Met kop eraf lijkt me toch de makkelijkste manier, kan je ineens ook wat andere zaken bekijken.

Gewoon een halve bus op een lijmtang lassen zodat je de klep en veer kunt samenduwen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2012 om 17:50 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Frysk 31-5-2012 18:00 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe druk je dan de veer in?

Met kop eraf lijkt me toch de makkelijkste manier, kan je ineens ook wat andere zaken bekijken.

Gewoon een halve bus op een lijmtang lassen zodat je de klep en veer kunt samenduwen.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2012 om 17:50 uur.


buis + hamer + flink houwen en tadaa los
 
giggitybyte

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 67 van 69
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved