superior mt7 |
7-5-2012 12:20 |
Posts: 2675 |
welnee, korf vastzetten en extreme verlenging gebruiken, maar luchthamer is wel handiger ja
|
|
V8 |
|
BenjaminDG |
7-5-2012 13:39 |
Posts: 4605 |
Heb ik gedaan, een sleutel van 1 m of langer.
Dus bijna goed voor zon 400nm en toch niet loskomen.
Maar je zit met alle tandwielen, de ketting, de achterveer die je eerst op spanning zet voor de moer loslaat.
Dus is een luchthamer veel makkelijker.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 7-5-2012 om 13:40 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
7-5-2012 17:30 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Tis al in orde, twas voor die 50mm moer.
Blijkbaar kun je die alleen loszetten met een luchtsleutel.
Zelfde probleem gehad
Luchtsleutel werkt het beste idd
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Brommers en meer |
11-5-2012 22:01 |
Posts: 1966 |
Leuke profiel afbeelding aanrader om te bekijken
|
|
Rest In Parts #R.I.P.Yamaha |
|
jr customs |
11-5-2012 22:56 |
Posts: 1057 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Brommers en meer
Leuke profiel afbeelding aanrader om te bekijken
daar mag jij niet eens naar kijken
|
|
|
|
JB1 |
30-5-2012 19:01 |
Posts: 14881 |
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden
Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
maerijn |
30-5-2012 19:02 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden
Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?
Zelf doen kost alleen tijd
|
|
|
|
JB1 |
30-5-2012 19:03 |
|
kenny77 |
30-5-2012 19:09 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Gezien jij nog een tik meer weet over dat 4takt geneuzel.
Mijn 400 stookt nogal, krijg klachten over koppijn na lange tijd (3-4 uur) achter mijn fiets rijden
Waar moet ik aan denken qua kosten als ik de kop/zuigers eraf trek?
Voet pakking, koppakking, kleppendeksel pakking, aangezien hij lang stil heeft gestaan, nieuwe klepseals (zou het probleem ook kunnen zijn)
Maargoed, dat is wat ik van mijn cb'tje heb opgepikt, maar verwacht niet dat er (veel) verschil tussen zal zitten.
Edit en als je dan toch bezig bent, nieuwe olie en filter.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2012 om 19:10 uur.
|
|
|
|
JB1 |
30-5-2012 19:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Voet pakking, koppakking, kleppendeksel pakking, aangezien hij lang stil heeft gestaan, nieuwe klepseals (zou het probleem ook kunnen zijn)
Maargoed, dat is wat ik van mijn cb'tje heb opgepikt, maar verwacht niet dat er (veel) verschil tussen zal zitten.
Edit en als je dan toch bezig bent, nieuwe olie en filter.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-5-2012 om 19:10 uur.
Olie en filter zijn net 4k oud oid.
Maargoed, zo om en nabij de 110 euro voor de pakkingen dus.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
30-5-2012 21:02 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Olie en filter zijn net 4k oud oid.
Maargoed, zo om en nabij de 110 euro voor de pakkingen dus.
als die lang stil heeft gestaan zullen t de klepseals wel zijn
dus ff kop eraf trekken, dan heb je kopsetje waar alles in zit, zal een euro of 100 zijn
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
30-5-2012 21:45 |
Posts: 10835 |
of gewoon de klager voor je laten rijden als je nog niet veel moet bijvullen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
BenjaminDG |
30-5-2012 23:08 |
Posts: 4605 |
Wat is het olieverbruik dan?
Als het niet teveel is zou ik het zo laten en de kop ereens aftrekken wanneer het je goed uitkomt.
Of ga je dat laten doen?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
JB1 |
31-5-2012 10:28 |
Posts: 14881 |
trip van 4-500km gaat ia van op niveau tot net boven minimum.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2012 11:00 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
trip van 4-500km gaat ia van op niveau tot net boven minimum.
hoeveel moet erbij dan?
tot een liter per 1000 km is enigssinds acceptabel
|
|
|
|
JB1 |
31-5-2012 11:05 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
hoeveel moet erbij dan?
tot een liter per 1000 km is enigssinds acceptabel
Zoiets denk ik. Soms meer.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2012 11:08 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Zoiets denk ik. Soms meer.
gewoon rustig een koppakking set bestellen, keer op je gemak kop eraf trekken, klepseals wisselen en weer in elkaar zetten
zuigerveren zullen wel niet versleten zijn, of mis je ook veel compressie?
|
|
|
|
JB1 |
31-5-2012 11:13 |
Posts: 14881 |
Niet dat ik weet, ik kan gewoon 55 rijden in de 6 en hij trekt gewoon weer door.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
31-5-2012 12:34 |
Posts: 4605 |
Meten is weten
Maar ja als de kleppen lekken heb je evengoed minder compressie.
Zou dan toch ook het cillinderblok er aftrekken en de zuigerveren/zuigers opmeten nudat je toch bezig bent.
Tevens zuigers,kleppen en verbrandingsruimte kuisen.
Tip voor je de kleppen begint te demonteren kijk eerst eens of ze niet lekken.
Dit doe je door wat benzine/ontvetter/... in de inlaten en uitlaten te kappen.
Daarna kijken waar het eventuele lek is.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Leen |
31-5-2012 15:43 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
gewoon rustig een koppakking set bestellen, keer op je gemak kop eraf trekken, klepseals wisselen en weer in elkaar zetten
zuigerveren zullen wel niet versleten zijn, of mis je ook veel compressie?
kop demomteren om klepseals te vervangen?
vieze vuile poot!
|
|
|
|
maxisport |
31-5-2012 16:20 |
Posts: 4206 |
ja cilinder op druk zetten en klepveren los en dan seals vv en alles weer terug monteren.
|
|
|
|
BenjaminDG |
31-5-2012 16:56 |
Posts: 4605 |
Hoe wil je de veren demonteren als de cillinderkop nog gemonteerd zit?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2012 17:36 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe wil je de veren demonteren als de cillinderkop nog gemonteerd zit?
zoals ze het altijd doen? druk op t bougiegat zetten en de boel wisselen
al gaat het met de kop eraf makkelijker natuurlijk, maar met de kop erop is t ook goed te doen
|
|
|
|
BenjaminDG |
31-5-2012 17:46 |
Posts: 4605 |
Hoe druk je dan de veer in?
Met kop eraf lijkt me toch de makkelijkste manier, kan je ineens ook wat andere zaken bekijken.
Gewoon een halve bus op een lijmtang lassen zodat je de klep en veer kunt samenduwen.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2012 om 17:50 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Frysk |
31-5-2012 18:00 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe druk je dan de veer in?
Met kop eraf lijkt me toch de makkelijkste manier, kan je ineens ook wat andere zaken bekijken.
Gewoon een halve bus op een lijmtang lassen zodat je de klep en veer kunt samenduwen.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2012 om 17:50 uur.
buis + hamer + flink houwen en tadaa los
|
|
giggitybyte |
|