Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van Thijsse

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 667 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
1436
Loginnaam Thijsse
Volledige naam Thijsse
Afbeelding / foto Niet ingevuld
Woonplaats Niet ingevuld
  Vanaf pagina 2 worden profile-details standaard verborgen.    Weergeven

  22 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Suzuki RM125 Nee Nee
Bromfiets Suzuki TS50X Nee Nee
Overig Zelfbouw Kart Nee Nee
Auto Opel GT Ja Nee
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Motor Honda XR600 Nee Ja
Auto Opel Corsa Nee Nee
Auto BMW 3-serie Nee Nee
Motor Suzuki GSX1100R Nee Nee
Auto BMW 3-serie Ja Nee
Auto BMW 3-serie Ja Nee
Bromfiets Suzuki GSF1200 Bandit S Ja Nee
Auto Suzuki Samurai Nee Nee
Auto BMW 3-serie Ja Ja
Auto Nissan Patrol Nee Nee
Motor Honda XL500 Nee Nee
Auto Volkswagen Golf II Nee Nee
Motor Suzuki DRZ400 SM Ja Ja
Auto BMW 3-serie Nee Nee
Auto Mini Cooper Ja Nee

  Thijsse heeft 3 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
Opel GT opknappen 23-4-2007 18:44 15%
SuzOpel 15-8-2007 22:27 40%
Crosstrike 8-7-2008 20:55 100%


Pagina 60 van 69
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 67, 68, 69Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mtx-motard 12-4-2010 22:23 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

maar er valt dus meer uit te pompen ?
zoon oud zwijn dacht die zal wel met vol vermogen op kenteken staan
zit er aan te denken om een xl500 als eerste motor te kopen

ken prima. ik heb meerdere keren gehoord dat een xl 24 kw op kenteken heeft maar in het echt meer leverd. verder heb ik er geen praktische ervaring mee. misschien even royal club vrage
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
st.nyksterdriver 12-4-2010 22:24 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

ken prima. ik heb meerdere keren gehoord dat een xl 24 kw op kenteken heeft maar in het echt meer leverd. verder heb ik er geen praktische ervaring mee. misschien even royal club vrage

royal heeft toch een xr600 ? die blokken verschillen ook als ik me niet vergis
 
coupequattro 12-4-2010 22:24 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

maar er valt dus meer uit te pompen ?
zoon oud zwijn dacht die zal wel met vol vermogen op kenteken staan
zit er aan te denken om een xl500 als eerste motor te kopen


Valt wel meer uit te pompen natuurlijk, of dat goed is weet ik niet.
Ik vind uit eigen ervaring dat zo'n ding niet echt super op de weg rijdt, ik vind hem iets te zwaar in de bochten(kon aan dat hok van mij liggen ma goed) maar het trekt standaard al lekker door, met top van 150.
Kijk wel goed je oliepomptandwielen en nokkenastandwiel na, die dingen willen nog wel eens kapot gaan, tandjes die missen enzo
 
mtx-motard 12-4-2010 22:25 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

royal heeft toch een xr600 ? die blokken verschillen ook als ik me niet vergis

ow ik meende dat hij een 500 had. mja niet dus
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
st.nyksterdriver 12-4-2010 22:28 Print reply
Posts: 3376
ik zit er aan te dneken om een xl500S tekopen het eerste model xl500 (denk ik)

en dan om te bouwen tot zoiets (dit plaatje is een yamaha xt500)


ori xl500


Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 12-4-2010 om 22:30 uur.
 
coupequattro 12-4-2010 22:33 Print reply

Posts: 958
Dat model wat jij post zit wel aardig verschil in met het type wat ik had. Zwaartepunt ligt bij deze natuurlijk anders, rijdt dus ook heel anders. Ik zou gewoon eens een testrit op zon ding maken,kijken of het je handigt en of het lekker zit en rijdt enz.
 
Royal Club 12-4-2010 22:36 Print reply

Posts: 60390
50pk.. caspar, kijk naar dat ding, en zeg dan eens hard op dat ie 50pk heeft. hoeveel seconden duurt het voordat je een sarcastische glimlach op je gezicht tovert?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
st.nyksterdriver 12-4-2010 22:57 Print reply
Posts: 3376
maar denken jullie dat wat er met die yamaha xt500 gedaan ook mogelijk is met de honda xl500 ?
natuurlijk een xr voorvork voor remschijf en omdan het plaatje compleet te maken moet er achter ook een schijfje
 
Royal Club 12-4-2010 22:59 Print reply

Posts: 60390
alles kan. zolang je maar beetje werkplaats heb om het te maken, of iemand kent die dat soort dingen kan pasmaken, en er ook ruime ervaring mee heeft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
st.nyksterdriver 12-4-2010 23:09 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
alles kan. zolang je maar beetje werkplaats heb om het te maken, of iemand kent die dat soort dingen kan pasmaken, en er ook ruime ervaring mee heeft

ik ken iemand die dingen pas kan maken je en lassen kan dus dat gaat geen probleem worden
mijn broer is auto spuiter dus dat komt ook mooi uit
ik zit alleen nog met een kleur stelling
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-4-2010 23:14 Print reply

Posts: 9841
ik zou lekker een xr600 kopen dan.

tenzij je een xl500 toffer vindt...maar dat zijn wel de wet sump blokjes en dus niet de rfvc blokken die jonger zijn.

zal ook wel zn voordelen hebben om geen rfvc te hebben, maar met die oude 500jes kun je niet teveel doen qua op zn kant laten draaien en wheelies.
gaat stuk dan.

 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-4-2010 23:50 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik zou lekker een xr600 kopen dan.

tenzij je een xl500 toffer vindt...maar dat zijn wel de wet sump blokjes en dus niet de rfvc blokken die jonger zijn.

zal ook wel zn voordelen hebben om geen rfvc te hebben, maar met die oude 500jes kun je niet teveel doen qua op zn kant laten draaien en wheelies.
gaat stuk dan.




hij moet ook stuk! heb geen zin om m naar limburg te vervoeren, dus moet voor 15 juli stuk zijn zodat ik m hier in het berghok kan laten staan
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-4-2010 23:52 Print reply

Posts: 9841
dan wil ik em wel

ik had het ook niet tegen jou

 
Too cool for school!
st.nyksterdriver 13-4-2010 16:53 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik zou lekker een xr600 kopen dan.

tenzij je een xl500 toffer vindt...maar dat zijn wel de wet sump blokjes en dus niet de rfvc blokken die jonger zijn.

zal ook wel zn voordelen hebben om geen rfvc te hebben, maar met die oude 500jes kun je niet teveel doen qua op zn kant laten draaien en wheelies.
gaat stuk dan.


ja heb ook liever een xr 600 maar dan zit je met 25 kw regel en mijn budget is niet zo hele groot xl500 zijn wel een stuk goedkoper

wat bedoel je met op zijn kant laten draaien ? (ik gok op zeer scheef door de bocht ?)
maar waarom gaat die dan stuk door wheelys ? (ben nog niet zo thuis in 4 takt)

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 13-4-2010 om 16:53 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2010 17:55 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ja heb ook liever een xr 600 maar dan zit je met 25 kw regel en mijn budget is niet zo hele groot xl500 zijn wel een stuk goedkoper

wat bedoel je met op zijn kant laten draaien ? (ik gok op zeer scheef door de bocht ?)
maar waarom gaat die dan stuk door wheelys ? (ben nog niet zo thuis in 4 takt)

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 13-4-2010 om 16:53 uur.


motor laten lopen als die op zijn zij ligt (na een val)

xr600 heeft 2 oliepompen, ene pompt de olie uit het frame en naar alle dingen in het blok die gesmeerd moeten, 2e pomp pompt olie uit het blok weer het frame in. voordeel hiervan is dat je altijd olieaanvoer hebt vanuit het frame bije en wheely, wat je mist bije en wet sump blok

 
st.nyksterdriver 13-4-2010 17:58 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


motor laten lopen als die op zijn zij ligt (na een val)

xr600 heeft 2 oliepompen, ene pompt de olie uit het frame en naar alle dingen in het blok die gesmeerd moeten, 2e pomp pompt olie uit het blok weer het frame in. voordeel hiervan is dat je altijd olieaanvoer hebt vanuit het frame bije en wheely, wat je mist bije en wet sump blok


met frame bedoel je toch niet HET frame ? waar je zadel en tank op zitten en je blok in hangt ?
 
Blukaap2 13-4-2010 17:59 Print reply

Posts: 9975
Ja
 
Stoere brommers
Leen 13-4-2010 18:07 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



hij moet ook stuk! heb geen zin om m naar limburg te vervoeren, dus moet voor 15 juli stuk zijn zodat ik m hier in het berghok kan laten staan



berghok @ kerkhofpad 15 ja...
 
Rens 13-4-2010 18:11 Print reply

Posts: 6863
uhhh ben je je kamer aan het verhuren aan caspar dan?

Hee ik heb nu ook een rijdende xr en woon 13 km er vandaan.
 
achter de maan is alles beter
st.nyksterdriver 13-4-2010 18:18 Print reply
Posts: 3376
een xr gebruikt het frame eigenlijks dus als reservoir
 
Rens 13-4-2010 18:28 Print reply

Posts: 6863
ja het frame direct achter het balhoofd, zodat het ook nog rijwind mee pakt voor de koeling van de olie.
 
achter de maan is alles beter
st.nyksterdriver 13-4-2010 18:31 Print reply
Posts: 3376
dus in feite zou ik ook gewoon een reservoir kunnen maken van rvs oid en daar een pompje op maken maar dan wel zo dat de motor niet noodzakelijk dat pompje nodig heeft (mocht dat pompje falen)
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2010 20:41 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
dus in feite zou ik ook gewoon een reservoir kunnen maken van rvs oid en daar een pompje op maken maar dan wel zo dat de motor niet noodzakelijk dat pompje nodig heeft (mocht dat pompje falen)



pompje faalt niet, de voorste frambuis, die van je balhoofd naar onderen steekt zit vol olie
 
st.nyksterdriver 13-4-2010 20:55 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



pompje faalt niet, de voorste frambuis, die van je balhoofd naar onderen steekt zit vol olie

ik hebt het nu over het blok van een xl500s
en dan zelf een reservoir maken en elektrisch pompje erop
ik begreep uit het verhaal van jou dat een xr600 2 olie pompen heeft en xl500s maar 1 en geen reservoir

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 13-4-2010 om 20:55 uur.
 
De Schout 13-4-2010 21:14 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

ik hebt het nu over het blok van een xl500s
en dan zelf een reservoir maken en elektrisch pompje erop
ik begreep uit het verhaal van jou dat een xr600 2 olie pompen heeft en xl500s maar 1 en geen reservoir

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 13-4-2010 om 20:55 uur.


en blok naar dry sump ombouwen kan, maar is wel iets meer werk als dat jij nu beschrijft hoor
 
tune tweak fiddle bang bummer

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 60 van 69
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 59, 60, 61 ... 67, 68, 69Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved