Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50487

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 8 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 11-3-2010 19:32 Print reply

Posts: 29286
zilveren heb ik ook nog niet gezien.

En dat laatste is zeker waar.
Als je ziet wat vroeger allemaal op de sloop lag.
 
kenny77 9-4-2010 18:12 Print reply

Posts: 29286
yamahadt1986 11-4-2010 21:32 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://link.marktplaats.nl/336963406


dat is arstikke mooi dingetje
alleen ik steek nu liever mijn geld in mijn Special yamaha blokje waar ik de laatste tijd erg druk mee bezig ben
dus ooit komt dat er wel bij.
alleen opzich heb ik liever een 50cctje dan.
maar opzich hoeft die kerel er denk ik weinig voor te hebben zegt mijn gevoel.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-4-2010 15:06 Print reply

Posts: 29286
kan ik me voorstellen.

















staan wel mega mooie blokjes bij.

yz80 blokjes zijn daar niet speciaal meer.

http://blogs.yahoo.c...39.html?m=lc&p=5

http://blogs.yahoo.c...39.html?m=lc&p=7

(15 pagina's)

http://www.geocities...y-Race/9752/ore.html

http://www21.tok2.co...x/page3-photobox.htm

http://hallstamopper...oppers-about418.html




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-4-2010 om 15:23 uur.
 
yamahadt1986 19-4-2010 19:29 Print reply
Posts: 1713
kenny

ik vind dit weer donders geil
bedankt voor dit mooie spul maar het brengt altijd wel weer te veel nieuwe ideeen op

mare ziet er wel vet uit.

ik heb binnenkort mijn yz50 blokje ook weer onder mijn brommer zitten
en wordt dan op de testbank afgestelt ( de ontsteking )
ik kreeg dat maar niet goed voormekaar en heb daar al wel 3 zuigers door verkloot en die gasten weten dat zo.
dusja dan is dat zo klaar en kan ik mooi rijden met dat ding.
ook ga ik er een andere uitlaat opmaken.
dat wordt dan een orginele luhao uitlaat van een dt50mx met een wat kortere bocht erop.
omdat ik die toch al verzaagt had en niks er meer mee deed maak ik die er maar eens op.
en ik slijp hem ook gewoon helemaal op omdat er ook een prop nog inzit.
dan denk ik ook dat die ook daarmee wel aardig wil lopen als ik war rustiger wilt rijden.

uiteraard komt er ook een filmpje van, als die op de testbank staat.
dinsdag heb ik mijn zuiger binnen.
en aankomend weekend de spullentjes van dirk dus over 2 weken heb ik hem wel weer lopend en ga ik hem wegbrengen
dan hoeven ze hem alleen af te stellen en niks op te bouwen en lopend te maken. dat scheelt hun weer mooi tijd en mij geld

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-4-2010 21:14 Print reply

Posts: 29286
Dat is zeker leuk van het yz50 blok.

inderdaad jammer dat het met 3 zuigers dan mis is gegaan. :(

Ik had ook eens de maten opgemeten van de 2 sobw uitlaten wat ik toen had gekocht, heb ik hier ook al ergens neer gezet.
Als je ze wilt hebben dan zoek ik ze weer even op.
Dat zal ook wel mooi lopen denk ik.

Ben benieuwd naar je filmpje!


Morgen ga ik toevallig mijn yz80 blokje (de AC) in elkaar gooien.
 
yamahadt1986 19-4-2010 21:18 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is zeker leuk van het yz50 blok.

inderdaad jammer dat het met 3 zuigers dan mis is gegaan. :(

Ik had ook eens de maten opgemeten van de 2 sobw uitlaten wat ik toen had gekocht, heb ik hier ook al ergens neer gezet.
Als je ze wilt hebben dan zoek ik ze weer even op.
Dat zal ook wel mooi lopen denk ik.

Ben benieuwd naar je filmpje!


Morgen ga ik toevallig mijn yz80 blokje (de AC) in elkaar gooien.


oke vet dat je hem inelkaar gaat zetten.
ik ben zeer benieuwd. wat zijn darmee verder dan de plannen?

ik ben zeer benieuwd naar die uitlaten altijd handig om te zien en te bekijken natuurlijk je weet namelijk maar nooit.
ga jij die onder de yz80 gooien.
maar als tip ontsteking is super precies afstellen bij die crossblokjes.
tenzij je een orginele yz ontsteking hebt die jij volgensmij ook hebt .
gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-4-2010 21:29 Print reply

Posts: 29286




(zal rond de 0.7mm dik plaat zijn)


nog wat maten, die op een site stonden.



Dat blok komt onder mijn dt en misschien het 93cc blok van de dt onder de rd hangen, moet ik eens even kijken.

En komt gewoon een gianelli uitlaat op voor een dt80.
Dus geen idee of ik die 14.5 pk haal, maar de yz80 uitlaat is ook niet zo veel soeps.

yz80





Dus zal wel aardig gelijk zijn.

ik heb nog een 1982 ontsteking die erop komt, normale ontsteking kan er jammer genoeg niet op.
maar die 1982 ontsteking moet ik wel erop krijgen, de streepjes komen geloof ik niet helemaal overeen.

maar ik heb die ontsteking al zonder problemen op mijn rd en dt gehad, dus moet wel lukken.
 
yamahadt1986 19-4-2010 21:37 Print reply
Posts: 1713
donders mooie plannen kenny.
maar ik denk dat een gianelli wel prima zou lopen.
voor het eerst dan?

de maten van de uitlaat zien er wel vet ui mischien ga ik ze eens namaken
en bedankt alsnog hiervoor

tenminste je hebt prima plannen.
wel jammer dat je dat 93cc blokje onder je rd gaat zetten want ik vind eigenlijk dat je verder moet gaan met de polini

maar de ontsteking gaat wel goedkomen.
omdat het er ook ophoord
terwijl ik veel gekloot heb met de HPI enzo.
dus laat ik het nu afstellen en weet ik gelijk waar die op moet staan

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-4-2010 21:46 Print reply

Posts: 29286
ja daar ben ik ook nog over aan het twijfelen of dt blok onder de rd komt.
Al zou de malossi met een leuk uitlaatje wel beter willen.

als je dicht bij mij in de buurt woonde kon je wel een uitlaat lenen, maarja.

al geeft de hpi volgens mij wel meer vermogen, yz80 is ongeveer gelijk aan dtr ontsteking. :(
 
yamahadt1986 19-4-2010 22:27 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja daar ben ik ook nog over aan het twijfelen of dt blok onder de rd komt.
Al zou de malossi met een leuk uitlaatje wel beter willen.

als je dicht bij mij in de buurt woonde kon je wel een uitlaat lenen, maarja.

al geeft de hpi volgens mij wel meer vermogen, yz80 is ongeveer gelijk aan dtr ontsteking. :(


jaah de mallosi zou zeker meer gang maken daaronder maarja hou maar gewoon de polini daaronder yo.

haha achja het is niet anders.
en ik maak ze anders gewoon allemaal wel een keertje na.
kan ik toch gratis doen
voor me zelf dan hea

de HPI geeft inderdaad wel meer vermogen dan de orginele ontstekingen wat er altijd op zat.
het is inderdaad wel aardig vergelijkbaar met een dtr ontsteking maar daar is een nadeel bij.
dat die ontsteking het aantal toeren eigenlijk niet aankan en die binnenrotor van yamaha wel.
ik kon een tijdje geleden ook een goedkoop yz80 waterkooled blokje kopen met zo'n ontsteking en alles erop.
maar voor 80 euro ofzo.
dus ik dacht dat is mooi meegenomen maar de man zij eerlijk tegen mij dat de ontsteking kapot was en daar deed ik het eigenlijk alleen voor dusja. toen was het plan van mij al over eigenlijk.
en het blokje moest uiteraard helemaal gereviseerd worden vandaar.
er zat trouwens al wel een goed pasende nieuwe zuiger bij.

achja als ik weer wat meer geld heb enz.
en wat beter met werk zit.
wil ik nog 2 of 3 hpi ontstekingen erbij hebben
zegmaar voor ieder blokje 1 want dat loopt werkelijkwaar altijd.
dan betaal ik maar 100 euro meer inplaats van een dtr maar met hpi kun je tenminste alles en daar heb ik ieder keer wel 100 euro extra voor over eigenlijk

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-4-2010 22:47 Print reply

Posts: 29286
de polini begint me al te vervelen.

is wel jammer dat die ontsteking dan kapot was.
was ook wel leuk geweest zo'n lc yz80 blokje.

en toe maar 3 hpi ontstekingen, het mag wat kosten.
 
yamahadt1986 20-4-2010 19:35 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
de polini begint me al te vervelen.

is wel jammer dat die ontsteking dan kapot was.
was ook wel leuk geweest zo'n lc yz80 blokje.

en toe maar 3 hpi ontstekingen, het mag wat kosten.



soms moet je er ook een beetje tevreden mee zijn he
jaah dat was zeker jammer.
anders had ik hem wel meegenomen en gereviseerd.
en dan mooi onder mijn brommer gehangen.

jaah het mag wat kosten. maarja ik moet eerst maar daar mijn geld dan in willen steken.
ik ga ook op vakantie dit jaar en het special blokje moet ook af

jubbega wordt hem niet.
das nu wel zeker.
want de zuiger die ik moet hebben schijnt pas over 1 maand weer leverbaar te zijn.
das fucking kut.
en trouwens was het mischien alsnog niet gelukt omdat het afstellen geen makkie geweest zou zijn.
maar we gaan gewoon door.


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Frysk 20-4-2010 19:48 Print reply

Posts: 34930


zo ziet een NS1 pijp er van binnen ook uit, die heb ik ff eruit geropt natuurlijk
 
giggitybyte
yamahadt1986 20-4-2010 20:11 Print reply
Posts: 1713
presteert altijd beter die zooi eruit

als ik eens een scooteruitlaatje koop is dat ook meestal het eerste wat ik doe.
zijn af en toe wel leuke probeer uitlaten.
laatst nog een yasuni C20 van nieuwwaarde van 289 gekocht.
maar dan 2dehands in goede staat voor 15 euro
mooi om eens te proberen.
en ik heb bij dat kreng het er ook al uitgehaald en weer mooi dicht getigt
en de prop bij de demper ook gelijk.

opzich zijn die orginele NS1 uitlaatjes ontgrenst wel fijne uitlaten.
maat van me heeft er ook een gehad en dat ding ging dik 120 km/h.
en reed echt heel lekker.
hij had er alleen een andere carberateur op gebeunt van een crossmotor:P
een 28mm keihin ofzo welk tipe geen idee.

kenny: weet jij mischien ook waar precies de prop zit van de dt50mx uitlaat??
of heb je die nog nooit los gehaald??
want dan weet ik wat ik allemaal in stukken moet zagen

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 28-4-2010 21:05 Print reply

Posts: 29286
Gefeliciteerd!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



soms moet je er ook een beetje tevreden mee zijn he
jaah dat was zeker jammer.
anders had ik hem wel meegenomen en gereviseerd.
en dan mooi onder mijn brommer gehangen.

jaah het mag wat kosten. maarja ik moet eerst maar daar mijn geld dan in willen steken.
ik ga ook op vakantie dit jaar en het special blokje moet ook af

jubbega wordt hem niet.
das nu wel zeker.
want de zuiger die ik moet hebben schijnt pas over 1 maand weer leverbaar te zijn.
das fucking kut.
en trouwens was het mischien alsnog niet gelukt omdat het afstellen geen makkie geweest zou zijn.
maar we gaan gewoon door.




Dat is wel jammer dat de zuiger zo lang duurt. :(

Is het dan zo'n speciale zuiger?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986


kenny: weet jij mischien ook waar precies de prop zit van de dt50mx uitlaat??
of heb je die nog nooit los gehaald??
want dan weet ik wat ik allemaal in stukken moet zagen

gr peter



In het begin zit een prop bij de dt50mx uitlaat en zit ook vol met geperforeerd plaat van binnen geloof ik.

ik heb nu gewoon de immitatie ervan, percies het zelfde alleen dan helemaal leeg.
Maakt wel een erg blikkerig geluid en dat is wel minder , maarja.
 
yamahadt1986 30-4-2010 12:12 Print reply
Posts: 1713
ja bedankt

jaah het is een leuk zuigertje
zuiger kan ik al ophalen3

oke das mooi dan weet ik dat ook weer dat het daar zit.
anders zaag ik nog die hele klote uitlaat verrot:P

al is het een blikkerig geluid als die maar lekker hard en mooi loopt.

ik heb trouwens mijn blokje gereviseerd gisteravond
ik was tot half 11 bezig en heb daar de HPI op zitten met polini getunede cilinder en hoge druk kop en 20mm mikuni 2 bouts. en uiteraard zoals gewoonlijk de twin air
en dat loopt donders mooi en fijn.
ik heb om 1 uur ook nog met koniginnenacht meegedaan bij ons in de beurt zonder uitlaat jager dat was wel lagge alleen het was een beetje glad geworden door een aantal buien die er tussendoor waren.
dus als ik uit de bochten wegtrok met dat blokje dan gleed ik lekker sportief weg zoals een crossmotor dat ook heeft dat was wel vet.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-5-2010 22:07 Print reply

Posts: 29286
Mhh zuiger is dus al binnen?

komt het special blokje dan toch nog aan de start?


heb je misschien ook een filmpje van hoe jou polini loppt , altijd leuk om te zien.
 
yamahadt1986 3-5-2010 22:18 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mhh zuiger is dus al binnen?

komt het special blokje dan toch nog aan de start?


heb je misschien ook een filmpje van hoe jou polini loppt , altijd leuk om te zien.


het special blokje komt niet aan de start kenny dat gaat helaas niet lukken want het ik wil hem goed afgestelt hebben en dat gaat niet lukken dit keer mischien de volgende aankomende sprint.
wel erg jammer.
maar beter ineenkeer goed dan een vastnaaier op de baan ofzo

de polini zal ik ffkes een filmpje van maken binnenkort maar het is nog niet denderend omdat het nog niet goed loopt iets heel raars iniedergeval ik weet nogsteeds niet wat het is.
zelfs me vader wist het niet.

als het mooi weer is morgen of droog is dan maak ik wel even een filmpje. dan kun je het wel horen.
maar heel raar als ik even rijd met dat ding
dan hoor ik de zuiger aanlopen en zuigerveren in de cilinder.
echt raar
en dan wil die vast klemmen ofzo
of het nouw allemaal nieuw is het blok en cilinder of kats versleten dan doet die het alle twee

gr peter

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-5-2010 22:28 Print reply

Posts: 29286
Dat is wel jammer van het blokje.

Dan ben ik benieuwd naar het filmpje.
 
yamahadt1986 3-5-2010 22:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is wel jammer van het blokje.

Dan ben ik benieuwd naar het filmpje.


komt goed morgen staat het erop.
dat merk je dan vanzelf wel even.
ik ga morgen namelijk ook nog testen met wat er met dat ding aan het handje is:S

dusja je ziet het wel verschijnen.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 3-5-2010 22:38 Print reply

Posts: 29286
prima.
 
yamahadt1986 4-5-2010 13:51 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
prima.



hey kenny ik ben weer bezig nu met mijn carberateur beter af te stellen maar het wil nog niet echt lukken:(

wat is jouw afstelling van je mikuni 2 bouts op de 70cc polini?
of de andere carberateurs.
het liefst de gasnaaldstand en luchtschroef stand er ook bij zou mooi zijn.

ik heb nu de hoofdsproeier goed en dat is nu 170. met 20mm mikuni 2 bouts met externe sproeier
gasnaald in het midden.
en de luchtschroef 5 halve slagen open.
de 2,5 hele slagen.
net hoe je het ziet natuurlijk.

ik hoor het wel.

gr peter

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 4-5-2010 14:00 Print reply

Posts: 29286
Bij mij liep die ook niet echt lekker in het begin.

Toen had ik de gasnaald van een 24mm mikuni erin gedaan en reed hij al een stuk beter.
(staat hier ook wel veel op het forum dat de gasnaalden van de 20mm mikuni externe sproeier te dik zijn.)

Ik heb nu een W7 naald , niet de originele 24mm mikuni naald maar is wel even dik als de 24mm naald.

Bij mij maakt eerst de grootte van de sproeier ook bijna niks uit.


Na de naald erin het hebben gezet (clipje op de gasnaald op bovenste stand) en sproeier 125 (korte 6 kant echte mikuni) rijd hij best wel redelijk net iets te rijk.

luchtschroef 2 volle slagen open.
 
yamahadt1986 4-5-2010 14:02 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Bij mij liep die ook niet echt lekker in het begin.

Toen had ik de gasnaald van een 24mm mikuni erin gedaan en reed hij al een stuk beter.
(staat hier ook wel veel op het forum dat de gasnaalden van de 20mm mikuni externe sproeier te dik zijn.)

Ik heb nu een W7 naald , niet de originele 24mm mikuni naald maar is wel even dik als de 24mm naald.

Bij mij maakt eerst de grootte van de sproeier ook bijna niks uit.


Na de naald erin het hebben gezet (clipje op de gasnaald op bovenste stand) en sproeier 125 (korte 6 kant echte mikuni) rijd hij best wel redelijk net iets te rijk.

luchtschroef 2 volle slagen open.



okey zeer bedankt ik ga weer even wat uitproberen
en mischien bij me neefje ffkes voor een gasnaaldje kijken als hij die nog heeft liggen voor een 24mm
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 8 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved