Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 712 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50489

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 7 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 9-2-2010 15:40 Print reply

Posts: 29286
naja toen ik 14 was had ik ook de dt175 (destijds was hij nog van mijn vader) naar huis gereden, omdat mijn vader te veel had gedronken op een verjaardag.
hij op mijn fiets naar huis en ik op de dt175 naar huis.

We hadden inderdaad helaas het verkeerd nummer :(

Dat is wel mooi dat het dan in elkaar zit.
Wanneer kan je hem denk je helemaal af bouwen?
 
yamahadt1986 9-2-2010 15:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
naja toen ik 14 was had ik ook de dt175 (destijds was hij nog van mijn vader) naar huis gereden, omdat mijn vader te veel had gedronken op een verjaardag.
hij op mijn fiets naar huis en ik op de dt175 naar huis.

We hadden inderdaad helaas het verkeerd nummer :(

Dat is wel mooi dat het dan in elkaar zit.
Wanneer kan je hem denk je helemaal af bouwen?



haha jaah dan zou ik hem ook wel naar huis mogen rijden maar niet als het meer cc was geweest

uuhm dat weet ik nog niet precies maar de cilinder en carberateur kan er ook al snel op want:

ik moet voor de cilinder nog allemaal pakingsetjes halen enz. en met andere alu voetpakkingen met andere maten .
en nog een bidalot zuigertje van 60 euro.
we gaan dan ff langs josdijkman. en als ik me vader in de vakantie even lief aankijk gaan we er in de vakantie nog even langs.

mischien als alles meezit kan ik nog met 1 sprint meerijden.
maar verwacht er dan niet te veel van.
ik ben dan ook bang dat ik dan niet dat blokje onder de TZ racer heb zitten maar dan onder mijn dtje ofzo om dan mee te willen doen maar dat moet ik dan nog maar even bekijken als dat zover is.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 15:59 Print reply

Posts: 29286
Klinkt goed allemaal.
Ben eens benieuwd wat het gaat doen.
 
yamahadt1986 9-2-2010 16:06 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Klinkt goed allemaal.
Ben eens benieuwd wat het gaat doen.



jaha ik ben ook zeer benieuwd ik hoop eigenlijk op 12 pk met deze 50cc cilinder

maar ik heb geen idee er kan vanalles gebeuren.
maar het wordt nog eeen gedoe om de ontsteking af te stellen ik denk dat ik dat wel laat doen want het is allemaal erg verandert omdat ik veel van het blokje heb afgevreest enz. en ik heb dus geen idee wat voor voorontsteking ik nu moet hebben.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 16:14 Print reply

Posts: 29286
Dat zou wel mooi zijn als dat er ooit uitkomt.

tsja van ontstekingen heb ik niet veel verstand van om je advies te kunnen geven.

Is het ook geen idee , voor als je met de pro-stock mee gaat rijden een dt80 krukas erin te zetten?

met dt50 krukas kom je met 50mm boring uit op 77.95 cc en met dt80 krukas kom je dan op 82,47 cc uit, scheelt toch weer bijna 5cc.
Moet alleen de slag verschil opgeheven worden, maar dat is wel te doen.
 
yamahadt1986 9-2-2010 16:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat zou wel mooi zijn als dat er ooit uitkomt.

tsja van ontstekingen heb ik niet veel verstand van om je advies te kunnen geven.

Is het ook geen idee , voor als je met de pro-stock mee gaat rijden een dt80 krukas erin te zetten?

met dt50 krukas kom je met 50mm boring uit op 77.95 cc en met dt80 krukas kom je dan op 82,47 cc uit, scheelt toch weer bijna 5cc.
Moet alleen de slag verschil opgeheven worden, maar dat is wel te doen.



over de slag van de krukas heb ik nog niet over nagedacht maar ik zat zelf te denken om een derbi cilinder te kopen die al 50mm is en hem mischien nog meer uit te laten boren ofzo.
maar het is inderdaad wel een goed idee om dat eens met de 80cc cilinder te overwegen
maar ik weet niet hoe het dan uitkomt met de timingen enz. maar dat dokter ik dan wel weer uit.

ik wil eerst eens die 50cc ziek hard hebben lopen tot het naatje.
vanavond ga ik mischien nog even kijken voor een 80cc airsal van derbi voor weinig geld.
mischien dat ik die dan ook eens kan proberen maar is net in wat voor conditie die cilinder nog is.

de dt80 krukas met slag was toch meende ik 39,2??? of zit ik nu helemaal fout
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 16:27 Print reply

Posts: 29286
opboren is inderdaad ook een mogelijkheid , maar wel weer zo duur.

dt50 slag is 39.7mm
dt80 slag is 42mm

cilinder zal wel opgehoogd moeten worden en dan wat van de bovenkant afdraaien.
En dan inderdaad de timingen nog kloppend maken.

Ik zou inderdaad ook eerst roeien met de riemen die je hebt.
 
yamahadt1986 9-2-2010 16:40 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
opboren is inderdaad ook een mogelijkheid , maar wel weer zo duur.

dt50 slag is 39.7mm
dt80 slag is 42mm

cilinder zal wel opgehoogd moeten worden en dan wat van de bovenkant afdraaien.
En dan inderdaad de timingen nog kloppend maken.

Ik zou inderdaad ook eerst roeien met de riemen die je hebt.



ik vind opboren opzich geen dure oplossing want dan neem ik gewoon een cilinder die gietijzer is of met een stalen bus

maar de krukas van een dt80 is ook een prima optie en dan ophogen
is makkelijker dat wel

marja inderdaad eerst maar eens het eerste plan proberen.
want het is ook nog maar afwachten of het een beetje wil lopen natuurlijk
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 16:42 Print reply

Posts: 29286
meeste snelle cilinder voor derbi zijn geen gietijzer meer vandaar.


 
yamahadt1986 9-2-2010 16:59 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
meeste snelle cilinder voor derbi zijn geen gietijzer meer vandaar.





daar heb je gelijk in maar als peter mulders tuning er aan te pas komt wel

maar ik zie wel wat ik dan doe is net wat ik tegenkomt en behaal met deze setup.
het lijkt me namelijk leuk om met zo min mogelijk CC de pro stock rijders eruit te rijden.
dan ben je de master.
mischien denk je wel nu van nou dat gaat je toch niet lukken en dat is erg moeilijk.
dat is inderdaad wel zo ja maarja dat is eigenlijk wel een beetje een doel wat ik wil gaan berijken.
want iedereen zegt altijd hoe meer CC dan rij ik je er wel uit nou zo denk ik er dus niet helemaal over.

maar we zien wel
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 17:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]

het lijkt me namelijk leuk om met zo min mogelijk CC de pro stock rijders eruit te rijden.



Toch denk ik het wel.
Dat gaat héél moeilijk worden.

Zijn namelijk niet de eerste de beste die mee rijden met de sprint.
Wordt heel moeilijk om bij de top 3 mee te komen.

Dus zijn alle beetjes nodig om zo goed mogelijk te eindigen.
 
yamahadt1986 9-2-2010 17:13 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Toch denk ik het wel.
Dat gaat héél moeilijk worden.

Zijn namelijk niet de eerste de beste die mee rijden met de sprint.
Wordt heel moeilijk om bij de top 3 mee te komen.

Dus zijn alle beetjes nodig om zo goed mogelijk te eindigen.



je hebt ook helemaal gelijk

maar ik probeer het wel ooohw wat kan ik eigenwijs zijn en dit ben ik trouwens ook wel

voorbeeldje

papa zegt tegen mij:

peter dit gaat je niet lukken met je cilinder pas te maken

ik zeg zo dat zullen wij nog wel eens zien

en wat denk het is nu dus al gelukt dat de timingen kloppen enz ende inlaat er mooi aan zit.

zegt die plots tegen mij wil je dat ook bij mijn zundapp doen haha zij ik

ik moet straks een moi blokje voor hem maken
zeg ik via de inbox wel
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 17:17 Print reply

Posts: 29286
eigenwijs zijn is in sommige gevallen ook goed.


 
Bolo 5-3-2010 16:10 Print reply

Posts: 234
hey waar heb je die draadbussen gekocht waarmee jij de draad van die cilinder hebt gerepareerd?
 
yamahadt1986 5-3-2010 17:38 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bolo
hey waar heb je die draadbussen gekocht waarmee jij de draad van die cilinder hebt gerepareerd?


bij bus handelmij een gereedschapszaak in marknesse bij mij in het dorp maar je moet ff naar zoiets gaan en dan vragen dan weten ze het wel

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Bolo 8-3-2010 20:39 Print reply

Posts: 234
oke bedankt en wat kosten die dingen ongeveer weet jij dat zo?
 
yamahadt1986 8-3-2010 21:08 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bolo
oke bedankt en wat kosten die dingen ongeveer weet jij dat zo?



je hebt duure versie en de goedkopere.
maar de duurdere is omdat dat een hele set is met speciale sleutel erin enz om die dingen erin te schroeven maar die het je nagenoeg niet nodig.

dus is het goedkope tipe ook prima.
kwaliteit is hetzelfde.

die koste me toen 1 euro per stuk ofzo.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Bolo 10-3-2010 10:37 Print reply

Posts: 234
ken jij een paar van die dingen voor mij halen want hier hebben ze die niet in de buurt
ik wil 8x een m10 buiten draad en binnen in m6 is dat geloof ik toch?
en 4x m9 buiten draad en ook m6 binnen draad.

de m6 is toch de maat van een tapdraad orgineel van puch waar je de cilinder op vast zet?


 
kenny77 11-3-2010 0:25 Print reply

Posts: 29286


kost maar 8500 dollar.
 
yamahadt1986 11-3-2010 19:11 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
afbeelding

kost maar 8500 dollar.



wacht eerst ff mijn toetsenbord kwijl vrij maken
echt mooi ding als ik het geld had dan had ik hem gelijk gekocht.
mooi ding man.

samen de helft kenny dan zou ik het kunnen redden

mijn special yamaha blokje ga ik morgen ook klaar maken.
afvlakken met frees en tapeinden erin.
er was nu namelijk de plek vrij morgen want de machine heeft nu ff niks te doen morgen dus kwam mooi uit
mischien honda blokje ook gelijk oplassen als ik nog tijd over heb.

gr peter


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
yamahadt1986 11-3-2010 19:13 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bolo
ken jij een paar van die dingen voor mij halen want hier hebben ze die niet in de buurt
ik wil 8x een m10 buiten draad en binnen in m6 is dat geloof ik toch?
en 4x m9 buiten draad en ook m6 binnen draad.

de m6 is toch de maat van een tapdraad orgineel van puch waar je de cilinder op vast zet?





ik denk dat je ze zelf maar moet zoeken je kunt ze echt wel vinden yo
je moet ff wat beter zoeken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2010 19:17 Print reply

Posts: 29286
Ik mis alleen nog een set alu velg randen in het ding.

Leuk om te horen van de blokjes.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:17 uur.
 
yamahadt1986 11-3-2010 19:21 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik mis alleen nog een set alu velg randen in het ding.

Leuk om te horen van de blokjes.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2010 om 19:17 uur.


jaah inderdaad dat viel me ook al een beetje op want die heb je in die tijd wel gehad met alu velgen.
er staat er trouwens nog een voorwiel geloof ik op marktplaats.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 11-3-2010 19:26 Print reply

Posts: 29286
Precies.

stomme is dat wij zo'n achtervelg hebben gehad:



Maar die heeft mijn vader toen naar het oud ijzer gebracht. :(
 
yamahadt1986 11-3-2010 19:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Precies.

stomme is dat wij zo'n achtervelg hebben gehad:

afbeelding

Maar die heeft mijn vader toen naar het oud ijzer gebracht. :(



jaah indd die jaah
en je hebt ze ook met alu zilver gehad ik weet aleen niet meer waar ik daarvan de foto heb gelaten:( mischien vind ik hem nog.

wel balen dat je pa hem heeft weggegooid maarja als je eens weet wat er op de wereld is weggegooid van dat spul dan kan je wel janken

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 7 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved