Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Profile van yamahadt1986

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 775 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
UserID
14353
Loginnaam yamahadt1986
Volledige naam peter mulders
Afbeelding / foto Klik hier om de afbeelding te openen (nieuw venster).
Woonplaats marknesse  
Telefoonnummer 0651944138
Leeftijd 32 jaar
E-mail adres peter-mulders at hotmail dot com
Messenger adres peter-mulders at hotmail dot com
Registratiedatum 26-4-2007
Aantal posts 1713 Zoek userposts
Profile hits 50490

hallo ik ben Peter Mulders en ik ben een echte brommergek.

ZO IS HET BEGONNEN:

Ik ben altijd meegegaan naar brommerbeursen met mijn vader.
De zundapp beurs enz. Toen zij mijn vader anders koop je ook eens een zundapp. En ik zij ja misschien. Maar totdat er een man stond op de zundappbeurs die ook een yamaha bij zich had op zijn kar. En keek er even goed naar en ik werdt er meteen compleet verliefd op.
Dus ik zij tegen mijn vader die wil ik kopen. Zegt me pa nee jo neem een zundapp die gaan nooit kapot die yamaha's wel. Ik zij nee die wil ik en me vader zuchte. Maar toen was er een groot probleem.
Het probleem was dat ik op dat moment niet veel geld had, de handelaar moest er 375 euro voor die Yamaha DT50MX hebben.
Dus ik ging in de vakantie meteen hard werken enzo en nu nogsteeds maar ik dacht dat ding is zo verkocht en ik bleef iedere keer nog kijken op marktplaats enz. Maar ik zij tegen me pa als je morgen op die beurs bent en hij staat nog op die kar dan moet je me even opbellen en dan zeg ik wel of ik hem wil kopen. Uiteindelijk bleek hij er weer te staan en dus gekocht. Met vol trots dat ding in de schuur thuis gezet en meteen effe kijken wat voor onderdelen ik nodig had. Ondertussen was me pa nog met een zundapp project bezig dus kon ik niet beginnen met de restauratie. Ik was op dat moment bijna 13 jaar. Dus heb ik 2 jaar naar mijn brommer moeten kijken en uiteindelijk uit elkaar gehaald en opgeknapt in orginele staat.
En met veel liefde rij ik er nu nog steeds rond naar school enz.
Dit was een verhaaltje hoe ik zo gek ben geworden op Yamaha.
En wat een mooie techniek hebben die japaners toch bedacht.

Dit is mijn brommer:YAMAHA DT50MX 1986 blauw/geel



mijn logo

www.pmtuning.nl

onbox maar en voor meer contact kunt u op mijn site kijken

  18 voertuigen gevonden in dit profiel.
Soort Merk + Type In Bezit Gallery
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Ja
Bromfiets Vespa Ciao Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Yamaha DT50mx Ja Nee
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Yamaha DT50mx Nee Ja
Bromfiets Yamaha TZ50 Ja Ja
Bromfiets Puch Maxi Nee Nee
Bromfiets Zelfbouw Miniracer Ja Ja
Bromfiets Sparta Spartamatic Nee Ja
Bromfiets Aprilia RS50 Nee Ja
Bromfiets Peugeot Zenith Ja Nee
Bromfiets Honda MTX-sh Nee Nee
Bromfiets Puch Maxi Ja Ja
Auto Volkswagen Golf III Ja Ja
Motor Yamaha YZ80 Ja Ja
Bromfiets Gilera Typhoon Ja Nee

  yamahadt1986 heeft 8 projecten toegevoegd.
Project Toegevoegd Afgerond
yamaha TZ replica racer 22-10-2008 10:28 40%
yamaha dt50mx restauratie 24-10-2008 11:34 80%
midibike met schakelblokie 28-3-2009 19:22 100%
Het special yamaha blok 2-8-2009 13:20 25%
honda met CR80 elsinore cilinder 3-3-2010 20:48 10%
DJ Kymco 125cc cilinder 8-2-2011 22:16 40%
yamaha jog rr 70cc standaardscooterklasse sprinter 15-6-2011 14:25 60%
yamaha yz80 1979 restauratie 26-7-2011 13:23 65%


Pagina 6 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

kenny77 7-2-2010 18:20 Print reply

Posts: 29286
koppel moet je zeker hebben, dat heeft mijn vader nu genoeg, maar hij trekt niet genoeg door en daarmee verliest hij tijd.

toerental maakte tussen mijn 20mm en 24mm niks uit.
met een grotere carburateur (tot een bepaalde maat natuurlijk) ligt het vermogen wel in een smaller maar krachtiger gebied, tenminste zo het ik het ervaren.

groter is niet altijd beter inderdaad, maar van schie reed vroeger (in 2001) ook met cr80 elsinore setup en had een 34mm keihin (net als nog 2 andere) en dat waren de winnaars. (ligt natuurlijk ook aan andere dingen)
bij de sprint hoeft het ook niet perfect goed te lopen in lagere toerentallen en met af remmen en weer optrekken.
Het is gas vol open bij de start en na de finish gaat het pas dicht.


wordt lager.
uiterlijk wordt wel tof hoe die gaat worden.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 18:22 uur.
 
yamahadt1986 7-2-2010 19:05 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
koppel moet je zeker hebben, dat heeft mijn vader nu genoeg, maar hij trekt niet genoeg door en daarmee verliest hij tijd.

toerental maakte tussen mijn 20mm en 24mm niks uit.
met een grotere carburateur (tot een bepaalde maat natuurlijk) ligt het vermogen wel in een smaller maar krachtiger gebied, tenminste zo het ik het ervaren.

groter is niet altijd beter inderdaad, maar van schie reed vroeger (in 2001) ook met cr80 elsinore setup en had een 34mm keihin (net als nog 2 andere) en dat waren de winnaars. (ligt natuurlijk ook aan andere dingen)
bij de sprint hoeft het ook niet perfect goed te lopen in lagere toerentallen en met af remmen en weer optrekken.
Het is gas vol open bij de start en na de finish gaat het pas dicht.


wordt lager.
uiterlijk wordt wel tof hoe die gaat worden.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 18:22 uur.



als je vader hem meer wil laten doortrekken dan help het echt nog wel eens om dan een kleinere carberateur te gaan nemen.
mijn dt50mx loopt meer door in toeren met de 16mm TK dan de 20mm 2 bouts orginele mikuni met externe sproeier.

neey dat is ook wel zo ja maar het is wel het mooist dat het perfect loopt maar dat zie je zelden.
daarom vind ik het ook altijd zo moeilijk om een sprinter af te stellen omdat het maar voor 150 meter is.
want ik stel mijn gewone brommer altijd af als ik meer heb gereden zegmaar meer kilometers heb gemaakt.
want dan komt pas echt de goede afstellen van hoofdsproeiers.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 19:27 Print reply

Posts: 29286
Mijn vader is begonnen met de originele 26mm keihin.
Maar met de 33mm trok hij duidelijk feller door.

het is nu nog de timingen en uitlaat wat hem tegen houden.

Want de setup is immers van een crosser die vaak vanuit de lage toerentallen moet optrekken (dan is de kleine carburateur weer meer geschikt), maar dat is weer niet aan de orden bij de sprint.
Als het eenmaal op weg is dan moet het blijven gaan.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 19:33 uur.
 
yamahadt1986 7-2-2010 19:59 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Mijn vader is begonnen met de originele 26mm keihin.
Maar met de 33mm trok hij duidelijk feller door.

het is nu nog de timingen en uitlaat wat hem tegen houden.

Want de setup is immers van een crosser die vaak vanuit de lage toerentallen moet optrekken (dan is de kleine carburateur weer meer geschikt), maar dat is weer niet aan de orden bij de sprint.
Als het eenmaal op weg is dan moet het blijven gaan.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 7-2-2010 om 19:33 uur.



okey dus dat werkte dus wel beter.
jaha proberen is natuurlijk beter dan weet je het gelijk en op de testbank dat dipje eruit te krijgen is ook mooi werk om te doen.

mischien moet je de timingen dan nog maar wat hoger leggen.
en uitlaatje zal zeker meer effect geven dat is eigenlijk het belangrijkste bij een 2 takt machine dusja.

ik weet wel als ik met mijn special yamaha blokje ga sprinten dan rij ik met die 50cc cilinder met 21mm PWK maar als ik daarna de 80cc cilinder erop ga maken dan ga ik niet groter dan 24mm
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 20:10 Print reply

Posts: 29286
timingen worden inderdaad nog wat aangepast.

en zo heeft inderdaad iedereen zijn eigen visies wat het beste is.
en dat van mij zal zeker niet het beste zijn, daarvoor heb ik nog niet genoeg kennis.
met de kleiner carburateur, is wel het voordeel dat de stroomsnelheid van het mengsel wat hoger ligt dan met een grotere carburateur, dat dan wel weer.

is gewoon een kwestie van proberen welke het beste is voor het betreffende doel einde.
 
yamahadt1986 7-2-2010 20:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
timingen worden inderdaad nog wat aangepast.

en zo heeft inderdaad iedereen zijn eigen visies wat het beste is.
en dat van mij zal zeker niet het beste zijn, daarvoor heb ik nog niet genoeg kennis.
met de kleiner carburateur, is wel het voordeel dat de stroomsnelheid van het mengsel wat hoger ligt dan met een grotere carburateur, dat dan wel weer.

is gewoon een kwestie van proberen welke het beste is voor het betreffende doel einde.



jaah klopt helemaal.
ja daarom neem ik ook niet zo grote carberateur want ik heb dat straks wel wat meer nodig vanwege de inlaat.
maarja dat komt wel goed.
mare er komt mooi straks een 80cc cilindertje op dat special yamaha blokje.
want ik moet tenslotte in de pro- stock meedoen.
dusja eerst met 50cc dan met 80cc ofzo.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 20:24 Print reply

Posts: 29286
al een 80 cilinder in gedachten?

wel leuk staan we misschien ooit nog eens samen aan de start.
 
yamahadt1986 7-2-2010 20:40 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
al een 80 cilinder in gedachten?

wel leuk staan we misschien ooit nog eens samen aan de start.


dat gaat vast nog wel eens gebeuren en mischien ook wel met je vader

uuhm nou ik heb een MHR team op het oog van een maat van me
maar dat weet ik nog niet zeker.
want ik ben eigenlijk vanplan om geen mhr te kopen ik zat namelijk te denken aan de nieuwe stage 6 cilinder 80cc 50mm die net nieuw is lijkt me wel spannend omdat niemand nog zo'n cilinder heeft.
en er moet er wel 1 iemand de eerste zijn.

en ik kan ook nog aan een 80cc 50mm cilinder komen van airsal.
maar dat moet ik dan maar even goed bekijken
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 7-2-2010 20:43 Print reply

Posts: 29286
zou goed kunnen ja.

dat is zeker leuk om iets nieuws te proberen!

 
kenny77 8-2-2010 17:28 Print reply

Posts: 29286
http://www.gyokokai..../motorcycle/gt80.htm !!

Vooral ook de blauwe linkjes aan klikken.
Ik heb alleen nog geen vertaler gevonden die het kan vertalen.

edit: http://www.gyokokai....ycle/moto_entrer.htm

ow de vorige eigenaar van mijn 1982 yz80 blok zei ook dat het 21 pk had.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-2-2010 om 17:38 uur.
 
yamahadt1986 8-2-2010 20:13 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://www.gyokokai..../motorcycle/gt80.htm !!

Vooral ook de blauwe linkjes aan klikken.
Ik heb alleen nog geen vertaler gevonden die het kan vertalen.

edit: http://www.gyokokai....ycle/moto_entrer.htm

ow de vorige eigenaar van mijn 1982 yz80 blok zei ook dat het 21 pk had.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-2-2010 om 17:38 uur.



hey bedankt kenny

wel leuke site mooi projectjes enz.
maar jammer dat de taal me niet zo aanspreekt

21pk dat is wel mooi mischien krijg ik er dat ook nog wel uit met die cilinder. omdat die al getuned is.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 8-2-2010 22:02 Print reply

Posts: 29286
is inderdaad jammer van de taal, staat volgens mij veel goede informatie op, heeft volgens mij ook veel verschillende dingen getest.
Hij heeft ook het originele 3 kleps aangepast naar 5 kleps.

uit de cr80 cilinder kun je wel 21pk of meer uithalen, als alles goed gebeurd.
Hoop wel voor je dat hij niet te ver omhoog is gehaald.
 
yamahadt1986 9-2-2010 10:41 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is inderdaad jammer van de taal, staat volgens mij veel goede informatie op, heeft volgens mij ook veel verschillende dingen getest.
Hij heeft ook het originele 3 kleps aangepast naar 5 kleps.

uit de cr80 cilinder kun je wel 21pk of meer uithalen, als alles goed gebeurd.
Hoop wel voor je dat hij niet te ver omhoog is gehaald.


jaah klopt en het is ook nog eens een ziek mooi ding.
hij heeft met 50cc 80cc enzz allemaal andere motorblokjes uitgeprobeerd enz. wel mooi om te zien.
die pagina met koppelingen. die 5 plaats die hij daar heeft heb ik nu ook in mijn yz50 zitten zijn er niet veel is het laatste model yz80 koppeling meende ik

we komen er vanzelf wel een keertje achter of het blijft lopen
ik vind hem opzich wel erg hoog mischien scheeld het dat het schotje er tussen zit dan slaat hij er minder snel vast in dus heeft denk ik genoeg steun voor de zuiger om hem eroverheen te krijgen.

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 11:13 Print reply

Posts: 29286
ja die 5 plaats zat ook in mijn yz80 blokje.
ik was aan het denken om die ook bij mij erin te zetten ipv de '82 5 plaats wat ik nu heb.

die 5 plaats van '80 heeft tenminste dempingsrubbers erin zitten wat de 5 plaats van '82 niet heeft.
dan krijgt het blokje niet meer zo'n klappen.
en de platenn van de '80 zij het zelfde als dt/rd platen lekker goedkoop.
van de '82 koppeling kost platen en tussenplaten vervangen 100 euro.
Maar de '82 koppeling is wel weer lichter , dus ik weet nog niet wat ik ga doen.


door de vlinder bedoel je?

maar origineel '81 heeft 18pk en dat loopt ook niet kapot na een paar uur afraggen.

en voor de sprint wordt hij bijna niet gebruikt, en hij wordt maar heel even belast dat gaat wel goed.
 
yamahadt1986 9-2-2010 11:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ja die 5 plaats zat ook in mijn yz80 blokje.
ik was aan het denken om die ook bij mij erin te zetten ipv de '82 5 plaats wat ik nu heb.

die 5 plaats van '80 heeft tenminste dempingsrubbers erin zitten wat de 5 plaats van '82 niet heeft.
dan krijgt het blokje niet meer zo'n klappen.
en de platenn van de '80 zij het zelfde als dt/rd platen lekker goedkoop.
van de '82 koppeling kost platen en tussenplaten vervangen 100 euro.
Maar de '82 koppeling is wel weer lichter , dus ik weet nog niet wat ik ga doen.


door de vlinder bedoel je?

maar origineel '81 heeft 18pk en dat loopt ook niet kapot na een paar uur afraggen.

en voor de sprint wordt hij bijna niet gebruikt, en hij wordt maar heel even belast dat gaat wel goed.



bedoel je de rubbers die tussen de platen zitten??
nou die heb ik eruit gegooid omdat ze gingen verpulveren omdat ze blijkbaar uitgedroogd waren.


jaah door de vlinderpoort denk ik omdat ik zelf denk dat die te ver omhoog is gehaald zo ongeveer halve millimeter. dat die vlinderpoort het hem wel helpt met het tussenschoktje dus dat gaat denk ik wel goed.
en inderdaad voor de sprint dat korte stukje zou het wel loslopen.
ik denk allen dat de zuiger wat vaker vervangen zou moeten worden.

jaah oke maar ik denk dat mijn cilinder toch nu wel wat meer pk's heeft omdat die ook getuned is lijkt me zo.
maar daar kom je pas op 1 manier achter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 11:40 Print reply

Posts: 29286
nee als je het tandwiel krans vast houd dan kan je het huis op en neer bewegen, zoals alle yamaha brommer koppelingen.
Maar bij een'82 koppeling zit dit gewoon vast geklonken en vangt de koppeling de schokken met overschakelen niet op.


dan ben ik eens benieuwd wat jij voor score uit jouw cilinder haalt.

als de cilinder van mijn vader eraf is wil ik best de poorten opmeten hoe die nog origineel is van een '81 cilinder.
(maar na bewerken ga ik geen maten meer vrijgeven, als je het niet erg vind. )
 
yamahadt1986 9-2-2010 11:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nee als je het tandwiel krans vast houd dan kan je het huis op en neer bewegen, zoals alle yamaha brommer koppelingen.
Maar bij een'82 koppeling zit dit gewoon vast geklonken en vangt de koppeling de schokken met overschakelen niet op.


dan ben ik eens benieuwd wat jij voor score uit jouw cilinder haalt.

als de cilinder van mijn vader eraf is wil ik best de poorten opmeten hoe die nog origineel is van een '81 cilinder.
(maar na bewerken ga ik geen maten meer vrijgeven, als je het niet erg vind. )



oohw die zit bij mij ook vast maar je kan hem wel heen en weer bewegen en er zit ook een rubber tussen.

jaah ben ik ook erg benieuwd naar.

oke dat zou ik erg fijn vinden als je ze opmeet.
ik vind het helemaal niet erg hoor kenny doe ik dan namelijk ook niet
doe ik trouwens ook niet met mijn special yamaha blokje enz dat spul.
snap ik ook wel want straks maakt iemand het nog van jullie na en is het geen raadsel meer waarom jullie zo hard gaan
dat is mijn bedoeling ook altijd geweest.
daarom vertel ik dat ook niet altijd
ik heb opzich al erg veel onboxen gehad van mensen die om de maten vragen van de 50cc derbi cilinder die max getuned is enz. maar ik zeg niks.

bij mij in het dorp ben ik altijd de snelste geweest en geloofde ze nooit dat ik 50cc had maar wat bleek nou de grap te zijn alle jongens hadden het later dus wel bij mij gezien dat het wel waar was dat ik 50cc reed enz.
maar toen kwam ik er dus achter dat ik die klootzakken wel voorbij reed en kwam er ook achter dat ze 70cc reden die naaiers dus ik zij zo maar ik rij 50cc

EDIT: het viel me ook altijd al op dat ze meestal net iets sneller waren met optrekken enz. maar dacht altijd van ach het zal wel

maar ze vroegen ook altijd wat ik eraan had gedaan enz. ik zij dan altijd snelle cilinder kopen maar ik deed wel wat meer

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-2-2010 om 11:55 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 11:57 Print reply

Posts: 29286
Ik laat al heel veel zien, maar ook puur omdat die van mij nog niet snel is en ik het leuk vind.
Maar geloof maar niet dat de mensen vroeger bij het spinten ook maar iets los lieten.
Als je ze erg goed kon, zeiden ze , heel misschien moet je eens naar een cr80 elsiore kijken maar dat weet ik niet zeker , en dat op een fluistertoon, zodat je ze ook maar net kon horen.
Maar voor de rest was alles geheim.

ja is wel leuk inderdaad, dat je dan snel bent.
 
yamahadt1986 9-2-2010 12:04 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik laat al heel veel zien, maar ook puur omdat die van mij nog niet snel is en ik het leuk vind.
Maar geloof maar niet dat de mensen vroeger bij het spinten ook maar iets los lieten.
Als je ze erg goed kon, zeiden ze , heel misschien moet je eens naar een cr80 elsiore kijken maar dat weet ik niet zeker , en dat op een fluistertoon, zodat je ze ook maar net kon horen.
Maar voor de rest was alles geheim.

ja is wel leuk inderdaad, dat je dan snel bent.



jaah klopt ik geef opzich ook wel als ik wil poortenmapjes enz. door maar dat doe ik alleen aan mensen zoals jij

oohw dan was het vroeger wel erg bij de sprint.
want vorig jaar bij genemuiden vertelde ze werkelijkwaar alles volgendekeer neem ik gewoon mijn aantekeningenblok mee
kan ik alles opschrijven kwa timingen enz.
heb toen veel info verzameld.

dan waren ze er vroeger dus nog voorzichtiger mee.

jaah opzich wel lagge dat ik sneller was maar dat was dan alleen met 50cc
want de rest rijd vaak met 70cc en 80cc blokjes de naaiers.
en er is er nu zelfs eentje die rijd met een derbi senda uit 2005 en heeft er nu een derbi senda 125cc motorblok eronder
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 12:22 Print reply

Posts: 29286
Dat was er vroeger inderdaad helemaal niet bij.
En toen hadden we ook geen internet, dus mijn vader heeft alles zelf moeten uitknobbelen.

mijn kennissen van school deden eigenlijk niks aan de brommer veranderen, dus was ook niet veel voor mij tegen te rijden.

Als ik en stuk ga toeren ga ik ook altijd alleen, vind ik soms ook wel fijn, kan je gaan en staan waar je wilt.
Ik ging wel met een kennis van school in de bossen en het veld crossen, dat wel regelmatig

Ik heb eigenlijk ook altijd met meer cc gereden.
50cc vond ik bij mij geen succes ( was ook bewerkt) had ik erop gelegd maar na 2 dagen was het alweer eraf.
Enigste waar ik lang mee heb gereden was met de 60cc immitatie (ook die bewerkte) reed opzich ook wel grappig, maar vond ik ook te weinig koppel hebben, vandaar nu het 93cc blok, maar daar vind ik nu ook weer niks meer aan.
Dus wordt echt tijd voor een motor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-2-2010 om 12:27 uur.
 
yamahadt1986 9-2-2010 14:56 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat was er vroeger inderdaad helemaal niet bij.
En toen hadden we ook geen internet, dus mijn vader heeft alles zelf moeten uitknobbelen.

mijn kennissen van school deden eigenlijk niks aan de brommer veranderen, dus was ook niet veel voor mij tegen te rijden.

Als ik en stuk ga toeren ga ik ook altijd alleen, vind ik soms ook wel fijn, kan je gaan en staan waar je wilt.
Ik ging wel met een kennis van school in de bossen en het veld crossen, dat wel regelmatig

Ik heb eigenlijk ook altijd met meer cc gereden.
50cc vond ik bij mij geen succes ( was ook bewerkt) had ik erop gelegd maar na 2 dagen was het alweer eraf.
Enigste waar ik lang mee heb gereden was met de 60cc immitatie (ook die bewerkte) reed opzich ook wel grappig, maar vond ik ook te weinig koppel hebben, vandaar nu het 93cc blok, maar daar vind ik nu ook weer niks meer aan.
Dus wordt echt tijd voor een motor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-2-2010 om 12:27 uur.


jaah oke klopt logies dat je pa en op die manier moet uitdokteren dat doet me vader nu nogsteeds eigenlijk meestal zeg ik dan tegen hem van zoek het maar op internet maar hij heeft niet veel vertrouwen in het internet tegenwoordig omdat er ook veel gelult wordt net als hier op het forum wel eens zo is.

haha dat is wel makkelijk dan win je het altijd wel

jaah maar jij hebt ook wat meer last van bergen daar in limburg dusja heb je ook wat meer koppel nodig. bij ons in de polder eigenlijk helemaal niet.
daar heb je meer vloeiende lange mooie bochten en dijkjes waar je overheen kan planken

jaah oke het moet ook steeds harder gaan en daardoor wordt het ook saai maar ik zie dat op een hele andere manier
ik vind het dan meestal wel prima en heb ik meer lol om zo hard mogelijk door eenzelfde bocht te gaan totdat het niet meer harder kan. ik kijk dus niet echt zo zeer meer naar snelheid als het maar harder gaat als 80 vind ik het meestal wel prima. maar inderdaad het begint af en toe wel te vervelen ja

jaah aankomende vakantie een rd350LC


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 15:05 Print reply

Posts: 29286
Dat is inderdaad ook waar, maar er staat ook veel nuttig informatie op.
maar dan moet je ook weten waar.

Bergjes heb je hier inderdaad ook wel.
Dijkjes lijken me ook wel mooi.

Door bochten gaan vind ik ook leuk, maar met mijn dt is dat niet altijd een pretje omdat mijn banden dan altijd beginnen te glijden.

wordt tijd voor de RD inderdaad maar als ik er en dit jaar heb weet ik niet of ik er officieel op mag rijden ivm de 25kw regeling.
 
yamahadt1986 9-2-2010 15:09 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat is inderdaad ook waar, maar er staat ook veel nuttig informatie op.
maar dan moet je ook weten waar.

Bergjes heb je hier inderdaad ook wel.
Dijkjes lijken me ook wel mooi.

Door bochten gaan vind ik ook leuk, maar met mijn dt is dat niet altijd een pretje omdat mijn banden dan altijd beginnen te glijden.

wordt tijd voor de RD inderdaad maar als ik er en dit jaar heb weet ik niet of ik er officieel op mag rijden ivm de 25kw regeling.



dijkjes zijn zeker mooi je kunt er volgas overheen

oohw daar heb ik nooit last van gehad dat mijn dttje begon te glijden maar dat had ik eerst opzich wel maar dat kwam dan door de noppenbanden waardoor dat gebeurde.
maar nu heb ik mooie wegbandjes.
dan pak je toch je rdtje met 70cc polini hopa geen last van glijden

je mag denk ik helaas er niet op rijden maar dan moet je hem gewoon terug laten voeren bij een motorzaak en hun het laten keuren is niet super duur.
en als de keuring is geweest laat je het hun er gewoon uit halen en kun je planken
en als je dan 21 jaar bent ga je het weer laten keuren en dan is die geen 25kw meer.

en als je gezeik krijgt is het 1 middagje werk voor de motorzaak om het weer naar 25km te brengen stel ze vertrouwen het niet maar waneer wordt je nouw aangehouden op de motor
wij hebbe daar nooit last van me pa en ik en we rijden wel vlink door als ik eerlijk moet zijn .

EDIT:

check deze advertentie en let goed op hoe die kerel zijn uitlaat eronder heeft zitten ( uilaatbochtje en dan meteen een proma demper dus geen expansie)

http://www.speurders...-59767181.html?q=tsx

Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 9-2-2010 om 15:13 uur.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 9-2-2010 15:19 Print reply

Posts: 29286
met de rd gaat het inderdaad wat beter, kan je ook veel later mee remmen nu door de grote schijf.

Van het keuren zou inderdaad kunnen, moet ik eens even kijken.

Ik kan ook nog altijd de CB350 van mijn vader pakken die is standaard precies 25kw, rijd ook wel makkelijk niet snel dat niet.
Zijn wel eens mee naar een oldtimer treffen geweest hij op de CB500 en ik op de CB350 , was wel leuk. (misschien niet al te slim zonder rijbewijs maarja)

Inderdaad als je een beetje aan de regels houd wordt je neit aangehouden, maarja mocht ik een ongeluk maken, dan ben ik natuurlijk wel de sigaar.

Die tsx staat hier ook op het forum
http://www.brommerfo...ery/view/5669/1/last

Ziet er trouwens ook weer leuk uit, je dt blokje.
 
yamahadt1986 9-2-2010 15:33 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met de rd gaat het inderdaad wat beter, kan je ook veel later mee remmen nu door de grote schijf.

Van het keuren zou inderdaad kunnen, moet ik eens even kijken.

Ik kan ook nog altijd de CB350 van mijn vader pakken die is standaard precies 25kw, rijd ook wel makkelijk niet snel dat niet.
Zijn wel eens mee naar een oldtimer treffen geweest hij op de CB500 en ik op de CB350 , was wel leuk. (misschien niet al te slim zonder rijbewijs maarja)

Inderdaad als je een beetje aan de regels houd wordt je neit aangehouden, maarja mocht ik een ongeluk maken, dan ben ik natuurlijk wel de sigaar.

Die tsx staat hier ook op het forum
http://www.brommerfo...ery/view/5669/1/last

Ziet er trouwens ook weer leuk uit, je dt blokje.



jaah inderdaad die dikke remklauw en schijf helpt het ook wel veel ja.
achja boeie ik heb ook wel eens zonder motorrijbewijs op me vader zijn zundapp gereden

mare heb je het nog gevonden in het bromfietsblad of had je het verkeerde nummer??

jaah oke maar alsnog ben je niet de sigaar want dan laat je de motor gewoon snel naar de motorzaak toe brengen door je vader ofzo en setten ze het begrensde gedeelte er wel weer in een middagje


oohwja ik zag het ook maar net ik zat namelijk ff op speurders en marktplaats te loeren voor wat tsxjes
ff kijken of er nog wat grappigs stond en vond ik deze.

bedankt ik heb net vanmiddag de inlaat even aan de binnenkant gelast en helemaal mooi egaal gevreest.
dus dat is mooi klaar.
waarschijnlijk zit het blokje over 2 weken inmekaar (dus alleen het onderblok)

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 6 van 14
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved